Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto
* * * * *

Test kierownicy Logitech G29 i G920


Poprzednie modele G25, G27 czy DFGT zyskały zwolenników dzięki rozsądnej cenie w stosunku do jakości i trwałość konstrukcyjnej. Kierownice Logitecha mimo, że oparte na zębatkach potrafiły długo i bezawaryjnie służyć. Czy nowe modele będą działały podobnie?
Nie jest to własna recenzja, nowe kierownice Logitecha nie są jeszcze dostępne w Polsce. Oparta na testach Inside Sim Racing oraz lekturze opinii userów zza oceanu którzy od tygodnia mają dostępność do sprzętu.

Logitech parę lat temu deklarował wycofanie się z produkcji akcesoriów gamingowych, wrócił jednak w tym roku przygotowując 2 odświeżone modele.
G29 - kompatybilny z PS3, PS4 i PC
G920 - kompatybilny z XBOX ONE i PC

http://gaming.logite...9-driving-force

Dołączona grafika

Wspólne cechy obu modeli:
  • napędzane podwójnym motorem (na pasach) z przekładnią helikalną do obręczy
  • sensor Halla sprawdzający magnetycznie położenie koła (precyzja odczytu)
  • średnica skórzanej obręczy w kształcie D (spłaszczony dół) to 27cm
  • obręcz niewymienna bez ingerencji w konstrukcję (wymaga modowania)
  • stalowe łopatki zmiany biegów
  • praca łopatek poprawiona w stosunku do G27, lepsze czucie (klik, opór itd)
  • w komplecie 3 elementowy zestaw pedałów,
  • hamulec z break modem czyli progresją nacisku przez wkład z gumowego stożka
  • nakładki na pedały regulowane na boki (można przesunąć o oczko)
  • shifter dostępny osobno za ok 60$
  • nowy panel kontrolny z ustawieniami na PC
  • punkty mocowania jak w G27, dobra klamra w zestawie do zamocowania na biurku
  • być może trwałość jak poprzednie zestawy Logitecha
Dołączona grafika

Przekładnia helikalna
Dołączona grafika

Wady i zalety na podstawie recenzji ISR.


Logitech G29


Logitech G29 Review and Compared to G27


Zalety:
-shift light czyli LEDY pokazujące obroty
-więcej przycisków i pokrętło do regulacji
-komplet niezbędnych przycisków dla konsoli PlayStation
-dobre wrażenia oporu na pedałach

Wady:
-cena 400$ bez shiftera mało konkurencyjna za sprzęt bez napędu na pasku
-niezbyt duża obręcz jak w G27
-deadzone w środkowym położeniu (wynika z konstrukcji śrubowej)
-klekotanie w sytuacjach wibracji (kwestia napędu)
-silnik na zębatkach działa mniej płynnie niż konkurencja, głośniejszy
-mało czułe pedały, niska rozdzielczość 8 bit (256 poziomów), Thrustmaster ma 10bit (1024 poziomy), Fanatec 12bit (4096 poziomów)
-ogólnie niewielki progres konstrukcyjny w stosunku do G27
-shifter za dopłatą
-zabawkowy wygląd (w stosunku do poprzednika)


Logitech G920


Logitech G920 Driving Force Review on the Xbox One


Zalety:
-troszkę płynniejsze działanie od G29
-wszystkie przyciski niezbędne dla konsoli XBOX ONE
-dobre wrażenia oporu na pedałach
-być może trwałość jak poprzednie zestawy

Wady:
-cena 400$ bez shiftera mało konkurencyjna za sprzęt bez napędu na pasku
-mniej przycisków niż w G29
-brak shift light jak w G29
-mała obręcz jak w G27
-mało czułe pedały, niska rozdzielczość 8 bit (256 poziomów), Thrustmaster ma 10bit (1024 poziomy), Fanatec 12bit (4096 poziomów)
-silnik na zębatkach działa mniej płynnie niż konkurencja, głośniejszy
-klekotanie w sytuacjach wibracji (kwestia napędu)
-wyczuwalny dead zone w centralnym położeniu
-oślepiająca dioda sygnalizująca zasilanie
-shifter za dopłatą
-ogólnie niewielki progres w stosunku do G27

Dołączona grafika

3 elementowe pedały, z możliwością regulacji i break modem
Dołączona grafika

Nowy drążek o dziwo można zastąpić starszym modelem i działa także z konsolami.

Dołączona grafika

Logitech G29 i G920 mają byc dostępne w ciągu najbliższych tygodni, cena ok. 1700 zł.
Skrzynia biegów dodatkowe 230 zł.

Kierownice aktualnie oferują wsparcie dla tytułów konsolowych, jednak z recenzji userów wynika że nie działa to jeszcze najlepiej. Z pewnością wkrótce zobaczymy tu poprawki firmware usprawniające obsługę.

Porównując Logitech w tym przedziale cenowym do Thrustmaster TX/T300, które też pracują z konsolami.

Przewagi Logitech
  • przypuszczalnie solidna jak poprzednie modele konstrukcja, mniej awaryjna od Thrusta
  • lepsze pedały 3 elementowe w komplecie, w Thrust albo plastiki 2 elementowe w komplecie, albo za T3PA dopłacimy 460 zł (wrzesień 2015)
  • obsługują starszą skrzynie biegów, w Thrust do konsoli trzeba dokupić nową TH8A 590 zł (wrzesień 2015)
Przewagi Thrustmaster
  • nowszy konstrukcyjnie, bezszczotkowy mocny silnik napędza obręcz paskiem
  • cichsza, brak szarpania wynikającego z zębatek w Logitechu
  • płynne działanie FFB
  • wymienne obręcze, dostępne już ze 4 modele np. F1 czy skórzana GT
  • tańsza TX do X1 ok 1250, T300 do PS4 1500
W przedziale do 2000 złotych jest więc już niezły wybór kierownic z dobrym FFB:
  • Logitech G29
  • Logitech G920
  • Thrustmaster T500
  • Thrustmaster TX
  • Thrustmaster T300RS
W zestawieniu zabrakło Mad Catz Pro Racing Wheel, które wyraźnie odstaje od konkurencji (niestety nie cenowo).
Recenzja kierownicy Mad Catz Pro Racing Wheel

Nie ma tez nic od Fanatec, który obiecał jakąś nowość przy okazji debiutu FM6 i do tej pory oferuję tylko dużo droższy zestaw ClubSport.

Fanatec plans to release a broad line up of racing wheels which will fit all kinds of racing styles and different budgets. [w nawiązaniu do rozmowy o X1 i FM6]


Jak tylko kierownice Logitech dostaniemy do testów, uzupełnimy tekst o własne wrażenia.

Wątek Logitech na forum
Logitech G29 i G920 - recenzja, testy, opinie

Warto przypomniec o możliwości usprawnienia pedałów Logitech progresywnymi sprężynami
Obowiązkowy upgrade pedałów Logitech G27 G25 G29 - sprężyny NIXIM i GTEYE

8 Komentarze

Fajny artykuł :okok: Ale wady chyba w G920 zostały skopiowane z G29.  

To praktycznie te same kiery, stąd podobne wady/zalety.

:okok: 

Ciekawych rzeczy się dowiedziałem :)

 

Jedyny problem to wady w G920 skopiowanie z G29 jak wspominał Tommi. Chodzi o to, że w G920 w zaletach jest napisane dobre czucie pedałów, zaś w wadach jest napisane słabe czucie pedałów. Druga sprawa - faktycznie G920 ma lepsze pedały niż G29? Czy to tylko błąd?

Pedały to pewnie to samo, po prostu przy G920 o tym wspomnieli.

 

 

-porządne czucie pedałów

Tzn że lepsze niż poprzednie z G27. Break mod sztywniejszy.

 

 

-mało czułe pedały, niska rozdzielczość 8 bit (256 poziomów)

 

Tzn że mimo że lepsze od starych, to ciągle zaokgrąglają odczyty bo są mało precyzyjne czujniki. W tym względzie są mało czułe.

Rauf, świetna robota więcej takich newsów poprosimy! Jak znajdę chwilke to zamieszczę info na naszym FB. 

DZięki. Zamieniłem fragment

 

 

-porządne czucie pedałów

 

w zaletach na:

 

 

-dobre wrażenia oporu na pedałach

 

teraz chyba jaśniej to wygląda.

Z tego co czytam to nic nadzwyczajnego, mnie osobiście w G27 denerwuje hałas w czasie pracy najbardziej gdy domownicy śpią a kiera klekocze. Domyślam się że w/w kierownice też są głośne. Choć nie miałem okazji grać na kierownicy z napędem na paski ale jeśli miałbym kupować kierownicę to zapewne kupił bym jakąś cichą.