Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Jak ustawić kierownice w Assetto Corsa - sterowanie poradnik

tutorial poradnik

Najlepsza odpowiedź LKRISS , 16 styczeń 2017 11:52

No to dodam tutaj jeszcze omownienie opcji FFB przez Raufa podczas ostatnie szkolenia w zakresie ustawien autek.

 

https://youtu.be/Lye_iNiHc8w?t=11m15s

 

FFBCLIP APP - do pobrania z RD
http://www.racedepar...bclip-app.7910/

Przejdź do postu »


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
181 odpowiedzi w tym temacie

#166
shogel

shogel

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1110 postów
  • LokalizacjaPruszcz Gdański

 

 

I jaki gain ustawiłeś dzięki temu testowi?

Mi wyszło, że w obu przypadkach nie trzeba ustawiać Minimum Force, ale 75% chyba jest bardziej "liniowy".

 

Miałem wczoraj ci sprawdzić i wysypał mi się sterownik   :nerwus:  Wydaje mi się , że 75, ale teraz ustawiłem 70.  Myślę, że aż strasznego znaczenia to nie ma. 


ASUS GL502V (i7-7700HQ, GTX1070)


#167
kaliali

kaliali

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 3 postów

Witam wszystkich, czy ktoś wie jak to jest z kątem skrętu w assetto corsa? Chodzi o to czy ruch/animacja kierownicy w grze powinna oddawac 1:1 ruch kierownicą w rzeczywistości? Walcze z tym długi czas. W panelu windows mam ustawione 1080 stopni, w grze rowniez, wszystkie suwaki typu gamma 1.0 speed sensitivity 0%. Ruch kierownicą w samochodzie w grze jest mniejszy niz ruch jaki wykonuję moją kierownicą przez co mam z tyłu głowy cały czas że auto może prowadzić się lepiej. Dziękuję za odpowiedź


Dodaje odpowedz jakby kogoś nurtowało to samo co mnie z obrotem kierownicy. W content managerze w zakladce ustawienia widok i ui jest opcja ustawienia obrotu skretu kierownicy w grze. Jezeli jezdzimy z ustawiona kierownica 900 stopni musimy ustawic wartosc obrót kierownicy na 450 (oznacza to 450 w lewo i 450 w prawo) i tak o to ruchy kierownicy w grze beda odpowiadaly ruchom rzeczywistej kierownicy. Porada dla tych co lubia jezdzic na kamerce z kokpitu i widziec kierownice :)

#168
Wojtas8794

Wojtas8794

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 17 postów
  • STEAM ID:120348977
  • Xbox Live:Wojtas8794
  • LokalizacjaWarszawa

Rauf miał pisać o dostrajaniu FFB i clippingu, ale jakoś temat przygasł, więc podbijam. Myślę, że się przyda  :tak: 

 

POSZUKIWANIE IDEALNYCH USTAWIEŃ, C.D.

SIMRacingDash.JPG

 Tym razem przygotowałem coś naprawdę przydatnego, a przynajmniej tak sądzę. Poradnik nie jest mojego autorstwa, wszystkie "och i ach" proszę kierować do użytkownika Atle Dreier, z oficjalnego forum Assetto Corsa. Pozwoliłem sobie jedynie zrelacjonować i przetłumaczyć wszystkie kroki potrzebne do uzyskania optymalnego dla naszych kierownic FFB. Co to znaczy optymalnego? Maksimum informacji, wyeliminowany clipping, zminimalizowany deadzone. Zapraszam.

KROK I

1. Pobieram aplikację "Wheel Check". Znajduje się w załączniku tego postu.
2. Wypakowujemy, uruchamiamy, z menu rozwijalnego "Spring Force" wybieramy "Step Log2 (linear force test)" i czekamy, aż program przetestuje naszą kierownicę.
3. Po teście udajemy się do "Moje Dokumenty", gdzie utworzony został plik "log2.csv".
4. Otwieramy MS Excel. Importujemy dane z powyższego pliku pamiętając, aby w roli ogranicznika wybrać "spacja"; inaczej nie uzyskamy osobnych kolumn. Wybieramy wykres punktowy z liniami, wartością X w wykresie jest kolumna "deltaXDeg", podczasy gdy Y stanowi "force". UWAGA! Pamiętajcie, aby zamienić kropki na przecinki (kombinacja CTRL+H dla zaznaczonego arkusza).

21005159295_a20e79fd78_o.png
21012713551_071740c385_o.png
20384100793_cfcde23be4_o.png
20978926836_4288afa4bd_o.png

5. Procedurę powtarzamy dla kilku wartości "global gain" naszej kierownicy. Przykładowo rozpoczynamy od 50-60% i stopniujemy co 10%. Ja przeszedłem zakres 60-130%. Wyniki prezentuję na poniższym obrazku, z którego możemy wyciągnąć dwa wnioski. Po pierwsze, najbardziej liniowo moje G27 działa przy 90-100% ustawionego "global gain", posiada przy tym jednak spory luz w centralnym położeniu. Przy 110% bezwład jest znacząco ograniczony, jednak wykres jest bardziej poszarpany.

20384100563_a64392250f_o.png

6. Z ciekawości dokonałem kolejnych 10 testów dla wartości pośrednich pomiędzy 100 i 110%, by sprawdzić, czy istnieje dobry kompromis pomiędzy liniowością działania, a względnie niską potrzebą używania "minimum force". Wybrałem opcję z niską wartością bezwładności, 108%. Oto wyniki w formie graficznej:

20817257158_d858a83aab_o.png

KROK II

1. Wracamy do naszego obecnego ustawienia "gain" w grze i ustawiamy na 100%. Nieważne, co było wcześniej, teraz musi być 100%.
2. Wgrywamy FFBClip, znajdziecie go w załączniku. Jest to normalna apka do gry, którą instalujemy jak wszystkie inne. Uruchamiamy w menu, a następnie w grze. Waszą ulubioną kombinacją auto/tor musicie pokonać min. 5 minut z włączonym programem w trybie main menu. Ja wybrałem 190EVO i Nordschleife (ze względu na charakter toru, właśnie ten polecam), dla pewności pokonując dwa okrążenia. Jedźcie w "attack mode", ale unikajcie wypadków, ponieważ zakłamią Wasz wynik. Szybko, agresywnie, ale czysto. Po ustalonym czasie apka wskaże Wam zalecaną wartość "gain" dla FFB w grze, którą ustawcie w menu.
3. Wybieramy szybki pojazd bez ABS i udajemy się na Monza 1966. Rozpędzamy i hamujemy z blokowaniem kół, tak aby wytworzyć duże flatspoty. Po uszkodzeniu opon w powyższy sposób jedziemy normalnie. Powinniśmy czuć deformację w sposób ciągły: gdy jedziemy szybko, wolno, w zakręcie i na prostej. Jeśli tak nie jest, mamy do czynienia z tzw. "hardware clipping". W skrócie: Wasza kierownica nie jest w stanie przetworzyć otrzymywanego sygnału, ponieważ "jest go za dużo". Obniżcie "gain" do momentu, w którym będzie czuć uszkodzenia.

KROK III

Przyszedł czas na nowość w menu AC, czyli "minimum force". Jest to sprytny sposób na omijanie dziur w FFB naszych kierownic. Wracam do MS Excel na przykładzie moich ustawień. Do tej pory ustaliliśmy, że optymalną wartością "gain" sterownika jest 108%. Widać w tabeli i na wykresie, że poniżej pewnej wartości mamy "deadzone", tak więc poniżej pewnego progu efekty nie będą reprodukowane przez siłowniki.

21012712541_7ffd63f799_o.png

Teraz wystarczy policzyć z proporcji dla Y wartości wykresu:

10000 = 100% (maksymalna siła FFB)
600 = x % (minimalna siła FFB)

x = 6%

Minimum force muszę ustawić zatem na 6%, aby każdy sygnał poniżej tej wartości został przetworzony na reakcję na kierownicy.
Mamy w zasadzie już prawie wszystko.

KROK IV

Z tak połączonymi ustawieniami należy powtórzyć procedurę z FFBClip, również w trybie "main menu". Zwracamy uwagę na wartości "mild clipping" (dopuszczalne 1-5%) oraz "hard clipping" (im mniej tym lepiej, również kilka % dopuszczalne), a następnie cieszymy idealnie dobranymi "suwakami". Warto tę apkę zatrzymać, ponieważ w Assetto Corsa różnica w działaniu FFB, np. Miury i Z4 GT3, jest potężna i warto z jej pomocą dobrać siłę działania sprzężenia zwrotnego dla każdego z samochodów osobno (tryb "car setup").

To tyle, dzięki za uwagę.
Bonusowo screeny z moim aktualnym setem.

20995294712_78061ebc72_o.jpg
20382546414_506b953dfb_o.png



#169
Wojtas8794

Wojtas8794

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 17 postów
  • STEAM ID:120348977
  • Xbox Live:Wojtas8794
  • LokalizacjaWarszawa

Czy mógłby mi ktoś pomóc z Excel? staram się zrobić wykres ale jakoś mi nie wychodzi :/



#170
Zikos4

Zikos4

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 201 postów

Czy mógłby mi ktoś pomóc z Excel? staram się zrobić wykres ale jakoś mi nie wychodzi :/

Co potrzebujesz z excelem? W jakiejś podstawowej formie wykresu mogę pomóc jak nie jest zbyt zawiły temat

Wysłane z mojego Redmi 7 przy użyciu Tapatalka

#171
Kosa

Kosa

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 4 postów
  • STEAM ID:Kosa0622
  • Origin ID:Kosa0622
  • Xbox Live:Kosa0622
  • LokalizacjaPoznań
Witam. Pomocy jestem początkujący moja kierownica thrustmaster ts xw nie reaguje na większości gier.... Jakaś porażka kiera takiej ceny a gry typu asseto corsa, comprezione itd nie widzi tej kiery lecz jedna gra project cars 2 śmiga aż miło. Co jest przyczyną? Brak wsparcia tego modelu w asseto? Bo jeśli tak to widzę tylko inwestować w tanie modele kierownic niż pakować tyle kasy i nie mieć wsparcia.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

#172
shogel

shogel

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1110 postów
  • LokalizacjaPruszcz Gdański

Jeśli widzi system to gra też powinna. W assetto wejdź w ustawienia i ręcznie przypisz oś obrotu kierownicy (klikasz myszą na oś i potem ruszasz kierownicą aż załapie). Daj znać czy tak działa


ASUS GL502V (i7-7700HQ, GTX1070)


#173
Zikos4

Zikos4

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 201 postów
U mnie z kolei jest problem, że system nie widzi pedałów T-LCM. Tzn.widzi, ale cały czas prosi się o sterowniki do pedałów. Nie muszę wspominać, że cały soft do pedałów jest ściągnięty że strony Trustmaster. W związku z tym w grach takich jak: WRC i NASCAR gra cały czas dopomina się o pedały z zestawu T300 rsgt. Wkurza mnie to na maxa. Nie mam pojęcia jak to obejść. W ACC, AC, F1 takiego problemu nie ma. Myślę, że Twój i mój problem mają takie samo podłoże, tylko, że ja nie wiem jak to zreperować. NASCAR nawet widzi pedały, ale za cholerę nie da się ich skonfigurować, jakiś kosmos wychodzi. W WRC gra nic nie widzi. W menedżerze urządzeń przy ikonie pedałów jest żółty trójkąt z wykrzyknikiem z opisem, że potrzebne sterowniki. Nie wiem co jest grane. Dobrze, że w AC i ACC przynajmniej działa dobrze.

Wysłane z mojego Redmi 7 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Zikos4 edytował ten post 16 maj 2020 16:07


#174
shogel

shogel

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1110 postów
  • LokalizacjaPruszcz Gdański

moje tlcmy też to mają , ale nie mam z nimi problemu. Po prostu działają. To jest plug'n'play. Dedykowane Stery raczej nei są niezbędne


ASUS GL502V (i7-7700HQ, GTX1070)


#175
Kosa

Kosa

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 4 postów
  • STEAM ID:Kosa0622
  • Origin ID:Kosa0622
  • Xbox Live:Kosa0622
  • LokalizacjaPoznań

Jeśli widzi system to gra też powinna. W assetto wejdź w ustawienia i ręcznie przypisz oś obrotu kierownicy (klikasz myszą na oś i potem ruszasz kierownicą aż załapie). Daj znać czy tak działa

Niestety przyjacielu nie pomogło to co pisałeś. Jestem za tym by można było gry testować chociaż 2godziny przed zakupem by nie było to kupna kota w worku. Dwie porażki kupna asseto corsa oraz gird nie rusza kiera martwa totalnie4cd9464c3ba5cf2ee8b7ee82179de592.jpg

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

#176
me2slow

me2slow

    ex.Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1420 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth
Sterowniki od starej kiery tu może kwaszą, czasami ciężko usunąć pozostałości. Wgraj ewentualnie świeży system i gry, to zwykle zawsze działa.... Ile to roboty? Dwie godziny?

#177
Zikos4

Zikos4

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 201 postów

Sterowniki od starej kiery tu może kwaszą, czasami ciężko usunąć pozostałości. Wgraj ewentualnie świeży system i gry, to zwykle zawsze działa.... Ile to roboty? Dwie godziny?

Da się jakoś stare sterowniki usunąć bez reinstalacji systemu?
Jak się nie da, to chyba spróbuję z zainstalowaniem gier od nowa. Systemu nie chce mi się stawiać.

Wysłane z mojego Redmi 7 przy użyciu Tapatalka


Użytkownik Zikos4 edytował ten post 16 maj 2020 22:12


#178
Kosa

Kosa

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 4 postów
  • STEAM ID:Kosa0622
  • Origin ID:Kosa0622
  • Xbox Live:Kosa0622
  • LokalizacjaPoznań
Udało mi się po tak długim i żmudnym poszukiwaniu rozwikłać problem braku reakcji kierownicy czy też braku jej identyfikacji w niektórych grach... Po wejściu w platformę gdzie mamy kupione gry np steam, musimy wejść w globalne ustawienia kontrolerów i wymusić ich wyłączenie po tej aktywacji w każdej zakupionej grze ukazują się wszystkie dostępne urządzenia pady, kierownicę czy też zaawansowane płytki od symproject sterowania pulpitem to rozwiązało problem myślę dla wszystkich początkujących jak ja ten problem zniknie z kompatybilnością kierownic i innych kontrolerów. Pozdrawiam.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

#179
Zikos4

Zikos4

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 201 postów
No, kolego, dziękuję za informację, a przede wszystkim gratuluję wytrwałości w poszukiwaniu rozwiązania. Podejrzewam, mam nadzieję, że z pedałami będzie podobnie jak z kierownicą i będzie się dało je zamienić.

Wysłane z mojego Redmi 7 przy użyciu Tapatalka

#180
Kosa

Kosa

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 4 postów
  • STEAM ID:Kosa0622
  • Origin ID:Kosa0622
  • Xbox Live:Kosa0622
  • LokalizacjaPoznań

No, kolego, dziękuję za informację, a przede wszystkim gratuluję wytrwałości w poszukiwaniu rozwiązania. Podejrzewam, mam nadzieję, że z pedałami będzie podobnie jak z kierownicą i będzie się dało je zamienić.

Wysłane z mojego Redmi 7 przy użyciu Tapatalka

Po wejściu w Big Picture na steam wymuszenie wyłączenia globalnego ustawienia kontrolera spowodowało natychmiast wykrycie podłączonych urządzeń pod usb co skutkowało wykrycie u mnie kiery, płytek symproject sterowania autem we wszystkich grach,jeśli masz pedały podłączane osobno na porcie usb a niżeli do podium kiery to powinno je wykryć

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: tutorial, poradnik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych