Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

S5 Prolog ! 6.03 (wtorek) Alfa Rumuno Giulia Quadricostam na Lagunie!

online LIGA

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1
DrFugazi

DrFugazi

    Zapaleniec

  • Moderatorzy
  • 1337 postów
  • STEAM ID:drfugazi
  • PSN id:drfugaz
  • LokalizacjaKatowice

Nie ma czasu na głupoty, więc podaję najważniejsze informacje.

Jutro, tj. we wtorek 06.03.2018 r. ścigamy się w Prologu kolejnego, 5-go już sezonu Amateurs Club.

 

Serwer do treningu już jest postawiony, Gerard nawet włączył nam fabryczny ABS i TC, bo jak się przejechałem bez, to stwierdziłem, że nie wiem ile byłoby czystych okrążeń :) Jak ktoś nie lubi, to sobie wyłączy.

Potrzebne to co zwykle, oprócz Simrace PLP, bo stosujemy wspólne z ACL:

PLP można ściągnąć ze strony ACL, z działu 'Do Pobrania':

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

przekieruje Was na dysk google, ściągnijcie 'Aplikacje' i wgrajcie tam gdzie trzeba, tu jest bezpośredni link:

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 

Jutro postaram się to wszystko opisać w regulaminie i udostępnić u siebie. Tylko nie czekajcie z tym do ostatniej chwili. Jak ktoś będzie miał z tym problem to zapraszam na Team Speak między 20 a 20:45. Ktoś pewnie pomoże. Po 20:45 możemy być już mniej uprzejmi ;)

 

Serwer można znaleźć po frazie "Amateurs Club Simrace.pl" i jest dostępny bez hasła. Jak ktoś ma Content Managera to poniżej jest link:

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 

Udostępniajcie info innym, wrzucajcie na wykopa, FB, whatever. Widzimy się jutro na wyścigach.


Racing! Because football requires only one ball.
http://hayabusa.eu.org/


PC

Rig


#2
AldoRaine

AldoRaine

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 984 postów

Czy macie też wrażenie, że na wyższych obrotach tak silnik rzęzi w alfie jakby się miał rozpaść? :icon_wysmiewacz:

 

I sorry że tak ponarzekam, ale przejechałem się wczoraj jeszcze DTM (bmw e30) no poezja fura, o wiele łatwiejsza i ciekawsza w prowadzeniu od alfy. Liczę że kolejny sezon to będzie właśnie DTM.



#3
Manux

Manux

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 18 postów
  • STEAM ID:kolarzrs
  • LokalizacjaRuda Śląska
AldoRaine, chyba nie opłaca się jej przesadnie mocno kręcić do limitu bo już od 6tys RPM mocno moment spada. Dobrze myślę?

#4
AldoRaine

AldoRaine

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 984 postów

Kurde ja to nie wiem, mi moje przyzwyczajenia z Dirt Rally każą tak jeździć. Czyli zmiana biegów w niższej partii może mieć duży wpływ na przyśpieszenie? Można by jaki eksperyment zrobić ;)



#5
oxygen

oxygen

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 81 postów
  • LokalizacjaŁDZ

Zależy od charakterystyki silnika. Nie wiem jak jest w Alfie, ale dawno temu robiłem testy w m235i na drag stripie z upshiftem w przy różnych wartościach rpm i różnice w vmax na końcu sięgały 1-2km/h. Także tak, zmiana biegu w odpowiednim momencie może mieć wpływ. Przynajmniej na długiej prostej. W pozostałych przypadkach trzeba samemu ocenić czy się opłaca zmieniać bieg, np jeśli niedługo i tak mamy hamować, w większości przypadków lepiej dociągnąć...


Użytkownik oxygen edytował ten post 06 marzec 2018 12:27


#6
DrFugazi

DrFugazi

    Zapaleniec

  • Moderatorzy
  • 1337 postów
  • STEAM ID:drfugazi
  • PSN id:drfugaz
  • LokalizacjaKatowice

Trzeba patrzeć na wykres mocy, najlepiej ciągnie między max momentem a max power, później wykres leci w dół na łeb, więc jeśli coś osiąga max moc przy 6 000 rpm nie ma co ciągnąć tego do 6 500 rpm. Tak właśnie było z M 235i, że lepiej było trochę wcześniej zmienić bieg. To nawet Aristotelis mówił w tutorialu "Go Faster", nie wiem tylko tym, czy kolejnym:

dokładnie tutaj to wyjaśnia, ale ten 1-szy też wart obejrzenia więc zostawiam


Racing! Because football requires only one ball.
http://hayabusa.eu.org/


PC

Rig


#7
GTR

GTR
  • STEAM ID:GTR
  • Origin ID:GranTurismoR
  • Xbox Live:FilipM5
  • Social Club:FilipM5
  • LokalizacjaŻory

Mi się wydaje, że minimalnie opadający wykres pod koniec obrotów nie oznacza że auto traci moc i trzeba zmienić bieg szybciej. Powiedzmy że samochód o mocy 500KM, przy 4,500 obr/min jest już blisko mocy maksymalnej, np. 480KM. Odcine ma przy 6,500, ale od 6,000 spada już mu moc, zaś do 6,000 osiągał te okrągłe 500KM, a powyżej tej prędkości obrotowej wraca znowu na 480KM. Kiedy zmienisz bieg przy 6,5 tyś obr/min to powiedzmy że przy następnym biegu zaczynasz jazdę od 4,500 obr/min, czyli od momentu w którym silnik osiągał blisko moc maksymalną, zaś zmieniając 500 obrotów wcześniej bo już lekko opada wykres, lądujesz na 4,000 obr/min i zamiast 480 masz 400KM, a auto ma trudniej wspiąć się na wyższe obroty.

 

Jak mawiał klasyk - redukcja, but i odcięcie. Po to jest odcina żeby z niej korzystać :mrgreen:


30285220960_fb97554753_n.jpg

| Flickr | Steam | Auto Kronika |

PC:

Spoiler

 Rig:
Spoiler

 

nismo


#8
DrFugazi

DrFugazi

    Zapaleniec

  • Moderatorzy
  • 1337 postów
  • STEAM ID:drfugazi
  • PSN id:drfugaz
  • LokalizacjaKatowice

No to dobrze prawisz @GTR, trzeba obadać na wykresie i przełożeniach co się bardziej opłaca, Aristoteles też tu nie zmienia zaraz przy 6k, ale tak przy 6.3k.

 

Wracając do wyścigu - dziękuję wszystkim za udział, było nas około 20-tu, biorąc pod uwagę, że wyścig był zorganizowany i promowany niemal na ostatnią chwilę, to liczę, że w kolejnych rundach będzie nas jeszcze więcej.

Widziałem kilka nowych nicków, część znanych z wykopa i AC League, część zupełnie nieznanych. Mam nadzieję, że się podobało i dołączycie do nas na stałe.

 

Zdziwiłem się nieco jak wykręciłem drugi czas w practice i dopiero pod koniec spadłem na 3-cie miejsce, wróżyło to niezły start do wyścigu. Niestety Quali nie poszło już tak dobrze i startowałem z 7-mej pozycji. w R1 pierwszy zakręt wyjątkowo czysto, nawet w lusterkach nie widziałem żadnych akcji, no full profeska panowie, szacuken, bo jak ostatnio jechałem w SRS na tym torze, to za każdym razem ktoś kasował połowę stawki. Przeskoczyłem o jedno oczko w górę i tak jechałem jakiś czas goniąc czołówkę. Później chyba zachciało mi się wyłączyć TC i to nie był chyba najlepszy pomysł, bo troche mnie zamiotło przed korkociągiem. Włączyłem z powrotem, ale nie zwróciłem uwagi, że tylko na pół i trochę zbyt odważnie wchodziłem w kolejne zakręty co skutkowało zarzucaniem dupy i utratą czasu. Pod koniec jeszcze trochę ścigania z DRN i finisz na 6-tej pozycji.

Start do R2 z 12-tej zdaje się pozycji, więc zapowiadała się walka i przebijanie do przodu. Na T1 już coś się zaczęło dziać - pomimo wcześniejszych ostrzeżeń - ale jakoś przejechałem, na drugim było już trochę gorzej, bo kogoś postawiło w poprzek zaraz przed moją maską, musiałem się zhamować prawie do zera i objechać, ale ci, którzy byli za mną też, więc jakoś pozycji nie straciłem. Przebiłem się do dziesiątki, a chyba nawet na 7-me miejsce i jeszcze odrabiałem stratę. Ale Robsoon (robert91?) odrabiał szybciej i już siedzial mi na ogonie. Kilka kółek obroniłem, ale w końcu był szybszy na Turn 5 i musiałem mu odpuścić. Dogoniliśmy razem BAT1 i zaczęła się między nimi walka, w której ja trzymałem się blisko z tyłu i czyhałem tylko na momenty gdzie mogę się wcisnąć. Przejechaliśmy tak ze trzy kółka i ze dwa razy udało mi się tam ich postraszyć aż w końcu będąc na wewnętrznej do Corkscrew, mając przed sobą BAT1, a po prawej Robsoona nie zdążyłem się złamać na górze, a BAT1 już się składał w zakręt i puknąłem go w bok wyrzucająć poza tor. Zyskał na tym Robsoon i ktoś jeszcze zdążył śmignąć też koło nas, bo był na tyle blisko, że do niektórych zakrętów jechaliśmy już 2x 2W. Później jeszcze trochę ścigaliśmy się z BATem, aż jadąc przed nim do 1-szego zakrętu obaj trochę przestrzeliliśmy hamowanie i wylecieliśmy poza tor. Zanim sie pozbierałem to śmignęły nas ze dwa lub trzy auta, BAT ładnie poczekał, dzięki. Udało mi się jeszcze na ostatnich okrążeniach dogonić i wyprzedzić Romucha i skończyłem na 11-tej pozycji.

 

Dzięki wszystkim za wyścig, auto wcale nie takie łatwe, szczególnie na tym torze, przepraszam BAT1 za tego strzała i jeśli ktoś jeszcze przeze mnie ucierpiał to również.

Z uwag organizacyjnych, to zaobserwowałem trzy różne wersje PLP: ACL z zeszłego sezonu, ACL z obecnego sezonu i Simracowe. Bardzo proszę ogarnąć to sobie przed następnym wyścigiem. Obowiązuje PLP z ACL na obecny sezon. Link do pobrania jest w regulaminie. Powinno być coś w stylu: PLP by ACL 3.50.costam.4.costam-dalej - po tej 4-ce można zidentyfikować właściwe, jeśli jest 7 to ACL z WEKa, a 3 jest z simrace.pl, które dolicza 15s.

 

Zapraszam do dzielenia się swoimi wrażeniami z wyścigu!


Racing! Because football requires only one ball.
http://hayabusa.eu.org/


PC

Rig


#9
AldoRaine

AldoRaine

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 984 postów

Jak sprawdzić którą wersję PLP używam?



#10
DrFugazi

DrFugazi

    Zapaleniec

  • Moderatorzy
  • 1337 postów
  • STEAM ID:drfugazi
  • PSN id:drfugaz
  • LokalizacjaKatowice

Pacz przedostatnie zdanie w moim wpisie.

A najlepiej po prostu zainstaluj tę właściwą na nowo. I tak nie ma teraz innej ligii na Simrace, jedynie Blind.


Racing! Because football requires only one ball.
http://hayabusa.eu.org/


PC

Rig


#11
romuch3

romuch3

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 122 postów

Miało być łatwe auto aby skupić się na walce między sobą a nie z samochodem ale chyba coś poszło nie tak :) Mimo to pierwszy wyścig bardzo udany.

Kwalifikacje jak zwykle gdzieś tam w drugiej połowie stawki.

 

R1. Start skopany jak zwykle - kompletnie zapomniałem poćwiczyć ruszanie nowym autem. Jeszcze przed pierwszym zakrętem lekki kontakt i spadek na koniec stawki. Następnie potyczka z DatSirr-em, po drodze ominięcie wylatujących kierowców i ogólnie awans o kilka pozycji. W połowie wyścigu byłem nawet na 9 miejscu. Pod koniec gonił mnie HALKO_surf, nieco wytrącił nas z rytmu dublowany kierowca, lekko uderzyłem w Halko (czy moja wina, może ktoś oceni z filmu -

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

), dużych strat nie poniósł a kilka zakrętów dalej mi "oddał" też bez większych strat. Ostatecznie 11 pozycja w takim gronie to dla mnie sukces, który pewnie długo się nie powtórzy.

 

 

R2. Start podobnie jak w R1, niestety w drugim zakręcie za późno hamowałem i uderzyłem w Funta - bardzo przepraszam. Pozycji nie oddałem bo nie było co oddawać, mimo to na następnym okrążeniu znalazłem się przed Funtem. Na kolejnych dwóch sprawdzaliśmy z Funtem czy da się przejechać pierwszy zakręt jednocześnie na dwa różne sposoby i nawet pierwszy raz się udało.... drugi raz mniej  :lol:  przy okazji ucierpiał DatSirr - wybacz. Później jakieś lekkie zawirowania i na minutę przed końcem byłem 11 mająć nadzieję, że może jakimś cudem obronię się przed DrFugazim co się oczywiście nie udało i skończyłem 12.

 

 

Dziękuję wszystkim za ściganie, przepraszam pokrzywdzonych.

 







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: online, LIGA

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych