Skocz do zawartości

  • INFO
SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto
* * * * *

Patch 2.5 dla Project CARS – ważne i wyczekane zmiany


Jak opisać kolejny patch do Project CARS? Małe poprawki, fixy czy może dodatkowa zawartość? Tym razem nie ma wątpliwości, w v2.5 dostaniemy duże zmiany, na razie tylko dla PC.
Patch jest już dostępny poprzez Steam i waży 63MB.

Ogólny opis zmian - głównie w zbugowanych do tej pory tematach jak ustawienia tuningu, setupy online i strategie, także pit stopy mamy chyba większość oczekiwanych poprawek, duże brawa. Szkoda że nie zdążyli z tym do v2.0 ale widać że są to fixy faktycznie oczekiwane przez społeczność. To samo z ustawieniami FFB, dla niektórych nowe menu z dostępem do ustawień z pozycji UI może być zbawienne dla ustawiania kiery.
Ciekawe jak usztywnienie opon wpłynie na fun i poczucie realizmu - to już trzeba samemu ocenić.

Changelog v2.5

Problemy ze stabilnością - SMS deklaruje że poprawiono sporo indywidualnie zgłaszanych na forum problemów ze stabilnością, z paru wątków widziałem wynika także gra powinna lepiej wykorzystywać GPU (szczególnie SLI)


Pit stopy, menu tuning i setupy

  • naprawiony bug niezapisujących się w określonych sytuacjach setupów
  • poprawiony problem z nieadekwatnym ciśnieniem i temperaturą opon po pit stopie
  • Defaultowy setup będzie teraz jako jako główny i aktywny w każdej sesji
  • eliminacja błędu który powodował zastosowanie dla auta innego od wybranego setupu
  • eliminacja błędu opuszczenia pitu bez koła
  • poprawa wartości setupu w strategii które nie odpowiadały tym wcześniej ustawionym
  • eliminacja błędu w czasie online, kiedy zmiany w strategii nie były stosowane przez obsługę pit stopu
  • poprawka nazewnictwa opon, na adekwatne do danego auta i ustawień tuningu w singlu
  • w menu strategii widoczne będą tylko opony faktycznie dostępne dla danego auta

Online

  • Eliminacja błędu nieaktywnego przycisku Dołącz/Join dla gracza który dołączyć do sesji online już w jej trakcie
  • Eliminacja buga który po przejściu z sesji kwali do wyścigu powodował automatyczny start zawodnika i jego falstart

Sterowanie

  • Dodane nowe opcje w menu do ustawiania wartości spring (w czasie postoju lub wolnej jazdy), wcześniej trzeba było do tego tweaków
  • Nowe opcje indywidualnego dopasowanie force feedback które umożliwiają z pozycji menu stworzenie własnego profilu (!), wygląda na implementacje pomysłów Jacka Spadle (nie tylko jego oczywiście)
  • Opcja na wybranie ustawień w starym stylu z wersji gry 1.0 i z patcha 2.0 i nowym (jeśli komuś tak wygodniej)
  • Eliminacja błędu kiedy po zderzeniu znikało ffb
  • Zmniejszenie siły wartości spring w menu (?) dla customowych kierownic (nie sprofilowanych bezpośrednio w grze)
  • Eliminacja problemu z deadzonem dla sterowania myszką
  • Eliminacja problemu drgań pada który potrafił spowolnić działanie gry
  • Dodane wsparcie i profile dla nowych kierownic Logitech G29 i G920 na PC
  • Dla kierownic Fanatec dodany efekt oddający poślizg przy przyspieszaniu oraz naprawa wibracji hamulca

Auta

  • Formula A - dodane nowe zestawy opon slick: softy i mediumy, także zbalansowane zużycie i nagrzewanie opon: zużycie będzie bliższe F1 w realu a nagrzewanie trochę mocniej z przodu niż tylko z tyłu, zmiany naniesione także dla AI
  • Współczesne samochody drogowe, cywilne - sztywniejsze opony jeszcze bliższe realowi, poprawki ustawień dla FWD i supercarów uwzględniające te zmiany
  • McLaren P1 - usztywnione defaultowe zawieszenie zapobiegające dobijaniu na trasach jak Ring

Game Crashes
We spent a lot of time working directly with a number of users who were struggling with game crashes, and resolved as many of these as we could. The various fixes in this patch should help a great deal in making the game more stable for those of you who were experiencing these instabilities.

Pitting, tuning, setups
* Fixed a case where the in-game tuning Setup was not being saved under certain conditions.
* Fixed the issue with cold and current tyre pressure mismatches in pitstop strategy, as well as cold pressure not being correctly applied in the tyre system.
* Ensure that the Default pitstop strategy is selected as the Active one when starting a new session.
* Fixed an issue where the wrong vehicle setup would at times be applied to the player’s current vehicle.
* Fixed another case of where cars would sometimes leave the pits with an invisible reattached wheel.
* Fixed an issue with the Pit Strategy screen where the displayed values did not reflect the saved settings.
* Fixed an issue in online races where the pit crew would ignore any changes made to the pit strategy once the player’s car was stationary in the pit box.
* Reworked some tyre compound names as displayed in the setup screen to ensure that all compounds are named to be indicative of the type of compound it represents in the pit strategy screen.
* Restrict the selectable pit strategy tyre compound types to only those available for the current vehicle.

Online
* Fixed an issue where the Drive button would remain permanently locked when joining an in-progress session.
* Fixed an issue where, when the player progressed from qualifying to the start of the race, the player’s car would sometimes begin moving without player, resulting in false jump-starts.

Controls
* New Feature – Implemented the ability via menu sliders for the user to manually tweak the menu spring strength, stationary / low speed spring strength, and overall steering gain.
* New Feature – The Force Feedback Calibration screen now features a multiple force feedback profile selection whereby the user can select a base FFB style that suits personal preference, and then tweak it further as desired. This will then create a ‘Custom’ entry in the profile selection list in addition to the current options: "Default" (matches the FFB default settings in Patch 2.0) and "Classic” (matches the FFB settings in the original release).
* Fixed an issue with sudden loss of FFB after a crash.
* Reduced the strength of the menu spring for custom wheels.
* Fixed an issue where Mouse controls were showing a deadzone in the centre regardless of deadzone setting.
* Fixed an issue where rumble on the gamepad could at times cause the game to slow down.
* Added support and profiles for the Logitech G29 and G920 on PC
* Added accelerator slip vibration to the wheel rim of Fanatec wheels where available, and fixed brake rumble not working.

Vehicles
* Formula A – Added a new tire set which now includes two slick tires - soft and medium. Also rebalanced the heating and wear across all four tyre sets. Wear will now more closely match real-world Formula cars. Heating is more even front to rear also. Further rebalancing of the AI speed as was required, and tweaks to the base setup to accommodate the heat change.
* Modern street cars - New stiffer tyres for improved drivability to more closely match the real world experience, making these cars more fun and engaging to drive. Made tweaks to the individual setups of the FWD and most Supercars to accommodate the change.
* Mclaren P1 - Stiffened up the default suspension to help prevent bottoming out at tracks like Nordschliefe.

You can now switch between current FFB settings (Default) and pre-1.4 (classic) by using the FFB Calibration presets, these presets are available under Options > Controls > Calibrate Force Feedback, the presets are set on top of this page and the 4 new sliders to control the spring/steering effect are at the bottom. Whenever you change these values it becomes a custom preset and you can still go back to either Default or Classic by selecting them at the top of this page.

New Sliders Description:

Menu Spring - The strength of the wheel centering spring in the front end and in-game pause menu.

Low Speed Spring Coefficient & Saturation - The weight of the steering at slow speeds (<10mph) and when the car is stationary. The saturation is the maximum force for the spring and the coefficient is how quickly the spring takes effect. To avoid "cogging / notching" effects when stationary its best to leave the spring coefficient high and lower the saturation.

Steering Gain - The gain (multiplier) applied to all steering effects (steering force, jolts, kerb rumble etc) after they have been mixed. For a clean more detailed experience set at 1.0 or below, for stronger feedback at the expense of clipping set higher (maximum value 5).


NOTE: In case your game is not set to english the new sliders might appear with an empty text, use this image as reference (ignore the values set). It will be fixed!

Dołączona grafika

Wątek na forum gdzie omawiamy zmiany i rozwój Project CARS
Project CARS rozwój gry po oficjalnej premierze - patche, fixy, usprawnienia

6 Komentarze

Cudów się nie spodziewam :P

Ciekawe kiedy wezmą się za poprawkę 2,5 do PS5 ??

Nie będzie 2,5 dla konsol, dostaną od razu v3.0, łatwiej nanosić updaty na PC po prostu.

No dobra to poczekamy :?

Ale Audi A1 ?? No k***a jego mać !! Jaja sobie robią !! Co będzie następne ?? Fiat 500 ??

:sciana:

Małe nie małe poniżej 8min na Ringu robi :P

 

PS a jak świszczy! padnięte łożyskowanie turbiny?

a co z photo mode ????

Jest jeszcze parę większych tematów które zalegają od kiedy pamiętam: PhMode, wsparcie 3xLCD, zarządzenie setupami (było wcześniej), obsługa pitów, lepsze uszkodzenia (były wcześniej), całe GUI (menu), HUD, splity, wyniki, powtórki itd itd

Jak nie zmienią zdania i będzie 2 lata suportu, to powoli wszystko dostaniemy. Gra dojrzewa, wkońcu to 1sza edycja ;) a ogólny kierunek trzeba przyznać jest właściwy - MOTOSPORT :okok: