Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Dirt 2.0 - pierwsze wrażenia i recenzje


Najlepsza odpowiedź rauf , 24 luty 2019 11:55

@Bart, przed startem menu Option/Game Settings/Difficulty/AI Performance

 

Pierwszy kontakt i wrażenia:

  • 2019 rok, kolejny tytuł Codemasters gdzie gracze PC muszą zgadywać którzy przycisk do czego służy, całe menu operuje na dziwacznej logice z klawiszologią wprost z konsolowego pada i nie można tego przebindować
  • lata lecą a Codemasters nie chce zaakceptować faktu, że w grach samochodowych poprawne ustawienia FOV i pełna regulacja pozycji kamery to podstawa
  • krok wstecz względem poprzednich gierek, usunięto widok z dasha, który jako tako ratował sytuację z niepoprawnym FOV
  • prymitywne poszerzanie widoku suwakiem wąsko-szeroko operuje w zakresie 35-75 z skokiem co 5 (default zatem to 55), i odbywa się bez podglądu, ustawiamy więc w ciemno (w F1 był już podgląd) 
  • FOV w DR2.0 jest anamorficzny (spięty horyzontalnie i wertykalnie) więc poprawnie obrazuje głównie dla natywnej proporcji 16:9, w pozostałych jak 4:3, 21:9 czy wymuszonych 3 ekranach skalowanie jest niepoprawne i obraz zamiast regulować pole widzenia po prostu się oddala (coś jak zoom)
  • zoomowanie FOV działa tylko dla 3 widoków: zderzak, maska i jeden z kokpitowych (oczy kierowcy), pozostałe widoki: 2x zewnątrz i drugi z kokpitu są nieregulowane w żaden sposób
  • ustawienia kamery działają tylko w jednym widoku z kokpitu (coś jak ustawienia fotela) w ograniczonym zakresie możliwe jest przesuwanie przód/tył, góra/dól, pochył - więc nie da się ustawić w miarę realistycznego FOV i pozycji takiej żeby kokpit nie zasłaniał elementów trasy czy apexów, zastaje zatem maska
  • brak wsparcia dla tripla
  • spojrzenie do tyłu w kokpicie pokazuje widok z wnętrzem samochodu, to duży plus
  • dopracowana, przyjemna sfera gamingowa, animacje w menu, cut scenki, narracja audio, wszystko w klimatach rajdowych, to się bardzo podoba
  • zupełnie różny styl wizualny loading screenów czy planszy tytułowej a tego jak wygląda scena na trasie a wygląda dużo mnie ładnie niestety
  • wizualnie gameplay nie porywa, wnętrza aut mało detaliczne, odbicia wyglądają na skokowo odświeżane, nitka trasy i otoczenie skąpane w baśniowym blurze którego nie da się wyłączyć, szczególnie drzewa to jakiś kreskówkowy kolaż (wszystko na ultra 1440p, bez abberacji chromatycznej i blura) 
  • uszkodzenia wyglądają na rozbudowane względem poprzednich dirtów, wpływ na jazdę do dokładniejszego przetestowania
  • fizyka na szutrze podobna do DR1, na asfalcie nie ma się co pastwić, wszystko już zostało powiedziane
  • optymalizacja poprawna, Ego Engine Codies nie ma problemów z wydajnością ani przesadnymi wymaganiami
  • sterowanie padem i klawiaturą realistyczne  :cool:

Krok naprzód w rozwoju serii Dirt i krok w bok w rozwoju części Rally.

Przejdź do postu »


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#31
Palo Samo

Palo Samo

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 920 postów
  • STEAM ID:palosamo
  • LokalizacjaMorecambe, UK (Istebna, PL)

To bylo zadoscuczynienie za nieudany start w wyniku ktorego gracze nie mogli grac (problem z serwerem).



#32
DeltaFoxtrot

DeltaFoxtrot

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 255 postów

Witam po latach :)

A ja dla odmiany powiem, ze D2 nawet mi podpasowal. Wydaje mi sie, ze jesli chodzi o fizyke to jest delikatny progres wzgledem D1. Owszem moze stare wurce cos zbyt podsterowne ale pamietam na filmach z dawnych lat jak keirowcy mowili, ze to ze maja taka duza moc wcale nie oznacza ze zamiataja tylkiem po wcisnieciu gazu. Trzeba troche powalczyc z nimi i mam wrazenie ze w tej grze tak wlasnie jest. Escortem jezdzi sie calkiem przyjemnie i R5 tez jest OK. Z drugiej strony mam mieszane wrazenia jesli chodzi o tylnonapedowe rajdowki. Z jednej strony chca juz tak zabic jak w jedynce ale z drugiej... wydawalo mi sie ze tylny naped po dodaniu gazu powinien zamiatac tylem a po odpuszczeniu prostowac a tu jest jakby odwrotnie - tez macie takie wrazenie?

Troche mnie tez wkurza to oswietlenie - w dzien w lasach w Polsce czy USA jest tak ciemno, ze nie widac gdzie jechac a oczywiscie swiatla nie dzialaja prawidlowo. Mam nadzieje ze to naprawia.

No i sprawa lig online - czemu to zlikwidowali jak w miare ok to funkcjonowalo w jedynce?



#33
Palo Samo

Palo Samo

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 920 postów
  • STEAM ID:palosamo
  • LokalizacjaMorecambe, UK (Istebna, PL)

No coz, jak zwykle wydano pol-produkt, ktory bedzie aktualizowany z uplywem czasu. Bledy tez beda naprawiane latkami, a ligi byc moze sie pojawia w niedlugim czasie. Kto wie?



#34
DeltaFoxtrot

DeltaFoxtrot

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 255 postów

jeszcze mam takie pytanie - kupilem wersje podstawowa i zastanawiam sie czy teraz wszystkie nowe trasy i auta bede musial dokupywac czy to bedzie za free (w takim razie co zawieraly drozsze wersje?). Bo troche to jest zagmatwane - jakies sezony, jakies DLC i czlowiek nie wie co jest gdzie. A tak na marginesie to z cena troche poplyneli...



#35
MariuszB35PL

MariuszB35PL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 713 postów
  • STEAM ID:mariusz33pl
  • LokalizacjaOlsztyn
Dlc tylko dla tych z deluxe . Jak chcesz do swojej wersji to trzeba kupić sezon passa za 120 chyba zł.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Ryzen 3600@4.2 GHz, RTX 2080Super Msi X Trio, Msi Tomahowk B450, 2x8GB Ram 3733@3800 CL16 Patriot Viper Steel, AOC 32" C32G1 144Hz , Thrustmaster TX, Thrustmaster T-LCM, Shifter Sekwencja by Carson 


#36
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1712 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth
Kierowca rajdowy Mikołaj Marczyk daje czadu w Dirt Rally 2.0....

Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with 20Nm Small Mige motor powered with Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, MOMO Prototipo S steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor

PC - still under construction





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych