Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Test profesjonalnego symulatora FIA F3 2019

- - - - - video

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1
DamianL

DamianL
  • STEAM ID:DamianL
  • PSN id:Czempion
  • LokalizacjaŚwidnica

Cześć!

Jakiś czas temu odwiedzałem symulator w jednej z siedzib Trident Motorsport w malutkiej i przesympatycznej miejscowości Formigine. Miałem okazję przetestować ich symulator FIA F3, oparty na platformie rFactor Pro. Test był na torze Monza.

Obraz - generowany przez trzy projektory w sposób panoramiczny. FOV taki sam jak bym siedział w bolidzie (odnosząc się do bardzo dobrze znanego mi KTM'a, Radicala którym miałem okazję się przejechać czy nawet Formułą Student, którą testowałem i ustawiałem studenciakom).

Kierownica - pełnoprawna replika kierownicy z F2 (więcej opcji niż standardowo F3) z wyświetlaczem LCD. Pełny direct drive, było by w stanie nie tylko przysłowiowo, ale i dosłownie  "wyrwać łapy", a wszelkie mocniejsze skręty np. szybkie przejścia typu Ascari lub pierwsza szykana na Monzy wymagała krzepy. Żadna kierownica którą do tej pory testowałem nie oddawała tak oporu przy wykonywaniu ruchu.

 

Monokok - Dallara GP3, model tuż przed wprowadzeniem nowej spec. FIA F3 (jeszcze bez HALO np.). Od razu uprzedzę pytania - HALO w żaden sposób nie przeszkadzało by w jeździe. Monokok był oparty o siłowniki 6DoF.

Software - rF Pro + dedykowana wersja toru Monza (nie wiem czy laser-scanned, ale dużo lepiej oddawał pochylenia niż nawet to co jest w Assetto Corsa).

Telemetria - McLaren ATLAS, podstawowe wykresy w praktyce wszędzie to jest to samo

Pedały - 1:1 pedal-box z bolidu (GP3? F3?), hamulce na hydraulice. Miałem wrażenie, że tak jak testowałem hydraulikę Tiltona w różnych Polskich symulatorowniach, to w tym co miałem do czynienia we Włoszech była wymagana znacznie większa krzepa w lewej nodze.

Wrażenia? Podkreślę, że do tej pory nigdy nie jeździłem na tak profesjonalnym stanowisku.

Stanowisko było w pełni profesjonalne, pierwszy feeling nie sprawia niespodzianek wprawnemu kierowcy czy simracerowi. Adaptacja do perspektywy od projektorów nie sprawia żadnego problemu jeśli prawidłowo stosuje się "eye vision". Dla wielu osób zaskoczeniem może być bardzo duży opór na kierownicy, która jest wymagająca w skręcaniu. 

Bolid zachowywał się jak typowy bolid juniorski, chociaż uważam że dla osoby która nigdy nie miała styczności z czymś takim, lepsza była by F4 do nauki, aby od razu wdrożyć wysokie tempo. Tak jak na co dzień jeżdżę na G27 w warunkach domowych, zastosowanie na serio twardego pedal boxa w połączeniu z pozycją pół-leżącą sprawia największy problem przy hamowaniu, a bardziej w zakresie przywyknięcia do płynnego odpuszczania hamulca. Jest to niezwykle kluczowe w samochodzie w którym złotą zasadą do sukcesu jest jak najbardziej precyzyjny trail braking.

 

Aerodynamika działa ZUPEŁNIE inaczej niż w standardowym AC, gdzie tam jest ona przegięta na przesadzony nadmiar przyczepności. Tak jak w wielu autach w AC z aero można śmiało albo hamować albo przyspieszać na aerodynamice, to tutaj np. do pierwszego zakrętu Lesmo należy "wpuścić" auto na prędkości puszczając wszystkie pedały, ufając w ten sposób aerodynamice samochodu. W Assetto czy nawet w rF2 steam'owym można duużo szybciej przyspieszać i auto nie wypycha z zakrętu pod wpływem zwiększania docisku. Jak ktoś byłby ciekaw tempa, mając w zasadzie jedną sesję treningową 20 minut z zapoznaniem na zasadzie "to jedziesz" + sesję pomiarową 20 minut, straciłem 0,8 s do gościa który jeździ na tym sprzęcie regularnie. Sam inżynier na miejscu powiedział tylko, że temat wyglądałby inaczej jakbym miał chociaż minimum jedną sesję, tym bardziej że adaptacja do tego stanowiska nie była najłatwiejsza.

 

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować

 

Nie wiem co jeszcze mogę od siebie dodać, zapraszam do komentarzy i zapoznania się z on-board'em:)


Użytkownik DamianL edytował ten post 07 kwiecień 2020 19:38

Treningi jazdy wyścigowej (prawdziwe tory & Assetto Corsa / AC Competizione)
- pełen zakres zajęć (od podstaw elementarnych do zaawansowanych technik)

- pomoc w setupie
- strategie wyścigowe i taktyki
- nauka jazdy w tłoku (atak, obrona)

- skuteczne wdrożenie z symulatora na tor oraz z toru na symulator 
 

https://www.facebook.../lempartracing/

https://lempartracing.com/


#2
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Bardzo ciekawy opis, pamiętam jak wyjeżdżałeś na testy gadaliśmy jak to będzie z rF Pro, szkoda że nie wyciągnąłeś z nich detali na temat toru.
Ale trudno podejrzewać, żeby to nie był pełny skan. 

 

Jakiś follow up będzie po testach czy tajemnica?

 

 

Ciekawostaka w 0:19 jest widoczne klatkowanie, i to nie związane z filmem/nagraniem a wyraźniej render poleciał na tak 30 fps  :gwizdze:


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Mefju91 uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)

#3
Glaniu

Glaniu

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 465 postów

Koła wydaja się ciut za daleko względem kokpitu. Czy to tylko taka perspektywa?



#4
Mav309

Mav309

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 625 postów
  • Discord:Mav309#6943
  • LokalizacjaImmersione Scuderia Corsa

Koła wydaja się ciut za daleko względem kokpitu. Czy to tylko taka perspektywa?

Wdaje mi się że to wina perspektywy, bo kamera nie patrzy z kąta kierowcy, który np. czarnego kwadratu do którego jest "przyczepione" zawieszenie w oczywisty sposób nie widzi.

 

Ciekawostaka w 0:19 jest widoczne klatkowanie, i to nie związane z filmem/nagraniem a wyraźniej render poleciał na tak 30 fps

 

Też mi się rzuciło w oczy -  polecam spowolnić YT na 0.25 to efekt przybiera formę koszmaru :)

Wygląda to tak, jakby  był zapięty vsync na 60 klatek ze względu na projektory.


7tBY5I9.jpg

When I fall down, don't give me your hand, I will get up stronger.

PC

 

Rig

 

 

 


#5
DamianL

DamianL
  • STEAM ID:DamianL
  • PSN id:Czempion
  • LokalizacjaŚwidnica

Koła wydaja się ciut za daleko względem kokpitu. Czy to tylko taka perspektywa?

Wszystko było okej, tylko kwestia perspektywy ;) Siedząc monokoku nie miałem problemy z oceną odległości etc.

@Mav309 & @rauf

Być może właśnie V-Sync dał taki efekt. Przysięgam jednak, że totalnie nie zauważyłem tego w trakcie jazdy, zwłaszcza że w oczach sam obraz był dokładniejszy i ostrzejszy i dużo bardziej płynny niż oddaje to nagranie.


Treningi jazdy wyścigowej (prawdziwe tory & Assetto Corsa / AC Competizione)
- pełen zakres zajęć (od podstaw elementarnych do zaawansowanych technik)

- pomoc w setupie
- strategie wyścigowe i taktyki
- nauka jazdy w tłoku (atak, obrona)

- skuteczne wdrożenie z symulatora na tor oraz z toru na symulator 
 

https://www.facebook.../lempartracing/

https://lempartracing.com/






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: video

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych