Dyrektor kreatywny T10 Chris Esaki ujawnił podczas wywiadu, że Forza 8 jest już w wewnętrznej grywalnej wersji, jednak nie potwierdził kiedy możemy spodziewać się premiery. Przypuszczalnie będzie to tytuł startowy nowej generacji konsoli XBOX Scarlett, podobnie jak miało to miejsce z Forza 5 i XBOX ONE.
Okładka jak i logo oczywiście fake ale muszę przyznać, że ktoś ładnie pod Cyberpunka podłożył kolor!
Czego możemy się spodziewać?
- Nowy model opon
- Dynamiczne temperatury toru
- Gumowanie toru
- Globalne ciśnienie powietrza wpływające na wydajność silników, opon i aerodynamikę
- Nowy model zawieszenia
- Wiele nowych zmian, nie tylko dotyczących modelu jazdy
Forza Monthly | December Edition
Wcześniej w tym roku pojawiały się przecieki że:
- powrót do klimatu klasycznych odsłon Motorsportu z części FM3 oraz FM4
- duże zmiany w udźwiękowieniu
- znacząco poprawiony model AI czyli Driveatarów
- więcej dowolności w przerabianiu aut, mniej zasadnicze ograniczenia klasami
Wygląda to całkiem pozytywnie, ale jak dobrze pamiętamy przy poprzednich odsłonach mimo, że zapowiedzi również były entuzjastyczne to jednak kolejne części nie porwały graczy. Obecnie to cykl Horizon przejął pałeczkę i zepchnął torowy Motorsport w cień. Może pora odrodzić serie?
Cykl Forza w roku 2019 ma planową przerwę, developer chciał zyskać więcej czasu na opracowanie kolejnej części i dać odpocząć franczyzie. Oby przyniosło to należyty skutek.
Dla przypomnienia do tej pory widzieliśmy 2 letni cykl wydawniczy:
- FM7 2017 - ostatnia część (PC i XBONE)
- Forza APEX 2016 - pierwsza edycja na PC, taka bardzo okrojona darmowa FM6
- FM6 2015 (na XBONE)
- FM5 2013 ((debiut na XBONE)
Pokrótce co stało się z Motorsportem, że stracił na popularności
Wymuszone ale konieczne zmiany w Forza Motorsport 7
Czego osobiście oczekuje po FM8? Mógłbym powtórzyć to co wypominam od FM5:
- przyłożenie się do dźwięków silnika, bo obecnie to porażka (mnóstwo błędów i klonów)
- poważne podejście do widoku z kokpitu, custom FOV i POV
- dopracowany park maszyn, teraz straszne dziury w markach i modelach, zdecydowany powrót do cywili, przegląd rynku, najnowszych modeli, supercary
- znacznie mniej sportscarów, konkurencja na rynku jest olbrzymia komu potrzebne kolejne GT3
- ambitniejszy model jazdy, nie musi być sim, ale niech będzie wyczuwalnie bardziej zaawansowany niż w Horizon
- funkcje wyścigowe jak flagi, safety car, reguły, pełna customizacja pod online oczywiście
- klimat motoryzacji z czasów Top Gear, najlepszy na rynku tryb foto, autovista i coś więcej bo w tym zawsze byli kreatywni
- leaderboardy skłaniające do rywalizacji
- premiowanie jazdy bez asyst, żeby był powód do masterowania a nie skrzynki, nagrody i jakieś losowania rodem z arcardówek
- fizyka kolizji, nowe konsole to CPU 8/16 XBOX Series X - 9 generacja konsol NIE Scarlett niech popracują, jeśli nie zniszczenia pojazdów to otoczenie ma latać, tor gumować, cząsteczki nadawać realizmu i 3D
Na sterowanie kierownicami już nie liczę od dawna, to zawsze będzie seria dla padów i niech tak zostanie.
Ale spodziewam się doskonałej optymalizacji, Forza Horizon 4 to jedna z lepiej opracowanych gier pod DX12, doskonałe rozwiązania funkcji skalowania ustawień do wydajności sprzętu, płynny render niezależnie od ilości przeciwników, dopiero co dodano też tryb Battle Royal (spokojnie, elimation race były przecież od dawna, więc to tylko małe rozszerzenie koncepcji!) który działa dla 72 graczy, może zatem i w FM8 zobaczymy większe niż 16 osobowe gridy, sprzęt (nowa konsola) nareszcie powinien pozwolić na znacznie więcej obliczeń.
Temat o Forza 7
http://simrace.pl/fo...7-temat-ogólny/
Temat o Forza 6
http://simrace.pl/fo...ź-newsy-plotki/
Temat o Forza 5
http://simrace.pl/fo...mości-i-plotki/