Skocz do zawartości

  • INFO
SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto
Zdjęcie

Logitech DFGT/G25/G27 - temat ogólny


Najlepsza odpowiedź Tommi , 06 wrzesień 2016 21:02

Z tego co widzę problem z kalibracją w kierownicach Logitech G25/27 jest dość częsty. Dzisiaj przy okazji czyszczenia i sprawdzenia jak wygląda środek mojej kierownicy postanowiłem zrobić mały tutorial jak zamontować poprawnie kółko do kalibracji oraz (ewentualnie) cały układ - zdjęcie poniżej.

 

[attachment=726:IMG_0419.JPG]

 

Potrzebne narzędzia to:

- klucz imbusowy nr 4

- wkrętak krzyżowy PH1

- wkrętak krzyżowy PH0

- wkrętak krzyżowy PH00

- płaski cieki wkrętak

- cierpliwość :)

 

Aby móc zdemontować obudowę należy w pierwszej kolejności zdemontować wieniec kierownicy.

 

product-large,logitech-g27-racing-wheel-

 

Do tego celu przyda się klucz imbusowy nr 4. Po odkręceniu wszystkich śrub należy delikatnie wyciągnąć obręcz. Mała podpowiedź przyda się wkrętak krzyżowy PH00 w celu odkręcenia dwóch wkrętów, które trzymają płytkę. Do tej płytki są podłączone dwa kable z obręczy. Polecam wykręcić płytkę i odpiąć kabel, który łączy płytkę z bazą.

Po zdjęciu obręczy należy wykręcić 3 wkręty. Usytuowane są w kształcie trójkąta. Są to długi i dość mocno wkręcone wkręty polecam wkrętak krzyżowy PH1. Po odkręceniu tych wkrętów można zdemontować łopatki.

Teraz można zabrać się za demontaż obudowy. Od spodu jest przykręcona ośmioma wkrętami. Polecam tutaj użyć wkrętaka krzyżowego PH0 z długą końcówką.

Po dokręceniu tych wkrętów można zdemontować górną część obudowy.

Pojawi się nam widok następujący.

 

[attachment=727:IMG_0428.JPG]

 

Po prawej stronie znajduje się silniczek wraz z zamontowanym kółkiem oraz układem scalony,. Polecam odkręcić płytę główną przed demontażem obudowy od kółka i encodera. Oczywiście uprzednio wypinając kable.

 

[attachment=728:IMG_0406.JPG]

 

[attachment=729:IMG_0425.JPG]

 

Już w tym momencie mamy dość swobodny dostęp do silniczka. Zarówno kółko jak i płytkę są schowane pod czarną obudową.. Demontujemy ją poprzez podważenie dołu za pomocą cienkiego płaskiego wkrętaka.

 

[attachment=730:IMG_0427.JPG]

 

No i pojawia się cały winowajca albo kółko albo płytka raczej jest to pęknięte kółko.

 

[attachment=731:IMG_0407.JPG]

 

[attachment=732:IMG_0414.JPG]

 

Przed demontażem odkręcamy dwa wkręty za pomocą wkrętaka krzyżowego PH00. Kółko jest po prostu wciśnięte i delikatnie je podważamy za pomocą płaskiego wkrętaka.

Na np. allegro można kupić zamiennik mosiężny (moim zdaniem zdecydowanie polecam gdyż oryginalne kółko jest delikatne i łatwo można je uszkodzić - sam prawie to zrobiłem). Pamiętając, że ilość otworów to 60 dla Logitech G25/27.

 

[attachment=733:g27-driving-force-gt-czujnik-kalibracji-kolko.jpg]

 

Po zamontowaniu kółka oraz płytki polecam zamontować jedynie płytkę główną wraz z wpięciem przewodów . Następnie podłączyć bazę do zasilacza oraz komputera i sprawdzić czy prawidłowo się kalibruje tzn. obraca w prawo do oporu jak i lewo, a następnie zatrzymuje się w pozycji centralnej.

Dlaczego tak polecam? Prosta rzecz. Ja niestety na początku tego nie wiedziałem i musiałem ponownie całość rozkręcać. Problem leży w ustawieniu odległości kółka między czujnikami na płytce. Jeśli baza kalibruje się prawidłowo można wszystko ponownie montować natomiast jeśli baza nie chce się kalibrować należy przesunąć kółko bliżej czarnego nie przezroczystego) czujnika. Jeśli wszystko będzie prawidłowo kalibrować się można tak jak pisałem wszystko razem z montować.

 

Poniżej filmik z YT jak to się montuje :)

 

 

Myślę, że nie powinno być problemów z montażem :)

 

Oczywiście każdy to robi na własną odpowiedzialność.

 

 

 

 

 

 

Przejdź do postu »


53 odpowiedzi w tym temacie

#46
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

luźne kułko

 

koło i kółko

 

:rozga:


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#47
smogf

smogf

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 216 postów
  • LokalizacjaSlubice

Na ali nie potrafie znaleźć #cebula

Nie potrafie tylko zrozumiec jak to sie moze uszkodzić jak według tego co widze to luźne kułko ktore tylko ma robić przerwe w sygnale enkodera

Moze sie obluzowac na zamontowanej osi co powoduje, ze przy mocnych ruchach sam sie lekko obraca. To powoduje, ze kierownica bedzie sie skrecac w bok. Sam tak mialem u siebie na DIY w momencie jak enkoder nie byl dobrze przymocowany do walu kierownicy. Przy mocnych ruchac kierownica coraz bardziej sie skrecala w jeden bok.


PC

 

Rig

 

#48
Borciu

Borciu

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 6 postów
  • STEAM ID:76561198018859280/
  • LokalizacjaGliwice

hmm, ale te kółko jest na osi silnika prawda ? Wiec mocne ruchy dalej nie mają dla mnie zadnego znaczenia. Jeśli sie myle to mnie poprawcie.

Dziś rozłożylem kierownice, kóleczko było pekniete. Zalałem klejem włozyłem na swoje miejsce i na razie działa jak znów będą problemy to kupie metalowe czy mosiężne.



#49
stecu159

stecu159

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 2 postów

Witam wszystkich forumowiczów. Otóż przyszła dzisiaj do mnie zakupiona kierownica Logitech G27. Oczywiście używana. Pobrałem Logitech Gaming, podłączyłem kierownicę do zasilania, do kompa i kierwonica się skalibrowała (obróciła się do końca w lewo i w prawo do końca. Cały szczęśliwy odpaliłem Assetto corse, ustawiłem G27 w Control i włączam wyścig i po około dwóch zakrętach zauważyłem, że kierownica przesunęła się w lewo w względem osi 0 o jakieś 45 stopni. Po dalszej grze przesunęła się o 90 stopni i tak już zostało. Próbowałem odłączać i podłączać kierę, usunąłem logitech gaming, zainstalowałem i problem pojawia się znowu. Dodam, że podczas kalibracji kierownica już jest lekko w lewą stronę przesunięta. Do tego podczas gry ma wielki opór podczas skręcania (nie wiem czy tak jest normalnie, bo to pierwsza kierownica, którą posiadam). Przeglądnąłem wiele tematów, ale nigdzie nie mogłem znaleźć rozwiązania. Proszę bardzo o pomoc.



#50
GTR

GTR
  • STEAM ID:GTR
  • Origin ID:GranTurismoR
  • Xbox Live:FilipM5
  • Social Club:FilipM5
  • LokalizacjaŻory

No to niestety kupiłeś egzemplarz z uszkodzonym kółkiem enkodera  :bezradny:

 

Możesz pisać do gościa od którego kupiłeś kierownicę, możesz spróbować rozebrać kierownicę i skleić kółko, lub ostatecznie wymienić na nowe (koszt około 100zł chyba?)


30285220960_fb97554753_n.jpg

| Flickr | Steam | Auto Kronika |

PC:

Spoiler

 Rig:
Spoiler

 

nismo


#51
stecu159

stecu159

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 2 postów

Bardzo trudno to wymienić samemu?



#52
Augur

Augur

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 2 postów
  • Xbox Live:augur1981
Nie wiem jak twoje zdolności manualne. A takie kółko chyba gdzieś na Allegro widziałem.
https://m.youtube.co...?v=N2WWgPSM-Yg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Użytkownik Augur edytował ten post 12 styczeń 2019 13:22


#53
GTR

GTR
  • STEAM ID:GTR
  • Origin ID:GranTurismoR
  • Xbox Live:FilipM5
  • Social Club:FilipM5
  • LokalizacjaŻory

@stecu159, zależy jak wyglądają twoje umiejętności majsterkowania, ale generalnie łatwo - przynajmniej według mnie. Musisz odkręcić koło kierownicy, łopatki, odpiąć to, potem rozebrać plastiki z bazy i masz takie coś:

 

 

Jedyny knif polega na odpowiednim osadzeniu kółka względem płytki, żeby się o nią nie ocierało. I swoją drogą polecam pierw spróbować skleić kółko - mi się udało i nie musiałem wymieniać na nowe :)


30285220960_fb97554753_n.jpg

| Flickr | Steam | Auto Kronika |

PC:

Spoiler

 Rig:
Spoiler

 

nismo


#54
Tommi

Tommi
  • STEAM ID:tommi__pl
  • Xbox Live:TriedTommi
  • LokalizacjaBydgoszcz

Pozwoliłem sobie Panowie przenieść całość do tematu poświęconemu kierownicą Logitech G25/27/29. 


PC

Rig


Net

 

 

76561198133235158.png

 

pCars Photo Mode

 

Flickr





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych