Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto
Zdjęcie

PIMAX i gogle VR do simracingu - druga generacja rzeczywistości wirtualnej


27 odpowiedzi w tym temacie

#16
Lisek71

Lisek71

    Amator

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 32 postów
  • LokalizacjaWrocław
Testowalem Pimaxa 5K+ na RTX2080 padaka 15-18 klatek , niestety nie ma na chwile obecna karty ktora dotrzyma kroku Pimaxowi w grach , co innego filmy , aplikacje tam sobie daje rade , reszta to lipa , dodatkowo Pimax ma problemy z software jak zobaczycie na stronie pimaxa nie ma dostepnego obecnie Pitoola , trzeba po forach sciągac.

#17
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Tylko 90k aktywnych userów VR na Steamie? Sprzedanych w porywach 3mln urządzeń, Zukerberg ocenia próg nasycenia na 10mln, wtedy będzie opłacało się bawić w VR devsom?

 

I jeszcze parę ciekawych pytań w filmie.

 

Czy da się uratować VR?

 

Szkoda, że bardziej nie pociągnęli tematu symulatorów, tych samochodowych chyba zupełnie nie znają a szkoda, bo z samej konstrukcji powinny być idealne pod VR przecież.

 

btw NV kończy wsparcie dla praktycznie martwego formatu 3D Vision 

https://www.purepc.p...logii_3d_vision


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#18
Kowalski

Kowalski

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 337 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth
Cieszy, że to taki margines. VR to straszny bullshit.... lepiej mieć nieco gorszą immersje na monitorze/monitorach i zdrowsze oczy niż odwrotnie. Chory wynalazek. Szczególnie szkoda dzieciaków których wzrok się dopiero rozwija. Oby VR podzieliło los 3D...

#19
wasyl00

wasyl00

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 299 postów
  • LokalizacjaUK
Nie ma co ale zapodałeś argument.

Jeżeli cokolwiek zmieniło VR w świecie tzw. gamingowym to właśnie to, że ludziska ruszyły opasłe zady sprzed monitora i zaczęło się ruszać. Jest nawet szansa, że wizerunek gracza w przyszłości nie będzie już utożsamiany z tłustym zakompleksionym nerdem a dobrze a nawet bardzo dobrze zbudowanym atletą.



Jeżeli to czeka moje dzieci to z już się cieszę!

Mogę powiedzieć to nawet z własnego doświadczenia, że „zgubiłem trochę” grając w takie gry jak Echo Arena, Eleven TT czy Beat Saber/Audica.

Polecam poczytać

https://www.vrfitnessinsider.com

Użytkownik wasyl00 edytował ten post 14 marzec 2019 22:32

Drive It Like You Stole It 

 

PC

 

Rig

#20
Kaper

Kaper

    Amator

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 43 postów

Cieszy, że to taki margines. VR to straszny bullshit.... lepiej mieć nieco gorszą immersje na monitorze/monitorach i zdrowsze oczy niż odwrotnie. Chory wynalazek. Szczególnie szkoda dzieciaków których wzrok się dopiero rozwija. Oby VR podzieliło los 3D...

Równie dobrze można napisać że wielogodzinne przysiadywanie przed samym monitorem też do zdrowych zaliczyć nie można, a coś w tym jednak jest że do VR trzeba jednak te dupsko ruszyć ;).

 

Niestety ale takie są realia że dla kilku zapaleńców w jakichkolwiek symulatorach, technologia VR nie będzie dla nich jakoś specjalnie rozwijana. Niestety ale w dzisiejszych czasach liczą się tylko "frankliny" ;)



#21
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Myślę, że w przypadku simracingu, jazda w rigu na obojętnie jakim wyświetlaczu, zużywa mnóstwo energii. Ale do sportu bym "ruchu" przed komputerem jednak nie zaliczał. Chyba że trenażer dynamiczny jak w kolarstwie  :P

 

Na pewno za wcześnie żeby mówić o porażce VR, ale też do sukcesu ciągle daleka droga szczególnie w gamingu, gdzie widać opór developerów przed nakładami na technologię, która wciąż jest jednak niszowa.

 

Ostatnie przykłady w naszym gatunku:

  • Codemasters obiecali wsparcie VR do nowego Dirt Rally 2.0 dodać latem (o ile dotrzymają słowa, bo gra ma mieszane oceny na Steam w ciągu 2 tyg. od premiery liczba graczy spadała z 3200 na 1500)
  • Kylotonn właśnie potwierdził ze nie przewidują wsparcia VR w nadchodzącym na jesień WRC 8

Early adopters ciągle zakochani w pomyśle, ale czas na rynkowe pierwsze wrażenie mamy dawno za nami. I bądźmy szczerzy globalnego wow nie ma. Może rozszerzona rzeczywistość przywróci wiarę w jakiś przełom dla gogli w gamingu? Na razie pozostają niszą, szczególnie lubianą we wszelkiego rodzaju symulatorach. Ale to sam w sobie jest przecież pomniejszy gatunek.


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#22
Kowalski

Kowalski

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 337 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth
Sorry ale w prawdziwych pro symulatorach tego w ogóle nie ma. Żaden team F1 nie stosuje VR w swoich symulatorach, czyżby nie dbali o tą wyjątkową immersje którą daje VR? Pro teamy w to nie wchodzą bo to jest zwykła popelina i oni o tym dobrze wiedzą. Przecież to chore ustawić ekran/ekrany kilka milimetrów od oczu.... Sam zamysł, sama koncepcja jest pokręcona...

Użytkownik Kowalski edytował ten post 15 marzec 2019 15:40


#23
Firssen

Firssen

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 164 postów
  • STEAM ID:Firssen
  • Origin ID:Firssen
  • Xbox Live:Firssen
  • Social Club:Firssen
  • LokalizacjaBiałystok

oni o tym dobrze wiedzą

 

Ile znasz osób z teamów F1, że znasz ich zdanie...? VR ma swoich fanów i koniec, zaakceptuj to w końcu albo chociaż przedstaw rzetelne argumenty gdzie faktycznie komuś coś się stało z oczami. Tyle lat siedzimy blisko ekranów: monitory, telefony itd. Nic się nikomu nie stało i raczej trzeba by posiedzieć trochę czasu non-stop żeby cokolwiek się stało, bo jak ktoś sobie dawkuje i pozwala oczom odpowiednio odpocząć to nie będzie to miało jakiegoś znaczącego wpływu.


PC

Rig

 


#24
wasyl00

wasyl00

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 299 postów
  • LokalizacjaUK
Wygląda na to, że najprawdopodobniej Oculus zapowie odświeżoną wersje Rifta (Rift S) przy okazji konferencji GDC już w przyszłym tygodniu.

https://uploadvr.com...s-email-rift-s/

Dla niewtajemniczonych to raczej nie nastawiłbym się na miażdżące parametry urządzenia. Bardziej prawdopodobna wydaje się okazać niska cena zestawu. To za sprawą śledzenia za pomocą kamer (inside-out) i przez to braku sensorów oraz jednego panelu z regulacją IPD w programie (coś jak w Oculus GO).

Użytkownik wasyl00 edytował ten post 16 marzec 2019 08:28

Drive It Like You Stole It 

 

PC

 

Rig

#25
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Bardziej prawdopodobna wydaje się okazać niska cena zestawu.
 

 

Słuszna decyzja, pamiętamy że pierwsze zapowiedzi Rifta mówiły właśnie o sprzęcie TANIM i przystępnym dla każdego. Nasycić rynek można niekoniecznie zaczynając od modelu premium.


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#26
wasyl00

wasyl00

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 299 postów
  • LokalizacjaUK
Dokładnie tak to wygląda. Facebook jakby zmienił podejście i zamiast mierzyć w niszę z najgłębszymi kieszeniami celować będzie raczej w niższy segment. Z punktu widzenia sprzedaży softu w swoim sklepie to ma dla nich sens. Oculus dodatkowo wypuści w krótce Questa uzupełniając tym samym rodzinę urządzeń VR. Między innymi pozwalając devsom tworzyć tytuły cross platformowe itd. Facebook chce być postrzegany jako najbardziej popularna platforma VRowa. Bo tak naprawdę największa kasa w tym biznesie to nie będzie hardware (Oculus vs HTC vs MS itd). Walka raczej będzie pomiędzy sklepami (Home vs Steam).

Plota idzie, że Valve też podobno ma czymś zaskoczyć na GDC. Nowy headset, kontrolery czy jakaś zapowiedź gier first party narazie nie wiadomo. Tak czy inaczej zapowiada się ciekawie!

Drive It Like You Stole It 

 

PC

 

Rig

#27
wasyl00

wasyl00

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 299 postów
  • LokalizacjaUK
Mamy pierwsze dobre info z GDC. HP zapowiedział headset drugiej generacji dla platformy Windows Mixed Reality - HP Reverb.

c6e25bea737aa74542e6f1c08ad62f8d.jpg

Specyfikacja urządzenia to dobry upgrade w porównaniu do pierwszej generacji ktora ukazala sie zaledwie 1.5 roku temu!
Podbiciu uległa rozdzielczość z 1440x1440 do 2160x2160 na oko. Całkowita ilość pixeli w sumie wzrosla wiec ponad dwukrotnie. Dla porównania to 3.6 razy więcej pixeli niż w Rifcie.
Zwiększono też FOV z 95st do 114st. Zestaw bedzie zawierał również wbudowane słuchawki. Wg tego co wyczytałem headset jest również bardzo wygodny. Cena: $599.

0d87dafa50d35312b8fe06e737b6dca1.jpg

Źródło: https://uploadvr.com...verb-vr-4k-599/

Użytkownik wasyl00 edytował ten post 19 marzec 2019 17:26

Drive It Like You Stole It 

 

PC

 

Rig

#28
wasyl00

wasyl00

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 299 postów
  • LokalizacjaUK

Rift S wylądował. Spekulacje okazały się dosyć dokładne. Dostajemy upgrade rozdzielczości z 2160x1200 OLED do 2560x1440 LCD (panel pożyczony z Oculus GO). Przyrost około 40% w pixelach. Panel LCD ma 3 subpixele w stosunku do 2 w panelach OLED. Śledzenie inside-out za pomocą aż 5 kamer w celu eliminacji dead-spotów. Dwie kamery z przodu dwie na bokach i jedna na górze (w MR są tylko dwie). IPD regulowane w sofcie. Poza tym słuchawki zastąpiono rozwiązaniem z Go/Quest czyli małe głośniki w opasce usprawniono również komfort i optykę. Cena $399
 



ef393a3f2e68eabe3d0d5a4d0640f77c.jpg

9d127e4239caf41c976f742c7c60589c.jpg

eed3ff4aa152ff16c521753fd7821849.jpg

Źródła:

https://uploadvr.com...ift-s-official/
https://www.oculus.com/rift-s/

Hands-on:

 


Użytkownik wasyl00 edytował ten post 20 marzec 2019 17:36

Drive It Like You Stole It 

 

PC

 

Rig




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych