Skocz do zawartości

  • INFO
SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto
Zdjęcie

Logitech DFGT/G25/G27 - temat ogólny


Najlepsza odpowiedź Tommi , 06 wrzesień 2016 21:02

Z tego co widzę problem z kalibracją w kierownicach Logitech G25/27 jest dość częsty. Dzisiaj przy okazji czyszczenia i sprawdzenia jak wygląda środek mojej kierownicy postanowiłem zrobić mały tutorial jak zamontować poprawnie kółko do kalibracji oraz (ewentualnie) cały układ - zdjęcie poniżej.

 

[attachment=726:IMG_0419.JPG]

 

Potrzebne narzędzia to:

- klucz imbusowy nr 4

- wkrętak krzyżowy PH1

- wkrętak krzyżowy PH0

- wkrętak krzyżowy PH00

- płaski cieki wkrętak

- cierpliwość :)

 

Aby móc zdemontować obudowę należy w pierwszej kolejności zdemontować wieniec kierownicy.

 

product-large,logitech-g27-racing-wheel-

 

Do tego celu przyda się klucz imbusowy nr 4. Po odkręceniu wszystkich śrub należy delikatnie wyciągnąć obręcz. Mała podpowiedź przyda się wkrętak krzyżowy PH00 w celu odkręcenia dwóch wkrętów, które trzymają płytkę. Do tej płytki są podłączone dwa kable z obręczy. Polecam wykręcić płytkę i odpiąć kabel, który łączy płytkę z bazą.

Po zdjęciu obręczy należy wykręcić 3 wkręty. Usytuowane są w kształcie trójkąta. Są to długi i dość mocno wkręcone wkręty polecam wkrętak krzyżowy PH1. Po odkręceniu tych wkrętów można zdemontować łopatki.

Teraz można zabrać się za demontaż obudowy. Od spodu jest przykręcona ośmioma wkrętami. Polecam tutaj użyć wkrętaka krzyżowego PH0 z długą końcówką.

Po dokręceniu tych wkrętów można zdemontować górną część obudowy.

Pojawi się nam widok następujący.

 

[attachment=727:IMG_0428.JPG]

 

Po prawej stronie znajduje się silniczek wraz z zamontowanym kółkiem oraz układem scalony,. Polecam odkręcić płytę główną przed demontażem obudowy od kółka i encodera. Oczywiście uprzednio wypinając kable.

 

[attachment=728:IMG_0406.JPG]

 

[attachment=729:IMG_0425.JPG]

 

Już w tym momencie mamy dość swobodny dostęp do silniczka. Zarówno kółko jak i płytkę są schowane pod czarną obudową.. Demontujemy ją poprzez podważenie dołu za pomocą cienkiego płaskiego wkrętaka.

 

[attachment=730:IMG_0427.JPG]

 

No i pojawia się cały winowajca albo kółko albo płytka raczej jest to pęknięte kółko.

 

[attachment=731:IMG_0407.JPG]

 

[attachment=732:IMG_0414.JPG]

 

Przed demontażem odkręcamy dwa wkręty za pomocą wkrętaka krzyżowego PH00. Kółko jest po prostu wciśnięte i delikatnie je podważamy za pomocą płaskiego wkrętaka.

Na np. allegro można kupić zamiennik mosiężny (moim zdaniem zdecydowanie polecam gdyż oryginalne kółko jest delikatne i łatwo można je uszkodzić - sam prawie to zrobiłem). Pamiętając, że ilość otworów to 60 dla Logitech G25/27.

 

[attachment=733:g27-driving-force-gt-czujnik-kalibracji-kolko.jpg]

 

Po zamontowaniu kółka oraz płytki polecam zamontować jedynie płytkę główną wraz z wpięciem przewodów . Następnie podłączyć bazę do zasilacza oraz komputera i sprawdzić czy prawidłowo się kalibruje tzn. obraca w prawo do oporu jak i lewo, a następnie zatrzymuje się w pozycji centralnej.

Dlaczego tak polecam? Prosta rzecz. Ja niestety na początku tego nie wiedziałem i musiałem ponownie całość rozkręcać. Problem leży w ustawieniu odległości kółka między czujnikami na płytce. Jeśli baza kalibruje się prawidłowo można wszystko ponownie montować natomiast jeśli baza nie chce się kalibrować należy przesunąć kółko bliżej czarnego nie przezroczystego) czujnika. Jeśli wszystko będzie prawidłowo kalibrować się można tak jak pisałem wszystko razem z montować.

 

Poniżej filmik z YT jak to się montuje :)

 

 

Myślę, że nie powinno być problemów z montażem :)

 

Oczywiście każdy to robi na własną odpowiedzialność.

 

 

 

 

 

 

Przejdź do postu »


53 odpowiedzi w tym temacie

#1
GTR

GTR
  • STEAM ID:GTR
  • Origin ID:GranTurismoR
  • Xbox Live:FilipM5
  • Social Club:FilipM5
  • LokalizacjaŻory

Cześć. Z racji że mam problem ze swoją kierownicą, a nigdzie nie ma tematu w pełni poświęconego klasycznym Logitechom, postanowiłem też taki założyć ;)

 

Mam pewien problem z G25. Otóż przy jeździe w której trzeba się trochę naszarpać kierownicą, przykładowo w drifcie, pojawia się defekt, który objawia się zmianą położenia środka kierownicy. Wygląda to mniej więcej w taki sposób że po 15-20 minutach latania bokiem, kierownica mi się przestawia lekko w prawo lub lewo, i skręcona o kilka stopni (na moje oko od 5 do 8) w grze odczytuje jako prostą. W efekcie jazda prostą drogą w grze, wygląda tak, że swoją kierownicę mam lekko skręconą o te kilka stopni.

 

Rzecz jasna po wyjęciu i wpięciu złącza USB od kierownicy, ta się kalibruje i wszystko jest w porządku. Nie przeszkadzało by mi to, gdyby nie fakt że trzeba wyjść z gry i ją ponownie włączyć aby FFB zatrybiło po restarcie. Ktoś miał taki problem? Może powinienem zmniejszyć siłę FFB?


30285220960_fb97554753_n.jpg

| Flickr | Steam | Auto Kronika |

PC:

Spoiler

 Rig:
Spoiler

 

nismo


#2
Tommi

Tommi
  • STEAM ID:tommi__pl
  • Xbox Live:TriedTommi
  • LokalizacjaBydgoszcz

Pewnie szwankuje czujnik kalibracji.

 

http://archiwum.alle...6014301516.html

 

Polecam zmniejszyć FFB powinno być ok na 85% :)


PC

Rig


Net

 

 

76561198133235158.png

 

pCars Photo Mode

 

Flickr


#3
GTR

GTR
  • STEAM ID:GTR
  • Origin ID:GranTurismoR
  • Xbox Live:FilipM5
  • Social Club:FilipM5
  • LokalizacjaŻory

To faktycznie może być to, dzięki za odpowiedź :good: jak kupię i wymienię to dam znać, myślę że po wakacjach to zrobię :D


30285220960_fb97554753_n.jpg

| Flickr | Steam | Auto Kronika |

PC:

Spoiler

 Rig:
Spoiler

 

nismo


#4
bartol

bartol

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 22 postów

Właśnie padła mi G27.
Macie kogoś kto ją naprawi w Warszawie?


Użytkownik GTR edytował ten post 30 czerwiec 2016 21:12
Od takich rzeczy jest inny temat. Przenoszę.


#5
bartol

bartol

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 22 postów
Naprawdę nikt nic nie poradzi.
Przestała się kalibrowac, poza tym wszystko działa.
Z tego co czytałem, to częsta usterka jednak brak osób naprawiajacych te kierownice.
Może być ktoś spoza Warszawy oby pewny.

#6
Tommi

Tommi
  • STEAM ID:tommi__pl
  • Xbox Live:TriedTommi
  • LokalizacjaBydgoszcz

A nie jest to pisałem powyżej? Z tego co widziałem w opisach aukcji to sprzedający wysyła również instrukcję jak przeprowadzić naprawę.


PC

Rig


Net

 

 

76561198133235158.png

 

pCars Photo Mode

 

Flickr


#7
SzczwanyGapa

SzczwanyGapa

    Szef Night Riders

  • Administrator Ligi
  • 1310 postów
  • PSN id:p_kwiatek
  • LokalizacjaZegrze Płd.
Ile mogę zawołać za zestaw DFGT+WSP, tak orientacyjnie?
35i683l.jpg
Spoiler

Mój kanał eu10EdX.png

#8
siniak

siniak

    Szara Eminencja Night Riders

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1332 postów
  • PSN id:siniak
  • LokalizacjaKraków

Na Allegro sprawdź :P


Dołączona grafika

#9
SzczwanyGapa

SzczwanyGapa

    Szef Night Riders

  • Administrator Ligi
  • 1310 postów
  • PSN id:p_kwiatek
  • LokalizacjaZegrze Płd.

Spróbuję za 550 zł z darmową wysyłką :)


35i683l.jpg
Spoiler

Mój kanał eu10EdX.png

#10
eboo

eboo

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 383 postów

moja dfgt poszla za 250zł z kuireirem- do tego masz ws wiec dobra cena:)



#11
K.A.R.R.

K.A.R.R.

    Hachiroku

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1129 postów
  • STEAM ID:szop_88pl
  • LokalizacjaLeszno

@bartol, wejdź na forum simracing.pl i poszukaj użytkownika Luksor. Wygląda, że padł Ci enkoder. Możesz też spróbować przez stronę na FB: https://pl-pl.facebook.com/LogitFix/


|CPU| i7 3770k 4.4 GHz |COOLER| Noctua NH-D14 |MOBO| Asus P8Z77-V Pro |RAM| 2x8 GB G.Skill TridentX 2400 |PSU| 680W B-Quiet SP E9-CM |GPU| MSI 980ti Gaming

|SSD| 750 GB Samsung EVO850 |HDD| 1,2 TB Seagate+500 GB WD USB |SC| Asus Xonar DX |CASE| Bitfenix Shinobi XL 

 

|SC| Samsung UE55KS8000 4K 60Hz 4:4:4 |SOUND| Logitech Z906, G430 |WHEEL| Thrustmaster T500 |PEDALS| Fanatec CSP V3 |SHIFTER| Fanatec CSS 1.5, CS Handbrake |RIG| DIY


#12
SzczwanyGapa

SzczwanyGapa

    Szef Night Riders

  • Administrator Ligi
  • 1310 postów
  • PSN id:p_kwiatek
  • LokalizacjaZegrze Płd.

Pytanie kolejne: czy shifter to mus, czy gimmick który znudzi się po kilkunastu godzinach?


35i683l.jpg
Spoiler

Mój kanał eu10EdX.png

#13
ion1914

ion1914

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 280 postów
  • STEAM ID:ion1914
  • LokalizacjaLodz
Ja bez sobie już nie wyobrażam jeżdżenia, więc jestem za posiadaniem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

PC

Rig

#14
SzczwanyGapa

SzczwanyGapa

    Szef Night Riders

  • Administrator Ligi
  • 1310 postów
  • PSN id:p_kwiatek
  • LokalizacjaZegrze Płd.
Wie ktoś czym różnią się stojaki Wheel Stand Pro V1 od wersji V2?
Niby tylko 50 zł różnicy w cenie, ale czy jest sens dopłacać?
35i683l.jpg
Spoiler

Mój kanał eu10EdX.png

#15
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

A to czasem nie jest zwiazane z dodatkowym mocowaniem pod skrzynie biegow? 


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-white.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych