Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Oculus Rift i inne VR - Virtual Reality 3D w grach wyścigowych

VR

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
747 odpowiedzi w tym temacie

#736
Piter_Sim

Piter_Sim

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 13 postów
Panowie, mam pytanie do posiadaczy vr, tydzien temu stalem sie posiadaczem HP Reverb (1 generacja) i po włączeniu ich mam wrażenie, ze na ekrania na srodku pola widzenia kazdego oka mam po jednym pionowym pasku, czasem ten efekt widzę, czasem mniej. Muszę przyjrzeć się ekranowi tzn skupić wzrok na nim a nie na tym co wyswietlane jest na ekranie zeby to zobaczym. Te paski nie wygladaja jak bad piksele bo swieca ale tak jakby zalamywaly obraz na jednym rzędzie pikseli. Czy ktoś z Was mial podobn objawy?


Sent from my iPhone using Tapatalk

#737
Piter_Sim

Piter_Sim

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 13 postów

Panowie, mam pytanie do posiadaczy vr, tydzien temu stalem sie posiadaczem HP Reverb (1 generacja) i po włączeniu ich mam wrażenie, ze na ekrania na srodku pola widzenia kazdego oka mam po jednym pionowym pasku, czasem ten efekt widzę, czasem mniej. Muszę przyjrzeć się ekranowi tzn skupić wzrok na nim a nie na tym co wyswietlane jest na ekranie zeby to zobaczym. Te paski nie wygladaja jak bad piksele bo swieca ale tak jakby zalamywaly obraz na jednym rzędzie pikseli. Czy ktoś z Was mial podobn objawy?


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Problem rozwiązany - zwróciłem gogle i okazało się, że faktycznie miały defekt. Może komuś się przyda jak będzie miał podobny problem i nie będzie wiedział co jest przyczyną. :)



#738
KapitanUxy

KapitanUxy

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 124 postów
  • STEAM ID:76561198032398251
  • Origin ID:KapitanUxy
  • Xbox Live:KapitanUxy
  • PSN id:KapitanUxy
  • LokalizacjaŁódź

Super, fajnie że poszło bez problemów. Będzie coś nowego czy idziesz w monitory? :)


[MAINBOARD] MSI MPG Z390 Gaming Edge AC [GPU] MSI RTX 3070 Gaminig X Trio [CPU] i7-9700k [MEM] 2x8GB VIPER Gaming 4400MHz [SYS] Win10 [VR] HP Reverb G1 [LCD] 28' ASUS VP28UQG 4K, 60Hz, TN, 1ms + 45' TV PHILIPS 4K, 60Hz, HDR.


#739
Piter_Sim

Piter_Sim

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 13 postów
Kupiłem HP Reverb G2 :) na ten moment jest super oprócz małego sweet spotu. To ich duży problem, czytałem już o nim i obejrzałem sporo recenzji, na szczęście jak się ścigam to aż tak to nie przeszkadza, ale mam nadzieję, że ten problem z czasem zostanie przez HP jakoś rozwiązany. Może jest tu już ktoś z Reverbem G2 na pokładzie i podzieli się swoimi spostrzeżeniami?


Sent from my iPhone using Tapatalk

#740
dominik

dominik

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 16 postów
Myślicie, że i5 10600+ 1080ti+ 16gb ramu 3600 ogarnie hp reverb pierwszej generacji w sensownych ustawieniach AC? Nie jeżdżę w ACC, bo właściwie to tylko driftuje, widziałem kilka osób jeżdżących na tej karcie, ale z gorszym procesorem i wolniejszym ramem w ACC pełne wyścigi, pytanie czy wrzucanie VR to tego setupu ma sens, czy będę może zmuszony zejść tak nisko że nie ma to sensu i koniecznie update?

#741
mixer_mr

mixer_mr

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 313 postów
  • Discord:mixer_mr#5861
  • STEAM ID:MixerPL
  • LokalizacjaKoszalin

W końcu spróbowałem VR i powiem szczerze, że mam mieszane uczucia. Nie wiem jak wypada najnowsza generacja, ale patrząc po HP Reverb to jeszcze długa droga przed tą technologią.

 

Co mi się nie spodobało:

 

- mimo rozdzielczości 2160x2160 na oko obraz wydaje się rozmyty, lepiej wygląda 1440p na pojedynczym monitorze;

- regulacja IPD jest ograniczona, ja jestem poza zakresem. Może dlatego obraz jest rozmyty;

- wrażenie patrzenia przez lornetkę, tego nie potrafię przeskoczyć;

- jakby nie było męczy wzrok, strasznie;

- choroba lokomocyjna - gram dla przyjemności, a nie po to, żeby nie jeść kolacji ;), wiem, że można się przyzwyczaić, ale nie chcę walczyć ze sobą, żeby to zrobić;

- brak kontaktu z otoczeniem, niby dobre dla imersji, ale mi przeszkadza;

- sterowanie w grach innych niż wyścigowe oparte na teleportacji - nie przemawia to do mnie.

- Edit: nie można założyć tego na okulary korekcyjne, być może wiąże się to z rozmytym obrazem.

- Edit: może trochę na siłę - używam Voicemeeter, bo mam głośniki 5.1 i Win 10 sobie z tym średnio radzi. Po każdym użyciu VR system przejmuje dźwięk tak skutecznie, że muszę zrestartować PC, żeby dźwięk znów poszedł na głośniki, trochę uciążliwe.

 

Z plusów:

 

- jest OK jako ciekawostka, fajnie się rozejrzeć po samochodzie, zobaczyć jak błoto chlapie na boczne szyby, przez kilka minut jest efekt WOW;

 

Swój headset będę zwracał, na teraz nie widzę uzasadnienia dla wydania ponad 2000 zł na urządzenie, które ma, znacznie, więcej wad niż zalet. Może za kilka lat wrócę do tematu, na teraz jednak będę szedł w kierunku 3x32" 1440p.


Użytkownik mixer_mr edytował ten post 05 marzec 2021 22:45

PC

Rig

#742
Piter_Sim

Piter_Sim

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 13 postów
Cześć,

Ciekawe spostrzeżenia :) opiszę Wam moje z perspektywy kogoś kto zaczął przygodę z simracingiem od razu od VR.

- choroba lokomocyjna - u mnie totalny brak, aż się dziwiłem, u 4 innych członków rodziny też, natomiast kolejne dwie miały, jedna bardzo duży problem po 10 sekundach, druga po prostu słabiej się poczuła, ale 20 minut pojeździła więc to wg mnie loteria czy ktoś będzie miał z tym problem czy nie

- rozdzielczość - mam HP Reverb g2 i faktycznie mają bardzo mały sweet spot i po bokach obraz jest nie ostry. To jest problem i przeszkadza, jednak podczas gry gdy skupiam wzrok na tym co jest centralnie przede mną i głowa podąża za konkretnym celem nie odczuwam tego tak bardzo, chyba że chcę podejrzeć jakiś feature np mapkę trasy, albo patrzę na leader board, który mam u góry pola widzenia. Na początku sam chciałem zwrócić vr i już miałem kupić triple, ale dałem im szansę i jest ok.

- wrażenie jazdy jak przez lornetke - fakt widzi się mało po bokach bo ok 110 stopni, ale dla mnie to jak jeżdżenie w kasku rajdowym dlatego paradoksalnie poprawia to nawet immersję :) poza tym jak chcę coś spr to obracam głowę na bok, a całą robotę robi helicorsa lub w acc ten Pan speaker.

- sterowanie oparte na teleportacji - fakt tutaj w AC to czuć, trochę jakby akran nam się przesuwał za szybą - tak jak w starych filmach, gdzie kmera od środka auta pokazywała aktorów, a za szybą był film z drogą w tle :P.

Natomiast w ACC odczułem dużą poprawę pod tym względem i bardzo poprawiła się immersja w porównaniu do AC.

- największym minusem dla mnie jest to, że ACC na ten moment kompletnie nie nadaje się do gry na vr, grafika jest o wiele słabsza niż w AC, czekam aż to się zmieni bo opisany powyżej przeskok z fizyki AC + optymalizacja gry pod vr taka jaka jest w AC będzie dawała mega dużo frajdy.

- na koniec powiem, że oczywiście nie jest ideanie, bo zanim się uruchomi grę to często z vr są jakieś problemy - tu się coś nie włączy, tam nie połączy, ale jak już zaskoczy to jest ok. Po dłuższym wyścigu w oczy jest trochę gorąco :)

To moje spostrzeżenia, ale tak jak mówię bez porównania z triplem, co myślę też jest ciekawym punktem odniesienia dla kogoś kto miałby zaczynać przygodę z simracingiem.

Czy zrobiłbym tak jeszcze raz tj kupił same vr bez triple? Tak:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

#743
fuli

fuli

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 55 postów
  • STEAM ID:fulistim
Podpisuję się pod tym. Te same odczucia. Tylko u mnie iRacing ;)

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

#744
baggik

baggik

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 9 postów
  • STEAM ID:76561198159353350/

Jako użytkownik zarówno VR i monitorów przez długi czas opisze moje wrażenia. 

 

Przez około 2 lata używałem oculusa dk2. Uwielbiałem go. Do pikselozy się po prostu przyzwyczaiłem i mi nie przeszkadzała. Największe wrażenie robiło poczucie głębi. 

Potem VR zaczęło mnie męczyć. Gorąco w twarz, odcięcie od otoczenia (np. sytuacja gdy czekasz na ważny telefon, jeździsz sobie okrążenia i nie możesz nawet na prostej spojrzeć na telefon), zmęczone oczy. 

 

Poskładałem tripla 3x27 144hz 1080p, całkiem sensownie ustawionego (55 cm od oczy, ekrany zagięte 45 stopni).

Pojeździłem, przyzwyczaiłem się do płaskiego ekranu. Minął rok.

Postanowiłem znowu wyciągnąć z szafy VR. 

Uruchomiłem. Czar i pozytywnie zapamiętane emocje w momencie prysły z dwóch powodów.

Po pierwsze to wspomniane wyżej patrzenie jak przez lornetkę. Na triplu z fov 160+ po prostu rejestrujesz "kątem oka" że masz inne auto z boku.

Po drugie to brak płynności jak na 144 hz ekranie. 

 

Siadając wieczorem żeby pojeździć przy VR po prostu się męczyłem, a na monitorach odpoczywam. 

 

Zostaję przy triplu. 

Może kiedyś jak spróbuję jakiegoś primaxa to wróce do VR.

 

Różnicy w czasach okrążeń nie zanotowałem. Najgorzej było gdy mieszałem - raz monitory raz VR, wtedy nie mogłem załapać powtarzalności.


Użytkownik baggik edytował ten post 08 marzec 2021 13:40


#745
TPS

TPS

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 136 postów
  • PSN id:TPS_3
  • Lokalizacja

Dawno mnie tu nie było. 

 

U mnie setup wciąż ten sam czyli Samsung O+ i RTX 2080. W rFactor 2 oraz AC mam ustawione detale na MED. Czasami coś mi sie przytnie, ale ogólnie zestaw daje radę. w iRacingu dawno niczego nie działałem, ale tam zawsze system opierał sie o procek, nie o grafę. 

Czy wróciłbym do tripli? - Never! Miałem triple 120HZ, potem DK2, CV1 i teraz SO+. Tunelowość SO+ mi nie przeszkadza, ponieważ mam wrażenie, jakbym miał kask, a do tego jestem przyzwyczajony. Pomijam, że to co mi odpowiada w SO+ to dośc szeroki Sweet spot. Mogę kręcić oczami i widzieć przyzwoicie. 

 

Czasami zastanawiam się, czy nie zainwestować w 3080/90 i lepszy VR, ale nie sądzę, że uzyskam coś znacznie lepszego do zainwestowanych pieniędzy na poziomie 10.000. Pomijam szalone ceny kart. 


"Nigdy nie jest zbyt późno na szczęśliwe dzieciństwo"


#746
worms14pl

worms14pl

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 661 postów
  • STEAM ID:worms14pl
  • LokalizacjaWarszawa
<p>Oj mam takie ciche marzenie, kiedyś kupić grafikę pokroju 3090 i spr&oacute;bować ustawić w ACC&nbsp; 5K+ na maksa, oj pozamiatałoby to.</p>
<p>W tej chwili z 2080Ti, trzeba troszkę loty obniżyć i ratować się połową klatek, ale przyznam że 90FS stałe jest gorsze od oszukanych 120fps, robi to mega robotę&nbsp; u mnie, a musze tylko wyciągnąć 60FPS.</p>
<p>Chodził mi przez chwile po głowie monitor 49 cali, ale jednak wolę zmienić grafę jakby się kiedyś udało.</p>

Użytkownik worms14pl edytował ten post 15 marzec 2021 07:15

Rig

PC

#747
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1927 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth
Ten 49 cali ma być teraz w wersji z mikro LED.... To będzie total kosmos.

Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, MOMO Prototipo S steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - still under construction


#748
Arcson

Arcson

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 68 postów
To ja też opowiem o moich doświadczeniach.

Zacznę od tego, że nigdy nie miałem okazji zasiąść przy triplu i nie mam do niego porównania. Punktem odniesienia jest dla mnie jeden monitor ultrawide 34".

Do VR (Lenovo Explorer) podchodziłem znając jego wady i zalety. Spodziewałem się gorszej rozdzielczości, efektu lornetki i doorscreena. Wiedziałem też, że w tej technologii albo się zakocham, albo ją odrzucę... Szybko się jednak okazało, że należę do tej pierwszej grupy!

Przed VR kombinowałem jak mogłem w jaki sposób rozszerzyć swoją widoczność na boki. Zaczęło się od kupna monitora ultrawide, potem w ruch poszedł projekt DIY Freetracka, NoIRFaceTrack, nieodzowny był też CrewChief... Po założeniu gogli i rozejrzeniu się wewnątrz samochodu szybko przyplątała mi się myśl, że poprzednie rozwiązania to była jakaś totalna klapa i niepotrzebnie w ogóle traciłem na to czas. W drodze do jak największego urealniania swojego symulatora jak dla mnie VR nie ma sobie równych. Po prostu. Nagle znikasz z własnego pokoju i pojawiasz się gdzieś w innej części świata, na torze, w samochodzie. Wirtualne ręce stają się Twoimi a innych kierowców nagle zaczynasz postrzegać, jakby byli prawdziwi. Trochę przerażające ale i fascynujące.

Niestety to znikanie ze świata realnego z goglami i słuchawkami na głowie to jednocześnie wada VR. Nie zawsze można sobie na to pozwolić, a w moim przypadku od pewnego czasu wręcz rzadko. Gdyby ktoś mi się chciał włamać do domu, a ja akurat jechałbym jakiś dłuższy wyścig to spokojnie interesanci mogliby wynieść co tylko by chcieli a ja bym się o tym dowiedział dopiero po przekroczeniu mety. No cóż, przynajmniej zostałby mi rig ;)

Użytkowanie VR to niestety też pójście na kompromis w kontekście komfortu jazdy. Bywa, że gogle parują (do póki soczewki się nie nagrzeją od twarzy) a po dłużej sesji oczy mogą być zmęczone. Z reguły jednak i tak nie mam czasu na długie posiedzenia (ok. godzina i to nie codziennie) więc wierzę, że mi gałek ocznych nie wypali.

Widzenie stereoskopowe i możliwość rozglądania się na wszystkie strony będąc wewnątrz auta wynagradza mi wszystkie te niedogodności. Były tory, których unikałem tylko dlatego, że nie byłem w stanie odpowiednio pokonać ciasnego zakrętu na monitorze przez brak odpowiedniej widoczności. W VR ten problem nie istnieje. Podoba mi się też to, że w VR potrafię bardzo szybko załapać punkty hamowania w przypadku, gdy uruchamiam mniej znane połączenie samochód@tor. Te odległości się po prostu znacznie lepiej czuje.

Wygląda na to, że wjechałem w jednokierunkową ulicę Wijarową i nie da rady się już cofnąć do skrzyżowania z Monitorową :)





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VR

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych