Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po darmowej i prostej rejestacji zyskasz dostęp do treści oraz kontak z społecznością simrace.pl Wiadomość przestanie się pojawiać po pierwszym zalogowaniu. Zapraszamy!
Logowanie Utwórz konto

Sprzęt i programy


Nowa generacja kierownic A.D 2017 - Fanatec Thrustmaster OSW

15 czerwiec 2017 12:56 | rauf w Sprzęt i programy

W ciągu ostatnich miesięcy na rynku już pojawiły się, lub zapowiedziano debiut nowych ciekawych kierownic, zobaczmy jak wygląda rynek sprzętu do simracingu w połowie 2017 roku.

Czytaj całość artykułu →    2 komentarzy    *****

Optymalizacja Windows 10 - jak usprawnić i przyspieszyć system?

20 listopad 2015 15:06 | rauf w Sprzęt i programy

Windows 10 nie ma znaczących problemów z wydajnością, ale żadnemu systemowi nie zaszkodzi kilka zmian usprawniających i optymalizujących posiadane zasoby. Wszystko po to żeby nasze gry działały jeszcze szybciej.

Poradnik omawia tematycznie zmiany od podstawowych do bardziej zaawansowanych (co nie znaczy trudnych).
W 2 miejscach sugeruję utworzenie punktu przywracania systemu - przydatne jeśli w przyszłości będziemy chcieli wrócić do czystej wersji świeżego systemu.

1. INSTALACJA WINDOWS 10 - JAKIE OPCJE?

2. PO PIERWSZE SPRAWDZAMY SPRZĘT - STEROWNIKI URZĄDZEŃ
3. PODSTAWOWE USPRAWNIENIA - WINDOWS 10 NA DZIEŃ DOBRY
  • wyłączamy UAC
  • poprawny widok Eksploratora
  • widok folderów
  • ew.ikona Mój Komputer
  • opcje zasilania - wydajność procesora
  • zarządzanie wydajnością karty grafiki
4. KONTROLA NAD UPDATAMI SYSTEMU
  • zarządzanie updatami
  • ograniczenie telemetrii
  • ustawienie Defendera
5. TWORZYMY PIERWSZY PUNKT PRZYWRACANIA SYSTEMU

6. WŁAŚCIWA OPTYMALIZACJA
  • godmode
  • autostart aplikacji
  • papa crapware
7. OPTYMALIZACJA DYSKU SYSTEMOWEGO
  • indeksowanie
  • defragmentacja
  • plik wymiany pagefile
  • swapfile
  • hibernacja
  • folder Windows.old
  • TRIM dla SSD
8. SPRZĄTAMY PO ANNIVERSARY UPDATE

9. PRZYSPIESZAMY ZAMYKANIE SYSTEMU - POPRAWKI W REJESTRZE

Czytaj całość artykułu →    17 komentarzy    *****

Nowa kierownica Fanatec zapowiedziana - budżetowy następca CSR?

16 listopad 2015 12:21 | rauf w Sprzęt i programy

Fanatec od długiego czasu obiecywał nowoczesną konstrukcję plasowaną na średniej półce, którą aktualnie zdominował Thrustmaster. Czy nareszcie dostaniemy od niemieckiego producenta sprzęt w rozsądnej cenie?

Czytaj całość artykułu →    3 komentarzy    *****


Pierwszy test DirectX 12 w Ashes of Singularity

25 październik 2015 22:25 | rauf w Sprzęt i programy

Od ponad roku słuchamy obietnic, przypuszczeń i gróźb o tym ile tak naprawdę wydajności przyniesie nowe API DX12 które dostaliśmy z nowym Windowsem 10. Z produkcją Ashes of Singularity możemy już to sprawdzić!

Czytaj całość artykułu →    0 komentarzy    *****

Test kierownicy Logitech G29 i G920

20 wrzesień 2015 11:13 | rauf w Sprzęt i programy

Poprzednie modele G25, G27 czy DFGT zyskały zwolenników dzięki rozsądnej cenie w stosunku do jakości i trwałość konstrukcyjnej. Kierownice Logitecha mimo, że oparte na zębatkach potrafiły długo i bezawaryjnie służyć. Czy nowe modele będą działały podobnie?

Czytaj całość artykułu →    8 komentarzy    *****


Jaka kierownica do Forza 6 - poradnik kupującego kierownice do konsoli XBOX ONE

17 wrzesień 2015 12:47 | rauf w Sprzęt i programy

Wraz z premierą Forza Motorsport 6 sporo osób zadaje sobie pytanie czy warto do niej dokupić kierownice.
Polecam zacząć od tego testu:
Force feedback i fizyka w Forza Motorsport 6 - wrażenia z kierownicy Fanatec ClubSport V2 i Thrustmaster TX

Czytaj całość artykułu →    3 komentarzy    *****

GENERACJE i ROZWÓJ KONSOL cz. 3

08 lipiec 2015 14:21 | LKRISS w Sprzęt i programy

Trzecia generacja konsol przypisana została na lata 1983-1988. Zdominowana została przez konsole japońskich producentów sprzętu takich jak Nintendo czy Sega, których udział w runku sięgał prawie 85%.
Uznawana jest również jako pierwsza współczesna era gier komputerowych wykorzystująca zaawansowane technicznie konsole ośmiobitowe. I właśnie od tej ery konsole zostały oznaczone według ilości bitów na 8, 16, 32 i 64 bitowe. Konsole dostały potężny zastrzyk mocy, zdecydowanie więcej ramu, pojemniejsze kartridże czy też zdecydowanie lepszy dzwięk. Poprawiono również rozdzielczość (256x240 a nawet 565x242 pikseli) oraz zdecydowanie powiększono paletę barw. Na rynku oprócz tradycyjnych kontrolerów pojawiło się po raz pierwszy coś co przypomina dzisiejszego pada.


Czytaj całość artykułu →    1 komentarzy    *****


GENERACJE i ROZWÓJ KONSOL cz. 2

18 czerwiec 2015 14:26 | LKRISS w Sprzęt i programy

Druga generacja konsol to lata 1976-1983 a główną zmianą było wprowadzenie mikroprocesorów umożliwiających odczyt i wykonywanie zawartych w pamięciach ROM programów. Był to również okres w którym powstało wiele klasycznych gier (przygodówek, platformówek czy też strzelanek). Niestety sukcesywnie jakość tych gier malała a ilość dostępnych gier przerosła popyt na nie. W efekcie wiele firm nie przetrwało Wielkiego Krachu Branży Gier Wideo z 1983 roku. Ale trzeba tutaj zaznaczyć, że przyczyn tego kryzysu było znacznie więcej jak np. pojawienie się komputerów uniwersalnych ZX Spectrum czy Commodore C64.

Czytaj całość artykułu →    5 komentarzy    *****

To już 40 lat Microsoftu!

06 maj 2015 13:01 | LKRISS w Sprzęt i programy

4 kwietnia 1975 firmę Microsoft założyli Bill Gates i Paul Alien. Zaczynali od stworzenia interpretera języka programowania BASIC na komputer Altair 8800. Póżniej bo w 1980 próbowali jeszcze z własną odnianą Uniksa (Xenix), ale dopiero MS-DOS przyniósł im silną pozycję na rynku.

Czytaj całość artykułu →    0 komentarzy    *****


GENERACJE i ROZWÓJ KONSOL cz. 1

06 maj 2015 11:44 | LKRISS w Sprzęt i programy

Czym różni się konsola od zwykłego peceta nie trzeba chyba wyjaśniać ale czy znacie rozwój i historię jej powstania?

Wszystko rozpoczeło się dawno temu i był to rok 1966 kiedy to Ralph Bear amerykański inżynier niemieckiego pochodzenia, wpadł na pomysł aby połączyć telewizor z maszyną do grania. Rok później gotowy był pierwszy prototyp a w 1971 był już podpisana umowa z firmą Magnavox. I tak właśnie ruszyła masowa produkcja pierwszej konsoli pod nazwą Odyssey.

Czytaj całość artykułu →    1 komentarzy    *****