Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto
Zdjęcie

RTX 2080 Ti vs 1080 Ti - test w grach simracingowych i nie tylko

bench

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Na początek zobaczymy co Turing potrafi w Assetto oraz AC Competizione, różne rozdziałki i oczywiście jeden ekran vs triple. Jak będzie czasu to dorzuce porównanie na różnych prockach, ponoć ta seria kart nie powinna schodzić poniżej 8700k z 6/12 rdzeni/wątków, zobaczymy.

 

Mam pod ręką:

  • Haswell 4770k 4.5GHz 4/8
  • Haswell-E 5960x 4.5GHz 8/16
  • wkrótce mam nadzieje Caffee Lake Refresh 9900k 8/16

 

ASUS Dual GeForce RTX 2080 Ti

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

31201277378_10d1ca1a35_o.jpg

 

Dalej pójdą benche pod nowe gierki, szczególnie te pod DX12 no i co tam mam na UE4 żeby sprawdzić ile za pół roku powinno być w ACC. 

 

3xDP, 1xHDMI i nowość USB type-C (pod VR)

44354105064_910b184f5e_o.jpg

 

Chłodzenie urodą nie grzeszy, więc już zamówiony zestaw naprawczy EKWB

43261631880_54edf32eef_o.jpg

 

 

 

Na deser porównanie z archiwum NV:

  • RTX 2080Ti
  • GTX 1080Ti
  • GTX Titan X Maxwell
  • GTX 780Ti

45025741902_ff50aabb77_o.jpg


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Martion uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#2
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Wstęp - zaczne chyba niezbyt wesołym podsumowanien. Seria Turing to marketingowo najgorsza premiera NV ostatnich lat, karty opóźnione w produkcji, projektowane tak, żeby nie padły ofiarą kolejnej minerskiej gorączki złota, reklamowane rzekomo przełomowymi ficzerami jak magiczny Ray Tracing oraz DLSS (które to na premierę nie istnieją) a przede wszystkim horrendalnie drogie. W chwili obecnej najtańsze modele z referencyjnym chłodzeniem, biednym biosem i skastrowaną ilością portów zaczynają się od 5200 pln, średnia półka to okolice 6000 pln (testowany Asus) a topowe z mocniejszą sekcją zasilania czy chłodzeniem cieczą dobiją zapewne do 7000 pln. Do tego ponad 2 tygodnie po premierze dostępność kart jest wciąż znikoma, na rynek rzucane są pojedyncze egzemplarze i karty trzeba - jak za karpia za komuny - "wyrywać" po znajomości  :tak:
 

Z drugiej strony, hm to najmocniejsza pojedyncza karta serii GeForce jaka powstała. Nie ma co biadolić, na warsztat dzięki sprawności kolegi jacekben76 (musze też podziękować koledze eboo za pomoc w zastawianiu sideł!) trafił Asus RTX 2080Ti Dual, czyli bazowa wersja serii 2080Ti z niereferencyjnym chłodzeniem. Radiatory z 2 coolerami zajmują 2,7 slotu i opisane są jako odprowadzające ciepło z powierzchni o 50% większej niż w poprzedniej generacji kart. Nie znam tej konstrukcji, ale nie mam powodów sądzić, że jest inaczej. Karta jest masywna, chłodzenie wygląda na rozbudowane ale też nie waży dużo więcej niż referent. Kultura pracy naprawdę wysoka, można powiedzieć ideał jeśli ktoś lubi rozpraszacz wewnętrzny i ma sporo wolnej przestrzeni między slotami PCI-E. Na wyjściu 3x DP, 1x HDMI i 1x USB Type-C, zasilanie 2x 8 PIN. W komplecie także estetyczny backplate.
  
Potencjał OC - fabryczny boost karty to okolice 1900 MHz, biosu nie można niestety podejrzeć, bo nie ma jeszcze do tego narzędzia. GPU-Z komunikuje brak obsługi takiej funkcji. Podobnie do Pascali nie ma też opcji na sprawdzenie ASICa, zatem tajemnicą pozostanie jaki kawałek czipu wygraliśmy na silikonowej loterii. Na pierwszy rzut oka można powiedzieć, że karta ma taktowanie mocno ograniczone poziomem temperatur. Już powyżej 50 stopni napięcie jest ograniczane, przy 60'C wyraźnie widać throttling. Jednocześnie seryjne ustawienia wiatraków są bardzo zachowawcze, tak jakby karta miała być głównie cicha, a nie wydajna.

Turingi mają power target do max 120% (poza niektórymi EVGA), więc żeby wykorzystać potencjał poza prostym przesunięciem suwaków napięć i taktowań, trzeba głównie wymusić maksymalne chłodzenie. Zatem wiatraki na 100% i można testować.

 

Mój egzemplarz stabilnie pracował przy:

  • core 2145 MHz
  • mem DDR6 14 900 MHz

Rdzeń to dobry wynik, na oc.net podobne egzemplarze robią ok.2100 MHz, ale pamięci mogłyby zatańczyć trochę szybciej, oczekiwałem raczej 16 000 MHz. Ale, że OC DDR6 nie daje rewelacyjnych wyników w fps, można się z tym pogodzić.

 

Temperatur nie porównywałem, będzie je widać na załączonych video, ale powiedziałbym, że jest trochę chłodniej niż na Pascalu. Niedużo, bo przecież TDP podobne.

 
Sterowniki - nowe sterowniki pod Turinga powodowały na początku małe problemy, okazało się, że wywala jakiś tajemniczy błąd. Winny był dobór składników przy instalacji, zwyczajowo zaznaczam jedynie stery oraz PhysX, pomijając kombajn Experience, audio czy 3D. Przeoczyłem, że teraz złącze USB Type-C ma swoje oprogramowanie i bez niego w systemowym Menadżerze Urządzeń widać było nieokreślony sprzęt co powodowało, że niektóre gry crashowały.

 

W testach używałem pierwszych sterowników GeForce 411.63 WHQL bo następne 411.70 kolidowały z AC Competizione, a na niej głównie mi zależało. 

 

Szybkie porównanie wydajności 1080Ti na starszych i najnowszych sterach pokazało, że wydajność serii Pascal jest BEZ ZMIAN. Pisze to wyraźnie, bo w necie wiecznie widać niczym niepoparte tezy jakoby "NV ubija wydajność starszych kart sterownikami"...jest to bzdura którą nie raz zweryfikowałem. Pomijam jakieś wyjątkowe historie jak teselacja podziemnej wody, czy wtopa na premierę Wiedźmina 3. To pojedyncze przypadki.
 

Sprzęt i wersja oprogramowania:

  • i7 5960x 8/16 4.5/4.3 GHz chłodzony cieczą
  • 32GB DDR4 2800 MHz
  • WinX Home v1809 17763.2 (najnowszy jesienny update)
  • sterowniki NV 411.63
  • Asus RTX 2080Ti Dual  2145/14900 MHz
  • Asus GTX 1080Ti FE 2025/11900 MHz


Wydajność 2080Ti do 1080Ti

 

 

Assetto Corsa Competizione DX11 [beta v0.1.2]

 

Preset EPIC, tylko 4 auta na torze, przy 20 AI jest bottleneck proca nawet w 4K.

 

1440p

......................MIN...MAX...AVG

GTX 1080Ti...107...130.....118,1

RTX 2080Ti...130....161.....144,9

 

4K

......................MIN...MAX...AVG

GTX 1080Ti...61......82......66,8

RTX 2080Ti...82......97......89,2

 

Różnica procentowa średnich fps w 1440p = 22,7%

Różnica procentowa średnich fps w 4K = 33,5%

 

Test z pomocą FRAPSa, pomiar 1min włączony w momencie startu lotnego wyścigu, auto Lambo GT3, tor Nurb GP. Wyników ACC na silniku UE4 nie można ocenić jednoznacznie, jest to gra we wczesnej wersji beta, tylko 1 tor i 1 auto. Optymalizację w tej chwili realizuje głównie ograniczenie liczby aut na torze. Jeśli gra ma reprezentować faktycznie wyścigi serii Blancpain, to musi dać radę utrzymać płynnie 40-60 aut na gridzie. Na to zapewne poczekamy do premiery. Tymczasem różnica wydajności jest stabilna dla wartości min-max-avg i dobrze reprezentuje moc kart w tradycyjnej rasteryzacji. ACC jest jedną z gier "nominowanych" przez NV do implementacji Ray Tracingu i jeśli jej w simie doczekamy, to różnica Turing vs reszta świata będzie z pewnością dużo większa.

 

 

 

Forza Horizon 4 DX12

 

Preset ULTRA, benchmark wbudowany w wersję demo gry.

 

1440p

......................MIN...MAX...AVG

GTX 1080Ti..103....150.....124

RTX 2080Ti...133....180.....151

 

4K

......................MIN...MAX...AVG

GTX 1080Ti...75,5..105.....88,2

RTX 2080Ti...96,2...129....110

 

Różnica procentowa średnich fps w 1440p = 22,4%

Różnica procentowa średnich fps w 4K = 25,3%

 

Microsoft nareszcie wypuścił Forzę na dopracowanym silniku robiącym użytek z naszego sprzętu. API DX12 pozwala wycisnąć ostatnie soki z każdego rdzenia i wątka procesora a także trzymać stałe obciążenie karty graficznej, bez nadmiernego narzutu na CPU. Taki pomiar świetnie obrazuje moc platformy PC. FH4 to bez dwóch zdań najładniejsza gra wyścigowa w historii, do tego doskonale zoptymalizowana. Rozgrywki nie zakłóca ani jeden stutter czy fluktuacja. Szkoda tylko, że 2080Ti zapewniająca średnie 110 fps w wymaksowanym 4K kosztuje tyle co trzy konsole XBOX ONE, na których zagramy też w 4K (mimo że jedynie 30 fps i detalach HIGH). Gra w wysokiej rozdzielczości z zapiętym G-sync na 100Hz wygląda bajecznie, ale...czy 25% avg fps więcej względem 1080Ti uzasadnia koszt nowych kart?

 

 

 

 

F1 2018 DX11

 

Preset VERY HIGH, benchmark wbudowany w grę.

 

1440p

......................MIN...MAX...AVG

GTX 1080Ti...105....160.....128

RTX 2080Ti...142....213.....171

 

4K

......................MIN...MAX...AVG

GTX 1080Ti...65.....95........78

RTX 2080Ti...91.....133.....109

 

Różnica procentowa średnich fps w 1440p = 33,6%

Różnica procentowa średnich fps w 4K = 39,7%

 

Najnowsze wcielenie F1 na EGO engine od Codemasters to przykład, że i pod starym DX11 można zrobić wydajną grę, która korzysta z dobrodziejstw wielordzeniowych procesorów. Warto zauważyć, że fps są na zbliżonym do FH4 poziomie. Nie podejmuje się porównywać wartości artystycznej grafiki obu gier, ale wydajność trzeba przyznać jest naprawdę satysfakcjonująca. Widać, że Turing korzysta z najnowszych bibliotek zaimplementowanych w nowe silniki i zaowocowało to rekordowym w moim teście przyrostem. Prawie 40% klatek więcej w 4K to wartość którą chciałoby się obserwować także w innych grach. 

 

 

 

 

Assetto Corsa DX11

 

Customowe presety Ultra 2K oraz Uber 4K opisane tutaj Benchmark Assetto Corsa - porównujemy wyniki testu w grze, oryginalny benchmark wbudowany w grę, 20 AI, tor Spa.

 

1440p

......................MIN...MAX...AVG...POINTS

GTX 1080Ti...74.....136.....161.....20037

RTX 2080Ti...41.....215.....169.....24781

 

4K

......................MIN...MAX...AVG...POINTS

GTX 1080Ti...30.....142......51.....7528

RTX 2080Ti...29.....121......63......9368

 

Różnica procentowa średnich fps w 1440p = 24,3%

Różnica procentowa średnich fps w 4K = 23,5%

 

Klasyczne już dziś Assetto Corsa najmłodsze nie jest i to wyraźnie widać. Ciężko zmusić grę zbudowaną na własnym silniku Kunos do lepszego wykorzystania sprzętu. Sztywne powiązanie każdego kroku fizyki z renderem grafiki, a także to że obliczenia leżą na 2 rdzeniach sprawia, że nawet w 4K AC jest ciągle mocno uzależnione od wydajności procesora. Możliwe, że pokusze się jeszcze o test z 1 autem na torze, choć...simy nie do tego są stworzone, więc naturalnie powinno się je testować na pełnym gridzie.

Customowy bench z 40 AI mimo że pokazuje brewerie w min fps, potwierdza różnicę wydajności na poziomie ok. 26%, co także widać po punktacji przyznawanej na koniec testu. 4K to tylko 8 mln pixeli, dlatego w 11 mln na triplu 3x1440p będzie jeszcze trochę lepiej.

 

 

 

 

Dirt Rally DX11

 

Preset ULTRA, benchmark wbudowany w grę.

 

1440p

......................MIN...MAX...AVG

GTX 1080Ti...142....253.....204

RTX 2080Ti...137....260.....205

 

4K

......................MIN...MAX...AVG

GTX 1080Ti...114....152....132

RTX 2080Ti...143.....111....184

 

Różnica procentowa średnich fps w 1440p = 0,7%

Różnica procentowa średnich fps w 4K = 40% 

 

Ponownie znany i lubiany tytuł od Codemasters, ale na starszej wersji silnika EGO 3.0 (ten sam co w F1 2014). Gra oferuje głównie samotną, rajdową jazdę a test premiuje wydajność grafiki a nie sprawność CPU. Niemniej w 2K mamy oczywisty bottleneck procesora, GPU pracuje na pół gwizdka i obserwujemy spłaszczone wyniki. Różnicę w wydajności widać dopiero w 4K, gdzie 2080Ti generuje 40% więcej średnich klatek. Jak na ten konserwatywny silnik i DX11 jest to całkiem niezły wynik. 

 

 

 

 

Ponieważ pozostałe tytuły simowe są mało ciekawe pod względem wykorzystania sprzętu do dalszego testu wykorzystałem gry mocno siedzące na sprzęcie i oferujące wersje DX11 i DX12 silnika.

Spoiler

 

 

 

 

Ashes of Singularity  DX12 i DX11

Preset CRAZY, benchmark wbudowany w grę.

 

DX12 1440p

......................AVG...AVG HEAVY

GTX 1080Ti...74,8....59,3

RTX 2080Ti...101.....89

 

DX12 4K

......................AVG...AVG HEAVY

GTX 1080Ti...64,7.....57,8

RTX 2080Ti...78,8.....72,1

 

Różnica procentowa średnich fps w 1440p = 35,6%

Różnica procentowa średnich fps w 4K = 21,8%

Różnica procentowa średnich najcięższych w 1440p = 50,1%

Różnica procentowa średnich najcięższych w 4K = 24,7%

 

DX11 1440p

......................AVG...AVG HEAVY

GTX 1080Ti...81,2...78,4

RTX 2080Ti...72,1....56,9

 

DX11 4K

......................AVG...AVG HEAVY

GTX 1080Ti...63,2.....51,8

RTX 2080Ti...70,5.....72,1

 

Różnica procentowa średnich fps w 1440p = ujemne 3,4%

Różnica procentowa średnich fps w 4K = ujemne 31,9%

 

Różnica procentowa średnich najcięższych w 1440p = 11,6%

Różnica procentowa średnich najcięższych w 4K = ujemne 1%

 

AOS od Stardock jako jedne z pierwszych zaprezentowało wersję gry także na DX12. 3 lata temu obiecywano łączenie różnych kart w multiGPU (także różnych producentów!), dublowanie VRAMu, usprawnioną niskopoziomową komunikację, która pozwoli lepiej wykorzystać sprzęt. Te niewątpliwe zalety przesunęły jednak ciężar pracy nad tytułem na samego developera, od którego zaangażowania i talentu zależy teraz wykorzystanie podzespołów komputera. To co wcześniej robił sterownik, teraz trzeba opisać samemu. Jak widać w RTSie pod DX11, gdzie liczonych jest bardzo dużo niezależnych obiektów, z których każdy ma poligony kalkulowane z fizyki, wydajność w wysokich ustawieniach jest zblokowana możliwościami procesora, który to dławi się swoimi kalkulacjami oraz dodatkowo narzutem GPU. Dopiero nowsze API DX12 pozwala rozwinąć skrzydła karcie grafiki i obserwujemy dobre przyrosty, do nawet 50%, w najcięższych scenach. AOS to sztandarowy przykład gdzie ważna jest nie tylko grafika, ale cały zestaw PC. Myślę, że tą drogą musza też pójść wyścigowe simy, jeśli chcą oczywiście nie tylko ładnej grafiki ale i rozbudowanej, wielowątkowej fizyki. 

Tego najwyraźniej nie da się pogodzić tkwiąc na DX11.

 

 

 

 

Rise of Tomb Raider DX12 i DX11 

Preset VERY HIGH + SMAA, benchmark wbudowany w grę.

 

DX12 1440p

......................GEO MIN...AVG

GTX 1080Ti.....56.............131

RTX 2080Ti.....97,9..........161

 

DX12 4K

......................GEO MIN...AVG

GTX 1080Ti...54,9...........68,2

RTX 2080Ti...67,2...........86,7

 

Różnica procentowa min fps w 1440p = 74,8%

Różnica procentowa min fps w 4K = 22,4%

 

Różnica procentowa średnich fps w 1440p = 22,6%

Różnica procentowa średnich fps w 4K = 27,1%

 

DX11 1440p

......................GEO MIN...AVG

GTX 1080Ti.....64.............131

RTX 2080Ti.....84,6..........162

 

DX11 4K

......................GEO MIN...AVG

GTX 1080Ti...48,8............71,9

RTX 2080Ti...38,6............87,4

 

Różnica procentowa min fps w 1440p = 32,2%

Różnica procentowa min fps w 4K = ujemne 20,9%

 

Różnica procentowa średnich fps w 1440p = 23,4%

Różnica procentowa średnich fps w 4K = 21,6%

 

ROTR benchowałem od samego początku,Nixxes wyjątkowo długo i cierpliwie implementowało do niego wrappera DX12 (czyli DX11 "skonwertowane do nowszego API), z każdym kolejnym updatem miało coraz lepszą wydajność, głównie dzięki wykorzystaniu CPU do wszelkich obliczeń i zmniejszenia narzutu pięknej i bogatej grafiki na procesor. W grze stopniowo poznajemy coraz ładniejsze ale i 'cięższe' lokacje. Miano najbardziej wymagającej mapy ma dolina Geotermiczna. Płynność gry zależy tu od minimalnych fps a, że dropy w dolinie zdarzają się dość często to ten element decyduje o odbiorze rozgrywki.  Podobnie w simach, kiedy na starcie rusza jednocześnie 40 zawodników, powodując gwałtowny wzrost kalkulacji, albo w czasie karambolu czy wchodzenia gracza na serwer kiedy potrafią gwałtownie polecieć klatki. Wtedy to właśnie dropy wyznaczają płynność i czytelność gry. I to w tym elemencie widać pięknie przewagę gier na DX12, nawet jeśli średnie fps na 2080Ti wzrosły jedynie o 23%, to minimalne klatki w 2K już o 74,8%. I to jedna z olbrzymich, mniej widocznych na pierwszy rzut oka zalet 2080Ti. Przypuszczalnie usprawnienia architektury Turing przekładają się na płynniejszy render.
Na rynku jest już następca ROTR czyli Shadow of Tomb Raider, ale że nie dostał jeszcze obiecanego Ray Tracingu zaczekam z pomiarami na update.

 

 

 

Far Cry 5 DX11

Preset ULTRA, benchmark wbudowany w grę.

 

1440p

......................MIN...MAX...AVG

GTX 1080Ti...101....128.....113

RTX 2080Ti...108....169.....134

 

4K

......................MIN...MAX...AVG

GTX 1080Ti...55......74.....62

RTX 2080Ti...74.....100....83

 

Różnica procentowa średnich fps w 1440p = 18,6%

Różnica procentowa średnich fps w 4K = 33,9%

 

Kolejny produkt Ubisoftu, nowe FC5 to gra może niezbyt nowatorska ale w benchu odgrywa rolę ważna i potrzebną. Ma nowoczesny silnik Dunia (zmodzone CryEngine), dobrze się skalujący i całkiem ładny wizualnie. Nic tu procesora nie powstrzymywało i karty mogły się kręcić na maxa. W 4K 33% czyli obserwujemy typową przewagę Turinga nad Pascalem. Jest to wartość bliska średniej z wszystkich gier.

 

 

Wnioski - niech przemówią cyferki.

 

  • RTX 2080Ti jest średnio wydajniejszy od GTX 1080Ti o 20,2% w rozdzielczości 1440p
  • RTX 2080Ti jest średnio wydajniejszy od GTX 1080Ti o 32,2% w rozdzielczości 4K

Przyznam, że nie dowierzałem tak słabym wynikom na portalach tłumacząc sobie, że do tak mocnych kart trzeba użyć bardzo mocnego sprzętu i dobrego OC. Oczekiwania były sporo wyższe porównując wzrost wydajności poprzednich topów jak 780Ti do Titan X Maxwell czy TX do 1080Ti. Po części miałem rację, co widać choćby po bezwzględnych fps tutaj http://simrace.pl/fo...-w-gpu/?p=62176 (w tym teście 2080Ti ma za mało fps, bo raptem tyle co moja 1080Ti). Z drugiej strony nie szukałem też przewag na siłę, bo interesowała mnie czysta wydajność tu i teraz a nie perspektywy jej wzrostu za jakiś czas. Wiadomo np. że pod Vulkanem Turing dostaje szalonego boosta, dublując praktycznie fps z 1080Ti. Do sprawdzenia w nowym Wolfenstein II New Colossus. 

 

Na pewno trzeba sobie powiedzieć, że 1080Ti to wciąż karta bardzo mocna, nawet w 4K generuje przeważnie powyżej 60fps! Konstrukcja Turinga poszła w dodanie zupełnie nowych rdzeni Tensor oraz wsparcie dla Ray Tracingu i DLSS, jednocześnie nie mogła już pomieścić więcej jednostek teksturujących, cieniujących czy rdzeni CUDA. Brakło na to fizycznie przestrzeni. Tym sposobem jednak otrzymaliśmy mniejszy od oczekiwanego przyrost wydajności w tradycyjnej rasteryzacji. Co stało się kosztem obietnicy większych zwyżek wydajności, kiedy to do gry wejdą promowane nowe ficzery. 

Problem jednak w tym, że tych ficzerów nie ma na premierę i nie wiadomo nawet kiedy będą. Co gorsza dema obsługujące RT czy DLSS dostępne są niepublicznie i bez umowy NDA z NVidia zwykły śmiertelnik nawet ich nie powącha.

 

2080Ti żeby pokazać swój potencjał potrzebuje specjalnego traktowania. Przede wszystkim to karta wymagająca DX12 (albo Vulkan) a więc systemu Windows X. Pod starym API dusi się niemiłosiernie, chyba że dostanie naprawdę dobrze napisany silnik jak nowe EGO od Codemasters.

Lubi też nowe biblioteki, dlatego działa lepiej w nowszych tytułach, na nowych silnikach. Z pewnością z czasem będzie też zyskiwać, bo pod nową architekturę będą pisane gry AAA. NV ma znacznie większą od AMD siłę przebicia i jest szansa, że Ray Tracing za parę lat stanie się faktycznie standardem branży. Turing ma sens jedynie z wysokimi rozdzielczościami, karty graficzne przerosły resztę rynku i po prostu większość procesorów dostaje przy nim zadyszki. Żeby przed tym uciec, trzeba 4K i maksymalnych ustawień. Tymczasem do 2K, które przecież wciąż nie jest standardem, wystarcza 1080Ti. Nie wspominając o Full HD do którego moim zdaniem już od poziomu 980Ti/1070 nie potrzeba nic mocniejszego. W niskich rozdzielczościach nie istnieje procesor czy platforma która mogła by należycie wykarmić Turinga i dać się mu rozpędzić. 

 

Podsumowując Drogi Czytelniku, na ten moment musisz zdecydować sam, czy potrzebujesz każdego procenta extra wydajności, czy faktycznie dysponujesz sprzętem który zrobi z tak mocnej karty użytek i przede wszystkim czy jest to dla Ciebie warte 1200$+ VAT.

 

Turing 2080Ti to taka karta na jutro.  Na dziś dla znakomitej większości graczy spokojnie wystarczy 1080Ti.

 

 

 Zalety:

  • średnio 32% więcej w 4K piechotą nie chodzi, w 3x2K będzie nawet lepiej
  • stabilne OC, przyrost ok. 10% względem serii
  • często dużo ładniejsze od Pascali minimalne fps
  • płynny frametimes, brak fluktuacji
  • Ray Tracing i DLSS w kredycie na przyszłe możliwości
  • odrobinę niższe temperatury od Pascali

 

Wady:

  • niższy od oczekiwanego przyrost sprawności (do szczęścia brakuje ok. 30% jak przy poprzednich generacjach)
  • zachowawczy GPU Boost 4.0, dominujący wpływ temperatur na taktowania
  • na razie brak możliwości zmiany biosu
  • tylko 11GB VRAM
  • mało uniwersalny sprzęt, pokazujący moc tylko na topowych konfigach w wysokiej rozdzielczości
  • cena
  • dostępność

Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Martion uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#3
Martion

Martion

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 328 postów
  • STEAM ID:STEAM_0:1:47963338 / Martion
  • Origin ID:Martion15x
  • Xbox Live:Martion94r
  • PSN id:Martion__
  • Social Club:Martion___
  • LokalizacjaPoznań
Zmieściłeś się z kartą + blokiem wodnym w 6k zł?

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

PC

Rig

 

Mój worklog na forum.benchmark.pl


#4
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Dziś wyniki, wszystko praktycznie mam sprawdzone. W skrócie - 2080Ti to spore rozczarowanie. 

 

GTX 1080Ti FE vs RTX 2080Ti, gruba różnica tylko z wyglądu...

43278911310_ba9fd78651_b.jpg

 

@Martion, przy obecnych cenach to raczej nie byłoby możliwe.


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Martion uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#5
Gwozdziu

Gwozdziu

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 479 postów
  • LokalizacjaWarszawa

testowałeś może pod oculusem? jakieś szczegóły tego rozczarowania poproszę :P


PC - PALIT GTX 1080Ti , GIGABYTE Z97X GAMING 5, i7 4790K  (OC 4,7GHz), 2x8GB RAM 1600 CL9 (OC 2133 Mhz), Cooler master G650M, DELL U2412M,

RIG - Simetik K2

Thrustmaster TX, CSPv2 +damper Mugen kit

Oculus Rift CV1


#6
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś
Nie mam gogli, w AC i ACC musialem powtorzyc test bo bottleneck nawet w 4K. To nie test CPU wiec musialem zmniejszyc gridy zeby bylo widac wplyw grafiki.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Martion uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#7
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

No to lecimy z filmikami na kanał SimRace, lajki mile widziane  :P  chyba że donejty uruchomić, ale weź uzbieraj na te karte...

 

Wszystkie testy w rodzielczości 3440x1440.

 

 

 

ASSETTO CORSA COMPETIZIONE

Pomiar z 20 autami na torze, w teście opisowym użyłem tylko 4. Jak widać, GPU nie trzymają maksymalnych taktów a ich użycie jest niepełne. Szczególnie widoczne z 2080Ti gdzie usage leci do ~70%. To demonstruje raczej ograniczenie platformy i niedojrzałość silnika we wczesnej wersji beta, niż wydajność kart. Na tym etapie produkcji jest to zupełnie zrozumiałe i mamy nadzieje, że będzie to jeden z ważniejszych etapów rozwoju ACC.

Widać także, że mimo DX11 obłożone są wszystkie wątki procesora, co dobrze wróży na sprawność zrównoleglania.

 

RTX 2080 Ti vs GTX 1080 Ti 3440x1440 - ASSETTO CORSA COMPETIZIONE

 

 

FORZA HORIZON 4

Nowa Forza robi wrażenie nie tylko pięknymi wizualiami ale i rewelacyjnym dopracowaniem technicznym. Mimo zróżnicowanego otwartego świata (mówie też o grze, nie tylko o teście) render pozostaje stabilny i niezależnie od natężenia obiektów w kadrze, czy zmiennej pogody z deszczem trzyma równy poziom. Widać, to ładnie w tabeli podsumowującej pomiar, wykres nie ma ani jednego dropa co potwierdza wskazanie "Liczba przycięć=0". Różnica średnich fps to 24%, czyli dokładnie tam gdzie powinna być patrząc na pomiary z testu opisowego w 2K i 4K. 

 

RTX 2080 Ti vs GTX 1080 Ti 3440x1440 - FORZA HORIZON 4 BENCHMARK

 

F1 2018

F1 2018 to najlepiej zoptymalizowana gra wyścigowa na DX11, korzysta z wielu wątków i przez cały przebieg testu dociska GPU. Obie karty zanotowały dobre wyniki, rozstrzał między min a max fps nie był duży co też zapewnia płynną rozgrywkę pozbawioną szarpnięć. Przewaga prawie 40% min fps dużo mówi o wydajności 2080Ti. Scenariusz wyścigu w deszczu także prezentuje się doskonale, co by nie mówić od strony technicznej F1 2018 to solidnie przygotowana gra .

 

RTX 2080 Ti vs GTX 1080 Ti 3440x1440 - F1 2018 BENCHMARK

 

ASSETTO CORSA

Assetto mierzyłem, ustawiałem i optymalizowałem przy wielu okazjach. Gra ma specyficzny silnik i rogatą optymalizację. Mimo solidnego procesora i dobrego OC, w paru miejscach nie wyrabia i usage GPU maleje, oczywisty dowód na zwężkę. Tak naprawdę wąskie gardło zawsze gdzieś się pojawia i cała sztuka dobrać zestaw tak, żeby komponenty użyte do budowy były na podobnym poziomie wydajnościowym. Dla tak wymagających gier jak AC niestety nie łatwego rozwiązania, bo po prostu tak szybkie procesory jeszcze nie powstały  :glupek: Można powiedzieć, że optymalizacja niedopracowana, ale imo to efekt świadomych decyzji konstrukcyjnych które wraz z rozwojem gry urosły po prostu do większych rozmiarów. Czy zatem zwiększając rozdzielczość można uciec od bottlenecka? Powiedziałbym, że raczej przesunąć nacisk na GPU, bo przy pewnej ilości aut na torze procek ma i tak mnóstwo roboty i narzut z GPU na pewno nie pomoże.

Podsumowując 26,5% więcej fps. Cieszy równiutki wykres przebiegu frametime, gra na takim zestawie to gwarancja immersji i idealnego czucia auta a to jak zawsze powtarzam jest najważniejsze w simracingu.

 

RTX 2080 Ti vs GTX 1080 Ti 3440x1440 - ASSETTO CORSA BENCHMARK

 

 

DIRT RALLY

Jak widać zapas fps jest, obie karty wypluwają zdrowo powyżej 100 fps nawet w najcięższych zalesionych miejscach. DR to jedna z gier która lubi blokadę klatek, dobrze to zrobić w okolicy trochę poniżej średnich fps, wtedy powinno być równo i gładko w klatkarzu przez cały odcinek specjalny. Gra jest też podatna na OC pamięci, gdzie odbywa się streaming teksture i chyba ten element odpowiada za nie zawsze dociśnięte GPU.
Przewaga 2080Ti to 34% średnich fps.

 

RTX 2080 Ti vs GTX 1080 Ti 3440x1440 - DIRT RALLY BENCHMARK

 

 

 

ps wyniki już uzupełnione w poście powyżej


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Martion uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#8
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Test zostanie jeszcze uzupełniony o moją niegdyś ulubioną konfiguracje SLI.

 

Rozdzielczość 5210x2880 = 14,7 mln pixeli.

Będzie dobre porównanie do tripla z 2K czyli 7680x1440 = 11 mln pixeli.

 

Nie w każdej grze simowej multiGPU jest obsługiwane, ale coś tam o skalowaniu czy wydajności uda się powiedzieć.

 

30350689727_6dffb66d29_b.jpg

 

RTX 2080 Ti NVLink ASSETTO CORSA SLI BENCHMARK 5K

 

RTX 2080 Ti NVLink DIRT RALLY SLI BENCHMARK 5K


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Martion uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: bench

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych