Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto
Zdjęcie

Problem z kalibracją Thrustmaster T300 RS - jak wycentrować kierownicę


27 odpowiedzi w tym temacie

#16
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Czyli brawa dla sklepu za poprawną rekację. Jak masz jeszcze jakieś fotki to wstaw może, sam jestem ciekaw jak to się stało. Spadła im przy pakowaniu na trzpień?


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
FSP_Niko uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#17
Dziadek90

Dziadek90

    Amator

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 26 postów
  • LokalizacjaZielona Góra
Zdjęcie mam niestety jeszcze tylko jedno, nie widać na nim zbyt wiele przynajmniej dla laika takiego jak ja - nie mam kierownicy do porównania. Troszkę mam wyrzuty sumienia bo teraz sklep może ten bubel sprzedać nieświadomie komuś innemu, a ktoś to pewnie kupi.. no trudno. Koło kierownicy było proste, zrobiłem test kładąc je frontem płasko na podłodze przylegało niemal idealnie, wiec problem musiał leżeć po stronie trzpienia bazy. Moją uwagę zwróciły jeszcze podwójnie naklejone taśmy zabezpieczające karton przed otwarciem. Normalnir nakleja się chyba tylko jedną na każdej sciance kartonu, tutaj były naklejone podwójnie - jedna na drugą. To może świadczyć o tym, że towar był juz otwierany być może używany zanim do mnie trafił a ja tylko powieliłem czyjś schemat oddając kierownicę spowrotem do sklepu.

Chyba jednak zdecyduję się na csl elite, zaczynam wierzyć, że warto dopłaciić za jakość jaką oferuje no i pozorny spokoj z serwisem, chociaż mam świadomość, że trafiłem wyjątkowy egzemplarz t300 xD

Oto zdj jakie jeszcze zdążyłem zrobic.

Załączone pliki


Użytkownik Dziadek90 edytował ten post 18 lipiec 2018 00:25


#18
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

No szkoda, z tych ujęć nie widać czy to efekt nieudanego montażu na siłę, czy też baza upadła na trzpień. Uszkodzenia są i jak widać, nawet "nowe ze sklepu" trzeba po rozpakowaniu ocenić czy na pewno sprzęt fabryczny.

 

Jak jest budżet bierz Fanateca, tylko zestaw CSL Elite PS4™ Starter Kit for PC and PS4 to widnieje jako 520€, gdzie masz za 450?

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
FSP_Niko uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#19
Dziadek90

Dziadek90

    Amator

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 26 postów
  • LokalizacjaZielona Góra
Tam na stronie jest napisane "This is a complete ready-to-race bundle with a bundle discount of 69.95 € on the regular individual prices!" Myślałem ze 519,95€ to regularna cena i 69,95€ należy odjąć wtedy wychodzi idealnie 450€ 😁 nie sprawdzałem ile wychodzi kompletując to pojedynczo, wychodzi na to ze powinno wyjść 589,90€ - no i faktycznie tak wychodzi. W takim razie sorki jeżeli kogoś wprowadziłem w błąd 😅✌🍻

Użytkownik Dziadek90 edytował ten post 18 lipiec 2018 09:50


#20
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Tak jak mówisz @Dziadek90, podana cena już z obniżką za zakup bundla a drożej wychodzi gdyby kupować te elementy osobno. 


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
FSP_Niko uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#21
Tycha

Tycha

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 279 postów
  • Lokalizacja3City

Jeśli to nie żart...to oczywiście tak nie powinno być. Kierownica powinna być wyważona bo od tego zależy precyzja a obręcz wycentrowana.

  1. Oceń czy obręcz jest poprawnie wkręcona, czy nie ma śladów mocowania na siłę
  2. Sprawdź czy trzpień wychodzi prosto z bazy, czy to nie on jest skrzywiony

Jeśli to nie kwestia krzywego przykręcenia obręczy, to oczywiście oddaj kierę do wymiany! Tak nie może być.

 

Przypadkowo trafiłem na ten temat, bo coś podobnego zauważyłem w mojej. Zapytałem kilku osób i prawie wszyscy w mniejszym lub większym stopniu taka mają. Nie wiem, co o tym teraz myśleć.  :wtf:



#22
Skylake

Skylake

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 19 postów

Witam.

 

Przeczytałem cały temat i widzę, że sporo osób ma problem z prawidłową kalibracją kierownic serii T300. Kupiłem dziś nową T300 Alcantara. Kierownica w moim przypadku była zapakowana jeszcze w drugi zabezpieczający karton, a w nim naturalnie opakowanie producenta, które zawierało nienaruszone plomby, natomiast w środku wszystko było fabrycznie zapakowane, więc raczej nie ma mowy, że dostałem jakiś egzemplarz po zwrocie. Mój problem polega na tym, że kierownica po kalibracji ląduje zawsze dokładnie w 49%, zamiast w 50%. Przed podłączeniem kierownicy do PC przeczytałem instrukcję i przestawiłem wg zaleceń przełącznik w pozycję PS3, podłączyłem sprzęt pod USB 2.0 w PC, nie pod HUB, ponieważ zalecają podłączać pod USB w PC. Kierownicę dostałem z wgranym już najnowszym firmware v29. W związku z tym chciałem również zasięgnąć Waszej opinii, czy powinienem zwracać, wymieniać? Obręcz montowałem 3 razy dla pewności i sądzę, że jest dobrze zamontowana, ponieważ za każdym razem skutek jest taki sam - 49% w profilerze po kalibracji.

 

Pozdrawiam



#23
mataman

mataman

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 230 postów

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować


Użytkownik mataman edytował ten post 26 marzec 2019 15:31

9118.png


#24
Skylake

Skylake

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 19 postów

Dziękuję, pomogło. Teraz jest równe 50%. Kierownica na szczęście sprawna, oby służyła jak najdłużej. :)

 

Pozdrawiam



#25
Skylake

Skylake

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 19 postów

Piszę post pod postem, ponieważ chciałbym, aby wiadomość była widoczna. Mam jeszcze 3 pytanka odnośnie mojej T300 Alcantara. Ucieszyłem się, że kalibracja działa, bo po ponownym uruchomieniu komputera (menu start, uruchom ponownie) kalibracja przebiega prawidłowo - kierownica ustawia się idealnie na 50%, jednak gdy wyłączę komputer całkowicie i włączę ponownie, kierownica nie ustawia się już dokładnie, a zapisuję w jej pamięci kalibrację odpowiednią kombinacją klawiszy dla tej obręczy. Dlatego mam pytanie, czy tak ma być, że po każdym uruchomieniu PC muszę kalibrować kierownicę ponownie? Pytam, ponieważ mam jednak wątpliwość, przecież kierownica zapisuje ustawienia w swojej pamięci (o ile dobrze myślę). Kolejne pytanie dotyczy systemu chłodzenia. Żeby chłodzenie się samo włączyło, trzeba dłużej pograć? Pytam, bo na domyślnych ustawieniach nie włącza się w ogóle chłodzenie, więc wolałem nie ryzykować i wymusiłem chłodzenie stałe. Chcę się jednak upewnić czy wszystko gra. Pytanie trzecie dotyczy kąta obrotu kierownicy. Na ustawieniu 900 stopni, gdy kręcę w lewo i prawo do końca, jest luz, natomiast przy wartości 1080 stopni, gdy obrót w lewo i prawo dochodzi do końca, czuję już solidny opór, mniej więcej po 2% do końca pełnego obrotu po każdej ze stron. 1080 stopni to maksymalny kąt skrętu kierownicy i zdaję sobie sprawę, że może tak być z tym oporem, ale również chciałem się upewnić, czy wszystko jest ok, czy jednak coś (odpukać) szwankuje? Bardzo proszę o odpowiedzi na moje pytania. Ogólnie jeździ się super, ale muszę po prostu wiedzieć, czy wszystko jest w porządku czy nie. :)



#26
mataman

mataman

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 230 postów
Widzę że szukasz trochę dziury w całym. Mi też nie zawsze kalibrowała się idealnie na środku, ale nigdy nie zwracałem na to uwagi.
Wiatrak załącza się po jakimś czasie, wszystko zależy jak silny ffb masz ustawiony. Natomiast kat skrętu zawsze dajesz na 900 stopni, zarówno w sterowniku jak i w grach.

9118.png


#27
Skylake

Skylake

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 19 postów

Jeszcze raz dzięki za odpowiedź. Chciałem po prostu rozwiać wszystkie swoje wątpliwości odnośnie Alcantary. Cieszę się, że wszystko jest ok. :)

 

Pozdrawiam



#28
Skyler

Skyler

    Amator

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 48 postów
Czemu kąt zawsze na 900 skoro kierownica ma 1080? Nie lepiej używać soft locka?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych