Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto
Zdjęcie

Intel i7 8700K - idealny procesor do simracingu?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Takie coś zawitało do mnie na testy jeszcze w grudniu.

 

27398596049_8e9969b9e2_b.jpg

 

Oczywiście podstawowe pytanie które mnie nurtowało to czy pierwszy komercyjny procek Intela z 6 rdzeniami sprawdzi się w grach z rozbudowaną fizyką. 

 

Test bencha napędzać będzie maluszek od Super Flower'a czyli Leadex 1000W w godnej specyfikacji Platinium.

27398597869_393ff2516a_b.jpg

 

Ponieważ to testowy build nie dostanie chłodzenia wodnego i będzie musiała wystarczyć wieża od Be Quiet model Dark Rock 3.

38468339024_afba9c5923_b.jpg

 

W metodycznych testach starałem się porównać wydajność w "naszych" specyficznych grach, zastosowaniach profesjonalnych  oraz benchmarkach, naturalnie wszystko po konkretnym przetaktowaniu.

Taki test dodatkowo uwzględnia specyfikę zastosowań komputera do gier wyścigowych, zresztą nie tylko bo do wszystkich z rozbudowaną fizyką, gdzie priorytetem jest jak najlepszy frame pacing zsynchronizowany z obliczeniami, co odbieramy jako płynność gry konieczną dla zrozumienia szybko poruszających się obiektów (jak samochody) z fizyką kalkulowaną na poziomie 360-720Hz.

 

Jako punkt odniesienia mój ramol i7 5960X. Oba zestawy z kartą 1080Ti FE.

 

Wstęp

 

Rynek procesorów zaskakująco zmienił swoje oblicze w 2017 roku. Przede wszystkim AMD udało się przełamać monopol Intela wypuszczając udaną serię Ryzen, która to wreszcie przyniosła więcej fizycznych rdzeni. Za ułamek tego co za 6/8/10 rdzeni życzy sobie Intel zapewniają przyzwoite osiągi w grach (poza nielicznymi przypadkami) i rewelacyjną wydajność we wszystkich innych zastosowaniach, w tym w tak zwanych profesjonalnych.

Gdyby nie ruch AMD, Intel do końca świata wypuszczałby w segmencie konsumenckim 4 rdzeniowe procki a w HEDT raczył nas podwyżkami i wątpliwymi atrakcjami jak glut pod czapką ostatniego Skylake X.

 

Oczywiście nie wszystkie gry robią użytek z większej ilości rdzeni (głównie to problem dla prostych konsolowych portów gdzie leci graficzka i niewiele poza tym) ale z doświadczenia mogę powiedzieć że po wielu testach "nasze gry" z tego bardzo ładnie korzystają. Simracing to pełne gridy z botami AI które muszą kalkulować tor jazdy, to szybko poruszające się pojazdy gdzie na styku opony (z własną fizyką) trzeba kalkulować z dużą prędkością interakcje z siatką nawierzchni tzw. mesh (a bywa skomplikowana), do tego kolizje, wpływ zniszczeń w niektórych grach zmienne wynikające z pogody a wszystko w czasie rzeczywistym bez tolerancji na przestoje, bo utrata renderu choćby na ułamki sekund to szansa na kolizję czy spin w zakręcie. W multiplayer wcale nie lepiej, bo poza liczeniem własnej instancji aplikacja musi komunikować się z serwerem i uwspólniać statusy wszystkich klientów. Dodajmy do tego mody (czasem ciężkie), OSD, komunikatory jak TS3, równolegle używając licznych peryferiów i ich oprogramowania, słowem gry simracingowe i dodatki znacząco mocniej obciążają CPU jak i wykorzystują zasoby całego systemu. Że nie wspomnę jak ktoś chce streamować, czy nagrywać rozgrywkę. Tym wszystkim zarządza CPU i nawet jeśli sama aplikacja korzysta z API DX11 a nie lepiej zarządzającego zasobami DX12, to złota zasada mówi że do simracingu warto mieć jak najmocniejszego proca.

 

 

Specyfikacja zestawionych sprzętów

42450458411_d67290bea5_b.jpg

 

Procedura testowa

 

Czego mi brakuje najbardziej w testach portalowych? Mało kto ma czas testować nie schematycznie, dopracować ustawienia overclockingu, powtórzyć pomiary żeby wyeliminować błędy, sprawdzić wpływ taktowania pamięci czy ustawień cache. Do tego wybór gier zwykle jest ograniczony do tych które oferują wbudowane benchmarki a te nie zawsze są wymierne na równi z regularną rozgrywką. No i testowanie CPU trzeba też zrobić w taki sposób żeby faktycznie obciążać głównie procesor, niby podstawa a widziałem mnóstwo testów gdzie jak nic widać bottleneck GPU lub nisko taktowanych pamięci. 

 

Dlatego moje założenia:

  • dopracowane OC na obu zestawach, stabilne, wysokie i bez throtlingu
  • dodatkowo OC realne na co dzień (temperatury) a nie tylko do benchy
  • jak najszybsze ustawienia RAM które mają decydujący wpływ na minimalne fpsy
  • dobór gier i aplikacji które faktycznie zależą od sprawności CPU
  • najważniejsza część testu w niskiej rozdzielczości gdzie grafika ma pomijalne znaczenie i wszystko leży na procesorze
  • testy w scenariuszu typowego gracza gdzie w tle pracują też inne aplikacje

 

Wyniki

 

Na pierwszy ogień moja ukochana Assetto Corsa. Sim wyjątkowo ciśnie po CPU wykorzystując potencjał całego zestawu, AI na pełnej fizyce gracza, liczne dodatkowe aplikacje które zliczają statystyki w tle, do tego otwarte środowisko w którym można spokojnie doprowadzić do przeciążenia procesora pakując więcej niż 50-60 aut na tor.

 

Custom benchmark - krótszy od defaultowego, ale więcej aut na gridzie i z kolizjami.

Test jak i użyte presety można znaleźć w tym wątku  :arrow:  Benchmark Assetto Corsa - porównujemy wyniki testu w grze

 

1080p LOW - podstawowa rozdzielczość z minimalnymi opcjami graficznymi które uwidaczniają moc procesora i szybkość pamięci.

 

                    8700K - 5960X

MIN...................118 - 132
MAX..................247 - 307

AVG..................176 - 199

VARIANCE...........8 - 19

CPU.....................86 - 86

POINTS...........9519 - 10702

 

Wyniki 5960X średnio wyższe o 16%, oba procesory nie mają problemu z niskimi fps, choć po stronie 8 rdzeniowego CPU trudno obniżyć fluktuacje (variance). Ciekawostka że dla obu zestawów lepsze wyniki min fps wyskoczyły kiedy obniżone zostało o 100-200MHz taktowanie cache. Zadziało to także dla wyższych rozdzielczości, trudno mi to zinterpretować. AC po prostu lubi wysokie taktowanie rdzeni i pamięci, natomiast cache woli mieć trochę luźniejszy.

 

27824915989_3bae0c63f0_b.jpg

 

 

1080p MEDIUM - podstawowa rozdzielczość z wypośrodkowanymi opcjami graficznymi które angażują już grafikę.

                    8700K - 5960X

MIN...................100 - 102
MAX..................194 - 236

AVG..................146 - 156

VARIANCE...........6 - 11

CPU.....................88 - 88

POINTS...........7892 - 8421

 

Wyniki 5960X średnio lepsze o 10%, jednak min fps już niewiele lepiej - jedynie 2%. W benchmarku dużo się dzieje i grafika wpłynęła już wyraźnie na rezultaty.

 

38894456514_777835ff2d_b.jpg

 

1440p ULTRA - rozdzielczość 2K z  wymaksowanymi opcjami graficznymi które obciążają mocno już cały zestaw.

                    8700K - 5960X

MIN....................57 - 24
MAX..................145 - 176

AVG..................113 - 116

VARIANCE...........2 - 1

CPU....................76 - 76

POINTS...........6085 - 6259

 

Im wyższa rozdzielczość, tym większy nacisk na wydajność GPU, ale i całego zestawu w którym procesor musi rozdzielać zadania swoje i wysilonej grafiki. Różnica wydajności pomiędzy zestawami coraz bardziej się zaciera, już tylko niecałe 200 punktów. Niestety benchmark Assetto mimo ponawiania prób dla 5960X nie chciał "wskoczyć" od razu tylko przeskakiwał na ułamek sekundy w czarny ekran (odwołanie do launchera?) powodując zaniżone wskazanie min fps. Z jakiegoś powodu nie dotykało to drugiego zestawu. Niemniej udało  się uchwycić przebieg klatek który kilkukrotnie sprawdzony pokazywał podobne przebiegi dla których początkowy render zaniża wskazania min fps. Jest to znany problem bencha AC. Szkoda bo wystarczyłoby zapisywać pomiar od 30-60 klatki zamiast od startowej żeby uzyskać niezakłócony pomiar. 

 

ps z odczytów pozostałych fps AVG dla 5960X powinien być na poziomie 55-60 fps, jednak dla powiedzmy technicznej poprawności, zostawmy wartości wskazane przez bencha uwzględniając moje uwagi

 

27825932889_df8aae47b2_b.jpg

 

Zaznaczony moment w którym bench wskakuje w tryb pomiaru, późniejsze dropy nigdy nie spadają poniżej ok 50-60 fps. Widoczne w przebiegu "siodło" to moment graficzny w którym auto spinuje produkując sporo dymu.

 

27826730819_378821cda2_c.jpg

 

Triple 7680x1440 LOW

.

.

.

 

Triple 7680x1440 MEDIUM

.

.

.

 

Następny tytuł to znany i lubiany Project CARS 2. Gra w drugiej iteracji nie zaliczyła znaczącego postępu w odczuciach prowadzenia, natomiast w kwestii fizyki sporo się w niej dzieje, doszła dynamiczna nawierzchnia toru LiveTrack, rozbudowany model opony SETA, złożony transfer temperatur czy wpływ wysokości n.p.m na ciśnienie i wydajność silników. CARSy ciągle nie doczekały sie wbudowanego benchmarka, więc trzeba było skorzystać z klasycznego pomiarowania FRAPSem i wyciągania średniej z kilku przebiegów. Tor to Nürburgring Nordschleife z maksymalną liczbą przeciwników (mieszane klasy). 

 

1080p MINIMUM - bazowa rozdzielczość i ustawienia Visual jak i FX skrajnie w lewo.

 

                     8700K - 5960X

MIN...................319 - 339
MAX..................474 - 521

AVG..................407 - 448

 

27837662729_d9a34915f5_c.jpg

 

Gra premiuje wizualia ponad fizykę, więc i różnice między procesorami nie są duże, uśredniając ledwie niecałe 9 procent przewagi dla 5960X. pCARS operuje na uproszczonej fizyce AI, z modelem zniszczeń znacznie złagodzonym względem tego co pokazywano chociażby w becie części pierwszej, nie przeciąża też obliczeń liczbą AI. Głównie dlatego że ich liczbę ograniczono maksymalnie do 31, dopasowując do wydajności konsol.  

 

 

This is done to reduce performance issues on consoles...so sorry,that won't be changed...

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 

To niestety kolejny przykład, że gra którą stworzono w oparciu o społeczność simracingową obrała sobie zupełnie inną grupę docelową ;(

 

1080p ULTRA - bazowa rozdzielczość i maksymalne ustawienia zakładki Visual i FX, MSAA - Wysoki

 

                     8700K - 5960X

MIN...................319 - 339
MAX..................474 - 521

AVG..................407 - 448

 

24747522877_f348795c30_c.jpg

 

W ustawieniach maksymalnych główną rolę gra GPU, pracując stale na poziomie 98-99%. Niemniej procesor też się nie nudzi, zresztą CARSy mają całkiem ładne zrównoleglanie wątków. Różnica w fps jak widać znikoma. Project CARS 2 trudno zaliczyć do tytułów procesorowych, zdecydowanie większe znaczenie ma tu GPU i poza najniższymi ustawieniami to grafika decyduje ile klatek zostanie wyświetlonych.

 

iRacing, testy wyjątkowo uproszczone, gdyż nie ma jak wywołać pomiaru poza warunkami wyścigu online a to nijak powtarzalne i...mało uprzejme wbijać na wyścig tylko po to żeby zmierzyć klatki i wyjść ;)

Dlatego test ograniczony do pomiaru w trybie treningowym (hotlap) z 1 autem na torze.

 

...

 

Raceroom R3E, jedyny w zestawieniu sim na antycznym API DirectX 9. Co za tym, cała fizyka i wszystkie pozostałe zadania leżą praktycznie na 2 wątkach, w czasach kiedy DX9 dominowało, nie było potrzeby wykorzystywania wielordzeniowych układów. Siłą rzeczy takie środowisko premiuje szybkość 1 wątka ponad wykorzystanie wielu rdzeni. 

 

...

 

rFactor 2, świetny sim który niestety boryka się z wieloma problemami. Podstawowy to że od ponad roku rozwijane są dwie wersje, stara DX9 - która działa relatywnie przyzwoicie, aczkolwiek wyglądem przypomina poprzednią epokę komputeryzacji, oraz DX11 które w określonych warunkach (nowe modele aut i nowy tor) nie odbiega wizualnie jakością od poziomu Assetto. Niestety nowsza jest ciągle kiepsko zoptymalizowana i brakuje do niej podstawowych aplikacji dodatkowych, jak mody na wyświetlacz HUD itp.

Niemniej uznałem, że to DX11 jest przyszłością (o ile można tak powiedzieć w epoce DX12 i Vulkan) i to ją warto przetestować. W rF2 na tor można wrzucić bezkarnie znacznie więcej botów niż w innych tytułach z dwóch powodów: AI nie jedzie na pełnej fizyce gracza, korzystając jak pCARS2 z uproszczeń a po drugie zastosowano sprytny mechanizm optymalizujący obciążenie poprzez wybór ile aut wokół naszego ma być widoczne. Można zatem ustawić grid z 50 pojazdów i ustawić widoczność tylko dla np. 12 najbliższych.

 

...

 

 

 

Analiza

 

 

Wnioski

 

cdn...

 

 

 

 

 


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
AKuj uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#2
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

No to czekamy na wyniki  :okok:


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi

#3
YANIcom

YANIcom

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 753 postów
  • STEAM ID:YANIcoom
  • LokalizacjaŁódź

:wow: też jestem ciekaw


Użytkownik YANIcom edytował ten post 06 styczeń 2018 20:44

"Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe" R.K.


#4
Martion

Martion

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 304 postów
  • STEAM ID:STEAM_0:1:47963338 / Martion
  • Origin ID:Martion15x
  • Xbox Live:Martion94r
  • PSN id:Martion__
  • Social Club:Martion___
  • LokalizacjaPoznań

Be Quiet model Dark Rock Pro 3.

 

To jest zwykły Dark Rock 3, Pro ma 2 wieże i 2 wentylatory. Jeśli chodzi o porównanie wydajności, to jeśli dobrze pamiętam, Pro jest o 1-2 stopnie chłodniejsze.


PC

Rig

 

Mój worklog na forum.benchmark.pl


#5
YANIcom

YANIcom

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 753 postów
  • STEAM ID:YANIcoom
  • LokalizacjaŁódź

Ciekawe, jak wypadnie na tle niżej taktowanej serii X i9 - w simracingu raczej powinien górować, bo po co nam 18 rdzeni i 36 wątków, potrzebujemy GHz, a więcej raczej już nie w tej tchnologii...


"Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe" R.K.


#6
K.A.R.R.

K.A.R.R.

    Hachiroku

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1137 postów
  • STEAM ID:szop_88pl
  • LokalizacjaLeszno

My tu pitu-pitu o GHz, a Intel glutuje nawet segmenty (zdawałoby się) super high-endowe. Nie wróży to nic ciekawego  :dobani:


|CPU| i7 3770k 4.4 GHz |COOLER| Noctua NH-D14 |MOBO| Asus P8Z77-V Pro |RAM| 2x8 GB G.Skill TridentX 2400 |PSU| 680W B-Quiet SP E9-CM |GPU| MSI 980ti Gaming

|SSD| 750 GB Samsung EVO850 |HDD| 1,2 TB Seagate+500 GB WD USB |SC| Asus Xonar DX |CASE| Bitfenix Shinobi XL 

 

|SC| Samsung UE55KS8000 4K 60Hz 4:4:4 |SOUND| Logitech Z906, G430 |WHEEL| Thrustmaster T500 |PEDALS| Fanatec CSP V3 |SHIFTER| Fanatec CSS 1.5, CS Handbrake |RIG| DIY


#7
jaspero

jaspero

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 83 postów
  • STEAM ID:jaspero
Przymierzalem sie do tego procka ale naczytalem sie opinii, ze okropnie sie grzeje nawet bez podkrecania.
Jaką płyte polecalibyscie do tego procka? Cos co pozwoli na lekkie podkrecenie bez duzej wiedzy na temat overclockingu. Myslałem o MSI z370 gaming M5.

#8
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

@Martion, racja, z pamięci pisałem, już poprawione  :okok:

 

Intel glutuje nawet segmenty (zdawałoby się) super high-endowe.

 

Na razie tylko Skylake-X, nie wyobrażam sobie żeby następce też tak okaleczono, glut nie ma absolutnie żadnych zalet poza ekonomicznymi a te proce przecież do tanich nie należą. Takiego bydlaka potem też trudniej oskalpować, więc kręcą się niżej niż by mogły.

 

@jaspero, mam odmienne zdanie i7 w litografii 14nm są fantastycznie chłodne, oczywiście wszystko kwestia poprawnego OC, jak polecieć z automatu to VCCIO i VCSA są zalewane prądem co od razu odbija się wzrostem temp. w stresie. Moja sztuka spokojnie robi 4.9 na powietrzu i w stresie (syntetyk czy rendering) core jak i package ledwo do 80'C dobija. W grach to i 5.2 można wrzucić i nie przebije 60 stopni. W HEDT bez grubego LC to nie do pomyślenia.

 

Coffee Lake - rozsądne napięcia na powietrzu to 1.35V do nawet 1.4V (poza syntetykami)

HEDT - powyżej 1.25V praktycznie konieczna hydraulika

 

Jaką płyte polecalibyscie do tego procka?

 

Testowałem 2 płytki ze średniej półki, Gigabyte Aorus i Asus Strix.

Giga - bardzo dobre opcje plug'n'play OC, z łatwością wbiła 5.0 i nawet nie zalewała proca prądem, bezproblemowe XMP, choć trochę brakowało mi bardziej rozbudowanych opcji, powiedziałbym idealna płyta dla zwykłego gracza a nie pasjonata OC. Skromny support na forum, raczej wątki z problemami.

Asus - znane mi rozbudowane UEFI, można prawie wszystko mimo że to nie topowy model, mniej dopracowane opcje Auto, lepiej wszystko samemu ustawić. Dobry support społeczności, wiele przydatnych wątków z ustawieniami i poradnikami.

 

Tradycyjnie dobre opinie mają też płyty ASRocka. 

 

Gdybym nie miał X99 to brałbym 8700K z dobrą płytką i koniecznie dopasowanymi sprawdzonymi na forach kościami pamięci, potrafią kręcić się jak głupie do ponad 4000MHz...

 

Procek z delidem dołożyć AIO i jest cudo nie tylko do gier.

Dobra, muszę teścik w końcu wrzucić bo na raty cały weekend nie mogłem skończyć  :sciana:


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
AKuj uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#9
YANIcom

YANIcom

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 753 postów
  • STEAM ID:YANIcoom
  • LokalizacjaŁódź

Czy jest sens ekonomiczny i pchać się w i5 8600K za 2/3 ceny i7 8700K? - biorąc pod uwagę, że musimy jeszcze pomyśleć o płycie i kościach, więc można rozważyć taki kompromis, ale to zależy również od naszego budżetu...

Nie lubię kompromisów, więc z niecierpliwością czekam na Raufa reckę z naciskiem na simracing...


Użytkownik YANIcom edytował ten post 08 styczeń 2018 19:41

"Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe" R.K.


#10
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

IMO zupełnie szkoda zachodu, poniżej i7 to może do laptopa, na pewno nie do gamingowego kompa. Już aktualne GPU zajeżdżają te proce a za chwilę wejdzie Volta/Ampere. HT od dawna jest dobrze wykorzystywane i warto trochę dołożyć.

 

Przy szalejących cenach reszty komponentów to i tak niewielka różnica.


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
AKuj uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#11
MIR05LAV

MIR05LAV

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 86 postów
  • STEAM ID:MIR05LAV
  • LokalizacjaWarszawa
Kiedy kontynuacja? :) a w drodze już jest 9700k z ośmioma rdzeniami :)

#12
jaspero

jaspero

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 83 postów
  • STEAM ID:jaspero

Kiedy kontynuacja? :) a w drodze już jest 9700k z ośmioma rdzeniami :)

 

Czaje sie juz chwile na 8700k a tu 9700k, no i jak tu cos kupic :D

 

Moze mi ktoś podpowie czy to bedzie razem grało. Pod simracing i Oculusa. Troche amatorskiej obróbki wideo i moze jakies streamowanie. Na zielono to co juz mam.

 

i7-8700k

Noctua - NH-D15 CPU Cooler

Asus Rog Maximus X Hero z370

MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8GB

Corsair Vengeance 16gb (2x8Gb) DDR4-3200

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

SSD Samsung 850 Evo 500Gb

Zasilacz Seasonic Prime Titanium 750W (SSR-750TD)

 

#13
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Dane mam zebrane, tylko po urlopie zamiast zakasać rękawy położyłem się do łóżeczka i tak już tydzień...i tak dobrze, bo znajoma przywlekła Dengę i też odpoczywała ale w szpitalu  :luzik:

Powoli wracam do siebie, więc ruszamy bo zrobiło się trochę zaległości.

 

Spoiler


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
AKuj uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#14
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

Sie ciesz ze seksu ze azjatka nie zaliczyles bo z tego to sie jeszcze wylizesz  :lol:


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi

#15
worms14pl

worms14pl

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 540 postów
  • STEAM ID:worms14pl
  • LokalizacjaWarszawa

Dobrze prawi, nie wiadomo czy to nawet byłaby Azjatka.

Szybkiego powrotu do zdrowia.


Użytkownik worms14pl edytował ten post 01 luty 2018 16:28

Rig

PC




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych