Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po darmowej i prostej rejestacji zyskasz dostęp do treści oraz kontak z społecznością simrace.pl Wiadomość przestanie się pojawiać po pierwszym zalogowaniu. Zapraszamy!
Logowanie Utwórz konto
* * * * *

Niespodziewany debiut KartKraft w Early Access


Po ponad dwóch latach ciszy pojawiło się światełko w tunelu.
Pamiętacie może KartKraft? Miał to być dosyć ambitny symulator kierowcy kartingowego, o którym zrobiło się dosyć głośno na początku 2016 roku, kiedy to gra miała pojawić się w usłudze wczesnego dostępu w pierwszym kwartale tamtejszego roku. Niestety wraz z opadnięciem hype-u, opadły również obietnice dewelopera i projekt gry zamarzł. Po tym nikt nie wiedział co się dzieje aż przez 2,5 roku, aż nieoczekiwanie kilka dni temu pojawiła się data premiery KartKraft w usłudze Early Access. Co jeszcze lepsze, grę faktycznie można od dziś wypróbować.

Ale od początku - dlaczego tak długo gracze musieli czekać? Jak można wyczytać z oficjalnego oświadczenia studia, KartKraft doczekał się zamkniętej bety w 2016, jednak gra okazała się dosyć kiepska - opony i nadwozie nie działały tak jak powinny, brakowało powtórek, trybu fotograficznego, tabel czasowych, a ustawienia gry się co chwile resetowały. Studio postanowiło nie wydawać publicznie tak niedopracowanego produktu, więc napisali praktycznie całą grę od nowa (mowa o ponad milionie linijek kodu!), i w takim stanie możemy ją dzisiaj zobaczyć.

Dołączona grafika


Jak można wywnioskować z powyższego obrazka, KartKraft to nie będzie tylko jazda w kartingu. W grze ma się znaleźć chociażby system budowania gokarta od gołej ramy, w którym zamienimy bądź ulepszymy różne podzespoły! Co poza tym? Kilka torów, silników, wsparcie dla VR czy też wsparcie dla lig. Co jednak gracze dostanę w dniu dzisiejszym? Sporo kartów, jednak każdy z tym samym silnikiem, trzy tory oraz tabele czasowe, dzięki czemu gracze będą mogli porównywać swoje czasy.

Wymagania sprzętowe są następujące:

Minimalne:
  • System operacyjny: 64-Bit Windows 7 Service Pack 1, or Windows 8
  • Procesor: Intel Core i5-4460 or AMD FX-8120
  • Pamięć: 4 GB RAM
  • Karta graficzna: GeForce GTX 760
  • DirectX: Wersja 11
  • Miejsce na dysku: 32 GB dostępnej przestrzeni
  • Karta dźwiękowa: Zintegrowana

Zalecane:
  • System operacyjny: 64-Bit Windows 10
  • Procesor: Intel Core i5-8600K or AMD Ryzen 5 2600X
  • Pamięć: 16 GB RAM
  • Karta graficzna: GeForce GTX 1070 8 GB
  • DirectX: Wersja 11
  • Miejsce na dysku: 32 GB dostępnej przestrzeni
  • Karta dźwiękowa: Zintegrowana

Dla zaciekawionych twórcy udostępnili również materiał wideo z rozgrywki:


Komu się widzi kartingowy symulator? KartKraft jest dostępny od 1 listopada na PC w usłudze Steam Early Access.

3 Komentarze

Jak będzie realistyczny i zaplecze ligowe dobrze działające, to się piszę :D

Kupiłem kilka minut po wydaniu na Steam i moim zdaniem, mimo iż to jest Early Access, jest mocno niedopracowany. Pamiętam jak wyszła pre-alpha Assetto Corsa (jeszcze przed wypustem na Steam) i ona już była znacznie bardziej dopracowana z samym Magione i Lotusem Elise do dyspozycji.

Największym problemem aktualnie jest optymalizacja (użytkownicy Win7 mają spore problemy, ja też miałem ale wystarczyła wsteczna kompatybilność), poprawa kodu sieciowego od update'ów rankingów (gra lubi się wieszać), pierwszy build miał sterowniki jedynie do Thrustmastera T500RS i nie było nic domyślnego dla Fanateców, Logitechów czy pozostałych najpopularniejszych kierownic. Gokart sprawiał wrażenie słabszej wyczynówki i osiągowo to jest mniej więcej to, jednak zachowuje się on nienaturalnie przy dodaniu gazu w zakrętach czy hamowaniu w zakręcie, tak w bardzo sporym skrócie. Jeszcze nie miałem aż takiej styczności z wyczynowymi gokartami, ale na tyle ile widziałem oraz wiem - żaden gokart tak się nie zachowa, nie ma na to szans :) 

Mimo tego, nabiłem nieco okrążeń jak na start, bo uważam, że i tak symulator zapowiada się ciekawie i wierzę w to, że projekt będzie rozwijany na bieżąco :) 

Zgadzam się z Damianem. 

Podkreślę opinie nienaturalności gokarta. Przede wszystkim jest przesadnie nadsterowny, nawet jak na wózek. 

Poza tym na ok. 60 min uruchomionej gry składały się 2 crashe i ok.30 min ustawiania FFB, który na chwilę obecną jest fatalny.

Poczekamy, zobaczymy.