Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po darmowej i prostej rejestacji zyskasz dostęp do treści oraz kontak z społecznością simrace.pl Wiadomość przestanie się pojawiać po pierwszym zalogowaniu. Zapraszamy!
Logowanie Utwórz konto
Zdjęcie

Karty graficzne - co nowego w GPU?


303 odpowiedzi w tym temacie

#301
K.A.R.R.

K.A.R.R.

    Hachiroku

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1126 postów
  • STEAM ID:szop_88pl
  • LokalizacjaLeszno

Oby tym razem na pamięci wydali trochę więcej niż 7 yuanów  :good:


|CPU| i7 3770k 4.4 GHz |COOLER| Noctua NH-D14 |MOBO| Asus P8Z77-V Pro |RAM| 2x8 GB G.Skill TridentX 2400 |PSU| 680W B-Quiet SP E9-CM |GPU| MSI 980ti Gaming

|SSD| 750 GB Samsung EVO850 |HDD| 1,2 TB Seagate+500 GB WD USB |SC| Asus Xonar DX |CASE| Bitfenix Shinobi XL 

 

|SC| Samsung UE55KS8000 4K 60Hz 4:4:4 |SOUND| Logitech Z906, G430 |WHEEL| Thrustmaster T500 |PEDALS| Fanatec CSP V3 |SHIFTER| Fanatec CSS 1.5, CS Handbrake |RIG| DIY


#302
YANIcom

YANIcom

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 658 postów
  • STEAM ID:YANIcoom
  • LokalizacjaŁódź

Nic dziwnego, że akcje NV spadły z 293 do 133...


"Każde miejsce, poza pierwszym, jest słabe" R.K.


#303
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Eh, nie pamiętam w sumie tak przykrej na rynku tech sytuacji. Kompromitacja inżynierów, akcje w dół, niezbyt świetlane perspektywy co do zejścia na niższy proces...

Czyżby po złotej erze rozwoju jednostek graficznych czekały nas lata zastoju? W sumie ile więcej wydajności nam potrzebne. Gdyby tylko silniki lepiej wykorzystywały zasoby to od poziomu 1080Ti/2070 niewiele więcej trzeba żeby utrzymać 4K w Ultra - przykład Forza Horizon 4 średni 90fps, parę zmian w ustawieniach albo opcje adaptacyjne i spokojnie 120-144 fps jest. Ale łatwiej wypuści taki Shadow of Tomb Raider, gdzie nie wiadomo co zjada 30% więcej zasobów, w stosunku do poprzedniej części ROTR.

 

Turing w 2 miesiące po premierze wygląda na kompletną porażkę PR, sprzedażową, technologiczną i chyba każdą inną:

  • cały pierwszy batch 032318xxx na Micronach to żywy trup, kupujący w pre orderze okazali się beta testerami
  • wymienione karty są już na pamięciach Samsunga ale i im zdarzają się pady
  • problem głównie dotyczy 2080Ti, ale potwierdzone są przypadki 2080 i 2070
  • dostępność modeli w sklepach wciąż bardzo ograniczona
  • Ray Tracing pojawiło się dotąd jedynie w BF5 i to w niepełnej formie
  • przed RT jeszcze długa droga zważywszy na ilość pracy i poprawek zapowiedzianych w BF5
  • mimo znacznego wpływu na wydajność RT w 2080Ti ma jeszcze jakiś sens, ale w 2080/2070 i niżej faktycznie tylko w 1080p i na obniżonych ustawieniach
  • DLSS ciągle wielka niewiadoma, w Final Fantasy XV przez moment nawet wycofano się z obietnic jego dodania do pełnej wersji (na razie ciągle tylko demo) 
  • wzrost wydajności porównując do postępu poprzednich generacji jest 2x niższy od oczekiwanego
  • w moich testach postęp 1080Ti do 2080Ti to 20% w 2K i 30% w 4K

 

Sam Ray Tracing trudno mi winić, poświęcili część miejsca na PCB Turinga na upchnięcie nowej technologii i mamy przez to niższą od oczekiwanej wydajność w standardowej rasteryzacji. Od strony praktycznej w BF5 RT jest użyte fragmentarycznie, nie dla całej sceny a tylko odbić, głównie na wodzie i metalicznych powierzchniach. Są miejsca gdzie powala realizmem i są takie gdzie z RT nie widać różnicy. W czasie rozgrywki miałem dziwne uczucie kontrastu: z jednej strony wyspy realizmu z ultra naturalnie wyglądającymi texturami a'la fotogrametria i cudownymi odbiciami i zaraz obok biedę jakbyś zjechał z anizotropią na x2 i wyłączył poprawne cieniowanie. Gra wizualnie jest po prostu nierówna i wybija z immersji. 

 

Niemniej, nawet tylko tak skromnie zastosowane RT daje dużą przyjemność i po prostu cieszy oko. Chce się więcej. Kałuże obchodzi dookoła, do ogniska ustawia pod kątem żeby pobawić refleksami na broni, zagląda w metaliczne powierzchnie i przede wszystkim opad szczęki przy eksplozjach, z tego trudno będzie zrezygnować. Tak jak każdy mały kroczek w urealnianiu grafiki komputerowej, tak i RT za jakiś czas będzie standardem. A tytuły pozbawione tego ficzera zaczną wyglądać jakby im czegoś brakowało. Lubimy się przyzwyczajać do dobrego i od tego nie ma powrotu.

 

Nie mogę się też doczekać implementacji RT w ACC, wydaje się że gry wyścigowe są stworzone do zabawy z odbiciami. Piękne auta, lakier, chromy, promienie na szybach, światła, reflektory, woda, kałuże na torze to wszystko może dać niespotykany nigdy wcześniej efekt. Śledzenie promieni powinno być wisienką na torcie nowej produkcji Kunos i mam nadzieje, że tak właśnie się stanie.

Z drugiej strony simy wymagają szybkiego odświeżania, tu najważniejszy niski input lag i stabilny render. To nie BF5 gdzie można pograć w singla z G-sync na 60-80 fps. Być może RT na początek będzie miało zastosowanie w trybie fotograficznym, to by miało sens, żeby nie ubijać wydajności w multi. Zresztą to dopiero początki tej technologii, więcej zobaczymy już w 2019 roku.

 


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
rauf uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#304
Kowalski

Kowalski

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth

Dobrze napisane. Pięknie tą chorą sytuację ująłeś, ale jest nowy obiekt na horyzoncie, iskierka nadzieji..., nowy król wszystkich kart... nvidia titan rtx z 24GB, chwilowy święty Graal i mój nowy obiekt westchnień. Jak będzie z awaryjnością czas pokaże. Cena 11.700zł jest rzeczywiście mocna ale szybko spadnie miejmy nadzieję. Na papierze wygląda to na absolutne monstrum. Tak czy inaczej trzeba poczekać na pierwsze testy... 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych