Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto

Zobacz inną zawartość



Szukaj wpisów




Sprzęt i programy


Nowa generacja kierownic A.D 2017 - Fanatec Thrustmaster OSW

15 czerwiec 2017 12:56 | rauf w Sprzęt i programy

W ciągu ostatnich miesięcy na rynku już pojawiły się, lub zapowiedziano debiut nowych ciekawych kierownic, zobaczmy jak wygląda rynek sprzętu do simracingu w połowie 2017 roku.

Czytaj całość artykułu →    2 komentarzy    *****

Optymalizacja Windows 10 - jak usprawnić i przyspieszyć system?

20 listopad 2015 15:06 | rauf w Sprzęt i programy

Windows 10 nie ma znaczących problemów z wydajnością, ale żadnemu systemowi nie zaszkodzi kilka zmian usprawniających i optymalizujących posiadane zasoby. Wszystko po to żeby nasze gry działały jeszcze szybciej.

Poradnik omawia tematycznie zmiany od podstawowych do bardziej zaawansowanych (co nie znaczy trudnych).
W 2 miejscach sugeruję utworzenie punktu przywracania systemu - przydatne jeśli w przyszłości będziemy chcieli wrócić do czystej wersji świeżego systemu.

1. INSTALACJA WINDOWS 10 - JAKIE OPCJE?

2. PO PIERWSZE SPRAWDZAMY SPRZĘT - STEROWNIKI URZĄDZEŃ
3. PODSTAWOWE USPRAWNIENIA - WINDOWS 10 NA DZIEŃ DOBRY
  • wyłączamy UAC
  • poprawny widok Eksploratora
  • widok folderów
  • ew.ikona Mój Komputer
  • opcje zasilania - wydajność procesora
  • zarządzanie wydajnością karty grafiki
4. KONTROLA NAD UPDATAMI SYSTEMU
  • zarządzanie updatami
  • ograniczenie telemetrii
  • ustawienie Defendera
5. TWORZYMY PIERWSZY PUNKT PRZYWRACANIA SYSTEMU

6. WŁAŚCIWA OPTYMALIZACJA
  • godmode
  • autostart aplikacji
  • papa crapware
7. OPTYMALIZACJA DYSKU SYSTEMOWEGO
  • indeksowanie
  • defragmentacja
  • plik wymiany pagefile
  • swapfile
  • hibernacja
  • folder Windows.old
  • TRIM dla SSD
8. SPRZĄTAMY PO ANNIVERSARY UPDATE

9. PRZYSPIESZAMY ZAMYKANIE SYSTEMU - POPRAWKI W REJESTRZE

Czytaj całość artykułu →    17 komentarzy    *****

Nowa kierownica Fanatec zapowiedziana - budżetowy następca CSR?

16 listopad 2015 12:21 | rauf w Sprzęt i programy

Fanatec od długiego czasu obiecywał nowoczesną konstrukcję plasowaną na średniej półce, którą aktualnie zdominował Thrustmaster. Czy nareszcie dostaniemy od niemieckiego producenta sprzęt w rozsądnej cenie?

Czytaj całość artykułu →    3 komentarzy    *****


Pierwszy test DirectX 12 w Ashes of Singularity

25 październik 2015 22:25 | rauf w Sprzęt i programy

Od ponad roku słuchamy obietnic, przypuszczeń i gróźb o tym ile tak naprawdę wydajności przyniesie nowe API DX12 które dostaliśmy z nowym Windowsem 10. Z produkcją Ashes of Singularity możemy już to sprawdzić!

Czytaj całość artykułu →    0 komentarzy    *****

Test kierownicy Logitech G29 i G920

20 wrzesień 2015 11:13 | rauf w Sprzęt i programy

Poprzednie modele G25, G27 czy DFGT zyskały zwolenników dzięki rozsądnej cenie w stosunku do jakości i trwałość konstrukcyjnej. Kierownice Logitecha mimo, że oparte na zębatkach potrafiły długo i bezawaryjnie służyć. Czy nowe modele będą działały podobnie?

Czytaj całość artykułu →    8 komentarzy    *****


Jaka kierownica do Forza 6 - poradnik kupującego kierownice do konsoli XBOX ONE

17 wrzesień 2015 12:47 | rauf w Sprzęt i programy

Wraz z premierą Forza Motorsport 6 sporo osób zadaje sobie pytanie czy warto do niej dokupić kierownice.
Polecam zacząć od tego testu:
Force feedback i fizyka w Forza Motorsport 6 - wrażenia z kierownicy Fanatec ClubSport V2 i Thrustmaster TX

Czytaj całość artykułu →    3 komentarzy    *****

GENERACJE i ROZWÓJ KONSOL cz. 3

08 lipiec 2015 14:21 | LKRISS w Sprzęt i programy

Trzecia generacja konsol przypisana została na lata 1983-1988. Zdominowana została przez konsole japońskich producentów sprzętu takich jak Nintendo czy Sega, których udział w runku sięgał prawie 85%.
Uznawana jest również jako pierwsza współczesna era gier komputerowych wykorzystująca zaawansowane technicznie konsole ośmiobitowe. I właśnie od tej ery konsole zostały oznaczone według ilości bitów na 8, 16, 32 i 64 bitowe. Konsole dostały potężny zastrzyk mocy, zdecydowanie więcej ramu, pojemniejsze kartridże czy też zdecydowanie lepszy dzwięk. Poprawiono również rozdzielczość (256x240 a nawet 565x242 pikseli) oraz zdecydowanie powiększono paletę barw. Na rynku oprócz tradycyjnych kontrolerów pojawiło się po raz pierwszy coś co przypomina dzisiejszego pada.


Czytaj całość artykułu →    1 komentarzy    *****


GENERACJE i ROZWÓJ KONSOL cz. 2

18 czerwiec 2015 14:26 | LKRISS w Sprzęt i programy

Druga generacja konsol to lata 1976-1983 a główną zmianą było wprowadzenie mikroprocesorów umożliwiających odczyt i wykonywanie zawartych w pamięciach ROM programów. Był to również okres w którym powstało wiele klasycznych gier (przygodówek, platformówek czy też strzelanek). Niestety sukcesywnie jakość tych gier malała a ilość dostępnych gier przerosła popyt na nie. W efekcie wiele firm nie przetrwało Wielkiego Krachu Branży Gier Wideo z 1983 roku. Ale trzeba tutaj zaznaczyć, że przyczyn tego kryzysu było znacznie więcej jak np. pojawienie się komputerów uniwersalnych ZX Spectrum czy Commodore C64.

Czytaj całość artykułu →    5 komentarzy    *****

To już 40 lat Microsoftu!

06 maj 2015 13:01 | LKRISS w Sprzęt i programy

4 kwietnia 1975 firmę Microsoft założyli Bill Gates i Paul Alien. Zaczynali od stworzenia interpretera języka programowania BASIC na komputer Altair 8800. Póżniej bo w 1980 próbowali jeszcze z własną odnianą Uniksa (Xenix), ale dopiero MS-DOS przyniósł im silną pozycję na rynku.

Czytaj całość artykułu →    0 komentarzy    *****


GENERACJE i ROZWÓJ KONSOL cz. 1

06 maj 2015 11:44 | LKRISS w Sprzęt i programy

Czym różni się konsola od zwykłego peceta nie trzeba chyba wyjaśniać ale czy znacie rozwój i historię jej powstania?

Wszystko rozpoczeło się dawno temu i był to rok 1966 kiedy to Ralph Bear amerykański inżynier niemieckiego pochodzenia, wpadł na pomysł aby połączyć telewizor z maszyną do grania. Rok później gotowy był pierwszy prototyp a w 1971 był już podpisana umowa z firmą Magnavox. I tak właśnie ruszyła masowa produkcja pierwszej konsoli pod nazwą Odyssey.

Czytaj całość artykułu →    1 komentarzy    *****