Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto

Zobacz inną zawartość



Szukaj wpisów




* * * * -

Street Tuning Evolution


Tuning, nielegalne wyścigi, otwarty świat, multiplayer i pełne wsparcie moderskiej społeczności, to cel najnowszego projektu Invictus-a, oczywiście bazując na sprawdzonej przez lata fabule, czy to może osiągnąć sukces? Na moje owszem, ale projekt nie ma racji bytu bez wsparcia społeczności.
Wycinek historii:

W 2003 roku na rynku (niestety nie polskim) pojawiła się druga odsłona gry Street Legal Racing, dlaczego zaczynam mówić od razu o drugiej ? Bo pierwsza nie osiągnęła sukcesu, developer - Invictus - stwierdził, że zrobi nową odsłonę dużo lepiej, dużo stabilniej, dużo ładniej. Gra nazywała się Street Legal Racing Redline i miała być, przynajmniej w zamyśle, sporą konkurencją dla serii NFS.
DEV poszedł o krok dalej, postanowił stworzyć virtualny garaż w którym własnoręcznie będziemy rozbierać auta na czynniki pierwsze, zmieniając poszczególne partsy mieliśmy otrzymywać więcej mocy, lepsze prowadzenie itp itd.
Po części udało im się to, stworzyli na prawdę świetny kod który przeliczał takie parametry jak średnica zaworu,czy czas i wysokość jego otwarcia w rezultacie dając nam wykres mocy który przekładał się fizycznie na osiągi. Zaawansowanie tego skryptu do dzisiaj nie przebiła żadna gra, ale czy była to godna konkurencja dla NFS Undeground ? Niestety nie, przestarzały silnik graficzny, który nie obsługiwał prostych normalmap, czy fizyka jazdy rodem z telefonu i co najgorsze brak multiplayer-a oraz licencjonowanych aut. Gwoździem do trumny były błędy gry, niekończące się łatki. W pośpiechu lub też z racji braku środków po poprzedniej porażce wydali bubla. Gra miała świetny klimat, otwarty świat, możliwość wszelakich modyfikacji części ale recenzenci byli nie ugięci. Gra otrzymywała najniższe noty z możliwych.

Invictus zrobił jednak jeden dobry krok, otworzył się na społeczność odkrywając część kodu gry oraz dając proste kompilatory podstawowych plików gry jak i pliki JAVA (zapomniałem dodać, że to kolejna wada tej gry, język, który do najszybszych nie należy) co poskutkowało do dzisiaj ostro działającą społeczność moddingową.
Sam w niej byłem przez 11 lat tworząc to co rusz nowe auta, silniki trasy itp itd.




Ale dość już o przeszłości, bo mógłbym się rozpisywać po nieskończoność.

Na horyzoncie, po wielu latach spamowania skrzynek Invictusa z prośbami o odkrycie reszty kodu postanowili zrobić nową wersję, niestety na troszkę innych zasadach, ale co najważniejsze wzięli sobie za cel słuchanie społeczności która do dziś dzień grywa w tą grę. Tak to obecnie wygląda:



Zasady o których pisałem to wsparcie projektu by mógł powstać w sensownym czasie, wszelkie info znajdziecie na tej stronie :

https://www.indiegog...ing-racing#home


3 Komentarze

Ten projekt/gra ma dać bazę do zabawy w modzenie dla społeczności, dobrze zrozumiałem?

Na razie z założonego minimalnego celu jakim jest 150k $ uzbierali 32k, z opisu wynika że gra ze znanymi nam z innych tytułów (jak NFS) ficzerami będzie od 500k $. Realne?

Zdjęcie
CorradoSKJ
18:05 06 mar 2015

Nie, to normalna gra z możliwością moddingu, gra powstaje już, a to że 500k to cel a nie warunek ;>

Nie wiem jak inni, ale po początkowym zachwycie otwartością na zewnętrzne dodatki, Assetto bywa męczące w obsłudze. Mody w większości wymagają żmudnego sprawdzania, proces updatowania jest upierdliwy, jakiekolwiek problemy zwykle też trzeba zacząć weryfikować od wywalenia takich dodatków a to wszystko wymaga czasu. Jako gracz, chce czasem po prostu się pobawić, w grę. Ale rozumiem że modzenie może być dodatkową frajdą, a być może i ważniejsze dla niektórych od samej zabawy w granie ;)

Trzymam więc kciuki jak za każdy nowy projekt z samochodami w tle.