Skocz do zawartości

  • INFO
SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto
Zdjęcie

FORCE FEEDBACK w Project CARS 2 - ustawienia kierownicy z FFB

poradnik tutorial

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

W Project CARS 2 force feedback a raczej jego interfejs został znacznie uproszczony, nie musimy teraz analizować sił na wszystkich skalach Fx, Fy, Mz, Fz i wprowadzać mnożników itd mamy 3 presety plus slot na własne ustawienia (custom).
 
W pCARS2 już nie trzeba znać całej topologii FFB
36611781033_d978bf2cce_c.jpg
 
 
Co do zasady zmiana ustawienia FFB dotyczy każdego auta. Inaczej mówiąc wprowadzane regulacje mają wpływ globalny, bez rozbicia na poszczególne pojazdy. Dostęp do funkcji GAIN i VOLUME mamy z pozycji auta na torze, po zbindowaniu pokrętła/przycisku. Pozostałe opcje trzeba regulować po wywołaniu menu.
 
Główne PRESETY FFB:

  • RAW
  • INFORMATIVE
  • IMMERSIVE

RAW - BEZPOŚREDNI

 
Dla jakich kierownic: natywny dla Direct Drive a także lepszych na pasku

  • bezpośrednie sygnały z FFB
  • bez efektów nadpisanych
  • bez dynamicznego skalowania
  • linearne

INFORMATIVE - WZBOGACONY

 
Dla jakich kierownic: dobrych paskowców: Fanatec CSL, Thrustmaster T300/TX

  • sygnały przekazywane są dynamicznie wykorzystując cały zakres
  • bez saturacji
  • wpływa na nieliniowe filtrowanie sygnału
  • akcentuje siły poprzeczne Fy i Mz 

IMMERSIVE - PODBIJAJĄCY

 
Dla jakich kierownic: dla słabszych modeli jak Thrustmaster T150 oraz tych na przekładniach jak Logitech

  • wzmacnia czucie w środkowym położeniu
  • efekty nadpisane
  • podbija czucie uślizgów tyłu (nadsterowności) kosztem bezpośredniego czucia przodu
  • wzmacnia poczucie prędkości

Oczywiście sugestie dla kierownic są nieobowiązkowe i można między nimi przechodzić dowolnie, szukając dopasowania za pomocą dodatkowych parametrów. Wszystko kwestia własnych potrzeb i preferencji.
 
Strojenie FFB parametrami:

  • GAIN
  • VOLUME
  • TONE
  • FX

GAIN - WZMOCNIENIE

 
Główny parametr określający siłę FFB od 0-100, na PC zwykle na 100 żeby korzystać z całego zakresu. UWAGA na konsolach Playstation czy Xbox Gain trzeba zmniejszać!
 

VOLUME - SIŁA 

 
Siła ale rozumiana jako reaktywność, która ma największy wpływ na kształt wykresu FFB, czasy reakcji i precyzję jaką otrzymujemy na kole. Skalę VOLUME determinuje wybrany PRESET FFB.
Wzmacniając VOLUME kierownica będzie cięższa, jednocześnie straci trochę dokładności w przekazywaniu niuansów z drogi czy kerbów.
Zmniejszając VOLUME kierownica zyska na lekkości, tym samym będzie miała większą dokładność w przekazywaniu słabszych sygnały płynącyc z drogi.
 

TONE - AKCENTOWANIE

 
Akcentowanie czucia drogi LUB przeciążeń bocznych (czucia poślizgu), jedno zawsze kosztem drugiego.
MIN TONE - to max czucie nawierzchni, mniejsze sił poprzecznych.
MAX TONE - balans przesunięty na czucie poślizgów, kosztem mniejszego czucia nawierzchni.
 

FX - EFEKTY NADPISANE

 
Efekty podbijające czucie drogi, kerbów, podbić itp.
FX ustawiamy balans pomiędzy bezpośrednim czuciem z FFB a podbitymi efektami specjalnymi, które mogą prowadzić do przebić skali FFB powodując clipping i "zagłuszanie" reszty sygnałów.
 
 

MENU SPRING STRENGTH - POWRÓT DO POZYCJI ZERO

 
Ustawienie siły z jaką kierownica będzie się prostować po powrocie do menu.
 
 
Ustawienia bazowe FFB w Project CARS 2
36612184283_c79c6863ed_c.jpg
 
 

DOPASOWANIE FFB DO AUTA NA TORZE

 

Parametry VOLUME i TONE można regulować w locie po zdefiniowaniu w menu przycisków które je obsłużą.
Wartości te NIE zapisują się dla danego auta. Trzeba to robić za każdym razem niestety, od nowa po zmianie jednego auta na drugie.

 

37432058425_3eaa744baa_c.jpg
 

CUSTOM - WŁASNY PRESET

 
Pojawiły się już pierwsze CUSTOM PRESETY w tym od znanego z PCARS1 kolegi Jack Spade'a.
Tu jego wątek na forum Project CARS który warto obserwować, zapewne będą updaty:
http://forum.project...ight=jack spade
 
Instrukcja instalacji:

  • Wypakowujemy pliki i wybieramy który nam pasuje, zmieniamy nazwę na ffb_custom_settings
  • Nadpisujemy ten plik do katalogu C:\Users\XXX\Documents\Project CARS 2
  • Uruchamiamy grę i w menu FFB wybieramy CUSTOM

Załączone pliki


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#2
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

W kwestii profili Spade'a jeszcze parę wniosków po dokładniejszych testach.
Uwaga dotyczy kierownicy Fanatec CSW V2, może być zupełnie inaczej na Logitech czy OSW (choć w DD powinno być to jeszcze łatwiej wyłapać).

6 dostępnych profili w 2 grupach:

  • Standard - umiarkowane podbicie efektów podłoża jak nierówności, kerby, pobocze + sztuczny efekt wzbogacający czucie drogi
  • Alternative - jeszcze więcej podbicie efektów ale BEZ sztucznej nawierzchni

Comp. to skrót od kompresor i jak mówi sam Jack, działa jak w audio czyli rozszerza zakres dynamiczny (jeśli się nie mylę to podobne do opcji adaptive w apce FFB Clip dla Assetto). http://simrace.pl/fo...-assetto-corsa/

Lower Comp. = słabsza kompresja czyli szerszy zakres dynamiczny
High Comp. = mocniejsza kompresja sygnału, wcześniej wygaszane amplitudy czyli węższy zakres dynamiczny

Lepsze kiery zaczynają testy od Lower, słabsze od Mid/High.
Ustawienia w default:

GAIN 100
VOLUME 50
TONE 50
FX 50 (z Alternative dużo mniej)

Po wrzuceniu custom pliku .txt, oczywiście restart gry żeby zaczytała nowy profil, który znowu wybierzemy w menu.
Polecam "przeładować" przy zmianach, czyli wybrać RAW i ponownie CUSTOM żeby zaskoczyło - gwarancja że widzi.

Katowałem ulubione auto na znanej trasie, z różnymi oponami, w kolejnych scenariuszach pogodowych.
I powiem, że mimo że parę ciekawych spostrzeżeń wyłapałem w trakcie, a także poprawiłem czas o ponad 1 sek, finalnie wróciłem do natywnego profilu RAW.

Czego bym nie pokręcił to mimo że wykres nie pokazuje clippingu czuje limit przekazu. Tuning FFB potrafi podkreślić czucie hamowania, balans i masę auta w środkowym położeniu ale ciągle pozostają dziury w układance. Dynamika ogranicza trochę detale i tu profile nie mają po prostu nic w zamian. Nic nowego, żadnych extra efektów. Kiedy zaczynałem przeginać pojawiały się spiny w ciemno. Po prostu nie wiem co się dzieje.
Obrazowo - profile to takie posypywanie cukrem ciasta, które i tak siadło przy pieczeniu.

FFB w PCARS2 uległ zmianie, uproszczeniu w funkcjach, i to ma wiele zalet, user dostaje teraz znacznie mniej do popsucia. Ale ciągle najważniejsze sygnały których potrzebujemy, są na dwóch krańcach wagi. Albo czucie slip angle albo wyraźny przód (i ogólnie droga). Profilami łatwiej wydobyć, sztucznie podbić skrajne wartości ale nijak nie wzbogaca to całego zakresu sił.
Uff trochę skomplikowałem, ale mam nadzieje, że da się to rozczytać.

W każdym razie, do casualowej jazdy profile na pewno nie zaszkodzą, podbiją czucie i kiera będzie pewniejsza w dłoni.
Do rywalizacji na serio, gdzie oczekujemy tego 1% czułego przekazu z opony z jazdy na limicie, profile nie pomogą, bo nie mają z czego.

Więcej o ustawieniach FFB w CSW już w osobnym wątku.


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#3
mataman

mataman

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 169 postów
Spróbowałem tych profili i najbardziej pod pasował mi comp mid. Po powrocie na konsole ffb jest beznadziejny w porównaniu do tego profilu :/

9118.png


#4
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Niestety profile tym razem nie działają na konsolach.


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#5
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

wpis nieaktualny

 

Spoiler


Użytkownik rauf edytował ten post 16 październik 2017 01:31
zgodnie z wpisem Maxyma, był fix

Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#6
MaXyM

MaXyM

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 93 postów
  • STEAM ID:maxym_srpl
  • LokalizacjaPrague

wczoraj wyszedl drugi maly patch, ktory przywraca to FFB (wg Jacka Spade na forum pC2)


Użytkownik MaXyM edytował ten post 13 październik 2017 12:32






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: poradnik, tutorial

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych