Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

WIELKI PORADNIK EKRANY DO SIMRACINGU by Martion

tutorial poradnik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#46
kaz

kaz

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 255 postów
  • LokalizacjaChorzów

32" to jest IMHO optiumum do reala i w sumie więcej nawet nie będzie potrzeba chyba już nigdy.

Ze względu na rozmiary obręczy, widok i perspektywę przy wzroku oddalonym o typowe 80cm od ekranu - uważam dokładnie tak samo.
Ideałem do simracingu będzie IMHO triple na Samsung Odyssey G7 32", który ma zakrzywienie (i większość innych parametrów) jak G9 :)

W dodatku okazuje się, że Asus ROG Bezel Free Kit spokojnie i z powodzeniem ludzie używają na 32" curved po minimalnej modyfikacji. Nie na każdej marce się to podobno sprawdza, ale na AOC jest sprawdzone. Triple FTW.

Użytkownik kaz edytował ten post 22 czerwiec 2020 11:30


#47
haefen

haefen

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 369 postów

W dużym uproszczeniu, zakładając, że układ kierowniczy składa się z walca o średnicy 6cm, ważącego 1kg i obręczy o średnicy 30cm, ważącej również 1kg:

 

Wzór na moment bezwładności walca (kolumny): I = 1/2 * m * R^2, gdzie m to masa a R to promień walca

Wzór na moment bezwładności obręczy: I = m * R^2

Moment bezwładności układu to moment kółka + moment kolumny:

Moment kolumny = 1/2 * 1kg * 3cm^2 = 4,5 kg*m2

Moment obręczy = 1kg * 15cm^2 = 225 kg*m2

 

Myślę, ze taki prosty przykład obrazuje, jak mały jest wpływ kolumny na moment bezwładności, od którego bezpośrednio zależy opór, jaki stawiany jest silnikowi w ruchu obrotowym.


PC

 

Rig

#48
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1903 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth
A dlaczego akurat dałeś 3cm? To średnia na zasadzie wydaje mi się rozumiem. Ta może być jednak obarczona sporym błędem. Element przy silniku w najszerszym miejscu ma aż 11cm... i zmniejsza się do około 9,5cm przy części pofalowanej. Obręcz nie waży 1kg 15cm od środka, cała kierownica łącznie z ramionami zwykle waży około 1kg a karbonowe nawet 500-760g... Nie ma to jak praktyczne testy FFB.

Użytkownik me2slow edytował ten post 22 czerwiec 2020 14:11

Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, MOMO Prototipo S steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - still under construction


#49
haefen

haefen

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 369 postów

A dlaczego akurat dałeś 3cm? To średnia na zasadzie wydaje mi się rozumiem. Ta może być jednak obarczona sporym błędem. Element przy silniku w najszerszym miejscu ma aż 11cm... i zmniejsza się do około 9,5cm przy części pofalowanej. Obręcz nie waży 1kg 15cm od środka, cała kierownica łącznie z ramionami zwykle waży około 1kg a karbonowe nawet 500-760g... Nie ma to jak praktyczne testy FFB.

 

To prawda, przykład był jak najprostszy. i bardziej chodziło mi o to, żeby jako ten walec uwzględnić przedłużkę, a nie elementy, które i tak obligatoryjnie są częścią zestawu.

I = 1/2*m*R^2 to jest po prostu wzór na moment walca.

 

Jeśli chodzi o sam obrót, nawet przy grubszej kolumnie, dalej jest to kilka, w porywach kilkanaśccie procent, co przy motorach 20+ Nm, teoretycznie, nie powinno skuktować drastycznym spadkiem siły.

 

Natomiast zgadzam się, ze wydłużenie dźwigni, na której wisi kierownica, może mieć już negatywny wpływ na łożysko.


PC

 

Rig

#50
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1903 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth
Mam kierownicę DD 20Nm i w testach praktycznych jest dla mnie różnica w rozdzielczości / mikro detalach nawet przy stosunkowo małych zmianach wagi rotującej. Przecież kierownica nie chodzi cały czas na full czyli w moim wypadku 20Nm, mikro detale to są + - 0.00... Nm. Moja karbonowa kierownica waży około 700g łącznie z ramionami, ponieważ ramiona schodzą się do środka i swoje też ważą to masa rotująca oddalona 15cm od środka musi być pomniejszona, czyli finalnie prawdopodobnie będzie to + - 400g, jak teraz będą wyglądały obliczenia z wartością 0.4kg a nie 1kg masy oddalonej od środka 15cm?

Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, MOMO Prototipo S steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - still under construction


#51
haefen

haefen

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 369 postów

Na pewno lepiej. :)

Jeśli mówisz, że w twoim przypadku jest to wyczuwalne, to zapewne tak jest. :)

 

Każda masa oddalona od osi jakiś opór zawsze musi spowodować.

Warto po prostu mieć na uwadze, że mimo wszystko czynnikiem najważniejszym jest promień oddalenia jej od osi.

 

Może kiedyś sprawię sobie sprzęt DD i protestuję, ale nie mam ciśnienia, tym bardziej, że zaczynam poważna przygodę z simracingiem dopiero i kupiłem przyzwoitą (przynajmniej na razie mam takie odczucie) kierownicę, czyli TS-PC. Priorytetem jest monitor, bo o ile da sięspokojnie grać na 16:9 27", kiedy mam go ok. 60cm od oczu, to jednak CRG9 kusi... :P

Tu się, niestety, wszystko rozchodzi o ograniczoną przestrzeń w mieszkaniu i racjonalność zakupów. :D

CRG9 to w tej chwili max, co upchnę, a gogle VR mnie nie jarają. :P


PC

 

Rig

#52
Mariusz Kazubek

Mariusz Kazubek

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 8 postów
  • Discord:Wafl #6339

Spieracie się tu panowie tak o tą masę rotującą, a prawda leży jak zwykle po środku, bo ważny jest tak jak @haefen pisze moment bezwładności a nie masa, ale fakt pozostaje taki, że każda redukcja masy przy stałej geometrii prowadzi do zmniejszenia momentu bezwładności, a czy ktoś jest w stanie to odczuć w przypadku tak subtelnych różnic jak element o tak małym momencie z definicji jak oś silnika to już sprawa indywidualna i bardzo zależy od ustawień, bazy, i reszty sprzętu - zwłaszcza obręczy - która jest największym czynnikiem w tym równaniu:) Natomiast co do takiej hardcorowej przedłużki to podejrzewam że nawet niekoniecznie moment bezwładności zabije szczegółowość FFB co utrata sztywności skrętnej na tak długiej kolumnie, dodatkowych połączeniach itd... więc tak jak Kowal Mirek mówi... raczej nie pomaga takie rozwiązanie:P







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: tutorial, poradnik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych