Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto
* * * * *

Pierwszy test DirectX 12 w Ashes of Singularity


Od ponad roku słuchamy obietnic, przypuszczeń i gróźb o tym ile tak naprawdę wydajności przyniesie nowe API DX12 które dostaliśmy z nowym Windowsem 10. Z produkcją Ashes of Singularity możemy już to sprawdzić!
Ashes of Singularity to gra w fazie pre-beta dostępna na Steam Greenlight, zapisze się przypuszczalnie jako pierwsza duża produkcja budowana na DX12. Nowy RTS zasłynął także tym, że ponoć jako pierwszy oferuje praktycznie nielimitowaną ilość niezależnych jednostek renderowanych na ekranie. W praktyce oznaczo to że gra już od poziomu medium to kat na procesor i kartę graficzną. Tego nam było trzeba :happy:

Pierwsze testy w sierpniu pokazywały że to karty AMD notują największe przyrosty, nawet ponad 50%!

źródło: Computerbase.de

DX11

Dołączona grafika

DX12Dołączona grafika

Jednak z nowymi sterami Nvidia 358.50 kwestia uległa zrównoważeniu.
Wykorzystałem świeżo złożony sprzęt na platformie X99 i7-5960x oraz Titan X w zestawie chłodzonym cieczą do porównania DirectX 11 z DirectX 12. Ustawienia najwyższe z presetu Crazy obciążają intensywnie GPU i CPU przez 3 minuty. Dodatkowo można wymusić większe obciążenie CPU sprawdzają czy naszego zestawu nie limituje karta graficzna.

Tak wygląda porównanie na najnowszych sterownikach Nvidia. Nie ma może rewelacji, ale przyrosty od 6 do 12 % w zależności od sceny dają średnią ok. 8% zysku na DX12.

Dołączona grafika

Trzeba pamiętać, że to dopiero pierwsze podejścia do nowego API, zresztą sama gra jest we wczesnej wersji a jak wiemy optymalizacja to jeden z ostatnich etapów.
Benchmark niestety nie jest dostępny niezależnie (przynajmniej jeszcze nie) i żeby sie nim pobawić trzeba zakupić pełną wersję Ashes of Singularity. Aktualnie na Steam w promocji za 40€.

Przy okazji sama gra wygląda obłędnie z setkami jak nie więcej niezależnych jednostek z których każda żyje własnym życiem. Przypomina to raczej sceny epickich bitew znane z kina lub potężnych MMORPG jak AION czy LOL niż oskryptowane strategie.

Zresztą zobaczcie sami.
Ashes of Singularity DX12 vs DX11 benchmark - watercooled i7-5960x + Titan X test



Wątek w którym porównujemy wyniki testów Ashes of Singularity
http://simrace.pl/fo...k-dx12/?p=21733

0 Komentarze