Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto

Zobacz inną zawartość



Szukaj wpisów




* * * * *

"KTM X-Bow Cup 2016" nowa liga w Assetto Corsa


Zapraszamy do nowej ligi w Assetto Corsa organizowanaj przez połączone siły Simrace.pl & Simracing.pl.

Dołączona grafika
Projekt aby wspólnie zorganizować ligę powstał kilka tygodni temu. Od pomysłu do realizacji wiele nie trzeba więc jak tylko udało się stalić zarys ligi i dopracować wspólny regulamin gotowy produkt już jest dla Was dostępny. Wybór padł na jedno z najbardziej bezkopromisowych samochodów świata czyli KTM X-Bow, który jest dostępny w podstawowej wersji gry. Z doborem torów pod ligę było nieco inaczej. Oprócz torów z gry zdecydowaliśmy się również na tory moderskie, sprawdzone i dobrze dopracowane. Nie zabranie również naszego polskiego akcentu czyli toru Poznań, który w kwietniu powinien być już dostępny w wersji laserowo-skanowanej. Finałowa runda rozegrana zostanie w formie endurance czyli blisko 90 min na torze Nordschleife. Co do formuły wyścigów to obowiązywac będzie system dwóch wyścigów w danej rundzie. Czyli zaczynamy klasycznymi 25 min. kwalifikacjami, następnie pierwszy wyścig w formie sprintu ok. 20 min. przeliczone na okr. pod dany tor. Aż do finałowej rozgrywki czyli drugiego wyścigu do którego czołowa 10 z wyników „sprintu”rozpoczynać będzie w odwrotnej kolejności. W wyścogu nr. 2 dodatkowo obowiązywac będzie wizyta w boksie. W lidze używac będzie pluginu PLP (pit line penalty), który odpowiedzialny jest za przestrzeganie granic toru eliminując cięcia i nieuczciwą jazdę. Karą będzie dodatkowy przejazd przez boksu a więc i dodatkowa spora strata czasowa. Emocji nie powinno zabraknąć gdyż już teraz swój udział w lidze zapowiedziała cała śmietanka z obu portali. Dodatkową atrakcją będzie planowana relacja stream-live z każdej rundy z wyścigowym komentatorem.

Zapowiedź ligi znajdzie również w najnowszym magazynie Simracing.pl

Zapisy, regulamin oraz wszelkie informacje znajdziesz na forum
http://simrace.pl/fo...x-bow-cup-2016/
http://simracing.pl/forum/f305/

KTM X-Bow – czyli samochód inspirowany motocyklem.
X-Bow to konstrukcja jedyna w swoim rodzaju. Nie ma tam szyb, wspomagania układu kierowniczego i hamulcowego. Na zwykłych drogach go raczej nie zobaczymy choć jest to auto produkowane z homologacją a więc jest dopuszczone do ruchu ulicznego. Co z tego skoro wygląda jak obudowany gokart. Co więcej osiągami na prostej zostawi cię w tyle co drugie obecnie produkowane auto klasy średniej. Tyle, że w realu to właśnie tutaj poczujesz adrenalinę w czystej postaci i to właśnie w tym autku to Ty grasz pierwsze skrzypce a nie technologia i wspomagacze jakie są obecnie dostępne niemal w każdym nowym samochodzie. Podobnie jest w grze Assetto Corsa.
Historia KTM X-Bow jest bardzo ciekawa. Jak sama nazwa wskazuje za projektem stoji austriacki producent motocykli terenowych i enduro, których produkcja sięga lat 30 XX wieku. Pierwsze pomysły aby stworzyć rasowy sportowy samochód to rok 2005. Wiele źródeł sugeruje, że tak naprawdę X-Bow najpierw miał być quadem. Jednak pomysł ten z czasem przekształcił się w połączenie osiągów motocykla przy stabilności i precyzji porowadzenia auta wyścigowego. Pomysłów i koncepcji było napradę sporo poprzez konstrukcie typu Buggy czy konstrukcję rurową, która by przypominała rozwiązania jakie zostosowano w konkurencyjnym modelu mowa o „Ariel Atom”. Ostatecznie zdecydowno aby konstrukcja oparta została na tzw. wannie z panelami z włókien węglowych o wadze 176 kg. Aluminowa rama pomocniczna podtrzymuje regulowane zawieszenie oraz umocowany centralnie 2-litrowy doładowany silnik Audi o mocy 240 KM (310 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią biegów (w dóch wariantach: tradycyjnym ze sprzęgłem lub bez) i napędem na tylną oś. Konstrukcja ważąca 790 kg. rozpędza się do setki w niecałe 4 sek. a predkość maksymalne tograniczona jest do 220 km/h. Do współpracy zaproszono specjalistów od Audi (odpowiedzialni za silnik), włoskiej firmy Dallary (doświadczenie w F1, F3) a firma Hella zaprojektowala specjalne reflektory soczewkowe. Prototyp był gotowy 8 marca 2007 r. podczas Geneva Motor Show i wzbudził ogromne zainteresowanie. Od 2008 roku wprowadzono produkcję seryjną. Obecnie można ten samochód zamówić w każdej sieci dealerskiej KTM, również w polsce w cenie ok. 300 tys. zł. – ktoś chętny?
Ciekawostki
  • W 2008 roku KTM X-Bow został samochodem roku. (w swojej kategorii)
  • W 2008 roku zadebiutował w wyścigach serii FIA GT4 a w 2011 Peter Belshaw i Clutton zostali mistrzami tej serii.
  • Samochód chętnie wykorzystywano w „Race of Champions”
  • KTM X-Bow Battle zadebiutowała w 2010 i była wsparciem dla niemieckiej serii DTM w kilku rundach.
  • Przy zakupie otrzymujemy specjalny kombinezon ze zintegrowanym radiem
  • Za dopłatą można kupić specjalne opony zimowe Pirelli oraz łańcuchy zimowe. Dostępny jest również specjalny zimowy kombinezon w cenie 950 Eur.
  • W 2010 r. wypuszczona została wzmocniona wersja oznaczona dodatkowo literką R (300 KM).
  • Do uruchomienia silnika wykorzystujemy kluczyk zbliżeniowy. Procedura startowa jest troszkę skomplikowana. Należy wcisnąć 2 przyciski na kierownicy, nogi trzymać na sprzęgle i hamulcu, następnie naciskamy przycisk „Start”. Na wielofunkcyjnym wyświetlaczu pojawi się informacja „READY To RACE?” na koniec ponownie wciskamy przycisk „Start”.


1 Komentarze

Zapowiada się ciekawa liga, fajnie że start na spokojnie 10 stycznia i jest czas ochłonąć po Nowym Roku ;)