Adams, zrozumiałem, będę stosować.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO

Najlepsza odpowiedź LKRISS , 02 grudzień 2020 18:25
Nasz CRC właśnie został zaktualizowany. Zmiany dotyczą punktów 8, 12 oraz 19.
Przejdź do postu »
#18
Napisano 18 listopad 2014 15:51

Hmm znam CRC, ale ta powyższa wersja jest miejscami dla mnie nie do końca zrozumiała. Więc może zanim podpiszę to muszę zapytać co autor mial na myśli. Wybaczcie, taka natura
Więc proszę o wyjasnienie następujących terminów (niezrozumiałe zwroty wytłuściłem):
P.1 "kategorycznie nie można wchodzić "na małego"
P.1. Wtedy ma obowiązek umożliwić jazdę wyprzedzającym wyparzającemu jego torem
P.12. Zjeżdżając do pitu odpowiednio wcześniej informujemy komunikatem PIT IN (PI), wyjeżdżając z boxu ponownie komunikatem PIT OUT (PO).
Co do ostatniego gram w Gran Turismo i tam nie ma takich komunikatów
To tyle, reszta jak najbardziej ok i zrozumiała. To czekam na wyjaśnienie i podpisuję się

#20
Napisano 18 listopad 2014 16:12

Bardzo dobre pytania, chętnie odpowiem.
Na małego w cudzysłowie, bo to chodzi o wbicie się w zakręt po małym łuku, znane też jako barge passing. Sposób na wyprzedzanie świetny w grach arkadowych, gdzie po prostu opieramy się o przeciwnika i zyskujemy pozycję.
Literówka, już poprawiam. Edit:
5. Wyprzedzanie na wejściu w zakręt. Najgorszy nawyk z gry na singlu, kategorycznie nie można wchodzić "na małego" czyli po wewnętrznej zakrętu małym łukiem wpychając się obok/przed przeciwnika (barge passing). Jedyna możliwość gdzie wyprzedzanie na wejściu w zakręt jest możliwe to taka kiedy jeszcze przed skrętem zaistnieje istotna przewaga (istotny overlap). Sytuacja taka zaczyna się kiedy maska wyprzedającego znajduje się co najmniej na wysokości fotela kierowcy wyprzedzanego. Chodzi głównie o to, żeby atakowany widział z boku przeciwnika. Wtedy uznaje się że ma obowiązek udostępnić mu tor jazdy, czyli nie ścinać do wewnętrznej - co spowodowało by kolizję.
Upraszczając wyprzedzić po wewnętrznej zakrętu można kiedy mamy istotny overlap, co daje nam prawo do toru jazdy. Sytuacja ta dotyczy oczywiście wewnętrznej części zakrętu, na zewnątrz nie jest wymagana.
Komunikaty głosowe spotkałem też na innych serwerach, gdzie w międzynarodowym składzie jest to b.pomocne, nie zawsze ma się mapkę z podglądem sytuacji i wtedy nawet jak nie rzuca się dokładnie takiego komunikatu to standardem jest ostrzegać "uwaga wyjeżdżam". Zasadniczo wolę polską nomenklaturę, ale to jest chyba czytelne i przydatne też gdzie indziej, stąd i u nas.
Mam nadzieje że pomogłem
Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

rauf uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum

#22
Napisano 18 listopad 2014 17:26

#26
Napisano 19 listopad 2014 14:29

Fakt, łokieć też funkcjonuje. Akurat "po małym" mi się od razu skojarzyło jako czytelna metafora dla kogoś kto czyta to po raz pierwszy.
Jeśli łokieć uważacie jest czytelniejszy, to możemy zmienić
Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

rauf uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum

#29
Napisano 19 listopad 2014 19:20

Wowa - zrozumiałem, będę stosować
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: CRC, przepisy
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych