Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto
Zdjęcie

Kącik modera

projekt skin auta

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#16
Goozys

Goozys

    Amator

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 42 postów
  • STEAM ID:goozys
  • LokalizacjaHannover

Ciesze sie, ze sie podoba  :happy:

Musze jednak zrobic krotka przwerwe, bo dzis skonczyl mi sie trial 3DSimED3 i jestem zmuszony poszukac czegos innego, co pozwoli mi na kontrole i podglad modelu 3D wraz z teksturami poza gra. Ludzie polecaja najnowszego Photoshopa z mozliwoscia pracy na warstwach 3D, ale w moim przypadku to takze bedzie wersja probna. Cos na pewno wymysle.


.:: DiRT Lounge ::.


#17
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

PS6 z opcja podgladu w 3D u mnie slabo sie spisal wiec odradzam. To chyba wymaga mega silnego kompa? 


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi

#18
Goozys

Goozys

    Amator

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 42 postów
  • STEAM ID:goozys
  • LokalizacjaHannover

A pomijajac aspekt wydajnosciowy, jak wygladal sam podglad? Wyrazny, niewyrazny, byly przeklamania? 3DSimED3 byl fajny, ale jakosc wyswietlania modeli 3D pozostawiala wiele do zyczenia, nie mowiac juz o przeklamaniach graficznych, ktore przy skomplikowanym ukladzie kalkomani zmuszaly do przelaczanie sie co chwile do gry.


.:: DiRT Lounge ::.


#19
Palo Samo

Palo Samo

    Pasjonat

  • Administrator Ligi
  • 920 postów
  • STEAM ID:palosamo
  • LokalizacjaMorecambe, UK (Istebna, PL)
Ja podgladam w Blenderze (mam tez darmowe studenckie kopie Cinema 4D, Maya i 3DS Max ale Blender najlepszy do tego zadania).

#20
Goozys

Goozys

    Amator

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 42 postów
  • STEAM ID:goozys
  • LokalizacjaHannover

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 - Leszek Kuzaj - 27 Rajd ELMOT

Niestety ten model samochodu nie umozliwia poprawnego umieszczenia nazwisk na szybach :(

Załączone pliki


Użytkownik Goozys edytował ten post 21 czerwiec 2016 09:11

.:: DiRT Lounge ::.


#21
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

Tez fajne. Jak mozesz to wstawiaj ujecia tak aby bylo widac kazdy boczek auta  :okok:


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi

#22
Palo Samo

Palo Samo

    Pasjonat

  • Administrator Ligi
  • 920 postów
  • STEAM ID:palosamo
  • LokalizacjaMorecambe, UK (Istebna, PL)

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 - Leszek Kuzaj - 27 Rajd ELMOT

Niestety ten model samochodu nie umozliwia poprawnego umieszczenia nazwisk na szybach :(

A w czym tkwi problem z tymi szybami?



#23
Goozys

Goozys

    Amator

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 42 postów
  • STEAM ID:goozys
  • LokalizacjaHannover

Jest tylko jedna przestrzen odpowiedzialna za szyby boczne z lewej i z prawej strony. To co pojawia sie z prawej strony poprawnie, na lewej pojawia sie juz w formie lustrzanego odbicia. Metoda prob i bledow sprawdzalem czy moze jest gdzies miejsce na umieszczenie poprawnej kalkomanii, ale niestety nie znalazlem.


.:: DiRT Lounge ::.


#24
Palo Samo

Palo Samo

    Pasjonat

  • Administrator Ligi
  • 920 postów
  • STEAM ID:palosamo
  • LokalizacjaMorecambe, UK (Istebna, PL)

Rozumiem, czyli to samo co zrobili w przypadku kilku innych modeli. No coz, trzeba sie zadowolic tym co jest. Sowja droga - swietna robota :)

 

(probowales jakiegos innego sposobu na podglad modeli? jak cos to sluze pomoca ;) )


Użytkownik Palo Samo edytował ten post 13 maj 2016 16:34


#25
Goozys

Goozys

    Amator

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 42 postów
  • STEAM ID:goozys
  • LokalizacjaHannover

Jako podglad musi mi na razie wystarczyc sama gra. Troche to mozolne i okropnie wydluza sama prace, ale innej mozliwosci nie mam. Dlatego chetnie skorzystam z jakiejkolwiek pomocy :)


.:: DiRT Lounge ::.


#26
Palo Samo

Palo Samo

    Pasjonat

  • Administrator Ligi
  • 920 postów
  • STEAM ID:palosamo
  • LokalizacjaMorecambe, UK (Istebna, PL)
Napisze ci krótki poradnik wieczorem ewentualnie mozemy sie spotkac na steam-ie.

#27
Goozys

Goozys

    Amator

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 42 postów
  • STEAM ID:goozys
  • LokalizacjaHannover

Dziekuje bardzo.

Zaakceptowalem tez Twoje zaproszenie na Steam.

Udalo mi sie tez rozwiazac problem z wyswietlaniem nazwisk na szybie z powyzszej Imprezy. Na dniach bedzie update :)


Użytkownik Goozys edytował ten post 13 maj 2016 19:12

.:: DiRT Lounge ::.


#28
Palo Samo

Palo Samo

    Pasjonat

  • Administrator Ligi
  • 920 postów
  • STEAM ID:palosamo
  • LokalizacjaMorecambe, UK (Istebna, PL)

Bardzo mnie ciekawi jak to rozwiazales.



#29
Palo Samo

Palo Samo

    Pasjonat

  • Administrator Ligi
  • 920 postów
  • STEAM ID:palosamo
  • LokalizacjaMorecambe, UK (Istebna, PL)

Blender nie wymaga żadnych wtyczek do obsługi formatu .dds więc można od razu przystąpić do pracy.

  1. Skasuj sześcian i zaimportuj model auta (File - Import). Format .dae sprawdza się tutaj lepiej niż .3ds, ponieważ wyświetlane są nazwy poszczególnych elementów samochodu (pomocne przy wczytywaniu tekstur).
  2. Kliknij PPM na element karoserii tak, żeby wyświetlona została nazwa "x0_main_body"  w lewym dolnym rogu edytora.
  3. Kliknij ikonę szachownicy na prawym pasku narzędzi, następnie "Open File" i znajdź główną teksturę auta, którą wyeksportowałeś w PSSG Editor (np. "imp_main.tga.dds").
  4. Zrób to samo po kliknięciu PPM na szybie, ale tym razem otwórz plik z szybami (np. "imp_glass.tga.dds").
  5. Na dolnym pasku narzędzi wybierz tryb wyświetlania ("Material" lub "Rendered").

Tekstury pozostałych elementów samochodu dodaje sięw ten sam sposób. Pozostaje tylko ustawić oświetlenie. Żeby zobaczyć zmiany dokonane w w wybranym edytorze graficznym trzeba odświeżyć teksturę klikając na ikonkę odświeżania (dwie strzałki) na prawym pasku narzędzi w zakładce "Image - Source".

 

PS. Sorry za podwójny wpis.


Użytkownik Palo Samo edytował ten post 13 maj 2016 20:43


#30
Goozys

Goozys

    Amator

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 42 postów
  • STEAM ID:goozys
  • LokalizacjaHannover

Zainstalowalem Blendera i albo cos nie dziala, jak powinno, albo ja cos robie zle. Gdy chce zaimportowac model 3D, program nie widzi zadnych plikow w folderze gdzie model 3D sie znajduje. A przynajmniej tak mi sie wydaje, ze tam jest, bo 3DSimED3 rowniez z tego folderu importowal model i nie bylo problemow.

 

Co do nazwisk na szybach Imprezy, pobralem malowanie gdzie ktos mial nazwiska z obu stron i zaimportowalem plik "glass" do swojego po uprzedniej edycji. I dziala :)


.:: DiRT Lounge ::.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: projekt, skin, auta

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych