Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto
* * * * *

919 Evo atakuje Nordschleife


35-letni rekord w końcu pobity!
Porsche ma swojej historii mnóstwo rekordów i pionierskich rozwiązań, a jednym z ewenementów w historii tej marki był model 956, stworzony wedle regulaminu Grupy C - prototypów stworzonych do wyścigów długodystansowych, w tym i 24-godzinnego Le Mans. Porsche 956 znane było jako jedno z najlepszych samochodów wyścigowych lat 80-tych, a oprócz licznych wygranych na francuskim torze de la Sarthe, auto te trzymało do niedawna jeden z największych rekordów w historii motorsportu - był to rekord przejazdu okrążenia po Zielonym Piekle, a osiągnął go niemiecki kierowca Stefan Bellof, o czym kiedyś pisałem w artykule opisującym historię tą ery wyścigów endurance:

Warto w tym momencie wspomnieć o wielkim wyczynie Bellofa, który w kwalifikacjach w 1983 roku na torze Nordschleife osiągnął czas 6 minut i 11 sekund. Jest to najszybszy potwierdzony oficjalnie czas w historii tego toru, którego nikt do dzisiaj nie pobił.


Przypominając jeszcze raz - rekord 6 minut i 11 sekund w samochodzie z 1982 roku, to czas okrążenia którego nikt nie pobił przez 35 lat! Dla zobrazowania - 1000-konne Porsche 918 przejechało tą samą pętlę w 6:58, a rekord wśród samochodów drogowych również należy do Porsche - 6 minut i 47 sekund w modelu 911 GT2 RS.

Skoro kwestie historyczne mamy już wyjaśnione, przejdźmy do aktualnego rekordu. Jak widać Porsche uwzięło się na Północne Ostrza, i to za pomocą 919 Evo - nieco zmodyfikowanego modelu 919 Hybrid, który w ostatnich latach dominował w Le Mans. Wersja Evo powstała specjalnie aby pobijać rekordy przejazdów na różnych torach, i tym razem łupem padło Nordschleife. Efekt? Pięć minut i dziewiętnaście sekund - tak, dosłownie 5:19, czyli niecałą minutę szybciej niż 956. Wszyscy rozumiemy że wcześniejszy rekord pobił samochód, który technologicznie ma ponad trzy dekady, ale ta minuta to dosłownie przepaść - jak stąd na księżyc.

Niesamowite, niepowtarzalne, tak szybkie że aż trudno w to uwierzyć - tor w końcu liczy ponad 20 kilometrów i 73 zakręty, a Porsche przejechało ten dystans zanim zaparzy się poranna herbata. Na ostateczną dawkę emocji marka ze Stuttgartu zaprezentowała onboard z rekordowego przejazdu:



1 Komentarze

918 Spyder nie ma tysiąca, ale "tylko" 887 KM.

"Nieco zmodyfikowany" w stosunku do 919 Evo to duże niedopowiedzenie. Prototyp ma zupełnie nową karoserię, o ponad połowę większy docisk aerodynamiczny, DRS z przodu i z tyłu, korzysta w pełni z efektu przypowierzchniowego, spalinowe V4 ma 720 zamiast 500 KM, MGU na przedniej osi wzmocniono z 400 do 440 KM, może zużyć całą energię z baterii i systemów odzyskiwania, zrzucił prawie 40 kilogramów, nowa elektronika steruje hamulcami i rozdziałem momentu obrotowego i tak dalej.