Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto

Zobacz inną zawartość



Szukaj wpisów




* * * * *

Jak wziąć udział w Project CARS 2 - podstawowe informacje


Małe podsumowanie co i jak w kwestii dostępu do rozwojowej wersji Project CARS 2 która wystartowała wczoraj.
Dostęp jest otwarty dla każdego chętnego. Rejestracja nie jest jeszcze ograniczona czasowo, przypuszczalnie potrwa do wykupienia zakładanej puli lub końca 2015 roku.
Rejestracja tutaj:
http://www.wmdportal...-2-sign-up-now/

Rejestracja musi przebiegać pod imieniem i nazwiskiem zgodnym z tym z Paypala płatnika. Konta nie przechodzą z poprzedniego forum pCARS1. Jeśli popełnimy błąd, tutaj zgłasza się o jego poprawkę:
http://pcars2.wmdpor...ame-quot-Thread

Wersje testowe przewidziane są jedynie na platformę PC.

Tym razem nasz wkład nie ma charakteru inwestycyjnego, tzn. nie nie dostaniemy ew. udziału w zyskach a jedynie składamy się na rozwój gry. Dostępnych jest 5 poziomów wkładu, od ok. 290 zł do 58,5 k złotych.

Bronze – 50 funtów brytyjskich
  • Podstawowy dostęp do zwykle codziennych buildów
  • Dostęp do forum
  • Otrzymamy wersję gry Digital Standard Edition (PC)
  • Bronze Member awatar w grze
  • Tapeta Bronze Member :P
Silver – 75 funtów brytyjskich
  • Podstawowy dostęp do zwykle codziennych buildów
  • Dostęp do forum
  • Otrzymamy wersję gry Digital Limited Edition (na wybraną platformę PC, X1, PS4, Steam OS)
  • Silver Member awatar w grze
  • Wymienienie w liście wspierających “Supported by…”
  • Tapeta Silver Member
  • Cyfrowa wersja ścieżki dźwiękowej z gry
  • Plakat z gry
Gold – 100 funtów brytyjskich
  • Podstawowy dostęp do zwykle codziennych buildów
  • Dostęp do forum
  • Jeden głos projektowy (lub głos o sile 1, tego jeszcze nie wiem)
  • Otrzymamy wersję gry Premium Digital Edition (na wybraną platformę PC, X1, PS4, Steam OS)
  • Sztucznego przeciwnika w grze z naszym imieniem
  • Gold Member awatar w grze
  • Wymienienie w liście wspierających “Supported by…”
  • Tapeta Gold Member
  • Cyfrowa wersja ścieżki dźwiękowej z gry
  • Koszulkę z grą
  • Plakat z gry
Platinum – 1000 funtów brytyjskich
  • Podstawowy dostęp do zwykle codziennych buildów
  • Dostęp do forum
  • Dostęp do prywatnego sub forum dla Platinum
  • 10 głosów projektowych
  • Kolacja z teamem SMS oraz pobyt z noclegiem w Londynie (nie podają kto gotuje)
  • Otrzymamy podpisaną wersję gry Premium Digital Edition (na wybraną platformę)
  • Zespół wyścigowy w grze z nasza nazwą
  • Sztucznego przeciwnika w grze z naszym imieniem
  • Tablicę reklamową (na torze zapewne) z zaproponowaną przez nas grafiką (zgodną z PEGI 3)
  • Malowanie z naszą grafiką
  • Platinum Member awatar w grze
  • Wymienienie w liście VIPów "WMD VIP"
  • Tapeta Gold Member
  • Cyfrowa wersja ścieżki dźwiękowej z gry
  • Koszulkę z grą
  • Plakat z gry
  • Naklejki
Diamond – 10 000 funtów brytyjskich
  • Podstawowy dostęp do zwykle codziennych buildów
  • Dostęp do forum
  • Dostęp do prywatnego sub forum dla Diamond
  • 100 głosów projektowych
  • Kolacja z udziałem ludzi z Michelina oraz szefem studia, także wszystkie koszty weekendu w luksusowych warunkach wraz z dostępem do Ferrai 458 Spider!
  • Specjalna plakietka naścienna upamiętniająca debiut gry
  • Otrzymamy podpisaną wersję gry Premium Digital Edition (na wybraną platformę)
  • Kalendarz w grze sponsorowany przez nas
  • Kombinezon wyścigowy w grze dedykowany dla nas
  • Zespół wyścigowy w grze z nasza nazwą
  • Sztucznego przeciwnika w grze z naszym imieniem
  • Tablicę reklamową (na torze zapewne) z zaproponowaną przez nas grafiką (zgodną z PEGI 3)
  • Malowanie z naszą grafiką
  • Diamond Member awatar w grze
  • Wymienienie na liście VIP "WMD Elite"
  • Tapeta Diamond Member
  • Fizyczna kopia ścieżki dźwiękowej z gry
  • Kurtkę z gry
  • Koszulkę z gry
  • Plakat z gry
  • Naklejki
Jak widać, dostęp podrożał i takie było też założenie. Minimalny wkład wzrósł z 10 € do 50 funtów. WMD ma skupiać się mocniej na konstruktywnym obiegu informacji, całe forum traktowane jest jak dostęp do wirtualnego "biura" w którym pracuje się nad projektem.
Powinno to usprawnić wpływ społeczności na kształt gry a także zminimalizować czasem nadmierną w pCARS1 komunikację wewnętrzną.

Zakładana zbiórka w wysokości: 7.000.000 funtów
Wkład Slightly Mad Studios: 250.000 funtów
Przez niecały dzień platforma zebrała 328.000 funtów z rozkładem na poziomy
  • Bronze: £21,450
  • Silver: £8,475
  • Gold: £44,100
  • Platinum: £4,000
  • Diamond: £0
Do tej pory tylko jedna osoba zrezygnowała z opcji Gold na rzecz Bronze - kolega nie doczytał że nie jest to typowa inwestycja ze zwrotem z kapitału ;)

Podano też bezpieczne wymagania systemowe, ponieważ gra ma także ukazać się na konsole, w wymaganiach średnich powinna na takim zestawie ruszyć:
  • CPU – 2.66 GHz Intel Core 2 Quad Q8400, 3.0 GHz AMD Phenom II X4 940
  • GRAPHICS – DirectX 11 graphics card such as nVidia GTX 260, ATI Radeon HD 5770
  • MEMORY – 4Gb RAM, 1Gb VRAM
  • OS - 64-bit Windows Operating System
  • stały dostęp do sieci
  • dostęp do Steam
Warto zauważyć że gra nie będzie wspierała systemów 32 bitowych. Limitowało to pewne rozwiązania w części pierwszej, jak obszar mapy - np. Nurburgring + Grand Prix jest przez to niedostępny.

Gra ma zadebiutować w 2017 roku, więc żeby utrzymać zatrudnienie na obecnym poziomie i oszczędzić na kosztach ponownej rekrutacji jest to naturalny krok do rozpoczęcia projektu. Jednocześnie dev deklaruje wcześniej zakładany 2 letni okres rozwoju części pierwszej, rozszerzeń darmowych i płatnych DLC (tory i auta).

Pierwsza wersja 0000 udostępniła 3 samochody oraz poligon testowy w postaci pasów drogi z nowymi nawierzchniami jak śnieg, szuter, czy ziemia i brudny asfalt.
Na tą wersję obowiązuje NDA, które ma być zdjęte jak tylko pokaże się build z pełnym torem.
Na razie na forum powstają luźne wątki z powitaniami itp, ale zaraz pewnie będzie sporo technicznych do dyskusji, testów i wniosków.

Pierwsze buildy dystrybuowane są systemem p2p w sieci torrent, w nieokreślonym jeszcze terminie projekt zostanie przeniesiony na Steam. Nie jest to wielka komplikacja, ale trzeba umieć obsłużyć klienta torrent np: uTorrent czy BitComet.


Jeśli miałbym wyjaśnić na czym to tak naprawdę polega, i dlaczego poza wyłożeniem kasy na dostęp do kolejnej pre alphy warto w to zainwestować to odpowiem tak:
  • jest to wyjątkowa możliwość uczestniczenia w procesie powstawania gry
  • dostęp do wielu dyskusji daje zupełnie nowe pojęcie i perspektywę spojrzenia na gamedev
  • podpatrywanie kolejnych etapów pracy grafików, czy dźwiękowców może być ciekawym doświadczeniem
  • dyskusje o fizyce, oponach, materiałach, kolizjach oraz ich wirtualizacji są jeszcze bardziej interesujące
  • wyszukiwanie danych o historycznych modelach samochodów, odtwarzanie ich wyglądu, zachowania, docieranie do dokumentacji - to musi się spodobać każdemu kto np. sam modzi
  • możliwość interakcji z ludźmi pokroju Bena Collinsa (choć nie wiem czy ex Stig i tym razem bedzie konsultantem technicznym! - będzie!), który naprawdę ciekawie recenzował każdy wskazany do testów fragment gry ale i opisywał przez cały ten okres swoje starty i doświadczenia motoryzacyjne, z czego powstał de facto arcy ciekawy blog, wydaje Ci się że BMW GT3 powinno się inaczej prowadzić na Mount Panorama po deszczu, skonfrontuj to z gościem który właśnie wrócił z Australli po Bathurst, Oreca LMP2 jest "za łatwa" w prowadzeniu na Eau Rouge być może Rene Rast nam coś o tym wie, BAC Mono czy inne otwarte konstrukcje objeżdża Olivier Webb i też ma coś do powiedzenia (to tylko przykłady bo zawodowców jest znacznie więcej)
  • spotykamy sporo fajnych osób z którymi mamy ułatwiony kontakt, z kolegą KMAX można zagadać o skinach, z JohnZ o kodekach i renderowaniu, z Tiago Lima dlaczego nam nie updatował modu Le Mans do Assetto, z Flymarem o tłumaczeniu na polski czy Jackiem Spade o forcefeedbacku
  • poza rozwojem same gry, jest też sporo dyskusji komentujących konkurencyjne produkcje, ilość smaczków jakie się tam pojawiają jest zatrważająca :P
  • wiele decyzji, choć oczywiście nie wszystkie, wykuwa się w dyskusji, na przykładach z życia, publicznie dyskutowanych, trzeba umieć bronić swoich racji a nie tylko deklarować prawdy objawione, nawet jeśli któryś element gry nie pójdzie po naszej myśli, mamy okazję o tym pogadać i próbować przekonać innych do swoich racji, satysfakcja z "wypracowanego" obszaru na pewno będzie duża
  • jeśli ktoś nie miał doświadczeń z pracy w międzynarodowej firmie, to jest imo naprawdę rozwijające doświadczenie quasi pracowe, jesteśmy także skazani na komunikację w języku angielskim więc będąc młodą osobą śmiało wpisałbym to sobie do CV!
  • z perspektywy naszego pokoju i komputera mamy możliwość zaangażowania w projekt który funkcjonuje w anglosaskiej kulturze pracy, można skwitować uśmiechem, ale dla osób ambitnych to także wartość rozwojowa, jak to mówią żadna wiedza nie szkodzi?
  • oczywiście nie zawsze jest słodko, jak w każdej organizacji trzeba znać swoje miejsce, przyjmować czasem bolesne uwagi innych, bywa że lecą bany za brak negocjacyjnej postawy, ale imo to także uczy pewnej dojrzałości w interakcjach i kultury pracy
Małe Q&A:
  • Dlaczego wydają pCARS 2 kiedy jeszcze dobrze nie poprawili pCARS1, nie za wcześnie?
Tak wygląda praca nad softem, zespół wykończeniowy ok. 40 osób (miesięcznie koszt ok. 400 k $ podają) kończy poprawki i nowy kontent, reszta albo do następnego projektu albo pod nóż. Mają zacząć oficjalnie w listopadzie żeby się nikt nie pogniewał i ogłosić rekrutacje? Cykl wydawniczy dużych tytułów wymaga planowania i dokładnie tak samo to wygląda w przypadku Forzy czy innego tytułu "seryjnego". W trakcie prac padają już decyzje co z różnych względów trafia na listę przyszłych projektów. Nie pracowałem nigdy przy grach , ale razem z IT owszem i takie mam doświadczenia z wdrożeń (ubezpieczenia, banki, branża medyczna). Metodyki są oczywiście różne, ale zespół praktycznie musi zawsze mieć w co ręce włożyć (inaczej włożą swetry i zjedzą wszystkie ołówki).
  • Teraz to już na pewno nie poprawią pCARS 1
Nie mają wyjścia, dla studia które zrobiło tak duży krok praktycznie z indie w pierwszą ligę byłoby to samobójstwo. Nie mają wsparcia EA czy MSa, więc nic im nie pomoże jak nie dostarczą co obiecali. Sympatia fanów potrafi się diametralnie zmienić, choćby przypomnieć sytuację społeczności Forza po wydaniu obciętej FM5. Gra będzie rozwijana pełne 2 lata, tak jest zakontraktowana część zespołu i nie ma opcji żeby o tytule zapomnieli i udawali że teraz to pC2 się liczy. To nie jest obietnica do kamery, tylko przed praktycznie całą społecznością simracingową która im patrzy na ręce.
  • No ładnie, część pierwszą zrobili za kasę fanów, a teraz z drinkami po palemką golą następnych chętnych na early access, sami nic nie inwestując!
Nie do końca, przez opóźnienia zespół nie miał czasu na 2 m-c wakacji i po 6tyg. chyba już wszyscy przy biurkach. pC2 nie jest już inwestycją bo być nie musi, odpalili to na wyraźną prośbę fanów (a tak!) którzy chcieli ciągle uczestniczyć w rozwoju i mieć wpływ na parę rzeczy. Ian Bell ocenia że to ok. 10%, z tym że przecież na forum nie prowadzi się uzgodnień na poziomie atomowym czy ankietami a tylko w dyskusji nadajemy pewien kierunek i to w znacznej mierze określa finalny wygląda produktu. Wiele osób ma np żal że pCARS nie jest surowym, technicznym simem. Osobiście zawsze byłem za tym żeby był to tytuł odrobinę bardziej przystępny, bardziej gra niż smutny symulator, z asystami dostępny nawet dla casuali. Czy były o to straszne boje? Niekoniecznie, bywa że like'uje sie bardziej rozbudowane wypowiedzi z którymi się zgadzamy i wystarczy. Wchodząc w pC2 ciągle liczę na taką możliwość zabrania głosu.
  • Ale teraz to przegieli z wysokością tierów i opłat za wejście.
Byliście na studiach albo chociaż w studenckim klubie? Jakoś tak przed 30ką zaczyna mierzić te towarzystwo. Wychodząc oczekujesz pewnego poziomu i często także za to płaci się wyższy rachunek. Snobizm? A może zwykła selekcja? Tak samo z opłatami, chcieli uniknąć Mirków którzy tylko trolują, spamią nadużywając kolokwializmów i dumni wrzucają bug listy z bety na youtuba. Ten limit przynajmniej częściowo powinien w tym pomóc.
  • Szkoda że wczesny dostęp tylko na PCty
Na konsolę XBOX ONE rozwijana jest usługa Xbox Game Preview, od niej zależy kiedy pC2 może ukazać się w tym systemie.
http://uk.ign.com/ar...cess-to-console
Także wersja testowa na PS4 jest realistyczna.


Wkrótce pojawi się też dokładny opis planowanych nowości w pCARS 2 (tych o których można mówić), a o rozwoju gry dyskutujemy na forum simrace.pl tutaj:
Project CARS 2 - temat ogólny

Na czym polega praca konsultanta kierowcy wyścigowego w grze - zobaczmy co robi Ben Collins:
Co właściwie Ben Collins robi w Project Cars?

Jeżeli znacie inne powody dla których warto zainteresować się Project CARS 2, albo wręcz przeciwnie zapraszamy do dyskusji.


12 Komentarze

Fajnie to wszystko opisales :D i fajnie ze cos dodaja do tych zakupow a nie tylko dostep do buildow i do forum :)

Nęci ta kurteczka w Diamondzie, może zrzuta i puchar przechodni sobie zrobimy?

mnie tam bardziej dostep do Ferrari kreci :P

Speciale sobie kupisz w sklepie, kurteczki pC2 nie ;)

Całkiem precyzyjnie to opisałeś. Coś w tym jest więc pewnie liczba chętnych sukcesywnie będzie rosła. 

Świetny artykuł :brawo:

Gdzie można zobaczyć tą kurtkę ?? :cool:

Chyba jej jeszcze nie pokazali ;)

To teraz wiem dlaczego jeszcze nikt nie wpłacił 10.000 £ ;)

Jak widać chętny na kolację z Ianem jednak jest!

 

Bronze: £43,900
Silver: £15,225
Gold: £78,000
Platinum: £10,000
Diamond: £10,000

 

TOTAL FUNDS: £407,300

Ja faktycznie mam takie braki matematyczne, czy wkradł się jakiś błąd? :P Jak dodamy kwoty z wszystkich poziomów to wyjdzie raczej troszkę ponad 150 tysięcy a nie 400, hm?

Bo sumę liczą z własnym wkładem:

SMS Contribution: £250,000

Aaa, no to wiele wyjaśnia... :ups: