Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Dirt 2.0 - pierwsze wrażenia i recenzje


Najlepsza odpowiedź rauf , 24 luty 2019 11:55

@Bart, przed startem menu Option/Game Settings/Difficulty/AI Performance

 

Pierwszy kontakt i wrażenia:

  • 2019 rok, kolejny tytuł Codemasters gdzie gracze PC muszą zgadywać którzy przycisk do czego służy, całe menu operuje na dziwacznej logice z klawiszologią wprost z konsolowego pada i nie można tego przebindować
  • lata lecą a Codemasters nie chce zaakceptować faktu, że w grach samochodowych poprawne ustawienia FOV i pełna regulacja pozycji kamery to podstawa
  • krok wstecz względem poprzednich gierek, usunięto widok z dasha, który jako tako ratował sytuację z niepoprawnym FOV
  • prymitywne poszerzanie widoku suwakiem wąsko-szeroko operuje w zakresie 35-75 z skokiem co 5 (default zatem to 55), i odbywa się bez podglądu, ustawiamy więc w ciemno (w F1 był już podgląd) 
  • FOV w DR2.0 jest anamorficzny (spięty horyzontalnie i wertykalnie) więc poprawnie obrazuje głównie dla natywnej proporcji 16:9, w pozostałych jak 4:3, 21:9 czy wymuszonych 3 ekranach skalowanie jest niepoprawne i obraz zamiast regulować pole widzenia po prostu się oddala (coś jak zoom)
  • zoomowanie FOV działa tylko dla 3 widoków: zderzak, maska i jeden z kokpitowych (oczy kierowcy), pozostałe widoki: 2x zewnątrz i drugi z kokpitu są nieregulowane w żaden sposób
  • ustawienia kamery działają tylko w jednym widoku z kokpitu (coś jak ustawienia fotela) w ograniczonym zakresie możliwe jest przesuwanie przód/tył, góra/dól, pochył - więc nie da się ustawić w miarę realistycznego FOV i pozycji takiej żeby kokpit nie zasłaniał elementów trasy czy apexów, zastaje zatem maska
  • brak wsparcia dla tripla
  • spojrzenie do tyłu w kokpicie pokazuje widok z wnętrzem samochodu, to duży plus
  • dopracowana, przyjemna sfera gamingowa, animacje w menu, cut scenki, narracja audio, wszystko w klimatach rajdowych, to się bardzo podoba
  • zupełnie różny styl wizualny loading screenów czy planszy tytułowej a tego jak wygląda scena na trasie a wygląda dużo mnie ładnie niestety
  • wizualnie gameplay nie porywa, wnętrza aut mało detaliczne, odbicia wyglądają na skokowo odświeżane, nitka trasy i otoczenie skąpane w baśniowym blurze którego nie da się wyłączyć, szczególnie drzewa to jakiś kreskówkowy kolaż (wszystko na ultra 1440p, bez abberacji chromatycznej i blura) 
  • uszkodzenia wyglądają na rozbudowane względem poprzednich dirtów, wpływ na jazdę do dokładniejszego przetestowania
  • fizyka na szutrze podobna do DR1, na asfalcie nie ma się co pastwić, wszystko już zostało powiedziane
  • optymalizacja poprawna, Ego Engine Codies nie ma problemów z wydajnością ani przesadnymi wymaganiami
  • sterowanie padem i klawiaturą realistyczne  :cool:

Krok naprzód w rozwoju serii Dirt i krok w bok w rozwoju części Rally.

Przejdź do postu »


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#1
zeze

zeze

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 81 postów

Dramat - to nie żaden Dirt Rally a DIRT 4.5 ...

FFB nie istnieje, typowy ARCADE,  gaz w podłogę i jedziemy do oporu + problemy z optymalizacją, dropy do  40fps na RTX2070 nie napawają optymizmem.

Niestety jestem bardzo  rozczarowany, trasy  są kalką, jedziemy po  tym samym w innej  scenerii, zbyt szeroki  pas drogowy, brakuje charakterystyki  z DIRT RALLY,  gdzie na pamięć się wykuło  wejście w zakręt.

Poziom AI też porażka, 0 asyst i robimy przewagę 30s ...



#2
Chad_MC

Chad_MC

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
  • STEAM ID:chad_mc
  • Origin ID:Chad_MC1
  • LokalizacjaPOL

Dramat - to nie żaden Dirt Rally a DIRT 4.5 ...

FFB nie istnieje, typowy ARCADE,  gaz w podłogę i jedziemy do oporu + problemy z optymalizacją, dropy do  40fps na RTX2070 nie napawają optymizmem.

Niestety jestem bardzo  rozczarowany, trasy  są kalką, jedziemy po  tym samym w innej  scenerii, zbyt szeroki  pas drogowy, brakuje charakterystyki  z DIRT RALLY,  gdzie na pamięć się wykuło  wejście w zakręt.

Poziom AI też porażka, 0 asyst i robimy przewagę 30s ...

 Trochę pitolisz, FFB jest jak w poprzednim DR, zacny, może nawet lepszy. Z optymalizacją też nie mam problemu na gorszej karcie niż Twoja. Jest szybko i płynnie. A poziom AI sobie ustawiać można.



#3
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1841 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth

Nie może być. Nawet nasz dawny kolega Martinuss zjechał Dirta 2.0. Wygląda na to, że na prawdę nie jest dobrze. Jedyna nadzieja, że jakiś patch kiedyś to poprawi co jest chyba raczej mało prawdopodobne. Jednym słowem lipa Pany. Symulator to to raczej nie jest.


Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with 20Nm Small Mige motor powered with Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, MOMO Prototipo S steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor

PC - still under construction


#4
zeze

zeze

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 81 postów

 

Dramat - to nie żaden Dirt Rally a DIRT 4.5 ...

FFB nie istnieje, typowy ARCADE,  gaz w podłogę i jedziemy do oporu + problemy z optymalizacją, dropy do  40fps na RTX2070 nie napawają optymizmem.

Niestety jestem bardzo  rozczarowany, trasy  są kalką, jedziemy po  tym samym w innej  scenerii, zbyt szeroki  pas drogowy, brakuje charakterystyki  z DIRT RALLY,  gdzie na pamięć się wykuło  wejście w zakręt.

Poziom AI też porażka, 0 asyst i robimy przewagę 30s ...

 Trochę pitolisz, FFB jest jak w poprzednim DR, zacny, może nawet lepszy. Z optymalizacją też nie mam problemu na gorszej karcie niż Twoja. Jest szybko i płynnie. A poziom AI sobie ustawiać można.

 

 


 

Ok,  AI można dorypać, ale nie zmienia to faktu że FFB jest totalnie skopane, 0  czucia szutru, 0  rekacji  kierownicy na wjechanie w rów czy zjad na asflat, a jazda po  asfalcie to  już parodia. Wtedy  mam  wrażenie że przesuwa się tło a nie auto.

 

Liczyłem  po  prostu  na następce Dirta Rally a nie Dirta 4.5.

Dla zabawy podłączyłem  PADA i wtedy  byłbym zadowolony,  dobry  drift bokiem  wchodzi  wyśmienicie.


Użytkownik zeze edytował ten post 23 luty 2019 15:29


#5
Glaniu

Glaniu

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 476 postów

Co to za SIM , ktory nie obsługuje zewnetrznych urzadzeń ? U mnie nie działa Button Plate i Button Box co eliminuje mnie z mozliwosci odplaenia.

Już po tym mozna sie spodziewac słabości 



#6
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1841 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth

Są sposoby żeby działało....


Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with 20Nm Small Mige motor powered with Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, MOMO Prototipo S steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor

PC - still under construction


#7
LukasDrd

LukasDrd

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 10 postów
  • STEAM ID:LukasDrd
  • LokalizacjaOldham

Ja kupłem i jak narazie po 10godz. gry nie żałuje.Chociaz niejest idealnie. Zgodze sie co do opini "youtuberow" ze jest to cos  pomiedzy DR i D4.  Asfalt bardziej do D4 ale szuter moze dac  frajde z jazdy , da sie swobodnie rzucac samochod z poslizgu w poslizg. FFB jest wporzadku ale bez rewelacji . Z optymalizacją mialem na 10 godz gry 3 przypadki gdzie startujac do odcinka cieło gra na maxa, dałem pauze zrzucilem gre na pasek i gdy wrocilem do gry bylo juz ok (gtx 1080 na 1440p) na nowych wczorajszych sterach. Pare razy zniknął dzwiek w czasie jazdy ,powrot do menu naprawia problem. Mój przejazd  z wedlug mnie jednego z najlepszych odcinkow :

 



#8
Palo Samo

Palo Samo

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 920 postów
  • STEAM ID:palosamo
  • LokalizacjaMorecambe, UK (Istebna, PL)
Nie ma dojazdu do marshalla?

#9
Bart

Bart

    Assetto Fanboy

  • Moderatorzy
  • 981 postów
  • Discord:Bart#2955
  • STEAM ID:bartbanach

Jest.

 

Co to za SIM , ktory nie obsługuje zewnetrznych urzadzeń ? U mnie nie działa Button Plate i Button Box co eliminuje mnie z mozliwosci odplaenia.

Już po tym mozna sie spodziewac słabości 

 

U mnie dziala wszystko od DD osw, button plate od SimLine, shifter od alfy ktory jest jako usb game pad, pedaly fanateca i shifter trusta. Uzylem tylko fixa ktory polecil kolega @Kowalski w tym watku http://simrace.pl/fo...ge-8#entry67860 .

 

Szutry sa calkiem fajne i dla mnie ff jest bardziej zrozumialy jak ten z Dirta 1. Jezdze na triplu i w pomieszeniu w opcjach udalo sie uzyskac srednio 120 130 fps, polecam filmik do ustawien graficznych 

.


Rig
PC

 


#10
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1841 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth
No właśnie, wygląda na to że z tym fixem można uruchomić każdy mniej popularny czy egzotyczny sprzęt, a jest tego przecież pełno. Czyli co, szuter zasługuje na nazwe DR2.0 ale asfalt to DR4.5 albo 4.1?Więcej opinii poproszę, ja będę testował dopiero na jesieni....

Użytkownik Kowalski edytował ten post 26 luty 2019 20:45

Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with 20Nm Small Mige motor powered with Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, MOMO Prototipo S steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor

PC - still under construction


#11
Palo Samo

Palo Samo

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 920 postów
  • STEAM ID:palosamo
  • LokalizacjaMorecambe, UK (Istebna, PL)
Na filmiku Lukasa oes konczy sie jak w DR1

#12
Chad_MC

Chad_MC

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 109 postów
  • STEAM ID:chad_mc
  • Origin ID:Chad_MC1
  • LokalizacjaPOL

To zakończenie oesu sobie można ustawić w opcjach, na takie jak na filmie i takie z samodzielnym dojechaniem jak w D4.



#13
Bart

Bart

    Assetto Fanboy

  • Moderatorzy
  • 981 postów
  • Discord:Bart#2955
  • STEAM ID:bartbanach

A poziom AI sobie ustawiać można.

 

Podpowiedzial bys gdzie to mozna znalesc? 


Rig
PC

 


#14
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś
✓  Najlepsza odpowiedź

@Bart, przed startem menu Option/Game Settings/Difficulty/AI Performance

 

Pierwszy kontakt i wrażenia:

  • 2019 rok, kolejny tytuł Codemasters gdzie gracze PC muszą zgadywać którzy przycisk do czego służy, całe menu operuje na dziwacznej logice z klawiszologią wprost z konsolowego pada i nie można tego przebindować
  • lata lecą a Codemasters nie chce zaakceptować faktu, że w grach samochodowych poprawne ustawienia FOV i pełna regulacja pozycji kamery to podstawa
  • krok wstecz względem poprzednich gierek, usunięto widok z dasha, który jako tako ratował sytuację z niepoprawnym FOV
  • prymitywne poszerzanie widoku suwakiem wąsko-szeroko operuje w zakresie 35-75 z skokiem co 5 (default zatem to 55), i odbywa się bez podglądu, ustawiamy więc w ciemno (w F1 był już podgląd) 
  • FOV w DR2.0 jest anamorficzny (spięty horyzontalnie i wertykalnie) więc poprawnie obrazuje głównie dla natywnej proporcji 16:9, w pozostałych jak 4:3, 21:9 czy wymuszonych 3 ekranach skalowanie jest niepoprawne i obraz zamiast regulować pole widzenia po prostu się oddala (coś jak zoom)
  • zoomowanie FOV działa tylko dla 3 widoków: zderzak, maska i jeden z kokpitowych (oczy kierowcy), pozostałe widoki: 2x zewnątrz i drugi z kokpitu są nieregulowane w żaden sposób
  • ustawienia kamery działają tylko w jednym widoku z kokpitu (coś jak ustawienia fotela) w ograniczonym zakresie możliwe jest przesuwanie przód/tył, góra/dól, pochył - więc nie da się ustawić w miarę realistycznego FOV i pozycji takiej żeby kokpit nie zasłaniał elementów trasy czy apexów, zastaje zatem maska
  • brak wsparcia dla tripla
  • spojrzenie do tyłu w kokpicie pokazuje widok z wnętrzem samochodu, to duży plus
  • dopracowana, przyjemna sfera gamingowa, animacje w menu, cut scenki, narracja audio, wszystko w klimatach rajdowych, to się bardzo podoba
  • zupełnie różny styl wizualny loading screenów czy planszy tytułowej a tego jak wygląda scena na trasie a wygląda dużo mnie ładnie niestety
  • wizualnie gameplay nie porywa, wnętrza aut mało detaliczne, odbicia wyglądają na skokowo odświeżane, nitka trasy i otoczenie skąpane w baśniowym blurze którego nie da się wyłączyć, szczególnie drzewa to jakiś kreskówkowy kolaż (wszystko na ultra 1440p, bez abberacji chromatycznej i blura) 
  • uszkodzenia wyglądają na rozbudowane względem poprzednich dirtów, wpływ na jazdę do dokładniejszego przetestowania
  • fizyka na szutrze podobna do DR1, na asfalcie nie ma się co pastwić, wszystko już zostało powiedziane
  • optymalizacja poprawna, Ego Engine Codies nie ma problemów z wydajnością ani przesadnymi wymaganiami
  • sterowanie padem i klawiaturą realistyczne  :cool:

Krok naprzód w rozwoju serii Dirt i krok w bok w rozwoju części Rally.


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Raddej uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)

#15
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1841 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth

Hehe... no i wszystko jasne. Właśnie czegoś takiego mi brakował, chyba najlepszy,  najbardziej profesjonalny i przede wszystkim wiarygodny opis tego tytułu, bo w sieci wiadomo jak to jest. Dzięki rauf!


Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with 20Nm Small Mige motor powered with Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, MOMO Prototipo S steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor

PC - still under construction





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych