Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto
Zdjęcie

2DOF 3DOF platformy ruchome - motion simulation


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
74 odpowiedzi w tym temacie

#16
gregorioo

gregorioo

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 74 postów

Czyli jeden problem rozwiązany :)



#17
Sim-R

Sim-R

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 222 postów
  • STEAM ID:ac670
  • LokalizacjaWarszawa

Kolumna jest przytwierdzona do ruchomej części więc co kolega SIM-R miał na myśli.

 

Tak jak K.A.R.R. napisał chodziło mi o te V3


Rig

 

PC

#18
gregorioo

gregorioo

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 74 postów

Praca DOF reality wygląda z zewnątrz nieco lepiej...



#19
K.A.R.R.

K.A.R.R.

    Hachiroku

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1142 postów
  • STEAM ID:szop_88pl
  • LokalizacjaLeszno

Akurat o "wygląd pracy" chodzi w tym najmniej. Bardzo dużo klipów promujących systemy ruchu do simracingu (i nie tylko) celowo w przesadzie pokazuje, jak platforma rzuca i szarpie graczem. Coś na wzór poniższego przypadku:

 

 

Jest to zwykły chwyt marketingowy. W rzeczywistości najczęściej mniej znaczy lepiej, liczy się jakość tego ruchu. Oszukać trzeba umysł, nie oko. To ma być wiarygodne, a nie wyglądać wiarygodnie. Jeśli kiedyś np. leżąc, zamknąłeś oczy i miałeś przez chwilę wrażenie jakbyś spadał (choć tak naprawdę nic się nie dzieje), to o tego typu zmyłkach mówimy :)


|CPU| i7 3770k 4.4 GHz |COOLER| Noctua NH-D14 |MOBO| Asus P8Z77-V Pro |RAM| 2x8 GB G.Skill TridentX 2400 |PSU| 680W B-Quiet SP E9-CM |GPU| MSI 980ti Gaming

|SSD| 750 GB Samsung EVO850 |HDD| 1,2 TB Seagate+500 GB WD USB |SC| Asus Xonar DX |CASE| Bitfenix Shinobi XL 

 

|SC| Samsung UE55KS8000 4K 60Hz 4:4:4 |SOUND| Logitech Z906, G430 |WHEEL| Thrustmaster T500 |PEDALS| Fanatec CSP V3 |SHIFTER| Fanatec CSS 1.5, CS Handbrake |RIG| DIY


#20
Sim-R

Sim-R

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 222 postów
  • STEAM ID:ac670
  • LokalizacjaWarszawa

Dokładnie takie samo mam zdanie, że za dużo szarpania i rzucania na boki to bardziej nadaje się do salonu gier dla dzieci niż do symulacji realnej jazdy. Przede wszystkim właśnie jakość i prędkość reakcji jest kluczowa.


Rig

 

PC

#21
TPS

TPS

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 114 postów
  • PSN id:TPS_3
  • Lokalizacja

Na myśli przychodzi mi tylko @TPS, ale rzadko go tutaj widuję - aktywnie, bo może wnikliwie obserwuje ;)

Jestem, jestem - jak mogę pomóc?

 

PS - miałem spora przerwę od virtuala - ale jak jest lato, to wolę korzystać z prawdziwych zabawek ;-)


"Nigdy nie jest zbyt późno na szczęśliwe dzieciństwo"


#22
gregorioo

gregorioo

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 74 postów

Akurat o "wygląd pracy" chodzi w tym najmniej. Bardzo dużo klipów promujących systemy ruchu do simracingu (i nie tylko) celowo w przesadzie pokazuje, jak platforma rzuca i szarpie graczem. Coś na wzór poniższego przypadku:

 

Akurat nie o taki wygląd pracy mi chodzi jak na tym filmiku, a o taki jak przy DOF reality. Racja, że na podstawie wyglądu pracy za wiele się nie dowiemy, ale na czymś bazować trzeba.  Wczoraj przestudiowałem różne fora i nie znalazłem negatywnej opinii żadnego użytkownika. Co prawda za dużo ich nie ma, ale jeśli chodzi o samą pracę urządzenia to ludzie pisali raczej dobrze. Niech będę tym królikiem doświadczalnym. Zamówiłem wczoraj wersję V3 i za kilka tygodni się skuszę na opisanie efektów.



#23
gregorioo

gregorioo

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 74 postów

 

Jest to zwykły chwyt marketingowy. W rzeczywistości najczęściej mniej znaczy lepiej, liczy się jakość tego ruchu. Oszukać trzeba umysł, nie oko. To ma być wiarygodne, a nie wyglądać wiarygodnie. Jeśli kiedyś np. leżąc, zamknąłeś oczy i miałeś przez chwilę wrażenie jakbyś spadał (choć tak naprawdę nic się nie dzieje), to o tego typu zmyłkach mówimy :)

Tak, miałem, ale się wówczas budziłem i było wszystko w porządku :)



#24
K.A.R.R.

K.A.R.R.

    Hachiroku

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1142 postów
  • STEAM ID:szop_88pl
  • LokalizacjaLeszno
Jestem, jestem - jak mogę pomóc?

W bardzo prosty sposób, gdybyś miał chwilę. Pamiętam, że wspominałeś o kilku systemach ruchu, jakie dane Ci było testować, czy nawet użytkować. Kolega miał co prawda prośbę o DOFreality, ale nawet jeśli tego akurat nie próbowałeś, to opinia na temat innych platform w tym wątku byłaby fajną wskazówką na przyszłość. Twój obecny 2DOF na przykład, to sam fotel czy cały rig? Dlaczego akurat takie rozwiązanie, a nie inne, etc.  :okok:

 

Niech będę tym królikiem doświadczalnym. Zamówiłem wczoraj wersję V3 i za kilka tygodni się skuszę na opisanie efektów.

Koniecznie  :okok:  


Użytkownik K.A.R.R. edytował ten post 28 wrzesień 2017 17:35

|CPU| i7 3770k 4.4 GHz |COOLER| Noctua NH-D14 |MOBO| Asus P8Z77-V Pro |RAM| 2x8 GB G.Skill TridentX 2400 |PSU| 680W B-Quiet SP E9-CM |GPU| MSI 980ti Gaming

|SSD| 750 GB Samsung EVO850 |HDD| 1,2 TB Seagate+500 GB WD USB |SC| Asus Xonar DX |CASE| Bitfenix Shinobi XL 

 

|SC| Samsung UE55KS8000 4K 60Hz 4:4:4 |SOUND| Logitech Z906, G430 |WHEEL| Thrustmaster T500 |PEDALS| Fanatec CSP V3 |SHIFTER| Fanatec CSS 1.5, CS Handbrake |RIG| DIY


#25
gregorioo

gregorioo

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 74 postów

Wg sprzedawcy za dwa tygodnie będzie będzie gotowy.

Transport do Polski znalazłem już za 50 EUR, także koszty idą w dół jak się trochę poszuka.

Sam sprzedawca woła za przywiezienie 250EUR



#26
TPS

TPS

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 114 postów
  • PSN id:TPS_3
  • Lokalizacja

 

Jestem, jestem - jak mogę pomóc?

W bardzo prosty sposób, gdybyś miał chwilę. Pamiętam, że wspominałeś o kilku systemach ruchu, jakie dane Ci było testować, czy nawet użytkować. Kolega miał co prawda prośbę o DOFreality, ale nawet jeśli tego akurat nie próbowałeś, to opinia na temat innych platform w tym wątku byłaby fajną wskazówką na przyszłość. Twój obecny 2DOF na przykład, to sam fotel czy cały rig? Dlaczego akurat takie rozwiązanie, a nie inne, etc.  :okok:

 

 

 

Niech będę tym królikiem doświadczalnym. Zamówiłem wczoraj wersję V3 i za kilka tygodni się skuszę na opisanie efektów.

Koniecznie  :okok:  

 

 

 

Jestem, jestem - jak mogę pomóc?

W bardzo prosty sposób, gdybyś miał chwilę. Pamiętam, że wspominałeś o kilku systemach ruchu, jakie dane Ci było testować, czy nawet użytkować. Kolega miał co prawda prośbę o DOFreality, ale nawet jeśli tego akurat nie próbowałeś, to opinia na temat innych platform w tym wątku byłaby fajną wskazówką na przyszłość. Twój obecny 2DOF na przykład, to sam fotel czy cały rig? Dlaczego akurat takie rozwiązanie, a nie inne, etc.  :okok:

 

 

 

 

 

OK - wybrałem 2DOF seat mover, ponieważ w moim odczuciu lepiej oszukuje, czy też symuluje to co dzieje się w samochodzie. Platforma nie angażuje pamięci mięśniowej korpus - ręce - pedały i kierownica, co przydaje się przy powtarzalnym hamowaniu na torze. Są takie tory w iR,  że po napięciu mięśniowym wiem, że źle wszedłem w zakręt, np za szeroko, albo za wąsko i mówi mi to ciało, nie oczy.

 

Platforma nie jest w stanie oddać takiego ruchu. Wystarczy zrobić sobie test z miarką między korpusem a kierownicą w prawdziwym samochodzie, żeby zobaczyć, że siła podczas silnego hamowania przesuwa nasze ciało na kierownicę, Przy zaciskających się pasach w 2DOF ten efekt jest bardzo bliski realizmowi. Nie jestem fanem latania, ale z tego co czytam, platformy są idealne do latania, a  siedziska do jeżdżenia. Testowałem platformę - moim zdaniem symuluje ona pracę zawieszenia, a nie siły działające na ciało, ale każdy lubi po swojemu. Mnie pasuje seat mover, innym platforma. Samemu trzeba się przekonać.


"Nigdy nie jest zbyt późno na szczęśliwe dzieciństwo"


#27
gregorioo

gregorioo

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 74 postów

OK - wybrałem 2DOF seat mover, ponieważ w moim odczuciu lepiej oszukuje, czy też symuluje to co dzieje się w samochodzie. Platforma nie angażuje pamięci mięśniowej korpus - ręce - pedały i kierownica, co przydaje się przy powtarzalnym hamowaniu na torze. Są takie tory w iR, że po napięciu mięśniowym wiem, że źle wszedłem w zakręt, np za szeroko, albo za wąsko i mówi mi to ciało, nie oczy.

Czy są jakieś gotowe rozwiązania tego typu w rozsądnych pieniądzach?
Kolega wyżej wymienił V3, ale 3 tys. dolarów USA to trochę sporo jak na samą platformę.

Użytkownik gregorioo edytował ten post 29 wrzesień 2017 10:46


#28
Sim-R

Sim-R

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 222 postów
  • STEAM ID:ac670
  • LokalizacjaWarszawa

Ty przypadkiem nie zamówiłeś już sprzętu z dofreality?


Rig

 

PC

#29
gregorioo

gregorioo

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 74 postów
Tak, zamówiłem, ale sprzedawca zaznaczył, że jeśli będę chciał zrezygnować z zamówienia to bez problemu zaliczkę zwróci.
Nie wydaje mi się, żeby się tak stało, bo w cenie do 2000 USD z wysyłką raczej nic sensownego się nie znajdzie, ale znam się słabo więc pytam i czekam na inne sugestie.
Zanim całość zostanie wyprodukowana to jeszcze wg zapewnień minie dwa tygodnie.

Użytkownik gregorioo edytował ten post 29 wrzesień 2017 15:01


#30
TPS

TPS

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 114 postów
  • PSN id:TPS_3
  • Lokalizacja

Tak, zamówiłem, ale sprzedawca zaznaczył, że jeśli będę chciał zrezygnować z zamówienia to bez problemu zaliczkę zwróci.
Nie wydaje mi się, żeby się tak stało, bo w cenie do 2000 USD z wysyłką raczej nic sensownego się nie znajdzie, ale znam się słabo więc pytam i czekam na inne sugestie.
Zanim całość zostanie wyprodukowana to jeszcze wg zapewnień minie dwa tygodnie.

 

Można taniej, ale będzie dużo DIY http://www.prosimu-s...om/fr/2-sim-two

 

Można bardzo tanio, ale wtedy to 100% DIY https://www.xsimulat...or-projects.22/

 

Mnie moje błędy i próby kosztowały ponad 60.000 - tak wiem, to kupa szmalu, ale ja budowałem swój 2DOF 4 lata, zaczynając od tego 

 

PlaySeat.jpg

 

zanim skończyłem na tym 2DOF plus CV1, który spełnia moje oczekiwania. Być może z nudów bardziej niż potrzeby zbuduję coś lepszego, 3DOF ?

Chodzi za mną budowa symulatora motocykla typu superbike, ale nie mam miejsca, poza garażami, ale tam zimą zbyt zimno.

 

Tu ciekawy wątek - https://www.xsimulat...simulator.9482/


"Nigdy nie jest zbyt późno na szczęśliwe dzieciństwo"





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych