Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Rewolucja w WEC - koniec LMP1 pora na Hypercary


78 odpowiedzi w tym temacie

#1
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

W czasie wyścigowego święta w Le Mans zapadły ważne decyzje dla przyszłości klasy LMP1.

 

Co powiecie na odwrót od prototypowych, abstrakcyjnych bytów i powrót do czegoś na kształt pamiętnej klasy GT1 która dominowała w endurance końcu ubiegłego wieku.

 

Tamtą epokę przybliży wam świetny tekst Filipa

Kroniki motorsportu cz. 7 – Wyścigowe bolidy GT1 z homologacją drogową

 

28980247078_37d86114fe_b.jpg

 

Podstawowe założenia:

  • 25% ceny aktulnej LMP1
  • bolidy bliższe modelom produkcyjnym supersamochodów czy też modeli koncepcyjnych 
  • mały dopęd hybrydowy na przednią oś 5MJ
  • brak ograniczeń w konstrukcji silnika, będzie tylko limit spalania
  • aero nie może brać góry nad estetyką i podobieństwem do modeli produkcyjnych
  • premiera w sezonie 2020

Wszystko po to żeby ponownie zapełnić grid topowej kategorii, jak wiemy aktualnie z fabryk pozostała już tylko Toyota (pytanie jak długo?), ważne też żeby zmiany zostały zaakceptowane przez amerykańską IMSA. Inaczej trudno oczekiwać sukcesu w skali globalnej.

 

Scott Atherton, szef IMSA

"In many areas we are completely aligned, but I would say the one category that continues to be a point of separation is budget"

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 

Co ciekawe ostateczna nazwa tej klasy nie została jeszcze zatwierdzona i wiadomo że ma powstać w akcie głosowania fanów jesienią tego roku.

 

Jak szybkie będą to pojazdy, czy utrzymają poziom czasów aktualnych prototypów, co z dystansem do LMP2? Tego nie wiadomo, natomiast dzięki projektantowi Marco Van Overbeek wiemy jak mogłyby wyglądać. 

 

MERCEDES-AMG PROJECT ONE GT1

28980250988_2d3d52818c_b.jpg

 

MCLAREN SENNA GT1

42804408532_c94a3f804b_b.jpg

 

ASTON MARTIN VALKYRIE GT1

28980241298_a42b16d130_b.jpg

 

PORSCHE 918 GT1

28980249118_90524b2700_b.jpg

 

KOENIGSEGG AGERA RS GT1

41042180190_5a3ece2fa6_b.jpg

 

FERRARI LAFERRARI FXX K EVO GT1

28980244158_50daa8a88f_b.jpg

 

Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
darosw uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)

#2
Tommi

Tommi
  • Discord:Tommi#6736
  • STEAM ID:tommi__pl
  • Xbox Live:TriedTommi
  • LokalizacjaBydgoszcz

Jak dla mnie bomba. Siadam w pierwszym rzędzie i czekam na rozwój tego projektu. 


PC

Rig

 

Flickr


#3
eboo

eboo

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 388 postów
Jak dla mnie bomba, to co oglądamy teraz w lmp1 to jakiś zart

#4
GTR

GTR
  • STEAM ID:GTR
  • Origin ID:GranTurismoR
  • Xbox Live:FilipM5
  • Social Club:FilipM5
  • LokalizacjaŻory

O tak, powrót do tego typu samochodów byłby niesamowity!


30285220960_fb97554753_n.jpg

| Flickr | Steam | Auto Kronika |

PC:

Spoiler

 Rig:
Spoiler

 

nismo


#5
mkorycki87

mkorycki87

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 64 postów
  • STEAM ID:mkorycki87
  • LokalizacjaLondyn
Zdecydowanie więcej zespołów fabrycznych było by stać na starty. Przy okazji te projekty wyglądają naprawdę ciekawie...

Wysłane z mojego Pixel 2 przy użyciu Tapatalka

#6
smogf

smogf

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 533 postów
  • LokalizacjaSlubice

Najwyzsza pora. W LMP1 nie ma konkurencji bo generalnie za drogo. LMP2 od paru lat stoi w miejscu. Jak najbardziej za.


PC

 

Rig

 
 

#7
Plupi

Plupi

    Zapaleniec

  • Moderatorzy
  • 1423 postów
  • LokalizacjaPrehoryłe
W czasie wyścigowego święta w Le Mans zapadły ważne decyzje dla przyszłości klasy LMP1.

 

Decyzje zapadły tygodnie i miesiące temu, a co ciekawe w kształtowaniu nowych przepisów udział brały takie marki, jak Ferrari, Ford, Aston Martin, Toyota, McLaren czy Porsche.

 

aktualnie z fabryk pozostała już tylko Toyota (pytanie jak długo?)

 

Toyota przy okazji Le Mans ogłosiła, że pracuje nad seryjnym super samochodem z technologiami rodem z LMP1, którego zapowiedzią był koncept GR Super Sport 

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

. Nie zdziwiłbym się, gdyby zatoczyli koło i z seryjnego auta zrobili ścigacz tej nowej klasy. Zwłaszcza, że na promowaniu hybryd im bardzo zależy, dopiero co wygrali Le Mans - są na fali.

 

Jak szybkie będą to pojazdy, czy utrzymają poziom czasów aktualnych prototypów, co z dystansem do LMP2? Tego nie wiadomo

 

Oficjalnie zakomunikowano, że celują w 3:20.00 na Le Mans z limitem paliwa: 

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

Czyli bardzo blisko obecnego LMP1 (w tym roku w Le Mans poszczególnie LMP1 miały best lapy 3:15,4-3:25,2, z kolei LMP2 3:24,8-3:37,6).

 

Co ciekawe ostateczna nazwa tej klasy nie została jeszcze zatwierdzona i wiadomo że ma powstać w akcie głosowania fanów jesienią tego roku.

 

Propozycje: Super Sportscar, GTPrototype, Le Mans Supercars, Le Mans Hypercars... albo coś jeszcze innego.


Użytkownik Plupi edytował ten post 21 czerwiec 2018 07:18


#8
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

Rowniez jestem mega ciekawy jakie to zmiany finalnie wprowadza? Trzymam kciuki aby jednak byly to zmiany, ktore dla kibica beda najlepsze. W innym przypadku bedziemy ogladac walke jak w tym roku. Czyli brak walki  :bezradny:  


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi


#9
Plupi

Plupi

    Zapaleniec

  • Moderatorzy
  • 1423 postów
  • LokalizacjaPrehoryłe

Oficjalna specyfikacja nowej klasy "hipersamochodów", która od września 2020 zastąpi LMP1 (planowo na sezony 2020-2025):

 

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 

W skrócie:

- ograniczone aero, zarówno jeśli chodzi o koszty jak i osiągi

- hybrydowe układy napędowe (dla zespołów fabrycznych i prywatnych)

- silnik elektryczny do 200 kW i minimum 50 kg, tylko na przedniej osi, baterie minimum 70 kg

- silnik spalinowy do 520 kW i minimum 180 kg

- masa samochodu minimum 1040 kilogramów

- cały sezon WEC na 2 samochody ma kosztować 20 mln euro

- ograniczona liczebność zespołów, koszty przygotowania samochodów, ograniczony rozwój

- nowy "balast sukcesu" czyli balast dodawany w zależności od punktów w generalce: pół kilograma za każdy punkt, maksymalnie 50 kg, w finałowym Le Mans nie obowiązuje

- osiągi: okrążenie w 3 minuty 22 sekundy w kwalifikacjach Le Mans, 3:27 w wyścigu

- stylistyczne podobieństwo do samochodów drogowych, możliwość budowy wersji drogowych


Użytkownik Plupi edytował ten post 12 grudzień 2018 15:58


#10
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Fajnie to wygląda, coś nowego z balastem sukcesu, odcinają się od BOP, twierdząc, że nowy system ma motywować do powstrzymania wojny technologicznej i wydatków za pomocą jeszcze dokładniejszych ograniczeń (niż były w LMP1) a nie tylko zrównywać osiągi pojazdów.

 

- silnik elektryczny do 200 kW i minimum 50 kg, baterie minimum 70 kg

 

Hybrydowy dopęd będzie tylko na przednią oś.

 

 

masa samochodu minimum 1140 kilogramów

 

Mała poprawka, min masa określona na 1040 kg.

 

Widać, mocne nastawienie na ograniczenie kosztów a jednocześnie szukanie motywacji do rozwoju hybrydowych napędów. Jeśli celują w €20 mln na podstawowe utrzymanie zespołu złożonego z 2 aut, to nawet jeśli podwoją ten budżet, będzie to znacznie mniej niż astronomiczne koszty LMP1:

  • Audi ok €250 mln 
  • Porsche €200 mln
  • Toyota €100 mln 

Dla porównania budżet Ferrari F1 w 2013 z €470 mln wzrósł do €580 mln za 2017. Skromniutkie Williams jedynie €135 mln.

 

Homologacja przewidziana jest na 5 lat, to znaczy, że nie będzie potrzeby budowy nowej wersji bolidu co rok i szukania nanometrów przewagi w każdym możliwym elemencie. Okna rozwojowe będą otwierane tylko na wybrane obszary np. aero czy hamulce.

 

Klasa HSER (Hyper Sport Endurance Racing) będzie miała jednego dostawcę opon i tylko 3 ich warianty:

  • slick na suche
  • deszcze w 2 wariantach

 


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
darosw uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)

#11
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

- nowy "balast sukcesu" czyli balast dodawany w zależności od punktów w generalce: pół kilograma za każdy punkt, maksymalnie 50 kg, w finałowym Le Mans nie obowiązuje

 

To mi sie podoba. Moze by tak u nas np. w amatorkach takie cos wprowadzic?  :D


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi


#12
Plupi

Plupi

    Zapaleniec

  • Moderatorzy
  • 1423 postów
  • LokalizacjaPrehoryłe
Trwa dostrajanie przepisów nowej, topowej klasy WEC. Ostatnia zmiana zakłada, że dopuszczone będą również maszyny bazujące na produkowanych seryjnie hipersamochodach, a nie tylko przypominające je wyglądem. To otwiera zupełnie nowe pola do popisu! Rękę na pulsie trzyma m.in. Koenigsegg, który dawno temu chciał wskoczyć do GT1, ale zanim był gotowy to grupa ta straciła rację bytu.
 

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować


Użytkownik Plupi edytował ten post 11 marzec 2019 20:16


#13
CorradoSKJ

CorradoSKJ
  • STEAM ID:CorradoSKJ
  • LokalizacjaBydgoszcz

A Arinera ? :( Grafik zapomniał niestety o nim.



#14
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Do tej pory udział w nowej klasie potwierdziły jedynie Toyota i Aston Martin. Szef FIA WEC Gerard Neveu powątpiewa w szanse dołączenia następnego producenta przed sezonem 2021.

 

While being in dialogue with “many” OEMs, Neveu said they have to maintain realistic expectations for the short-term.

“I think it’s very difficult to say right now because the decisions are going very fast in both directions,” Neveu 

 

 

Wcześniej, prezydent FIA Jean Todt wyraził duży optymizm w kwestii nowych regulacji i oczekuje, że klasa Hypercar będzie emocjonująca jak kiedyś rajdowa "grupa B".

 

Speaking to a selected group of media during the 24 Hours of Le Mans, Todt expressed his optimism for the platform, indicating the potential of the yet-to-be-named class to replicate the success of the Group B rally era from the 1980s.

“I think what was announced and adopted by the World Motor Sport Council could be a game-changer for [the] endurance championship,” said Todt.

 

źrodła

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
darosw uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)

#15
Plupi

Plupi

    Zapaleniec

  • Moderatorzy
  • 1423 postów
  • LokalizacjaPrehoryłe
Do tej pory udział w nowej klasie potwierdziły jedynie Toyota i Aston Martin.

 

 

Oraz SCG. Przy okazji fragment ciekawego wywiadu z Glickenhausem:

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 

Rękę wśród potencjalnych zainteresowanych na pulsie trzymają również:

- Koenigsegg

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

- Lamborghini 

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

- Mazda 

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

i kilka innych marek, o których póki co jest cisza...


Użytkownik Plupi edytował ten post 09 sierpień 2019 15:29





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych