Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Problem z Logitech G29 przy włączonym FFB


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1
Skylake

Skylake

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 23 postów

Witam wszystkich serdecznie. :)

 

Posiadam od dwóch dni kierownicę Logitech G29, zakupiłem ją jako nową w sklepie. Chciałbym się upewnić czy to tak ma być, czy coś z nią jest nie tak. Mianowicie przy włączonym FFB kierownica stawia bardzo silny opór, w trakcie którego nie da się prawie skręcać oraz skręca samoczynnie w lewo i prawo. Dzieje się tak w każdym tytule, który testowałem i niezależnie od ustawień w oprogramowaniu LGS. Na początek przetestowałem Assetto Corsa, Project Cars 2 oraz RaceRoom Racing Experience. Oprogramowanie mam najnowsze ze strony producenta, oprogramowanie układowe także. Szukałem rozwiązania w Internecie, ale nic nie pomogło, stąd moje pytanie, czy kierownica przy FFB powinna się tak zachowywać jak opisałem, czy coś z nią jest nie tak? Bardzo proszę o pomoc. Dodam, że jest to moja pierwsza kierownica. :)

 

Pozdrawiam

 

 

 



#2
GTR

GTR
  • STEAM ID:GTR
  • Origin ID:GranTurismoR
  • Xbox Live:FilipM5
  • Social Club:FilipM5
  • LokalizacjaŻory

Podstawowe dwie czynności w przypadku Logitecha to odznaczenie opcji 'allow game to adjust settings' oraz siła sprężyny (spring force) na 0%. Szczególnie ważna jest ta druga opcja, która może Ci rozwalić po czasie kierownice. I pewnie to ona wywołuje efekt siłowania się z kierownicą, bo w przypadku ustawienia na 100% i bez włączania żadnej gry, jest taki efekt, że po skręceniu kołem wraca Ci ono na centralną pozycję. Daj znać czy te dwie opcje coś pomogły ;)

 

Skoro jest to twoja pierwsza kierownica, to w przypadku Logitecha pamiętaj żeby nie dopuścić do charakterystycznego rąbania zębatek, bo w ten sposób również szybko może przydarzyć Ci się jakaś awaria. Jak Ci się to stanie raz na jakiś czas to nic, ale jeżeli w każdym zakręcie będziesz słyszał zębatki to musisz pobawić się takimi opcjami jak gain i filter (w przypadku Assetto Corsy).


30285220960_fb97554753_n.jpg

| Flickr | Steam | Auto Kronika |

PC:

Spoiler

 Rig:
Spoiler

 

nismo


#3
Skylake

Skylake

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 23 postów

LGS mam akurat zainstalowany w polskiej wersji, ale będzie chodziło chyba o opcje: "Włącz sprężynę centrującą w grach z siłowym sprzężeniem zwrotnym" oraz "Siła sprężyny centrującej". Pierwszą opcję mam odznaczoną, a druga jest na 0. Dodatkowo tak jak mówisz, w ustawieniach LGS, w zakładce G29 mam odznaczoną opcję "Zezwalaj grze na dostosowywanie ustawień siły". Niestety przy tych ustawieniach także nie da się jechać, jest tak samo jak było. Dodam jeszcze, że po kalibracji kierownicy odbywającej się przy uruchomieniu komputera, jest ona zablokowana, odblokowuje się dopiero, gdy chcę już jechać np. w Assetto Corsa, ale jest opór i jak mówiłem, wariuje na lewo i prawo. :)



#4
Edziu

Edziu

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 195 postów
  • STEAM ID:cieslus1988
  • LokalizacjaGolasowice

Najlepiej nagraj filmik, kierownica może skręcać bo auto się stabilizuje na drodze. A z tą siłą ffb to albo nie pojadłeś albo rzeczywiście coś nie tak.



#5
GTR

GTR
  • STEAM ID:GTR
  • Origin ID:GranTurismoR
  • Xbox Live:FilipM5
  • Social Club:FilipM5
  • LokalizacjaŻory

Dodam jeszcze, że po kalibracji kierownicy odbywającej się przy uruchomieniu komputera, jest ona zablokowana, odblokowuje się dopiero, gdy chcę już jechać np. w Assetto Corsa, ale jest opór i jak mówiłem, wariuje na lewo i prawo.

 

Ta pierwsza sprawa to akurat norma, że kierownica ciężko chodzi przed włączeniem gry. Tak jak napisał @Edziu, najlepiej nagraj filmik jak to wygląda. Ja bym jeszcze prosił o ustawienia FFB z Assetto ;)


30285220960_fb97554753_n.jpg

| Flickr | Steam | Auto Kronika |

PC:

Spoiler

 Rig:
Spoiler

 

nismo


#6
Skylake

Skylake

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 23 postów

Nagrałem filmik, na którym mam nadzieję, będzie widać o co mi chodzi i zrobiłem screen z moimi ustawieniami FFB w AC. Nie zwracajcie uwagi na moją jazdę, próbowałem kręcić kierownicą, żeby to jakoś pokazać. Nie wiem, ale wydaje mi się, że to nie jest kwestia użycia zbyt małej siły przy skręcaniu. Moim zdaniem kierownica się po prostu blokuje i nie mogę wykonywać swobodnych ruchów, ale filmik zostawiam Wam do oceny. W załączniku także screen z moimi ustawieniami FFB w AC, o którym wspomniałem. Dzieje się tak nawet, gdy zmniejszę FFB. Link do filmiku:

 

FFB G29 AC_x264.mp4

 

Na razie jeżdżę na automacie, muszę się przyzwyczaić do przerzucania. ;)

Załączone pliki


Użytkownik Skylake edytował ten post 12 marzec 2018 10:19


#7
Edziu

Edziu

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 195 postów
  • STEAM ID:cieslus1988
  • LokalizacjaGolasowice

Jeżdżąc na 180 stopniach za dużo sterowności to Ty miał nie będziesz. Minimum force daj na 5%, ustaw 900 stopni i spróbuj ponownie. Albo jak chcesz mały kąt obrotu z jakiegoś powodu to wyłącz wszystkie opcje ze słowem "Effect(s)", bo kiera tylko terkocze cały czas. Ale na prawde 540 stopni to jest minimum w prawie każdym samochodzie. Daj znać jak jest po zmianach



#8
Skylake

Skylake

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 23 postów

Ustawiłem kierownicę na 900 stopni, dałem Minimum Force na 5% i zrobiłem test. Niestety nie pomogło. Drugi test wykonałem z identycznymi ustawieniami, tylko przy wyłączonych opcjach "Effects" i dalej to samo. Nie chcę na siłę przekręcać kierownicy, bo czasem coś strzela.


Użytkownik Skylake edytował ten post 12 marzec 2018 11:40


#9
Tommi

Tommi
  • Discord:Tommi#6736
  • STEAM ID:tommi__pl
  • Xbox Live:TriedTommi
  • LokalizacjaBydgoszcz

A jak masz ustawioną kierownicę w globalnych ustawieniach? Dla przykładu moje ustawienia w G27. 

 

Załączony plik  g27 overall settings.jpg   104,57 KB   43 Ilość pobrań


PC

Rig


Flickr


#10
Skylake

Skylake

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 23 postów

W oprogramowaniu do G29 (o ile dobrze mówię) nie ma ustawień odnoszących się do samego FFB, czyli "Force Feedback Device Settings". Natomiast sprężynę centrującą oraz jej siłę mam wyłączoną. Zezwalanie grze na dostosowywanie ustawień siły także wyłączyłem. Kierownica jest oczywiście na 900 stopni i więcej ustawień poza jej czułością oraz czułością pedałów niestety chyba nie ma, a szkoda, że się ich pozbyli.



#11
Edziu

Edziu

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 195 postów
  • STEAM ID:cieslus1988
  • LokalizacjaGolasowice

Czułość na kierze ma być 50%, zezwalanie włączone.



#12
Tommi

Tommi
  • Discord:Tommi#6736
  • STEAM ID:tommi__pl
  • Xbox Live:TriedTommi
  • LokalizacjaBydgoszcz

A możesz pokazać jakie masz ustawienia w Logitech Profile, w Global Device Settings? 


PC

Rig


Flickr


#13
Edziu

Edziu

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 195 postów
  • STEAM ID:cieslus1988
  • LokalizacjaGolasowice

Tommi profiler nie czyta g29



#14
Skylake

Skylake

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 23 postów

Tommi, jest tak jak pisze Edziu. Edziu, ustawiłem wszystko wg Twoich rad i kierka dalej rządzi się swoimi prawami. Zastanawiam się nad oddaniem jej na gwarancję, chyba że znajdzie się jeszcze jakieś rozwiązanie.



#15
Edziu

Edziu

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 195 postów
  • STEAM ID:cieslus1988
  • LokalizacjaGolasowice

Co mi jeszcze przychodzi do głowy to kiera w trybie PS4, LGS w trybie administratora. I prosiłbym Cię o weryfikację, czy to 900st działa. Jak boisz się o kierę przy sprawdzaniu to daj ffb na 20% u mnie np bez LGS w trybie admina kiera działała tylko na 180st. Chyba nic innego nie wyczarujemy, czasami może zaterkotać jak wyjedziesz poza tor albo wjedziesz na kerba ale to też nie jest pożądany efekt. Jak jedziesz normalnie po asfalcie to nie ma prawa tak terkotać.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych