Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Wiadomość powitalna SIMRACE.PL
Zarejestruj się by zyskać dostęp do wszystkich funkcji strony, pytaj, czatuj, udzielaj się na forum. Po prostej rejestracji zyskasz dostęp do pełnych treści oraz kontakt ze społecznością SimRace.pl Wiadomość tylko dla niezarejestrowanych, ZAPRASZAMY!
Logowanie Utwórz konto

Zobacz inną zawartość



Szukaj wpisów




* * * * *

Rusza liga wyścigów długodystansowych pod patronatem SimRace.pl


We współpracy z Republic of Simracers.
Po ostatniej głównej lidze Road to Competizione, gdzie mieliśmy okazję ścigać się samochodami GT4, przyszła pora na coś trudniejszego. Tym razem chętni kierowcy będą mieli okazje spróbować się w lidze wyścigów endurance - czyli długodystansowych, których długość będzie wynosić od 90 minut do nawet 3 godzin!

Jeżeli chodzi o pojazdy, które uświadczymy na torze to będą nimi auta klasy GT3 oraz LMP1, każde ścigające się we własnej klasie. Z prototypów wytypowane zostały dwa auta z sezonu 2014, a mowa o:
  • Audi R18 e-tron quattro
  • Toyota TS040 Hybrid
Mimo, że oba auta podobne to jednak technicznie się od siebie różnią. Audi jest zasilane turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym i ma napęd na cztery koła, podczas gdy Toyota jest napędzana przez wolnossące V8 w parze z silnikiem elektrycznym - które razem rozwijają prawie 1000 koni mechanicznych. Audi jest nieco słabsze, gdyż liczy sobie tylko 700 koni, jednak rekompensuje to mocą od samego dołu oraz wysokim momentem obrotowym.

Jeżeli chodzi o klasę GT3, to tutaj już jest nieco więcej aut do wyboru:
  • Audi R8 LMS Ultra
  • BMW Z4 GT3
  • Mercedes SLS AMG GT3
  • Nissan GT-R GT3
  • Sareni Camaro GT3
Wszystkie auta z obu klas zostały odpowiednio dopieszczone pod względem balansu. Oczywiście mogą wystąpić drobne różnice na poszczególnych torach, jednak można to potraktować jako element barwności na wyścigach. A co z nimi? Jak wspominałem, będą one trwać 90, 120 oraz 180 minut - jednak trzygodzinna runda jest przewidziana tylko na zakończenie sezonu. Odwiedzimy jedne z najbardziej charakterystycznych obiektów w Europie, Ameryce oraz Azji, zaś kalendarz prezentuje się następująco:
  • Bahrain Night (90 minut) - 29 maja
  • Daytona (120 minut) - 19 czerwca
  • Interlagos (120 minut) - 10 lipca
  • Spa-Francorchamps (120 minut) - 31 lipca
  • Algarve International Circuit (90 minut) - 21 sierpnia
  • Circuit de la Sarthe (180 minut) - 11 września
Jak widać, rundy są rozgrywane w odstępie trzech tygodni. Każda z rund jest poprzedzona prekwalifikacjami, następnie w dniu wyścigi o 18:30 zaczyna się oficjalny trening. O 19:25 startują kwalifikacje dla samochodów LMP1, zaś o 19:40 kwalifikacje dla klasy GT3. Wyścig rozpocznie się o godzinie 20:00. Jedynym wyjątkiem jest ostatnia runda - z racji jej długości cały harmonogram jest przesunięty o godzinę wcześniej.

Podczas wyścigu będzie wymagany pit-stop z obowiązkowym dotankowaniem, a dla osób które z nieprzewidzianych przyczyn nie będą mogły wystartować zapraszamy na transmisję z komentarzem SimRace TV.

Zapisy na stronie Republic of Simracers

Są jacyś chętni? Zapraszamy!

1 Komentarze

I to już jutro, zapraszamy na nocny wyścig!