Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto
Zdjęcie

PIMAX i gogle VR do simracingu - druga generacja rzeczywistości wirtualnej


27 odpowiedzi w tym temacie

#1
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Od zbiórki społecznościowej na Oculus Rift na Kickstarterze minęło już 5 lat. Gogle VR nie załapały się na mainstream (na Steam 0,7% wyświetlaczy), ciągle niemało kosztują i wymagają mocnego sprzętu do sprawnego działania. Ale pula gier dostępnych dla VR rośnie, w simracingu znalazły swoich wiernych zwolenników i widać chociażby przy okazji zapowiedzi AC Competizione, że gros graczy nie wyobraża sobie nowego tytułu Kunos bez wsparcia dla VR. Także czy ktoś VR lubi czy wręcz odwrotnie, musi przyznać, że to ciekawe doświadczenie i wraz z rozwojem technologii, jeśli tylko branża przetrwa, dla użytkowników powinno być tylko lepiej.

 

stary wątek VR  :arrow:  Oculus Rift i inne VR - Virtual Reality 3D w grach wyścigowych

 

Najlepsze aktualnie gogle HTC Vive na rynku są od 2016 roku a producent wciąż nie zapowiedział nowej generacji. Oculus od zeszłego roku nie pojawia się na targach E3, a współzałożyciel Palmer Luckey opuścił firmę. Poza topem technologicznym próbują swojego nisko budżetowego podejścia Sony PSVR (do konsoli) i Windows Mixed Reality starający się standaryzować tańsze gogle różnych producentów.

 

Tymczasem zdaje się, że pałeczkę przejęli Chińczycy i to oni wprowadzą konsumenckie VR do nowej gen.2.0

 

Pimax 8K

 

42314914815_ce06107946_c.jpg

 

Pimax po udanej zbiórce (ponad 4mln $ od prawie 6 tyś wspierających) na Kickstarterze producent ogłasza że udało się wyeliminować przeszkody które uniemożliwiały masową produkcję i przedprodukcyjna wersja gogli 8K (znana jako M1) została rozesłana do 9 zaufanych testerów, tym samym są na dobrej drodze do realizacji założeń komercyjnych.

https://www.kickstar...t/posts/2225752

 

Pimax wreszcie zaproponował wyższe parametry obrazu, co zdaje się trafiło w gusta klientów.

 

Dane techniczne Pimax 8K

  • wyświetlacze - 2 ekrany CLPL* (LED) o rozdzielczości 3840×2160 (4K)
  • kąt widzenia -  200 stopni (planują też wersję 170')
  • częstotliwość odświeżania - teoretyczna 90Hz, w testach stabilne mają 80Hz aktualnie
  • Display Port 1.4 kompatybilne przez adapter
  • planowane dodatkowe akcesoria jak śledzenie, bezprzewodowa transmisja, kontrolery itp

 

*CLPL - ekrany oferują szybkie odświeżanie w technologii podobnej do OLED

 

display featured with less liquid respond time and higher refresh rate. We have completely eliminated ghosting and improved brightness with the CLPL display. CLPL tech is on the same level with OLED in VR era. There are only minor differences in color contrast/temperature between CLPL and OLED. Also, CLPL can reach higher PPI/PPD with the same cost.

Our co-founders have over 20 years experience in display era, including many years in VR. Some of the core team members come from display industry and maintain close relationships with display suppliers. That's one of the reasons why we care about visual so much.

 

soczewki Pimax 8K

42314915025_5575746454_c.jpg

 

kontroler Pimax

42314915005_955e2880c6_c.jpg

 

źródło 

https://www.roadtovr...-8k-vr-headset/

 

Spoiler

 

To kto chętny na nowe zabawki, planujecie zakup szybszych, gęstszych, być może ulepszonych wersji nowej generacji? 

 

 


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#2
Palo Samo

Palo Samo

    Pasjonat

  • Administrator Ligi
  • 912 postów
  • STEAM ID:palosamo
  • LokalizacjaMorecambe, UK (Istebna, PL)
Jaki sprzet to pociagnie? Traktor?

#3
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Pimax opisał wymagania na: 

  • GPU - GTX980/1070 
  • CPU - i5
  • Memory - 8GB

Ale to mi wygląda na wymagania minimalne raczej, niż zestaw do pociągnięcia 8K.

 

Dwa ekrany 4K to 3840x2160x2 = 16,5 mln pixeli

Gdyby to było do wyświetlenia na monitorze to cóż, może być kłopot. Z ekranem mamy trochę inne wymagania co do odbioru obrazu.

 

Project Cars 2 Pc 8K Resolution GTX 1080 TI SLI Frame Rate Performance Test

 

Zestaw bez OC, ustawienia Ultra co też zarzyna wydajność a niewiele daje jak cieniowanie na ultra, czy trawa na high której w czasie jazdy nie widać (i nie zaleca się do SLI)

  • i7 7700K 4.5GHz
  • 2x 1080Ti stock

Średnie fps na oko z filmu

  • W deszczu 45-60 fps
  • Słońce 75-95 fps

Gdyby SLI postawić na procku bez limitu linii PCI-E i dodać OC do kart, byłoby spokojnie +30% więcej fps.

Do tego zejść z ustawieniami na high+med też można bez wyraźnej utraty jakości obrazu, simy to nie Far Cry żeby chodzić i podziwiać widoczki.

 

Ale zostawmy monitory, gogle mają swoje patenty na więcej fps:

:arrow:  Oculus - sposób na więcej fps ASW Asynchronous Spacewarps

:arrow:  Asynchronous TimeWarp (ATW)

 

Pimax używa autorskiej metody Brainwarp, podobnej zapewne do AWS/ATW czyli przeplatania klatek. W praktyce sprawdza się to całkiem nieźle i pozwala podwajać rendering.

Brainwarp is a set of technologies Pimax use in the VR headsets to lower down hardware requirement, reduce latency, and boost refresh rate for a smoother VR experience.

In the scenario where you PC can run a game with 60-90 Hz, Pimax VR can increase the frame rate to 90Hz with a technique similar to ATW. In that way, we decrease the requirement of hardware.
However, the better the graphic card, the less work the headset has to do, and the better experience you will enjoy. That's why we recommend GTX980/1070, equivalents or above for the best 8K experience.
Meanwhile, you can turn on the option for the headset to render and display image for the two eyes in a sequence. In that way, we doubled refresh rate and cut the latency in half. You can perceive the experience smoother with largely reduced latency.

 

Brainwarp is a set of technologies used specifically in Pimax headsets. Brainwarp includes the VR technologies, including techniques similar to ATW. The goal of Brainwarp is to lower down hardware requirement, reduce latency, and boost refresh rate for a smoother VR experience.

 

Możliwe że nowa generacji GPU NV dostanie sprzętowe wsparcie asynchronicznych obliczeń i będzie z tego jeszcze lepiej korzystać od obecnej (Radeon ma od dawna, ale nie ma prawdziwego topu wydajnościowego).

 

Podsumowując przyszły high end NV Turing o wydajności 80% dzisiejszego SLI z 1080Ti/TX używając "czitów" jak Brainwarp powinien sobie z Pimaxem spokojnie poradzić.

 

polecam śledzić

:arrow:  Karty graficzne - co nowego w GPU?


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#4
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

VirtualLink to nowy standard przesyłu strumienia video, danych oraz zasilania który zamiast kilku kabli będzie upakowany w jednym złączu USB typ-C. Opracowaniem standardu zajmuje się konsorcjum NVIDIA, AMD, Oculus, Valve, i Microsoft (na razie bez HTC jak widać).

 

Główny cel to unifikacja standardu przesyłu informacji dla gogli VR. 

 

Standard ma obsługiwać

  • 4 kanały DisplayPort HBR 3 dla wideo
  • 6 linii szybkiego przesyłu danych
  • USB 3.1 Gen 2 dla danych 
  • 15W zasilania (opcjonalnie do 27W)

28598546197_6ac2c94eb2_c.jpg

 

Trudnością z pewnością będzie przekonanie teraz branży, szczególnie producentów kart graficznych oraz laptopów żeby przygotowali nowe sprzęty na obsługę VirtualLink'a. Potencjalna korzyść dla userów to mniej dyndających przy goglach kabli i uproszczenie podpinania całego zestawu VR. 

 

źródło

https://www.anandtec...for-vr-headsets


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#5
MIR05LAV

MIR05LAV

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 84 postów
  • STEAM ID:MIR05LAV
  • LokalizacjaWarszawa

Hej,

ja jakiś czas temu zaryzykowałem i zapisałem się na kickstartera na wersję 5k. (Aktualnie zmieniona na 5k+). 

Jeśli chodzi o wymagania sprzętowe i rozdzielczość to obie wersje przyjmują sygnał 2x1440p, który w wersji 8k jest zmieniany (przeskalowywany) na 2x 4k. Więc teoretycznie nie musi być renderowny w 2x4k, choć poprzez zmiany geometrii w prerenderingu musi być to większa rozdzielczość niż natywna- tak jak w każdych goglach.

Do AC powinna starczyć gtx 1080, choć raczej 1080ti.

Kilka dni temu Pimax zniósł nda z beta testerów i pojawiły się na youtube szczegółowe recenzje. Zdaje się, że będzie fajny sprzęt!

Ja od siebie dodam, że jak 5k do mnie przyjdzie to, jak czas pozwoli, napiszę coś od siebie, jak się sprzęt sprawdza w simracingu w porównaniu do rifta. 

 

Linki do szczegółowych testów:

 

Pozdrawiam:)
 



#6
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Podczas konferencji Oculus Connect 5 2018 zapowiedziano nowe gogle Oculusa.

Choć, nie wiem czy dokładnie na coś takiego fani VR czekali...

 

Podstawowe założenia samodzielnego systemu VR Oculus Quest

  • gogle działają niezależnie, nie wymagają komputera ani konsoli
  • pozbawione są okablowania
  • soczewki jak w GO, FOV 95' ale wyższą rozdzielczość 1600x1400 na oko
  • kontrolery podobne do tych znanych z Rifta
  • audio jak w Go, poprawiona jakość, wbudowane w mocowanie przy uszach
  • planowane własnych 50 gier
  • podstawka to czip SnapDragon 835 z 4GB RAMu
  • premiera wiosną 2019
  • szacowana cena $399

30031690087_a07b5df504_c.jpg

 

Zapowiedź na której wyraźnie widać, że pozbywają się połączenia z PC

 

Oculus Quest: Under the Hood

 

Moja ocena jest taka:

  • Oculus w skali globalnej nie osiągnął sukcesu, nie ma ich na targach od 2 lat
  • pałeczkę sprzętu VR next gen przejeli Chińczycy z Pimaxem na czele
  • nasycenie rynku gamingowego nie było wystarczające, to że w simracingu czy niektórych gatunkach VR się sprawdza to za mało
  • jednym z głównych wyzwań było latency, pozbycie się kabli raczej tego nie poprawi
  • postawienie nowego systemu na czipie z 2016 roku na którym powstały już takie potężne sprzęty jak: Samsung Galaxy S8 and S8 Plus, Xiaomi Mi 6, Sony Xperia XZ Premium i LG V30 to porażka i koniec marzeń o wydajności i pięknej grafice
  • na plus, że udało im się wrócić do początkowych założeń cenowych
  • Oculus Quest to de facto mobilna konsolka VR z goglami o mocy telefonu z 2017 roku, premiera już w 2019

 

Porównanie graficzne Rift i Quest “Dead and Buried VR” 

 

Oculus Connect 5 | Porting Your App to Oculus Quest

 

Myślicie, że wyjdzie na to ACC?


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#7
wasyl00

wasyl00

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 299 postów
  • LokalizacjaUK
Od dawna było wiadomo, że na tegorocznym Connect 5 nie pojawi się następca Rifta. Oculus podąża od dawna ustalonym roadmapem aby w pełni wypełnić rynek VR-owy. Quest idelanie wpasował się jako bezprzewodowe urządzenie z pełnym 6DOF (headset + kontrolery). Jest oferta skierowana dla tych którzy nie maja wypasionego kompa a chcieliby spróbować pełnej swobody w grach z deka obcięta grafą (w porównaniu do Rifta). Zapomniałbym raczej podłączeniu tego do kompa chociaż pewnie jakieś mody się pojawią. Niektórym może się nie podobać fakt, że system śmiga na Snapdragonie 835. Powód jest prosty - cena ($400). Oculus chce trafić tym sposobem do większego grona klientów bo jak wiadomo nie łatwo jest w dalszym ciągu sprzedać VR. Jestem pewny, że będzie wielu chętnych na to urządzonko jako że estymowano cenę $400 jako absolutne minimum (mówiono raczej o $500-$600). Jako przenośne urządzenie VR/konsolka Quest może śmiało konkurować no takim Nintendo Switch-em.


Oculus w skali globalnej nie osiągnął sukcesu, nie ma ich na targach od 2 lat


Oculus raczej nie pojawia się na targach elektronicznych ze swoimi wynalazkami. O nowościach to raczej słyszymy na Facebookowym F8 i Oculusowym Connect. Co do braku sukcesów raczej też bym się nie zgodził. W tym roku Oculus wypuścił dobrze sprzedający się Headset Oculus GO. W przyszłym roku zobaczymy Quest a na Oculus Connect 6 na pewno usłyszymy o następcy Rifta, W ten sposób Oculus ma w ofercie coś dla każdego, nie tylko dla hardcorowych fanów PC. Polecam obejrzeć keynote z pierwszego dnia gdzie posłuchać można Abrasha i jego "przepowiednie" co do rozwoju technologii VR, gdzie miedzy wierszami idzie wywnioskować czego możemy się spodziewać po Rift Gen 2. Fakt konkurencja nie śpi i Chińczycy ostro cisną ze swoim tzw gen 2. Ale czy tak naprawdę jest to gen2? Niestety rzucenie większej ilości pixeli na problem nie załatwia sprawy - o czym Oculus doskonale wie.

Wystąpienie Michaela Abrasha OC5 (zaznaczyłem timestampa) :

https://youtu.be/o7OpS7pZ5ok?t=4471

Trochę więcej o projekcie Half Dome (Rift 2) z tegorocznego F8:



Dla mocno zainteresowanych tematem wystąpienie Johna Carmacka (gość jest niesamowity IMO)



Fun Fact: Carmack i Abrash to dwóch nerdów odpowiedzialnych za oryginalnego Quake-a

Użytkownik wasyl00 edytował ten post 28 wrzesień 2018 23:30

Drive It Like You Stole It 

 

PC

 

Rig

#8
wasyl00

wasyl00

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 299 postów
  • LokalizacjaUK
Ciekawy eksperyment.


Drive It Like You Stole It 

 

PC

 

Rig

#9
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

Fajne to. tez bym sprobowal sil  :good:


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-white.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi

#10
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

StarVR to wspólne przedsięwzięcie Acer i Starbreeze. Firma zapowiedziała nowy model gogli wirtualnej rzeczywistości do zastosowań komercyjnych. Jest to ulepszony modele headsetu z którego korzysta obecnie IMAX VR oraz sieć japońskich salonów SEGA Game Center.

https://www.starvr.com/products/

 

Gogle można już kupić w poprzez program developerski 

https://www.starvr.c...eloper_program/

 

Cena: 3200 $

 

45429022245_a8161183f7_c.jpg

 

Specyfikacja StarVR

  • dwa ekrany AMOLED
  • rozdzielczość ekranów to 1830x1464 pix, razem 5,4 mln pixeli
  • częstotliwość odświeżania - 90Hz
  • bardzo szerokie pole widzenia 210º w poziomie i 130º w pionie
  • waga 450g
  • system można rozbudować o stacje bazowe i kontrolery ruchu
  • system śledzenia ruchu zgodny z SteamVR Tracking 2.0 

 

32469547828_a6049344a5_c.jpg

 

Dostępna będzie też wersja StarVR One XT posiadająca wbudowane kontrolery optyczne współpracujące z innymi systemami kontroli ruchu niż tylko SteamVR.

 

StarVR One : Official Introduction


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#11
wasyl00

wasyl00

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 299 postów
  • LokalizacjaUK

Gogle fajnie się ze zapowiadały ze strony parametrów ale ta cena eliminuje je raczej jako produkt dla zwykłego konsumenta. 

 

Acer (który ma większość udziałów w spółce) w tej chwili aktywnie szuka w Chinach i Japonii kupca na ten cały projekt przez to, że firma konsekwentnie generuje poważne straty. Jest niestety aż tak kiepsko, że firma wstrzymała swój program deweloperski o którym wspomniałeś.


Drive It Like You Stole It 

 

PC

 

Rig

#12
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Czyli co, nie można ich jednak kupić? Nie drążyłem tematu z zakupem przyznam, ale cena niby jest.


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#13
wasyl00

wasyl00

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 299 postów
  • LokalizacjaUK

Nie da się niestety kupić. Oto ostatni news na stronce: https://www.starvr.com/news/40/A nawet jak się dało to jakby sobie strzelić w kolano IMO. Google VR bez ciągłego wsparcia od strony oprogramowania to mogą robić za przycisk do papieru. 

Co więcej Starbreeze odpowiedzialny za stworzenie i rozwój tych gogli ostatnio jest źródłem ciekawych kontrowersji. Biuro firmy, która już złożyła wniosek o restrukturyzację, żeby uniknąć bankructwa najechała Policja gdzie zabezpieczono dowody w sprawie domniemanych machloj finansowych. Jednym słowem unikałbym na kilometer. Nie dziwne, że Acer chce się tego pozbyć.    


Drive It Like You Stole It 

 

PC

 

Rig

#14
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Uuu no to ciekawe że Porsche dało się wciągnąć SMS do jakiejś współpracy, gdzie frontują razem ze StarVR.

:arrow:  Project CARS PRO - symulator dla rynku profesjonalnego


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#15
daw33

daw33

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 18 postów
  • STEAM ID:daw33

Czy jest ktoś na forum,kto zamówił lub posiada Pimax 5K+.

Zastanawiam się nad kupnem,nie wiem czy czekać na oculus rift 2,ale chyba pimaxa nie przebije.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych