Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Dirt 2.0 - pierwsze wrażenia i recenzje


Najlepsza odpowiedź rauf , 24 luty 2019 11:55

@Bart, przed startem menu Option/Game Settings/Difficulty/AI Performance

 

Pierwszy kontakt i wrażenia:

  • 2019 rok, kolejny tytuł Codemasters gdzie gracze PC muszą zgadywać którzy przycisk do czego służy, całe menu operuje na dziwacznej logice z klawiszologią wprost z konsolowego pada i nie można tego przebindować
  • lata lecą a Codemasters nie chce zaakceptować faktu, że w grach samochodowych poprawne ustawienia FOV i pełna regulacja pozycji kamery to podstawa
  • krok wstecz względem poprzednich gierek, usunięto widok z dasha, który jako tako ratował sytuację z niepoprawnym FOV
  • prymitywne poszerzanie widoku suwakiem wąsko-szeroko operuje w zakresie 35-75 z skokiem co 5 (default zatem to 55), i odbywa się bez podglądu, ustawiamy więc w ciemno (w F1 był już podgląd) 
  • FOV w DR2.0 jest anamorficzny (spięty horyzontalnie i wertykalnie) więc poprawnie obrazuje głównie dla natywnej proporcji 16:9, w pozostałych jak 4:3, 21:9 czy wymuszonych 3 ekranach skalowanie jest niepoprawne i obraz zamiast regulować pole widzenia po prostu się oddala (coś jak zoom)
  • zoomowanie FOV działa tylko dla 3 widoków: zderzak, maska i jeden z kokpitowych (oczy kierowcy), pozostałe widoki: 2x zewnątrz i drugi z kokpitu są nieregulowane w żaden sposób
  • ustawienia kamery działają tylko w jednym widoku z kokpitu (coś jak ustawienia fotela) w ograniczonym zakresie możliwe jest przesuwanie przód/tył, góra/dól, pochył - więc nie da się ustawić w miarę realistycznego FOV i pozycji takiej żeby kokpit nie zasłaniał elementów trasy czy apexów, zastaje zatem maska
  • brak wsparcia dla tripla
  • spojrzenie do tyłu w kokpicie pokazuje widok z wnętrzem samochodu, to duży plus
  • dopracowana, przyjemna sfera gamingowa, animacje w menu, cut scenki, narracja audio, wszystko w klimatach rajdowych, to się bardzo podoba
  • zupełnie różny styl wizualny loading screenów czy planszy tytułowej a tego jak wygląda scena na trasie a wygląda dużo mnie ładnie niestety
  • wizualnie gameplay nie porywa, wnętrza aut mało detaliczne, odbicia wyglądają na skokowo odświeżane, nitka trasy i otoczenie skąpane w baśniowym blurze którego nie da się wyłączyć, szczególnie drzewa to jakiś kreskówkowy kolaż (wszystko na ultra 1440p, bez abberacji chromatycznej i blura) 
  • uszkodzenia wyglądają na rozbudowane względem poprzednich dirtów, wpływ na jazdę do dokładniejszego przetestowania
  • fizyka na szutrze podobna do DR1, na asfalcie nie ma się co pastwić, wszystko już zostało powiedziane
  • optymalizacja poprawna, Ego Engine Codies nie ma problemów z wydajnością ani przesadnymi wymaganiami
  • sterowanie padem i klawiaturą realistyczne  :cool:

Krok naprzód w rozwoju serii Dirt i krok w bok w rozwoju części Rally.

Przejdź do postu »


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#16
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

@Kowalski, to raczej pierwsze spojrzenie okiem simracera. W gruncie rzeczy to udana gierka rajdowa i większość graczy powinna być zadowolona. To że nie spełnia NASZYCH w miarę podstawowych potrzeb, czegoś co uważamy za symulację, nie znaczy że osądzam ją źle. Mnie się ta gra podoba, podobnie jak polubiłem DR4 czy WRC7.

 

Zwolennicy full simów i oczekujący rozwinięcia pierwszego Dirta Rally w kierunku RBR muszą znowu poczekać (choć nie wiem na co...)


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)

#17
Glaniu

Glaniu

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 451 postów

Trochu pojeździłem i te szutry jakos mnie nie przekonują :-) Jakos ciężko zapiąć power slide.

Odnoszę wrażenie, że gaz potrafi byc skuteczniejszym hamulcem niż ten zasadniczy ;-)

 

I ta grafika . Przecież to nawet na ultra wygaląda... no włśnie nie wygląda ;-)


Użytkownik Glaniu edytował ten post 24 luty 2019 15:00


#18
egon

egon

    Amator

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 25 postów
  • LokalizacjaGB
Dzisiaj nareszcie odpaliłem grę i...
no właśnie słabo trochę.
Mam pytanie do posiadaczy kierownicy logitech g29 jak ustawić ffb bo kiepsko
to wygląda.

Użytkownik egon edytował ten post 26 luty 2019 20:20


#19
smogf

smogf

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 532 postów
  • LokalizacjaSlubice

No i ja tez w nareszcie odpaliłem. Szału nie robi. Do tego kto wymyślił, żeby na początek dać te nudne asfalty w karierze. Przecież to odbiera chęci do dalszego grania. No ale będzie nowa "drinking game".

 

A teraz w razie jakby ktoś z OSW korzystał jeszcze z softu MMOS to fix na kontroler.

 

input/devices/device_defines.xml dopisujemy:

 

Spoiler

 

Natomiast w input/actionmaps/ tworzymy plik mmos_forcefeedback_2014.xml z poniższą zawartością:

Spoiler

 

I jeszcze pytanie. Wybrałem język angielski ale pilot dalej gada po polsku. Jak ustawić angielskiego pilota? :(


PC

 

Rig

 
 

#20
Chad_MC

Chad_MC

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 108 postów
  • STEAM ID:chad_mc
  • Origin ID:Chad_MC1
  • LokalizacjaPOL

Pilota ustawiasz w swoim profilu w grze



#21
DariuszM

DariuszM

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 1 postów

Dzień dobry nieznajomym i witaj ponownie "stara gwardio" ;)

 

Potrzebuję małej pomocy z Dirtem, bo ja bardziej wyścigowy niż rajdowy jestem - czy w grze są jakieś szczególnie łatwiejsze w prowadzeniu samochody w obrębie jednej klasy, czy w zasadzie jeden pies i liczy się to, co się podoba? 



#22
MariuszB35PL

MariuszB35PL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 713 postów
  • STEAM ID:mariusz33pl
  • LokalizacjaOlsztyn
Pilota chyba wybierasz w swoim profilu w grze.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Ryzen 3600@4.2 GHz, RTX 2080Super Msi X Trio, Msi Tomahowk B450, 2x8GB Ram 3733@3800 CL16 Patriot Viper Steel, AOC 32" C32G1 144Hz , Thrustmaster TX, Thrustmaster T-LCM, Shifter Sekwencja by Carson 


#23
Rafer

Rafer

Zapraszam Was do naszej recki :) Mocny tytuł, ale też nie pozbawiony wad.

 

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować



Plusy

+ Świetny model jazdy i fizyka prowadzenia
+ Doskonałe trasy i degradacja podłoża
+ Dźwięk aut jest wręcz hipnotyzujący
+ Modele aut, różnorodność i ich model drobnych uszkodzeń
+ Licencja FIA Rallycross
+ Element zarządzenia własnym team’em oraz czasem na naprawę
+ Optymalizacja
+ Czysta miodność i syndrom „jeszcze jednej próby”
 
Minusy
- Drobne uchybienia w kwestii FFB 
- Błędy graficzne i niepatrzenia w lokalizacji
- Brak zimowych stage’ów

Użytkownik Rafer edytował ten post 27 luty 2019 18:34


#24
DrFugazi

DrFugazi

    Zapaleniec

  • Moderatorzy
  • 1417 postów
  • STEAM ID:drfugazi
  • PSN id:drfugaz
  • LokalizacjaKatowice

Całkiem kompleksowa recenzja wraz z nakreśleniem historii tytułu by Viperconcept:


Racing! Because football requires only one ball.
http://hayabusa.eu.org/


PC

Rig

#25
MariuszB35PL

MariuszB35PL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 713 postów
  • STEAM ID:mariusz33pl
  • LokalizacjaOlsztyn

A wiecie czy może będzie możliwość założenia takich mistrzostw jak w Dirt 1 ? czyli na stronie zakładamy rajd dajemy termin na rozegranie chętni dołączają rajd im się wyświetla w grze i jechanka. Czy takie rzeczy to tylko w DR i nie ma co liczyć na to w DR2


Ryzen 3600@4.2 GHz, RTX 2080Super Msi X Trio, Msi Tomahowk B450, 2x8GB Ram 3733@3800 CL16 Patriot Viper Steel, AOC 32" C32G1 144Hz , Thrustmaster TX, Thrustmaster T-LCM, Shifter Sekwencja by Carson 


#26
Palo Samo

Palo Samo

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 920 postów
  • STEAM ID:palosamo
  • LokalizacjaMorecambe, UK (Istebna, PL)

Szybkie zapytanko w Googlach i okazuje sie, ze lig na razie nie ma, ale ponoc maja byc za kilka tygodni. Ale reki nie dam sobie uciac.



#27
Radosław Czech

Radosław Czech

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 2 postów
  • STEAM ID:efsx
Witam. Powiem tak. Jestem załamany tym wydaniem. Po kilku latach gry w dirt rally myślałem że to będzie to! Dirt 4 już mnie rozłożył na łopatki... Ale od dwóch dni totalna porażka.
Takie moje pierwsze wrażenie ale po to piszę post że może ktoś pomoże. Najbardziej denerwuje mnie sterownie a posiadam logitech g27. W tej grze nie ma ff! A próbowałem już te tipsy z neta które prawie nic nie dają. Na chwilę obecną jeździ mi się fatalnie. Nie wierzę że producent zrobił taki zły tytuł. Jak auto może mi przy 40km/h wypaść z drogi??? Jak przy 50km/h mogę nie panować nad autem? Widok z kabiny bo tylko taki preferuje jest nierealny nawet trochę. Poczucie prędkości żadne. Oczywiście już zmieniłem chyba wszystko co się da i dalej to samo. W logitech profile już też grzebane. Ta gra jest nie grywalna na kierownicy. Czy oni kompletnie o tym zapomnieli? Tyle czasu robili grę i nawet wycieraczki same chodzą i wyłączyć ich nie można czasami! Kpina jakaś. Produkt kupiony na steam oryginalny i narazie włączyć mi się tego nie chce. Grafika na gf1070 chodzi dobrze to tyle mogę powiedzieć. Poradźcie coś bo odechciewa się grać!

#28
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Witaj @Radosław Czech, cóż nie wiem czy Cię to pocieszy czy nie, ale Codemaster jest jedną z tych firm której czasem trafi się udany tytuł. O zrozumieniu rynku i jakiejś metodyce nie może być tu mowy. Dirt Rally 1 na pewno nie był idealny, ale w wielu aspektach wpasował się w gusta wygłodniałej rajdowych szaleństw puli graczy. Dirt 4 do dziś trudno powiedzieć czym miał być. Po prostu wyszedł a że gracze oczekiwali nowej rajdówki po DR to jakoś się sprzedał. Dirt Rally 2.0 tytułem nawiązuje do kultowego Colina, ale to inna przestrzeń, inny czas. W tydzień po premierze na Steam recenzje z Pozytywne spadły na Mieszane. Codies nie słynie z przejmowania się głosami społeczności, więc czy będą patche czy nie będą, wszystko jedno. Co się ma sprzedać w 3 tygodnie a potem dobić promocjami w 3 miesiące i jedziemy dalej, bo na karku F1 2019.

 

Uproszczony FFB, brak czucia nawierzchni, tradycyjna bieda na asfalcie. Kto by się przejmował?

 

Ja już się nauczyłem nie mieć dużych oczekiwań odnośnie ich produkcji. Siądzie to fajnie, nie to trudno, za rok będzie kolejne rozdanie.

 

Może Dirt Rally 3?  :faja:


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)

#29
FRAJDA Daniel

FRAJDA Daniel

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 81 postów
  • LokalizacjaOlsztynek

Czy ktoś kojarzy jak otrzymać 1milion CR o którym Codemasters pisało ? TO było dla tych co kupili deluxe, mam taką a w grze nie widzę żeby mi wpadła banieczka CR na konto :)



#30
Chad_MC

Chad_MC

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 108 postów
  • STEAM ID:chad_mc
  • Origin ID:Chad_MC1
  • LokalizacjaPOL

Ale to było w pierwszy weekend jak gra była przedpremierowo dla tych co mieli deluxa. Przynajmniej ja wtedy dostałem te creditsy.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych