Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto

Zobacz inną zawartość



Szukaj wpisów




* * * * *

Nowy rekord na Nordschleife!


Po ośmiu latach dominacji Radicala SR8 LM, magiczna bariera została w końcu przekroczona.
Niecodziennie na naszym portalu pojawiają się wpisy o pobiciu jakiegoś rekordu, lecz też niecodziennie pokonuje się rekordy zapisane prawie dekadę temu. Niecodziennie również taki rekord ustanowiony przez samochód podszywający się pod track-day LMP2 pobija nieco bardziej przyziemne auto. Mowa o najnowszym Porsche 911 GT2 RS, czyli najszybszej drogowej 911-tce, która kiedykolwiek opuściła fabrykę w Stuttgarcie.

Wróćmy jednak kilka lat wstecz. 28 września 2005 roku nowiutki Radical SR8 pobija rekord pętli, i to dosłownie - był to pierwszy samochód drogowy, który okrążył pętle poniżej 7 minut. W tym samym roku, drugim najszybszym pojazdem zaraz po Radicalu był Donkervoort D8 RS, lub - schodząc do nieco bardziej przyziemnych marek - Porsche Carrera GT z czasem 7:28. Różnica jest ogromna, prawda?

Cztery lata później na Północne Ostrza trafia ulepszona wersja SR8 nazwana LM, w którym zmiany objęły jednostkę napędową i aerodynamikę. Nowsza odsłona Radicala pobija swój rekord o 7 sekund. Wszystko wydaje się piękne, jednakże jak popatrzymy na tego przemiłego Radykała, trudno powiedzieć że jest to auto drogowe - brakuje tu dachu, bagażnika, a homologacja jest tylko po to, aby przejechać z prywatnego garażu na tor wyścigowy i z powrotem.

Dołączona grafika


Od 2009 minęło już 8 lat, i światło dzienne ujrzał niesamowity samochód, który pobił rekord Radicala, oraz co najważniejsze - ma on dach, bagażnik, jest również radio, nawigacja a także otwierane szyby. Oczywiście trudno powiedzieć że 911 GT2 RS to auto drogowe jak każde inne, jednak na pewno jest ono bardziej przyziemne od SR8 LM.

Pora na gwiazdę wieczoru - 911 GT2 RS jest przeniesiony wprost ze świata wyścigów. Klatka wyścigowa, napęd na koła tylne, 700 KM mocy i 750 Nm momentu obrotowego zapewnia 3,8 litrowy, podwójnie turbodoładowany motor siedzący wprost na tylnej osi. Sprawowany z siedmiobiegową półautomatyczną biegów PDK pozwala osiągnąć wynik na poziomie 2,8 sekundy do pierwszej setki. Nie ma żadnych kompromisów - najszybsza 911 to
podwozie z wyścigowego egzemplarza, aktywne zawieszenie silnika, tytanowy układ wydechowy, magnezowe felgi, karbonowe stabilizatory poprzeczne, oraz tradycyjny dla rodziny GT2 ogromny spoiler. W gruncie rzeczy, najnowsze GT2 RS to raj dla purystów świata wyścigowego.

To tyle jeżeli chodzi o suche fakty. Co z tym wynikiem, bo tekstu co nie miara, a o czasie dalej nie napisałem. Czas jaki wykonał ten potwór to 6:47,250, czyli o całą sekundę szybciej niż SR8 LM. A także o całe 10 sekund szybciej niż 918 Spyder z napędem na cztery koła i niebagatelną mocą prawie tysiąca koni mechanicznych wyzyskanych z trzech jednostek napędowych, w tym dwóch elektrycznych.

Poniżej nagranie z Zielonego Piekła:


Bez wątpienia technikom z Porsche nalezą się gratulacje, zbudowali oni bowiem najszybszy samochód drogowy na świecie. Rekord najnowszej 911 zapisał się na kartach historii.

4 Komentarze

Auto marzeń, że też w Assetto nie mamy tego modelu auć.

Spróbujcie zwolnić vid do 0,75x - ciągle prędko ;)

A co z tym Chińczykiem z maja? Miał 6:45,9
Nie uznali tego? Przecież to oficjalne było

6:47 na Nordzie...... już mnie nic na tym świecie nie zdziwi ;-)

Rekord to 6:45,9