Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po darmowej i prostej rejestacji zyskasz dostęp do treści oraz kontak z społecznością simrace.pl Wiadomość przestanie się pojawiać po pierwszym zalogowaniu. Zapraszamy!
Logowanie Utwórz konto

Motoryzacja


Kroniki motorsportu cz. 7 – Wyścigowe bolidy GT1 z homologacją drogową

09 lipiec 2018 19:24 | GTR w Motoryzacja

Wraz z początkiem lat 90-tych światowa seria WSC przeżywała bardzo trudny okres z powodu wprowadzenia absurdalnych przepisów, co ostatecznie doprowadziło do braku zainteresowania wśród konstruktorów oraz uśmiercenia legendarnej Grupy C. Na jej miejsce wprowadzono kategorię GT1, której auta tym razem bazowały na zmodyfikowanych, drogowych supersamochodach, a ich dominację określa się na lata 1994 do 1998. Zapraszam do lektury o historii klasy GT1!

Czytaj całość artykułu →    1 komentarzy    *****

Prekursorzy epok cz. 2: 1147 kilogramów wyścigowego rodowodu

11 maj 2018 13:59 | GTR w Motoryzacja

Na przełomie lat '80 i '90 przypadła największa passa sukcesów w historii brytyjskiego zespołu Formuły 1 – McLaren. Najlepszy sezon przypadł na rok 1988, kiedy to duet Senna/Prost zdominował całą stawkę za pomocą MP4/4 z turbodoładowanym silnikiem Hondy. W związku z tym, zarząd ekipy z Woking wpada na pomysł stworzenia najlepszego, najszybszego i bezkompromisowego supersamochodu, który miał uczcić ten złoty okres.

Czytaj całość artykułu →    1 komentarzy    *****

Kroniki motorsportu cz. 6: Definicja aut rajdowych

10 luty 2018 21:00 | GTR w Motoryzacja

Po jednoznacznym ogłoszeniu ostatniego sezonu dla słynnej Grupy B w rajdowych mistrzostwach świata, przyszła pora na bezpieczniejszą formułę rajdów. Od teraz główną rolę w rajdach pełniły nowe samochody - cięższe, słabsze, ale niekoniecznie wolniejsze. W dzisiejszym wpisie zmierzymy się ponownie z historią WRC, tym razem w okresie od 1987 do 1996 roku. Zapraszam do czytania!

Czytaj całość artykułu →    1 komentarzy    *****

Kroniki motorsportu cz. 5: Najszybsze prototypy w historii Le Mans

08 grudzień 2017 15:00 | GTR w Motoryzacja

W 1982 roku wyścigi długodystansowe weszły na zupełnie nowy poziom. Po latach oglądania aut Grupy 5 i 6, przyszła pora od odświeżenie formy. FISA chciała ograniczyć koszty dostawy paliwa do wyścigów, które poszybowały ostro w górę w związku z drugim kryzysem paliwowym. Czy jednak oznaczało to erę powolnych samochodów nieprzykuwających uwagi widzów? Otóż zupełnie odwrotnie! W dzisiejszym wpisie zbadamy Grupę C z lat 1982 do 1992, która do dziś trzyma rekord szybkości na prostej Mulsanne wynoszący ponad 400km/h. Zapraszam do czytania!

Czytaj całość artykułu →    2 komentarzy    *****

Współpraca z serwisem Speed-Zone.pl

15 październik 2017 18:25 | rauf w Motoryzacja

Nasz serwis rozpoczął współpracę z serwisem Speed-Zone.pl to strona z tradycjami sięgającymi (jeśli ktoś jeszcze pamięta wydawnictwa papierowe!) czasy magazynu CD-Action gdzie właśnie mieli swój dział. Publikują regularnie newsy i recenzje ze świata motorsportu i gier wyścigowych.

Czytaj całość artykułu →    4 komentarzy    *****

Prekursorzy epok cz. 1: Kamikaze lat 80-tych

17 wrzesień 2017 19:32 | GTR w Motoryzacja

W roku 1983 fabrykę w prefekturze Aichi opuścił samochód, który zrewolucjonizował japoński rynek hot-hatchy. Jego założenie były proste - miało być to auto lekkie, wyposażone w trwałą i niezbyt mocną jednostkę napędową, co miało przekładać się na niesamowitą frajdę z jazdy, i to wszystko za stosunkowo niską cenę. Dzisiaj wiemy, że jest to pojazd, który szkoli kierowcę.

Czytaj całość artykułu →    2 komentarzy    *****

Kroniki motorsportu cz. 4: Najlepsza dekada w historii F1?

31 maj 2017 18:55 | GTR w Motoryzacja

Po końcu ery turbodoładowanych silników w roku 1988, kiedy to zarząd FISA oficjalnie ogłosił informację według której od następnego sezonu w stawce F1 będą rywalizować wyłącznie bolidy z wolnossącymi jednostkami, nastąpiły kontrowersyjne lata 90 - dekada będąca erą rozwoju, bezpieczeństwa i elektryki w bolidach. Panie i Panowie, w dzisiejszym wpisie weźmiemy pod lupę historię Formuły 1 od 1989 do 1994 roku. Zapraszam do czytania!

Czytaj całość artykułu →    0 komentarzy    *****

Kroniki motorsportu cz. 3: Niezwykle widowiskowe turystyki

12 październik 2016 19:54 | GTR w Motoryzacja

W latach 80-tych wszystkie serie wyścigowe były atakowane przez różne nowinki techniczne - turbodoładowanie, efekt przypowierzchniowy, dwusprzęgłowe skrzynie biegów oraz ogromne moce. Czy na takim tle prymitywne turystyki mogły sobie zyskać jakichkolwiek widzów? W dzisiejszym wpisie weźmiemy na celownik słynne niemieckie mistrzostwa DTM w latach od 1984 do 1996. Zapraszam do czytania!

Czytaj całość artykułu →    4 komentarzy    *****

Le Mans 3D: Liczy się tylko wyścig

17 czerwiec 2016 09:41 | LKRISS w Motoryzacja

Juz 22 lipca bedzie mozna wybrac sie do kina na film o najwiekszym klasyku jakim jest wyscig LeMans 24h! Wszystko to zobaczymy w 4K, 3D lub klasycznie w 2D.

Czytaj całość artykułu →    2 komentarzy    *****

Kroniki motorsportu cz. 2: Era Turbo – najbardziej szalone lata w Formule 1

20 luty 2016 21:00 | GTR w Motoryzacja

Dzisiejszy wpis bierze na tło jedną z najbardziej charakterystycznych epok w historii Królowej Motorsportu. Mowa oczywiście o tytułowej erze turbodoładowań, która jest bardzo podobna do poprzednio opisywanej Grupy B – te same lata, identyczny wyścig zbrojeń z sezonu na sezon, ogromne ryzyko i nieustraszeni kierowcy. W dzisiejszym wpisie zbadamy historię Formuły 1 od 1977 do 1988 roku. Zapraszam do czytania!

Czytaj całość artykułu →    5 komentarzy    *****