Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto
Zdjęcie

Kierownica Direct Drive - jak to jest z tym realizmem.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
97 odpowiedzi w tym temacie

#1
gregorioo

gregorioo

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 74 postów

W dniu wczorajszym przyszła mi kierownica od Augury 18NM.

Poprzednio miałem Thrustmaster T300, do której się bardzo przyzwyczaiłem.

 

Po dokręceniu i podłączeniu wszystkiego przyszedł czas na małe testy. Moc zredukowałem do około 30% i pograłem kilka minut nie zmieniając ustawień, tylko bardziej w celu sprawdzeniu czy wszystko działa.

Po przetestowaniu kilku samochodów naszły mnie takie myśli.

Kierownica DD przekazuje bardzo dużo informacji, ale robi to w taki sposób jakbyśmy nie wecz nie mieli opon, a cały układ kierowniczy był zespawany. Nie wiem jak twarde opony byśmy musieli mieć(albo ich nie mieć) aby tak dużo odczuwać najeżdżając na tarki itp. W normalnym samochodzie za żadne skarby nie odczujemy tak wiele tak szybko. 

Odrębną sytuacją jest to, że czy jedziemy alfa romeo ze wspomaganiem czy jakimś samochodem bez wspomagania to kierownicą kręci się tu i tu dość ciężko.

Chyba ratunkiem  by było robić odrębne ustawienia na każde auto i empirycznie porównując zachowanie auta z symulatorem dostosowywać ustawienie kierownicy. Być może czeka mnie nieco nauki jak osiągnąć efekt zbliżony do tego co w realu, bo  w Thtustmaster ustawialiśmy na 100% i za wiele zmieniać nie było potrzeby, bo jeśli była to raczej w górę.

W przypadku DD mamy nadmiar mocy i siły i raczej trzeba je redukować żeby otrzymać efekt bardziej zbliżony do tego co w realu.

Druga sprawa to brak paska - czy DD faktycznie idzie w kierunku realizmu? Przecież w prawdziwym samochodzie zwłaszcza niewyścigowym lag i odczucia na kierownicy są jeszcze mniejsze niż nawet na Thrustmasterze i poniekąd pasek kompensuje ten efekt. 

Niezaprzeczalną zaletą DD jest siła, która przy samochodach bez albo z wyścigowym wspomaganiem bardziej odpowiada temu co w realu w momencie jak stracimy przyczepność czy skręcamy kierownicą, ale przy samochodach ze wspomaganiem na 100% kierownica się tak nie zachowuje.

Zaznaczam, że mam przejechane na DD może 15 minut i mogę nie mieć racji w tym co piszę, ale może ktoś zmagał się już z tymi problemami i udało mu się po części je rozwiązać i podzieli się przemyśleniami.



#2
jurek

jurek

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 96 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Zredukowales wszystkie efekty ffb w assetto na 0-1%?


Użytkownik jurek edytował ten post 11 styczeń 2019 18:35

PC

 

Rig

#3
Kanonier02

Kanonier02

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 16 postów
  • PSN id:Kanonier02
  • LokalizacjaWarszawa
gregorioo, napisałem na pw odnośnie t300, proszę sprawdź

Rig

#4
Kowalski

Kowalski

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 412 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth
Na początek najprościej i najlepiej skopiować ustawienia od maniaków wyjadaczy prodriverów jak LAR555 czy SKeijmel z forum SimuCube pod np small Mige 20Nm i np AC czy R3E a potem ewentualnie podstroić pod siebie. I mamy szybko problem z głowy. Ja właśnie dla tego kupiłem popularny small Mige, Ty akurat kupiłeś zupełną nowość z innym silnikiem o innej charakterystyce. Nikt jeszcze na Mige 18Nm nie jeździ z wyjadaczy z tego co wiem więc nie ma sensownych ustawień dokładnie pod ten silnik niestety. Taka jest cena kupowania nowości. Sam będziesz musiał pokombinować, dostroić wszystko. Część ustawień ze small Mige pewnie da się przenieść ale nie wszystkie bo inny masz silnik. Pytanie czy DD idzie faktycznie w kierunku realizmu nie ma za bardzo sensu, najlepsze symulatory świata są właśnie na DD, nie na paskach czy zębatkach... Kluczem są tu ustawienia tak w SimuCube jak i w grze. OSW to nie typowe pług and play gdzie prawie na nic nie mamy wpływu, trochę jest z tym zabawy, ale jak już wszystko sobie poustawiamy tak jak trzeba to frajda nieprzeciętna a realizm na najwyższym poziomie.

#5
Glaniu

Glaniu

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 214 postów
I jeszcze dodalbym, że trzeba pamiętać o tym że w przypadku symulatora to tylko kierownica informuje o tym co się dzieje z samochodem, więc nie można oczekiwać efektów 1:1 względem reala gdzie masz jeszcze siły G , mięśnie głębokie i jeszcze parę innych rzeczy które mocno pomagają

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka

#6
gregorioo

gregorioo

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 74 postów

Zredukowales wszystkie efekty ffb w assetto na 0-1%?

Będę miał więcej czasu, to się pobawię ustawieniami, ale z tego co widzę to są na dość wysokich wartościach i od tego zaczniemy..

 

Na początek najprościej i najlepiej skopiować ustawienia od maniaków wyjadaczy prodriverów jak LAR555 czy SKeijmel z forum SimuCube pod np small Mige 20Nm i np AC czy R3E a potem ewentualnie podstroić pod siebie. I mamy szybko problem z głowy. Ja właśnie dla tego kupiłem popularny small Mige, Ty akurat kupiłeś zupełną nowość z innym silnikiem o innej charakterystyce. Nikt jeszcze na Mige 18Nm nie jeździ z wyjadaczy z tego co wiem więc nie ma sensownych ustawień dokładnie pod ten silnik niestety. Taka jest cena kupowania nowości. Sam będziesz musiał pokombinować, dostroić wszystko. Część ustawień ze small Mige pewnie da się przenieść ale nie wszystkie bo inny masz silnik. Pytanie czy DD idzie faktycznie w kierunku realizmu nie ma za bardzo sensu, najlepsze symulatory świata są właśnie na DD, nie na paskach czy zębatkach... Kluczem są tu ustawienia tak w SimuCube jak i w grze. OSW to nie typowe pług and play gdzie prawie na nic nie mamy wpływu, trochę jest z tym zabawy, ale jak już wszystko sobie poustawiamy tak jak trzeba to frajda nieprzeciętna a realizm na najwyższym poziomie.

Wydaje mi się, że między 18 a 20 dużych różnić nie będzie, ale właśnie czegoś takiego, jak gotowe setupy bym potrzebował. 

Domyślam się, że tutaj chodzi o ustawianie każdego samochodu z osobna, bo gra nie będzie przekazywała innych sygnałów do kierownicy w zależności od samochodu czy samochód ma wspomaganie, czy nie. 


Użytkownik gregorioo edytował ten post 12 styczeń 2019 13:59


#7
Kowalski

Kowalski

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 412 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth

Small Mige to 1.0 KW/20Nm, a Twój to 1.5 KW/18Nm. Na oko widać że to są bardzo różne servomotory. Twój musi również mieć mocniejszy zasilacz. Widziałeś review Barego?



#8
Glaniu

Glaniu

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 214 postów
To lepsze to 18nm czy nie ?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka

#9
Kowalski

Kowalski

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 412 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth

Glaniu wiesz co jest najlepsze? G27....  :icon_rotfl:



#10
Kowalski

Kowalski

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 412 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth

@gregorioo "Domyślam się, że tutaj chodzi o ustawianie każdego samochodu z osobna, bo gra nie będzie przekazywała innych sygnałów do kierownicy w zależności od samochodu czy samochód ma wspomaganie, czy nie. "

Mylisz się, właśnie że będzie. Niektóre gry zmieniają automatycznie nawet kąt skrętu kierownicy w zależności od samochodu np 540, 720, 900 stopni... itd. Masz tak jak w realu. Oczywiście możesz to zmienić bo nie chcesz mieć tak jak w realu. Brane jest też pod uwagę czy jest wspomaganie czy też nie... itd. Itd.



#11
gregorioo

gregorioo

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 74 postów

Ok, poustawiamy i zobaczymy.

Gram tylko w AC. 



#12
Glaniu

Glaniu

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 214 postów

Ok, poustawiamy i zobaczymy.
Gram tylko w AC.

Relacjonuj testy moze się przekonam do OSW

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka

#13
gregorioo

gregorioo

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 74 postów

Dzisiaj ustawiłem wszystko na nowo zgodnie z 

I już jest o niebo lepiej. 

Odczucia kierownicy są już znacznie lepsze, ale wciąż nie odpowiada to zachowaniu prawdziwego samochodu.

Jeżdżąc czy to Toyotą 86 czy ferrari GT2 opór kierownicy na zakrętach jest podobny. Generalnie w samochodach ze wspomaganiem to w zakręty możemy sobie wchodzić trzymając kierownicę dwoma palcami. Przy DD się tak nie da. Ten opór było też czuć na thrustmaster, ale nie zwracałem uwagi, bo siła była niewielka. Może za dużo wymagam.

Druga rzecz to jak lekko skręcimy i puścimy kierownicę to ona nie dąży, żeby wrócić do centralnego punktu tylko się rozkręca jeszcze bardziej, a tak nie powinno być zwłaszcza, że nie jadę dość szybko. Które ustawienie za to może odpowiadać?

Czy udało się komuś znaleźć idealne rozwiązanie do np. Ferrari GT2 lub normalnego cywilnego samochodu w Assetto Corsa?



#14
Kowalski

Kowalski

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 412 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth
To są jego stare ustawienia, teraz ma już zupełnie inne. Wtedy miał też enkoder 10k, teraz ma Biss C. Na forum SimuCube przetestuj ustawienia LAR555, przewiń do postu 372. Ustaw dokładnie tak jak on to opisuje. I tak nie będzie idealnie bo masz inne servo ale może być blisko kto wie. W tym wątku jest wiele ciekawych ustawień tylko niestety nie pod Twoje servo które jest zupełną nowością na rynku.
https://community.gr...imucube/642/372

Użytkownik Kowalski edytował ten post 19 styczeń 2019 20:11


#15
gregorioo

gregorioo

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 74 postów

To są jego stare ustawienia, teraz ma już zupełnie inne. Wtedy miał też enkoder 10k, teraz ma Biss C. Na forum SimuCube przetestuj ustawienia LAR555, przewiń do postu 372. Ustaw dokładnie tak jak on to opisuje. I tak nie będzie idealnie bo masz inne servo ale może być blisko kto wie. W tym wątku jest wiele ciekawych ustawień tylko niestety nie pod Twoje servo które jest zupełną nowością na rynku.
https://community.gr...imucube/642/372

Dalej kierownica się rozpędza po jej puszczeniu, ale jest o niebo lepiej.

Czy masz gdzieś link do wątku, gdzie są ustawienia pod Assetto Corsa competizione?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych