Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto

Zobacz inną zawartość



Szukaj wpisów




* * * * *

Jak skonfigurować Oculus Rift DK2 - poradnik cz.2


Czyli poradnik jak zacząć zabawę w wirtualną rzeczywistość z Oculus Rift DK2, poprawnie ustawić sprzęt i poradzić sobie z typowymi problemami.
Coś co może wydawać się proste nie zawsze takie musi być, szczególnie kiedy mamy do czynienia z wersją developerską a nie finalnym produktem.
Zaczynamy od zarejestrowania się na stronie Oculusa w dziale Developer Center Access.
https://developer.oculusvr.com/

Po aktywacji konta otrzymamy dostęp do najnowszych sterowników.
Przed instalacją dobrze upewnić się, że nasz system jest zupdatowany i nie mamy żadnych poprawek oczekujących na instalacje. To samo dotyczy sterowników karty graficznej.
Standardowo urządzenia nie należy podłączać do komputera przed instalacją sterów.

Ściągamy i instalujemy sterowniki, biblioteki oraz demo odpowiednio dla naszego systemu, dla Windows będą to:


Oculus Runtime for Windows 9/04/2014 - 18.7 MB

Oculus SDK for Windows 9/04/2014 - 140.6 MB

Oculus Unity Tuscany Demo 9/04/2014 - 95.7 MB


W pasku narzędzi pojawi się nowa ikona pod którą znajdziemy Oculus Configuration Utility oraz Rift Display Mode.

Podłączamy urządzenie za pomocą dołączonego kabla HDMI i USB i po rozpoznaniu sprzętu przez system skonfigurować go w panelu sterowania. Domyślnie gogle powinny być w włączone co sygnalizuje niebieska dioda na obudowie. Możemy je wyłączyć małym przyciskiem obok, co zasygnalizuje dioda pomarańczowa. Możemy także podłączyć kamerkę pozycjonującą która zwiększy dokładność czujnika położenia.


Dołączona grafika

Ustawiamy paski mocujące tak żeby gogle wygodnie trzymały się twarzy. Soczewek można jeszcze nie instalować, w trakcie użytkowania trzeba będzie je wielokrotnie wyciągać, dobrze więc nauczyć się to robić delikatnie. Soczewki montujemy częścią wystającą do nas. Jednak jeśli uda się nam pomylić (jak mnie) nie ma ryzyka awarii soczewka nie dotknie wyświetlacza i po prostu widok będzie niewyraźny.
Mała uwaga, soczewki lubią się zasmużyć przypuszczalnie od ruchu rzęs, trzeba je wtedy delikatnie przetrzeć, gdyż łatwo tu o zarysowanie.

Podstawowa konfiguracja w Oculus Configuration Utility


Eye Cups A/B – do gogli dostajemy 2 zestawy soczewek które należy przetestować, wybierając te w których widzimy lepiej, teoretycznie zestaw B przygotowano dla mających wadę wzroku i noszących okulary, jednak różnie to bywa, mimo doskonałego wzroku korzystałem właśnie z B, były minimalnie ostrzejsze od A;

Eye Reliefe in/out – przednią część gogli z ekranem możemy fizycznie oddalić lub przybliżyć do oczu, tutaj możemy potwierdzić te rozsunięcie;

User –opcja utworzenia profili dla różnych użytkowników, tak żeby szybko się między nimi przełączać;

Gender – płeć, widać ma to wpływ na widzenie ;)

Player Height – wzrost użytkownika, przydatne jeśli gogli używamy nie tylko na siedząco;

Show Demo Scene – wbudowane demo które możemy uruchomić i przetestować działanie Oculusa;


Dołączona grafika



Dodatkowe opcje Advanced Configuration
Możemy podać wymiary głowy oraz rozstaw oczu, jednak nie jest to konieczne dla kogoś bez jakiś znaczących wad czy zniekształceń.


Dołączona grafika

Rift Display Mode
W tym panelu wybieramy tryb pracy urządzenia.


Direct HMD Access from Apps -tryb bezpośredni tylko dla aplikacji które są dedykowane do pracy z DK2;

Extend Desktop to the HMD - tryb rozszerzający pulpit, ma swoje wady, ale wciąż działa częściej niż tryb bezpośredni;

DK1 Legacy App Support - tryb zgodności dla poprzedniej wersji urządzenia DK1;


Dołączona grafika


Teraz przechodzimy do panelu sterowania kartą grafiki np. Nvidia Control Panel (ppm na pulpicie).

W zakładce ustawień wielu wyświetlaczy / Set up multiple displays - upewniamy się że Oculus pracuje w trybie Rozszerzonym i znajduje się obok głównego ekranu (tak żebyśmy mogli myszką przemieścić się z pulpitu na ekran gogli). Jako główny zostawiamy nasz właściwy ekran;


W zakładce Zmiana Rozdzielczości / Change Resolution – upewniamy się że Oculus wykrywany jest w pełnym HD czyli 1920x1080 i co najważniejsze że pracuje z Częstotliwością /Refresh Rate 75Hz;


W zakładce Obróć Wyświetlacz / Rotate Display - musimy obrócić wyświetlacz Oculusa do pozycji Pionowej / Portrait;


Na koniec w zakładce Zarządzanie / Manage 3D Settings - możemy ustawić Global Settings / Power management mode w tryb zwiększenia wydajności Prefer maximum performance;


Oraz Multi-display / mixed GPU acceleration - w tryb wieloekranowy Multiple display performance mode;


Dołączona grafika


Dołączona grafika


Oculus musi pracować z włączoną synchronizacją pionową V-sync, ale to pozostawiamy do wymuszenia przez program w którym uruchomimy DK2.

Podsumowując, trzeba zawsze upewnić się, także po stronie gry/programu że Oculus pracuje w
  • Full HD,
  • 75 Hz,
  • V-sync.
Bez tego jakość obrazu może być znacząco obniżona, czy wręcz nieczytelna. Do testowania ustawień i wydajności Oculusa lepiej używać wbudowanego narzędzia Latency Tester niż OSD (on screen display) w stylu Frapsa czy MSI AF.

Tak ustawione gogle powinny uruchomić się z większością programów które mają taką opcję w trybie Extend.



Dołączona grafika


Na koniec uwaga, większość programów wymaga skalibrowania Oculusa w pozycji zero kiedy głowę trzymamy na wprost. Często jest to z automatu spacja, jednak bywa że trzeba samemu w menu programu/gry przypisać opcję kalibracji pod jakiś klawisz.

W następnej części pojawi się krótkie FAQ oraz typowe problemy z którymi możemy się spotkać.

Spis treści:
Oculus Rift Virtual Reality 3D - wprowadzenie cz.1
Jak skonfigurować Oculus Rift DK2 - poradnik cz.2


1 Komentarze

Bardzo fajnie to opisałeś. Jestem pewien, że komuś kto zdecyduje się na zakup takiego cuda ten poradnik się przyda :okok: