Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto
Zdjęcie

Karty graficzne - co nowego w GPU?


308 odpowiedzi w tym temacie

#301
K.A.R.R.

K.A.R.R.

    Hachiroku

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1136 postów
  • STEAM ID:szop_88pl
  • LokalizacjaLeszno

Oby tym razem na pamięci wydali trochę więcej niż 7 yuanów  :good:


|CPU| i7 3770k 4.4 GHz |COOLER| Noctua NH-D14 |MOBO| Asus P8Z77-V Pro |RAM| 2x8 GB G.Skill TridentX 2400 |PSU| 680W B-Quiet SP E9-CM |GPU| MSI 980ti Gaming

|SSD| 750 GB Samsung EVO850 |HDD| 1,2 TB Seagate+500 GB WD USB |SC| Asus Xonar DX |CASE| Bitfenix Shinobi XL 

 

|SC| Samsung UE55KS8000 4K 60Hz 4:4:4 |SOUND| Logitech Z906, G430 |WHEEL| Thrustmaster T500 |PEDALS| Fanatec CSP V3 |SHIFTER| Fanatec CSS 1.5, CS Handbrake |RIG| DIY


#302
YANIcom

YANIcom

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 741 postów
  • STEAM ID:YANIcoom
  • LokalizacjaŁódź

Nic dziwnego, że akcje NV spadły z 293 do 133...


"Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe" R.K.


#303
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Eh, nie pamiętam w sumie tak przykrej na rynku tech sytuacji. Kompromitacja inżynierów, akcje w dół, niezbyt świetlane perspektywy co do zejścia na niższy proces...

Czyżby po złotej erze rozwoju jednostek graficznych czekały nas lata zastoju? W sumie ile więcej wydajności nam potrzebne. Gdyby tylko silniki lepiej wykorzystywały zasoby to od poziomu 1080Ti/2070 niewiele więcej trzeba żeby utrzymać 4K w Ultra - przykład Forza Horizon 4 średni 90fps, parę zmian w ustawieniach albo opcje adaptacyjne i spokojnie 120-144 fps jest. Ale łatwiej wypuści taki Shadow of Tomb Raider, gdzie nie wiadomo co zjada 30% więcej zasobów, w stosunku do poprzedniej części ROTR.

 

Turing w 2 miesiące po premierze wygląda na kompletną porażkę PR, sprzedażową, technologiczną i chyba każdą inną:

  • cały pierwszy batch 032318xxx na Micronach to żywy trup, kupujący w pre orderze okazali się beta testerami
  • wymienione karty są już na pamięciach Samsunga ale i im zdarzają się pady
  • problem głównie dotyczy 2080Ti, ale potwierdzone są przypadki 2080 i 2070
  • dostępność modeli w sklepach wciąż bardzo ograniczona
  • Ray Tracing pojawiło się dotąd jedynie w BF5 i to w niepełnej formie
  • przed RT jeszcze długa droga zważywszy na ilość pracy i poprawek zapowiedzianych w BF5
  • mimo znacznego wpływu na wydajność RT w 2080Ti ma jeszcze jakiś sens, ale w 2080/2070 i niżej faktycznie tylko w 1080p i na obniżonych ustawieniach
  • DLSS ciągle wielka niewiadoma, w Final Fantasy XV przez moment nawet wycofano się z obietnic jego dodania do pełnej wersji (na razie ciągle tylko demo) 
  • wzrost wydajności porównując do postępu poprzednich generacji jest 2x niższy od oczekiwanego
  • w moich testach postęp 1080Ti do 2080Ti to 20% w 2K i 30% w 4K

 

Sam Ray Tracing trudno mi winić, poświęcili część miejsca na PCB Turinga na upchnięcie nowej technologii i mamy przez to niższą od oczekiwanej wydajność w standardowej rasteryzacji. Od strony praktycznej w BF5 RT jest użyte fragmentarycznie, nie dla całej sceny a tylko odbić, głównie na wodzie i metalicznych powierzchniach. Są miejsca gdzie powala realizmem i są takie gdzie z RT nie widać różnicy. W czasie rozgrywki miałem dziwne uczucie kontrastu: z jednej strony wyspy realizmu z ultra naturalnie wyglądającymi texturami a'la fotogrametria i cudownymi odbiciami i zaraz obok biedę jakbyś zjechał z anizotropią na x2 i wyłączył poprawne cieniowanie. Gra wizualnie jest po prostu nierówna i wybija z immersji. 

 

Niemniej, nawet tylko tak skromnie zastosowane RT daje dużą przyjemność i po prostu cieszy oko. Chce się więcej. Kałuże obchodzi dookoła, do ogniska ustawia pod kątem żeby pobawić refleksami na broni, zagląda w metaliczne powierzchnie i przede wszystkim opad szczęki przy eksplozjach, z tego trudno będzie zrezygnować. Tak jak każdy mały kroczek w urealnianiu grafiki komputerowej, tak i RT za jakiś czas będzie standardem. A tytuły pozbawione tego ficzera zaczną wyglądać jakby im czegoś brakowało. Lubimy się przyzwyczajać do dobrego i od tego nie ma powrotu.

 

Nie mogę się też doczekać implementacji RT w ACC, wydaje się że gry wyścigowe są stworzone do zabawy z odbiciami. Piękne auta, lakier, chromy, promienie na szybach, światła, reflektory, woda, kałuże na torze to wszystko może dać niespotykany nigdy wcześniej efekt. Śledzenie promieni powinno być wisienką na torcie nowej produkcji Kunos i mam nadzieje, że tak właśnie się stanie.

Z drugiej strony simy wymagają szybkiego odświeżania, tu najważniejszy niski input lag i stabilny render. To nie BF5 gdzie można pograć w singla z G-sync na 60-80 fps. Być może RT na początek będzie miało zastosowanie w trybie fotograficznym, to by miało sens, żeby nie ubijać wydajności w multi. Zresztą to dopiero początki tej technologii, więcej zobaczymy już w 2019 roku.

 


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
rauf uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#304
Kowalski

Kowalski

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 325 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth

Dobrze napisane. Pięknie tą chorą sytuację ująłeś, ale jest nowy obiekt na horyzoncie, iskierka nadzieji..., nowy król wszystkich kart... nvidia titan rtx z 24GB, chwilowy święty Graal i mój nowy obiekt westchnień. Jak będzie z awaryjnością czas pokaże. Cena 11.700zł jest rzeczywiście mocna ale szybko spadnie miejmy nadzieję. Na papierze wygląda to na absolutne monstrum. Tak czy inaczej trzeba poczekać na pierwsze testy... 



#305
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Minęły kolejne 3 miesiące i tak jak myślałem, Turingi sukcesu nie odniosły. NV notuje spadek sprzedaży. Mało komu opłaca się wydawać 2x więcej za 25-35% wydajności top do topu.

 

Nvidia natomiast boryka się z ogromnymi redukcjami przychodów. Słaba sprzedaż najnowszych układów RTX oraz zalegające w magazynach karty z serii 10xx sprawiły, że firma zanotowała w czwartym kwartale o 24% mniejsze wpływy niż w analogicznym czasie rok wcześniej.

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 

Patrząc po puzlach jakie trzeba poukładać, żeby uruchomić nowe techniki jak RT i DLSS na konkretnych konfigach z konkretnymi rozdzielczościami, nie dziwie się, że gracze wzięli na przeczekanie. Zanim technologia okrzepnie, pokaże się następna generacja kart.

 

33402245268_4577e49e57_b.jpg

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 

Aktualnie jest jedna aplikacja w której działają wszystkie ficzery poprawnie.

  • Ray Tracing
  • DLSS
  • mGPU

Port Royal mianowicie, to część pakietu benchmarków 3DM. 

 

3DMark Port Royal — Real-time ray tracing benchmark — Full Demo 1440p

 

Wprawdzie niektórzy twórcy zarzekają się że te technologie czeka świetlana przyszłość, ale jak będzie to "pożywiom uwidim".

Twórcy najnowszej odsłony gry Metro twierdzą, że technologia obsługi śledzenia promieni w czasie rzeczywistym czyli Ray Tracingu na stałe zagości w ustawieniach graficznych w nadchodzących produkcjach. Ich zdaniem będzie to też opcja dostępna w konsolach następnej generacji.

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 

Przypominam, że DLSS i RT było reklamowane do pojawienia się w przyszłych kilkunastu grach, m.in w naszym AC Competizione. Czy to faktycznie się stanie?

Z analiz technicznych można wywnioskować, że AI liczące real time upscaling i wyostrzanie wprowadza małe opóźnienia a wiemy, że w simach nic tak nie utrudnia życia jak rosnące latency. Najważniejsza jest jednak fizyka, kolizje, netcode i czytelność jazdy a ta zależy w prostej linii od nieskomplikowanego renderu. Zatem nawet jeśli ACC dostanie RT być może z DLSS (bo często w pakiecie), to raczej nie ma też co liczyć na boost fps w niższych rozdziałkach, bo widać po Metro i BFV, że ilość tensorów w Turingu jest przymała i w szybkich fps DLSS zamiast pomóc, hamowała by wydajność (!). A kto będzie uruchamiał sima w 4K żeby skorzystać z DLSS i podbić fps z 40 na np. 60? Co najmniej niepraktyczne. 

 

AMD tymczasem nie zaprzecza samemu pomysłowi na poprawę jakości obrazu przez AI, ale stawia na własne rozwiązania open source.

(...)mówią wprost, że nie wierzą w DLSS firmy NVIDIA i dodają, że technologia ta zwyczajnie wygląda źle. Firma opowiada się za dalszym rozwojem rozwiązań opierających się na SMAA i TAA(...)

 

Czerwoni wciąż nie odrzucają pomysłów opracowania i wdrożenia technologii podobnej w działaniu do tego co wymyśliła NVIDIA. Adam Kozak z AMD w wywiadzie udzielonym japońskim mediom, powiedział, że AMD szykuje własne rozwiązanie łączące AI i wygładzanie krawędzi w grach. Wykorzystując własne GPU i implementację algorytmów uczenia maszynowego API DirectML, AMD może zaoferować alternatywę open source dla dedykowanego, sprzętowego podejścia NVIDIA.

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 

 

Okres stagnacji jak zawsze otwiera furtkę na rynku i na pocieszenie, być może rączkę czy nóżkę w te drzwi wstawi Intel z pomysłem na własne GPU.

Wiceprezes Raja Koduri, w wideo zamieszczonym na twitterowym koncie Intel Graphics, zapowiada, że firma chce być głównym graczem na rynku GPU. Premiera nowych kart ma nastąpić w 2020 roku. Koduri, stwierdził, że jego zespół zaczyna od całkowitego zera jeśli chodzi o budowę nowych układów. Jednak jego zdaniem nie jest to przeszkoda, ale okazja.

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 

No i to by było coś. Cyberpunk i GTA6 w promocji z nowymi układami Intela ;)


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
rauf uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#306
MariuszB35PL

MariuszB35PL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 596 postów
  • STEAM ID:mariusz33pl
  • LokalizacjaOlsztyn
Jedyny opłacalny RTX to RTX 2060 gdzie wydajność jest 1080 za cenę 1600 zł... Nie dziwię się że schodzą jak ciepłe bułki, zakup modelu rtx 2060 FE to niemal misja niemożliwa.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

#307
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

No tak, jeśli ktoś jeszcze nie kupił karty do FHD to jak najbardziej. 2060 została przyzwoicie wyceniona to i zyskała popularność, szczególnie że pozwala już skosztować RT.

 

RTX 2060 FE vs GTX 1080 STRIX | 9 GIER, 3 ROZDZIELCZOŚCI | i9-9900k


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
rauf uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#308
MariuszB35PL

MariuszB35PL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 596 postów
  • STEAM ID:mariusz33pl
  • LokalizacjaOlsztyn
Rtx 2060 nawet daje radę w 2k w większości gier o ile ktoś się nastawia na 60 FPS

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

#309
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

No to plotki ruszyły na całego, NVIDIA być może zapowie następną generację kart Ampere w technologii 7nm już na GTC 2019. Czyli w przyszłym tygodniu!

 

Szybkie refreshe lub następną generację kart z oczekiwanym postępem przyrostu wydajności przewidywałem już we wrześniu, zaraz po pierwszych problemach z padającymi pamięciami i powszechną krytyką dostępności oraz wyceny Turingów. 

 

NV zawsze słynęła z wyprzedzających ruchów a w świetle oczekiwanej od AMD Navi w 7nm, dokładnie tego należałoby się spodziewać. Kontry na niższym procesie technologicznym, nawet jeśli miałaby to być tylko zapowiedź.

 

źródło

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 

Przypomniały mi się wszystkie te realistyczne w ocenie komentarze i filmy, które na chłodno oceniały rynkowe perspektywy Turinga. 

 

Why Nvidia Doesn't Want You To Buy The 20-Series

 

 

The reality of the RTX 20 Series that releases next month is this: it's a money-grab designed to get early adopters on the ray tracing hype train for the 20 or so games that will ship with the feature. It's a stopgap to  7nm cards that should arrive in 2019 and offer substantial performance gains and power efficiency improvements. And as for the price tag, Nvidia can charge whatever it desires due to lack of competition in the high-end space.

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
rauf uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych