Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto
Zdjęcie

Lakiernia czyli wgrywanie naklejek - opinie, porady i luźne rozmowy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1
Angello

Angello

    Założyciel NIGHT RIDERS

  • Administratorzy
  • 1787 postów
  • STEAM ID:Angello_PL
  • Xbox Live:AngelloPL
  • PSN id:Angello_PL
  • LokalizacjaWhiteStock

shapeimage_4.png

 

Moje pierwsze wrażenie

 

Jak tylko po raz pierwszy włączyłem Gran Turismo Sport to w pośpiechu szukałem lakierni, malowań innych graczy i oczywiście udostępnionych naklejek. Banan na twarzy od ucha do ucha i czym prędzej zabrałem swoje pierwsze auto Subaru do komory lakierniczej ;)

Jest! Naklejek do wyboru do koloru. Przekształcanie, pochylanie i inne modyfikacje kalkomanii naprawdę super jednak samo poruszanie się po menu i w warsztacie lakierniczym nie jest już tak fajne i intuicyjne jak to ma miejsce podczas oklejania w tytułach z serii Forza Motorsport. Tam to po kilku chwilach można było śmigać z zamkniętymi oczami a tutaj trzeba uważać, żeby dobrze kliknąć aby nie musieć zaraz poprawiać lub dokonywać jeszcze raz tego samego wyboru. Nie ma też wielu pomocnych opcji jak choćby cyfrowa skala.

 

Bardzo brakuje tutaj tablicy, na której jak w FM można było z dostępnych kształtów tworzyć własne naklejki i inne dzieła, zapisać w każdej chwili na konsoli by móc je edytować. Samo tworzenie naklejek w FM było naprawdę łatwe po chwili zapoznania się z opcjami lakierni a w GTS tego niestety nie ma. Niby rekompensuje nam ten brak fakt, że naklejki możemy tworzyć na komputerze przy użyciu grafiki wektorowej ale to już troszkę wyższa szkoła jazdy niż tworzenie naklejki w samej grze. 

 

Szczerze mówiąc z każdym dniem gracze udostępniają setki jak nie tysiące nowych pięknych kalkomanii ale bardziej ambitni i wymagający gracze chcą mieć coś swojego, niepowtarzalnego a tego już sama gra im nie da, bo trzeba przesiąść się do komputera i programu graficznego a to już nie każdy ogarnia. Można niby znaleźć plik PNG, wrzucić go ko konwertera online, który przerobi plik natychmiast na SVG ale ta opcja jeszcze kuleje, bo gra nie widzi wzorów wrzuconych do gry takim właśnie sposobem. No i konwertery online strasznie psują jakość a na dodatek konwertują wszystkie kolory tylko na kolor czarny. Lipa!

 

 

Jakiś czas później...

 

Po kilkudziesięciu godzinach spędzonych na malowaniu i oklejaniu aut moje wrażenia są coraz lepsze. Pomimo, że nadal wyłapuje pewne braki a w pamięci mięśniowej siedzą przyzwyczajenia z lakierni Forza Motorsport to i tak jest dobrze a to za sprawą coraz sprawniejszego tworzenia grafik za pomocą programu graficznego na komputerze. Wprawdzie jeszcze raczkuję ale z każdą godziną naklejki i bardziej złożone grafiki wychodzą coraz lepiej a szczerze mówiąc nawet lekko ogarnięta małpa da rade się tego nauczyć, wystarczy chcieć ;)

 

 

Podsumowanie

 

W mojej ocenie jest to naprawdę dobre narzędzie do tworzenia projektów na samochodach. Bez pomocy komputera każdy gracz może stworzyć naprawdę dobre i niepowtarzalne projekty bez użycia programów graficznych. Tak właśnie stworzyłem swój pierwszy większy projekt >>>KLIK<<<

Gry nasze konsolowe zdolności lakiernika połączmy ze sprawną obsługą programu graficznego na komputerze to już będą powstawały same cuda.

My tu pitu pitu a ja wracam dalej malować ;)

 

Pozdrawiam


 24339541219_aa976f320e_o.png


#2
mataman

mataman

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 237 postów
Narazie takie coś spłodziłem.



b655c1f6fca79923f6eebd968b3d4e01.jpg


d4f36f69bd22d0ec64d5b2b4c58af9bc.jpg

fcdafe21904f764348e679ac2e9c2e7f.jpg

821fe835b349067ee443933897e3970f.jpg

Użytkownik mataman edytował ten post 24 listopad 2017 09:15

9118.png


#3
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

Całkiem fajne. Również kiedyś Giermaziaka pomalowałem ale pod pC i nawet w foty real vs game się bawiliśmy. 


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi

#4
Angello

Angello

    Założyciel NIGHT RIDERS

  • Administratorzy
  • 1787 postów
  • STEAM ID:Angello_PL
  • Xbox Live:AngelloPL
  • PSN id:Angello_PL
  • LokalizacjaWhiteStock

mataman fajnie, że zaczynasz bawić się w oklejanie. Na swoim przykładzie wiem, że w lakierni można spędzić setki godzin :D 

 


 24339541219_aa976f320e_o.png


#5
xxx

xxx

    Dyskutant

  • Zbanowani
  • PipPipPipPipPip
  • 248 postów
Jeśli ktoś jest chętny i chce robić/konwertować swoje grafiki, napisy itd. w GTS, a nie wie jak i czym to zrobić żeby zapisać w formacie svd to proponuję darmowy program na peceta - inkscape (ja z niego korzystałem). Już jest mnóstwo gotowych grafik do pobrania w samej grze, które tworzą gracze, ale jak chcecie mieć coś swojego, wyjątkowego to ten program w zupełności wystarczy żeby swoje naklejki tworzyć, albo konwertować już gotowe zaimportowane do programu. Trzeba pamiętać o dwóch rzeczach. Plik wysłany do GTS w formacie svd nie może mieć więcej niż 15Kb (albo 20 nie pamiętam). Druga sprawa jak importujecie do programu jakąś grafikę to zanim zapiszecie ją jako svd musicie ją zamienić na krzywe, bo w innym przypadku GTS nie odczytuje grafik. To wszystko. Oprócz inkscape są chyba jeszcze jakieś darmowe graficzne programy, a reszta jest płatna i nie są to tanie rzeczy np. Corel :)

#6
Angello

Angello

    Założyciel NIGHT RIDERS

  • Administratorzy
  • 1787 postów
  • STEAM ID:Angello_PL
  • Xbox Live:AngelloPL
  • PSN id:Angello_PL
  • LokalizacjaWhiteStock

Jakiś poradnik w języku polskim by się przydał dla początkujących ;) 


 24339541219_aa976f320e_o.png


#7
siniak

siniak

    Szara Eminencja Night Riders

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1340 postów
  • PSN id:siniak
  • LokalizacjaKraków

Jeśli ktoś jest chętny i chce robić/konwertować swoje grafiki, napisy itd. w GTS

Bart a ty masz to GTS czy nie? Ścigać się chodź :)


Dołączona grafika

#8
xxx

xxx

    Dyskutant

  • Zbanowani
  • PipPipPipPipPip
  • 248 postów
Niestety mam :( Ale na szczęście się nie ścigam :)

#9
revetion

revetion

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 60 postów
  • STEAM ID:revetion
  • PSN id:revetion
  • LokalizacjaTurek
Dlaczego ??

Użytkownik revetion edytował ten post 07 grudzień 2017 16:46


#10
xxx

xxx

    Dyskutant

  • Zbanowani
  • PipPipPipPipPip
  • 248 postów
Koledzy nie róbmy ot w tym wątku :) Czekajmy na nowe projekty Angello... wiem z pewnego źródła że takowe będą :)

Jeśli chodzi o jeżdżenie w GTS to życzę Wam samych sukcesów i miłych wrażeń z tej gry. Mnie ten świat już nie przyciąga jak kiedyś i nie będę mu poświęcał swojego cennego czasu :)

#11
SzczwanyGapa

SzczwanyGapa

    Szef Night Riders

  • Administrator Ligi
  • 1310 postów
  • PSN id:p_kwiatek
  • LokalizacjaZegrze Płd.

Ale Godzilla kontra Mechagodzilla mógłbyś pojechać :)


35i683l.jpg
Spoiler

Mój kanał eu10EdX.png

#12
Angello

Angello

    Założyciel NIGHT RIDERS

  • Administratorzy
  • 1787 postów
  • STEAM ID:Angello_PL
  • Xbox Live:AngelloPL
  • PSN id:Angello_PL
  • LokalizacjaWhiteStock

Na moja prośbę jeden człowiek z YouTUBE zrobił poradnik jak zmniejszać pliki SVG do wymaganych 15 kB.

Poradnik jest bardzo prosty i jasny nawet dla średnio ogarniętej małpy ;)

Polecam tez inne poradniki PL Tutors

 


 24339541219_aa976f320e_o.png


#13
mataman

mataman

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 237 postów

mataman fajnie, że zaczynasz bawić się w oklejanie. Na swoim przykładzie wiem, że w lakierni można spędzić setki godzin :D

Oj można, masę czasu mi to zajęło.

f90b56e7ae24afbc2b81e9ec937a1b5f.jpgf9d3111ad4ed464fb38260f759048b93.jpg7802dd8692ef159340a51a4be0413246.jpg

9118.png


#14
GTR

GTR
  • STEAM ID:GTR
  • Origin ID:GranTurismoR
  • Xbox Live:FilipM5
  • Social Club:FilipM5
  • LokalizacjaŻory

Kawaii! :D

 

Nawet nie pytam ile czasu zajęło rysowanie tej chińskiej buźki i włosów... podziwiam!  :blaga:


30285220960_fb97554753_n.jpg

| Flickr | Steam | Auto Kronika |

PC:

Spoiler

 Rig:
Spoiler

 

nismo


#15
Angello

Angello

    Założyciel NIGHT RIDERS

  • Administratorzy
  • 1787 postów
  • STEAM ID:Angello_PL
  • Xbox Live:AngelloPL
  • PSN id:Angello_PL
  • LokalizacjaWhiteStock

GTR w Gran Turismo można pościągać już gotowe takie grafiki i okleić nimi auto.

Ja osobiście przekonuję się, że lakiernia w Gran Turismo SPORT ma wiele zalet, których brakowało w Forzie


 24339541219_aa976f320e_o.png





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych