Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Amateurs Club- dyskusja ogólna


474 odpowiedzi w tym temacie

#466
Kreyzilock

Kreyzilock

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 1 postów

Dzięki również za sezon. Puchar już dołączył do kolekcji  :happy:

 

Załączony plik  skoda.jpg   80,14 KB   11 Ilość pobrań

 



#467
TorquedMad Mind

TorquedMad Mind

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 165 postów
  • LokalizacjaBratysława

a ja dalej czekam na WEC :D


http://tqmm.pl TorquedMad Mind - blog motoryzacyjny (i Lego... i fotografia... i czego tam się dotknę)


#468
DrFugazi

DrFugazi

    Zapaleniec

  • Moderatorzy
  • 1410 postów
  • STEAM ID:drfugazi
  • PSN id:drfugaz
  • LokalizacjaKatowice

Za WEC nie było nagród także się nie doczekasz :P


Racing! Because football requires only one ball.
http://hayabusa.eu.org/


PC

Rig

#469
TorquedMad Mind

TorquedMad Mind

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 165 postów
  • LokalizacjaBratysława

Za WEC nie było nagród także się nie doczekasz :P

dam były inne wspominki na disco :D 

 

Ale spoko - nie jeżdżę dla pucharów - mam w czym pić browary :D 


http://tqmm.pl TorquedMad Mind - blog motoryzacyjny (i Lego... i fotografia... i czego tam się dotknę)


#470
Dumbl

Dumbl

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 9 postów

Hej. Chciałbym was poprosić o pomoc. Nie mogę dogrzać opon w lambo na monzie. Głównie chodzi o prawa stronę zarówno przód(tepm. ok 69st.) jak i tył(temp. Ok 75st.).To mój pierwszy setap wiec pewnie nie tylko to jest do poprawy. Mile widziane wszelkie uwagi i sugestie :) 

Załączone pliki



#471
Mav309

Mav309

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 598 postów
  • Discord:Mav309#6943
  • LokalizacjaImmersione Scuderia Corsa
Ale czujesz że pojechalbys szybciej, tylko opony cu w prawych zakretach nie trzymają, czy po prostu patrzysz na cyferki i uznałeś ze musisz miec równo, chociaz nie wiesz dlaczego.
Monza to w zasadzie jeden wielki zakręt w prawo, tam sie wszystko jedzie przyczepnością lewych kół.
W lewo tylko inicjujesz przez krotki moment wszystkie szykany, plus łagodny łuk do ascari. To z czego ma Ci sie dogrzac prawa opona? Zwlaszcza ze to tor na bardzibwysoka szybkość maksymalna i wszelkimi zbieżnościami dąży sie tu możliwie jak najbliżej zera.
Moim zdaniem wpadłeś w pułapkę cyferek.
Zamiast obserwować zachowanie samochodu i tego jak Ci sie nim jedzie reagujesz na cyferki i koniecznie chcesz wszystko wyprostować na tym wybitnie niesymetrycznym torze.
Generalnie podsumowujac, samochod w sposob niesymetryczny używa opon bo jeździ na niesymetrycznym torze. Teraz musisz sobie zadać pytanie, ile zyskasz mając lepszą temp prawych opon których zupełnie nie potrzebujesz bo masz tylko 3 bardzo wolne lewe zakrety.
A ile możesz stracić przegrzewajac lewe opony na torze w ktorym wciąż je obciazasz bo to wybitnie prawoskrętny tor?
Temperaturw opon mozna podniesc poprzez tarcie, no. zwiekszajac zbieżność z tylu lub rozbieżność z przodu. Zwiększając docisk areo, zmiekczajac sprężyny lub stabilizator. Ewentualnie przyslaniajac wloty powietrza do hamulców. Ale robiąc to w sposob niesymetryczny dla tylko jednej strony zepsujesz setup(to nie nascar) A robiac rowno po obu stronach zmuszasz sie do kompromisow(a chyba tutaj lewe opony sa wazniejsze, prawda?)

Użytkownik Mav309 edytował ten post 23 grudzień 2020 08:47

7tBY5I9.jpg

When I fall down, don't give me your hand, I will get up stronger.

PC

 

Rig

 

 

 


#472
Dumbl

Dumbl

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 9 postów

Ale czujesz że pojechalbys szybciej, tylko opony cu w prawych zakretach nie trzymają, czy po prostu patrzysz na cyferki i uznałeś ze musisz miec równo, chociaz nie wiesz dlaczego.
Monza to w zasadzie jeden wielki zakręt w prawo, tam sie wszystko jedzie przyczepnością lewych kół.
W lewo tylko inicjujesz przez krotki moment wszystkie szykany, plus łagodny łuk do ascari. To z czego ma Ci sie dogrzac prawa opona? Zwlaszcza ze to tor na bardzibwysoka szybkość maksymalna i wszelkimi zbieżnościami dąży sie tu możliwie jak najbliżej zera.
Moim zdaniem wpadłeś w pułapkę cyferek.
Zamiast obserwować zachowanie samochodu i tego jak Ci sie nim jedzie reagujesz na cyferki i koniecznie chcesz wszystko wyprostować na tym wybitnie niesymetrycznym torze.
Generalnie podsumowujac, samochod w sposob niesymetryczny używa opon bo jeździ na niesymetrycznym torze. Teraz musisz sobie zadać pytanie, ile zyskasz mając lepszą temp prawych opon których zupełnie nie potrzebujesz bo masz tylko 3 bardzo wolne lewe zakrety.
A ile możesz stracić przegrzewajac lewe opony na torze w ktorym wciąż je obciazasz bo to wybitnie prawoskrętny tor?
Temperaturw opon mozna podniesc poprzez tarcie, no. zwiekszajac zbieżność z tylu lub rozbieżność z przodu. Zwiększając docisk areo, zmiekczajac sprężyny lub stabilizator. Ewentualnie przyslaniajac wloty powietrza do hamulców. Ale robiąc to w sposob niesymetryczny dla tylko jednej strony zepsujesz setup(to nie nascar) A robiac rowno po obu stronach zmuszasz sie do kompromisow(a chyba tutaj lewe opony sa wazniejsze, prawda?)

Wiele racji jest w tym co napisałeś. Stwierdziłem że rozsądnie jest walczyć o równomierne rozgrzanie opon co przełoży się na lepszą przyczepność bo zdarzały sie spiny na lewych łukach. Spin zdąża sie także w prawych łukach i sądziłem że tu tkwi problem.
W takim razie ważne jest nasze odczucie i jak Czujemy auto?
Co moge poprawić aby spiny były rzadsze chyba że wystarczy bardziej rozważnie korzystać z gazu

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

#473
Mav309

Mav309

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 598 postów
  • Discord:Mav309#6943
  • LokalizacjaImmersione Scuderia Corsa

Na monzie masz w zasadzie jeden lewy łuk - dojazd do Ascari (z wiaduktami pod starą częścią toru) który jest tak naprawdę długą prostą i tu nie wyspinujesz choćbyś się bardzo starał.

Najbardziej wymagającą sekcją w lewo jest sama szykana ascari a w zasadzie druga cześć kończąca się prostą do Parabolica.

Tutaj jest multum rzeczy które mogą pójść nie tak, od niewłaściwej linii przejazdu, poprzez za głębokie wejście na "parówki" aż do zbyt agresywnego operowania gazem na WEJŚCIU w lewy zakręt drugiej części szykany, albo na jej WYJŚCIU (a to juz co innego w setupie nie zagrało).

Załóżmy hipotetycznie, że trajektorię przejścia przez szykanę masz wymasterowaną, wchodzisz w drugą część szykany i skręcasz w lewo - dajesz gaz i łapiesz nadsterowność której nie opanowujesz. To już dosyć szybki zakręt więc pozostają dwie opcje

 

1. Jeżeli dzieje się to już na wejściu w zakręt to:

 

  A. zwiększ (daj grubszy/twardszy)  stabilizator z przodu

  B.utwardź przednie sprezyny (przód się równolegle do tyłu równo poślizgnie i wejdziesz lekkim 4ro kołowym slajdem łatwym do opanowania)

  C. trochę podnieś ciśnienie opon tylnej osi

  D. zmniejsz zbieżność przedniej osi

 

2. A może miota Tobą na wyjściu?

 

Wtedy:

  A. Zmiękcz sprężyny z tyłu

  B. Zmniejsz stabilizator z tyłu

  C. zmniejsz spięcie dyfra

  D. Zwiększ zbieżność tylnej osi

 

Ogólnie oprócz powyższych jak masz problemy w całym zakręcie to możesz

 

  A. zwiększ docisk areo z tyłu (ale tu ostrożnie bo Monza lubi niskie areo), generalnie bardziej chodzi o balans areo żeby powiększyć z tyłu, więc może wystarczy nie ruszać skrzydła z tyłu a podnieść trochę płytę przedniego splittera(czyli zmniejszyć aero z przodu)?

  B. pomoże obniżenie wysokości tyłu - zmieni się balans auta w kierunku podsterowności na wejściu i jednocześnie przy wyższej prędkości na wyjściu tylny spliter z racji ze będzie bliżej ziemi też zwiększy aero.

 

Wszystkie powyższe opcje wprowadzaj pojedynczo i zamiennie.

 

Nigdy na pałę wszystkich na raz.

 

Każdy wariant przetestować na przynajmniej 5-10 kółkach.

Czasem warto rozważyć sytuację "zamiast trzech klików tutaj, dodam po jednym kliku tu i tu".

 

A teraz najważniejsze:

 

Pierwsze pytanie ile nalotu na torze masz? Jeżeli poniżej 10 godzin, to nie ma o czym dyskutować bo wina jest w Tobie - nie znasz toru i jego specyficznych wymagań od kierowcy (wbrew pozorom to trudny tor a wszyscy się na niego rzucają bo go lubią)

Druga sprawa to ile godzin spędziłeś tym konkretnym samochodem (lambo) na monzie?

Bo tu dopiero po 2-3 godzinach można doszukiwać się błędów poza kierowcą.

 

Jednym słowem, zaczynamy gadać "że to nie wina kierowcy" jak mamy 200lapów na torze i 50 furą :P


Użytkownik Mav309 edytował ten post 23 grudzień 2020 12:15

7tBY5I9.jpg

When I fall down, don't give me your hand, I will get up stronger.

PC

 

Rig

 

 

 


#474
Dumbl

Dumbl

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 9 postów
Myślę że ok 10h juz będzie To pierwszy tor od ktorego zacząłem. Chyba temu bo nazwa brzmi znajomo

Najpierw zacząłem od R8 a teraz lambo. Obejrzałem kilka szkoleń online które prowadził Raf i Damian.L no i stwierdziłem że zaczne się uczyć sam coś tworzyć bo w kopiowanych setapach zazwyczaj cos mi nie pasowało.

Teraz troche utknąłem z temp. Opon.
Dzięki wielkie za Twoje sugestie, na pewno je wykorzystam



Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

#475
Dumbl

Dumbl

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 9 postów
Jeszcze pytanko odnośnie opon.
Ogólnie setap robie na slikach pośrednich. Czy chcąc robić hot lap na kwalifikacjach wystarczy że założę softy czy wskazane jest dokonanie korekt w setapie?
Jeśli należy dokonać zmian to w głównej mierze co poprawić?

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych