Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po darmowej i prostej rejestacji zyskasz dostęp do treści oraz kontak z społecznością simrace.pl Wiadomość przestanie się pojawiać po pierwszym zalogowaniu. Zapraszamy!
Logowanie Utwórz konto
* * * * *

BMW E36 320 z silnikiem V8 firmy Judd w Assetto Corsie


Jeden z naszych forumowych modderów udostępnił niedawno kolejną wersje swojej znanej modyfikacji do popularnego, włoskiego symulatora.
Konkretnie chodzi o Przemysława Zahorodnego, znanego na naszym forum pod nickiem eboo, który już od paru lat wydaje modyfikacje do Assetto Corsy. Jednym z jego najpopularniejszych dzieł jest BMW E36 320 z 3.4 litrowym silnikiem firmy Judd - ta widlasta jednostka licząca osiem cylindrów rozkręcała się aż do 10 tysięcy obrotów na minutę, co pozwoliło uzyskać 550 naturalnych i wolnossących koni mechanicznych. Sam silnik pochodził prosto z bolidów klasy LMP675 (odpowiednik dzisiejszego LMP2) uczestniczących w rozsławionym wyścigu Le Mans i rzeszy innych wyścigów długodystansowych na początku millenium. Samo BMW pojawiło się ostatnio również na Goodwood Festival of Speed i było jednym z najlepiej brzmiących samochodów - dźwięk wolnossącej V8-emki przyprawia o dreszcze i od razu przywodzi na myśl stare bolidy Formuły 1 z przełomu lat 60 i 70.


Co więcej o samym samochodzie? Z ukochanych, suchych danych technicznych, ta mocno zmodyfikowana seria 3 bazowała na stalowej karoserii samonośnej wzmocnionej klatką bezpieczeństwa i odchudzoną poprzez zastosowanie poszycia z włókien węglowych, co pozwoliło osiągnąć wagę nieco poniżej 900 kilogramów. Wyżej opisany wolnossący silnik V8 o pojemności prawie 3.5 litra rozkręcał się do ponad 10 tysięcy obr/min, a do niego zaś sparowano 6-biegową sekwencję. Cała moc przechodziła do tylnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Za wyhamowanie tego monstrum odpowiadał zestaw hamulców z tarczami ceramicznymi i zaciskami 6-tłoczkowymi z przodu, oraz 4-tłoczkowymi z tyłu. Zawieszenie to w pełni regulowany gwint zbudowany z lekkiego magnezu, wyprodukowany przez renomowaną markę KW, a za styk samochodu z podłożem odpowiadają magnezowe obręcze BBS z zestawem slicków. Wisienką na torcie jest ogromny spoiler na tylnej klapie, bardzo potrzebny przy zawodach typu hillclimb, w których ten samochód brał udział.

Poniżej kilka zdjęć wprost z gry, na których widać jak pieczołowicie autor oddał najmniejsze detale:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika


Piękny, prawda? Link do pobrania znajdziecie na stronie Racedepartment, klikając w ten link.

Oprócz tego, autor ma na swoim koncie mnóstwo innych świetnie wykonanych pojazdów jak chociażby Opel Manta, Opel Calibra ITC z 1996 roku, oraz Opel Kadett C GTE z lat 70-tych. Oprócz samych Opli jest także Mercedes 190E z bliźniaczym silnikiem jak w BMW oraz Rover Mini Cooper 1.3i.

Wszystkie prace i postęp nad najnowszymi modami można śledzić na oficjalnej stronie eboo w serwisie Facebook - Zahspeed 2D/3D Graphic Art. Jak można zobaczyć, autor aktualnie pracuje na Mercedesem-AMG Project ONE, więc zachęcamy do polubienia strony, dzięki czemu będziecie na bieżąco!

6 Komentarze

Mod pierwsza klasa no i zdjęcia niczego sobie ;)

Absolutnie amazing.... Tak właśnie powinna wyglądać współczesna sztuka :)
Dokładnie. Niesamowite. Swoja drogą dla tego dźwięku aż się chce jechać z chase camera :)

Właśnie pojeździłem. CM pokazuje wage 825kg, 400Nm, 564bhp, 1,40kg/cv... i to bez turbo, no i te 10.000+ RPM, i ten dźwięk, i te hamulce, to jest normalnie kosmos, ale jazda, coś niesamowitego. Ech... mieć taki w garażu, zaraz zaraz, przecież ja nie mam garażu :)

Polecam na Laguna Seca sie przejechac. Trzyma sie drogi jak przyklejony.

Kiedy coś jeździmy? :D