Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto
Zdjęcie

Jak tworzyć malowania samochodów

tutorial

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#1
Reveal

Reveal

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 339 postów
  • STEAM ID:lesiu13pl

Krótki poradnik, jak zrobić własne malowanie

 

1. Potrzebne programy:

EGO PSSG EDITOR - tego programu używam do wyciągania pliku z obrazem. Dokładniej rzecz ujmując w folderze C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\DiRT Rally\cars\models znajdują się foldery z poszczególnymi samochodami. Dla przykładu nasz Ford Focus 2007 znajduje się w folderze for. Następnie mamy foldery livery z poszczególnymi malowaniami. Wchodzimy w dowolny dla przykładu livery_43 następnie textures_high for_tex_high_43.pssg. A wiec to z tego pliku musimy wydobyć interesujący nas plik graficzny. Po zainstalowaniu programu i włączeniu go, wybieramy File - open a następnie wcześniej wymieniony plik. Po otwarciu pliku wchodzimy w zakładkę Textures i klikamy na ostatnią pozycję for_main.tga. Następnie z górnego paska opcji wybieramy textures,  a następnie Export texture. Wybieramy folder gdzie chcemy mieć nasz plik i klikamy zapisz.

 

Adobe Photoshop z rozszerzeniem Nvidia dds - jako, że wyeksportowany przez nas plik jest w formacie .dds to musimy przerobić go w programie, który takie rozszerzenie nam obsłuży. Ja używamw tym celu Adobe Photoshopa z pluginem Nvidia dds. Po zainstalowaniu tego pluginu mogę otworzyć w nim obraz o rozszerzeniu .dds i zająć się edytowaniem. Obraz po otwarciu wygląda tak:

for_main.tga_zpsdroott83.jpg

To jest oczywiście już obraz po zmodyfikowaniu. najlepiej jest skorzystać z pliku w folderze livery_41 ponieważ zawiera on białe malowanie i na nim się najłatwiej pracuje. 

 

To by było na tyle z takiej krótkiej porady w jaki sposób ja tworzę malowania. Jeżeli macie jakieś pytania to śmiało. No i prośba oczywiście do reszty kolegów o podanie w jakich oni programach tworzą swoje malowania  ;)


" Czy deszcz, czy słońce świeci, auto mi tak samo leci"


#2
Palo Samo

Palo Samo

    Pasjonat

  • Administrator Ligi
  • 920 postów
  • STEAM ID:palosamo
  • LokalizacjaMorecambe, UK (Istebna, PL)

Ja akurat używam GIMPa :) Procedura wyeksportowania pliku .dds identyczna, różnice są tylko w samych programach graficznych.

 

Od siebie dodam jak to u mnie wyglądało:

  • Nadwozie:
  1. stworzyłem nowy folder livery_NGR i podfolder textures_high, a następnie skopiowałem for_tex_high_43.pssg do tego podfolderu
  2. z pliku for_tex_high_43.pssg wyeksportowałem for_main.tga, for_glass.tga i for_specocc.tga i otwarłem je wszystkie w GIMPie (odznaczyłem ładowanie mipmaps). Nie zamykałem Ego PSSG
  3. w specocc zaznaczyłem tylko kanał alfa i skopiowałem całość
  4. wkleiłem zawartość schowka do for_main (na wszystkie kanały) i zmieniłem Tryb (Mode) na Multiply. W ten sposób uzyskałem podgląd na wszelakie zagięcia karoserii, co ułatwia pozycjonowanie naklejek i grafik :)
  5. pobawiłem się w oklejanie auta, pamiętając o grupowaniu warstw (Lewa, Prawa, Dach, Przód, Tył) i odpowiednim nazewnictwie. To naprawdę pomaga!
  6. zapisałem pracę do pliku .xcf w celu ewentualnej późniejszej obróbki (żeby mieć warstwy)
  7. odznaczyłem widoczność specocc, połączyłem widoczne warstwy, dając znać GIMPowi żeby odrzucił niewidoczne warstwy
  8. wyeksportowałem (Export As...) do pliku for_main.tga.dds. Jeśli wykonacie krok numer 1 to możecie nadpisać. Przy eksporcie trzeba pamiętać, że karoseria ma kompresję DXT1, szyby DXT5. Trzeba też zaznaczyć tworzenie mipmaps!
  9. Wróciłem do Ego PSSG Editor i zaznaczyłem for_main.tga. Następnie 'Import texture' i wybrałem nowo stworzony plik for_main.tga.dds. Teraz Save as Open i nadpisałem.
  10. W programie deLivery (dostępny na RaceDepartment) podmieniłem zielonego focusa na nowo stworzone malowanie i gotowe!
  • Szyby:
  1. J.w.
  2. J.w.
  3. W przypadku pliku pliku glass.tga należy pamiętać, że bawimy się z przezroczystością i kanałem alfa włącznie (w przypadku nadwozia nie ma to znaczenia). Nie ma się co przejmować tym za bardzo, bo i tak wpisujemy tekst na wszystkie kanały. Trzeba się tylko upewnić, że na kanale alfa bedą one wyświetlane na czarno - wtedy będą widoczne. Jeśli chcemy zrobić cośpół-przezroczystego, wtedy trzeba pomalować taki obszar na szaro (na kanale alfa)
  4. wpisujemy nazwiska, nicki, numery, co tam kto sobie życzy na szyby. Warto w tym momencie wyeksportować szyby i sprawdzić jak wyglądają na modelu 3D - w przypadku Focusa 2007 na prawej stronie wyświetla odbicie lustrzane, więc trzeba zrobić takie odbicie przy edycji.
  5. zapisujemy plik .xcf, łączymy widoczne warstwy i eksportujemy plik jak wyżej (tym razem kompresja DXT5 + mipmaps)
  6. Wkładamy nowy plik .dds do Ego PSSG jak wyżej i cieszymy się swoimi napisami na szybie :)
  • Sprawdzanie malowania:
  1. Uruchamiamy 3DSimED3 i eksportujemy interesujący nas model samochodu jako .dae (Collada) lub .3ds (3DSMax). Najlepiej wyeksportować wszystkie modele przed upływem triala :). Można też przy okazji wyeksportować tekstury z poziomu 3DSimED3.
  2. Importujemy plik .dae lub .3ds do Blendera, zmieniamy Veiwport Shading na Material i cieszymy się widokiem naszej rajdówki :)
  3. Po edycji tekstury .dds w GIMPie (bo darmowy : ) odświeżamy ją w Blenderze (bo darmowy :) ).

Screeny z programów w późniejszym terminie.


Użytkownik Palo Samo edytował ten post 02 grudzień 2015 23:53


#3
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

No i super poradnik  :good:

 

jako uzupełnienie i dodałbym jeszcze link do takiego tutka

 

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 

programy, wtyczki:

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi

#4
Palo Samo

Palo Samo

    Pasjonat

  • Administrator Ligi
  • 920 postów
  • STEAM ID:palosamo
  • LokalizacjaMorecambe, UK (Istebna, PL)

Dodam jeszcze, że pomogła mi bardzo aplikacja 3DSimED3, która wyświetla nasz samochód w 3D. Nie trzeba wtedy wchodzićw grę, żeby zobaczyć auto w pełnej krasie (no może pełnej to przesada, ale przynajmneij widać co gdzie i jak leży na bryle auta). Prawdopodobnie da sięuzyskać taki efekt w Photoshopie CC, który obsługuje przecież edycję modeli 3D. Jak ktoś ma CC niech da znać co i jak ;)



#5
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

To darmowa aplikacja? Podaj link do strony


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi

#6
Palo Samo

Palo Samo

    Pasjonat

  • Administrator Ligi
  • 920 postów
  • STEAM ID:palosamo
  • LokalizacjaMorecambe, UK (Istebna, PL)

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

Niestety darmowa na 20 dni :(

 

Co do mojego poradnika to można go z powodzeniem zastosować w Photoshopie bo funkcje są mniej więcej takie same :)


Użytkownik Palo Samo edytował ten post 26 listopad 2015 23:24


#7
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa
Palo dawaj poradnik o tych szybach.

Jak możecie to prośba o uzupełnienie poradników o screeny z programów oraz linki do ich pobrania np. z racedepartment.

SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi

#8
Palo Samo

Palo Samo

    Pasjonat

  • Administrator Ligi
  • 920 postów
  • STEAM ID:palosamo
  • LokalizacjaMorecambe, UK (Istebna, PL)
OK, pisałem "na kolanie" bo chciałem jeszcze zdarzyc zupgrejdowac foke przed sezonem :)

#9
Reveal

Reveal

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 339 postów
  • STEAM ID:lesiu13pl

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

Tu macie link do programu EGO PSSG EDITOR ;)


" Czy deszcz, czy słońce świeci, auto mi tak samo leci"


#10
Palo Samo

Palo Samo

    Pasjonat

  • Administrator Ligi
  • 920 postów
  • STEAM ID:palosamo
  • LokalizacjaMorecambe, UK (Istebna, PL)

Mój poradnik wzbogacił się o szyby :)

Tak swoją drogą, to nie obraźcie się na mnie, ale nie widzę powodu dla którego trzeba wstawiać linki do programó. Przecież każdy wie jak korzystać z Google ;)



#11
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Niby tak, ale dobry zwyczaj jak już coś robić to na porządnie, czytającemu dużo łatwiej wtedy przyswoić.

Przynajmniej ja tak uważam.


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#12
Reveal

Reveal

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 339 postów
  • STEAM ID:lesiu13pl

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

Adobe Photoshop CC 2015 - 30 dniowy okres próbny

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

Gimp


" Czy deszcz, czy słońce świeci, auto mi tak samo leci"


#13
Palo Samo

Palo Samo

    Pasjonat

  • Administrator Ligi
  • 920 postów
  • STEAM ID:palosamo
  • LokalizacjaMorecambe, UK (Istebna, PL)

Ja z kolei tak się właśnie nauczyłem między innymi tworzyć te malowania - poprzez szukanie na google ;) Ale ok, skoro przyjęte jest aby podawać wszystko na tacy, to będę to stosował na przyszłość ;)



#14
Tommi

Tommi
  • STEAM ID:tommi__pl
  • Xbox Live:TriedTommi
  • LokalizacjaBydgoszcz

Panowie, jest ktoś w stanie z Was zrobić malowanie takie jak poniżej?

 


PC

Rig


Net

 

 

76561198133235158.png

 

pCars Photo Mode

 

Flickr


#15
Reveal

Reveal

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 339 postów
  • STEAM ID:lesiu13pl

No to by już wymagało dłuższego posiedzenia. Może jak znajdę chwilę to w następny weekend coś wymyślę.

 

P.S.

Niesamowicie idzie po tych nawrotach. Coś pięknego ;)


" Czy deszcz, czy słońce świeci, auto mi tak samo leci"






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: tutorial

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych