Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Jak ustawić samochód? Tutorial by DamianL

Tutorial tuning poradnik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
72 odpowiedzi w tym temacie

#31
DamianL

DamianL
  • STEAM ID:DamianL
  • PSN id:Czempion
  • LokalizacjaŚwidnica

W takim razie na weekend na szybciutko omówię dyferencjał, bo jest prosty a zarazem kluczowy do stabilności i stateczności samochodu, oraz powolutku zacznę coś sklejać z zawieszeń :)

Travel Range w AC ciężko mi opisać, ale to jest najprościej mówiąc z tego co sam zauważyłem po testach Formuły Abarth - skok amortyzatora. Im większa wartość, to amortyzator ma większy zakres pracy, jednak jednocześnie może bardziej "odpływać" wracając do stabilnego toru jazdy po najechaniu na kerba, oraz jego znaczenie jest mocno powiązane z ustawień sprężań i rozprężań amorków (bumpów i reboundów). Sprawdźcie sami zmieniając wartości ustawień od najniższej do najwyższej. Fajnie się sprawdza to na torach, gdzie czasami trzeba przyciąć dosyć ostrego kerba, aby uzyskać dobry czas. Ale jeszcze przyjdzie chwila na dokładniejsze omówienie tego :)

Oraz dla wyjaśnienia dodam - ja nie ustawiam niewiadomo jak precyzyjnie samochodów, bardziej korzystam z rozwiązań pokroju "basic", ale wszystko po kolei i daje to efekt. Nie jestem niewiadomo jak szybki, ale obecnie nie czuję potrzeb, by za każdym razem godzinami ustawiać jedno auto na jeden tor. Z reguły jeśli mam jakiś setup, to testuje go na 1-2 okrążenia, potem robię pierwsze drobne zmiany i później jest coraz to lepiej :) setup odgrywa kluczową rolę (nie jeden raz się o tym przekonałem) i nie słuchajcie się ludzi, którzy mówią, że setup nawet w Abarth'cie 500 nic nie daje. Jednak to my mamy decydujący wpływ na to jak go wykorzystamy.


Treningi jazdy wyścigowej (prawdziwe tory & Assetto Corsa / AC Competizione)
- pełen zakres zajęć (od podstaw elementarnych do zaawansowanych technik)

- pomoc w setupie
- strategie wyścigowe i taktyki
- nauka jazdy w tłoku (atak, obrona)

- skuteczne wdrożenie z symulatora na tor oraz z toru na symulator 
 

https://www.facebook.../lempartracing/

https://lempartracing.com/


#32
DamianL

DamianL
  • STEAM ID:DamianL
  • PSN id:Czempion
  • LokalizacjaŚwidnica

Wpis zaktualizowany o notkę o dyferencjale.


Treningi jazdy wyścigowej (prawdziwe tory & Assetto Corsa / AC Competizione)
- pełen zakres zajęć (od podstaw elementarnych do zaawansowanych technik)

- pomoc w setupie
- strategie wyścigowe i taktyki
- nauka jazdy w tłoku (atak, obrona)

- skuteczne wdrożenie z symulatora na tor oraz z toru na symulator 
 

https://www.facebook.../lempartracing/

https://lempartracing.com/


#33
stachu

stachu

    znany jako stringah

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 720 postów
  • STEAM ID:stringah
  • Social Club:stringah
  • LokalizacjaWrocław

Gitara Damian. 

Bardzo proszę o opisanie tych cholernych amorów. Tak z przykładami i w ogóle. :) 
Albo ja jestem oporny albo ustawianie amortyzatorów w AC jest oporne (czyt. inne niż wynika z teorii). Najlepiej to jakby ktoś kompetentny opisał setup całego zawieszenia. :)



#34
DamianL

DamianL
  • STEAM ID:DamianL
  • PSN id:Czempion
  • LokalizacjaŚwidnica

Pamiętam o tym :) Opiszę zaraz na początek ferii. Teraz mam jeszcze tydzień szkoły i nie odpuszczają mi nic w szkole.


Treningi jazdy wyścigowej (prawdziwe tory & Assetto Corsa / AC Competizione)
- pełen zakres zajęć (od podstaw elementarnych do zaawansowanych technik)

- pomoc w setupie
- strategie wyścigowe i taktyki
- nauka jazdy w tłoku (atak, obrona)

- skuteczne wdrożenie z symulatora na tor oraz z toru na symulator 
 

https://www.facebook.../lempartracing/

https://lempartracing.com/


#35
Pan Byku

Pan Byku

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 2 postów
  • STEAM ID:Pan Byku

Cześć. Będzie tego więcej? Przybywam z innego forum (innej gry), oczywiście w pokoju i jestem żądny wiedzy :). Mniemam, że nie ważne czy to pCars, czy Asseto, czy inna gra, to zasada jest ta sama. Mimo, iż angielski ogarniam, to po polsku jakoś szybciej się przyswaja. Do tego z obrazkami, na przykładach i z Q&A jest dużo łatwiej sobie to wyobrazić i wcielić do gry. Wreszcie wiem co to jest ten "camber" czy "toe-in". Brakuje mi jeszcze obeznania w nastawach zawieszenia, info co to jest "bump" i kiedy to się ustawia. Czy OP mógłby kontynuować swoje dzieło? A jeśli nie, to czy ktoś mógłby przekierować mnie do miejsca, gdzie znajdę podobne, wyjaśnione w zrozumiały sposób informacje?

 

Pzdr.


Użytkownik Pan Byku edytował ten post 18 czerwiec 2015 10:43


#36
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Damian chyba ostro zajęty ściganiem, bo faktycznie przepadł jakoś ostatnio. Na pewno znajdziesz coś wartościowego po polsku na simracing.pl

Co do uniwersalności tutków, to zasady są niby te same, ale imo proces ustawiania wygląda trochę inaczej w każdej z gier, co właśnie obserwuje rozgryzając Project CARS. Sporo więcej roboty ze zrozumieniem pewnych reakcji i znalezienia na nie odpowiedzi. Samych opcji jest też więcej po prostu: radiatory, COG, nawiew na heble, zwężka, bump/reb szybkie i wolne czyli 4 way.

 

Bump trzeba widzieć w połączeniu z Rebound, prosty przykład jedziesz na rowerze i podskakujesz, spadając utrzymuje Cię Bump-dobicie (załóżmy że pomijamy wartość Spring) a to co Cię odbije po dobiciu to wartość Rebound. Najważniejsza czasem nawet nie jest ich wartość numeryczna, a RELACJA pomiędzy Bump a Rebound. Teoretycznie Rebound powinien być zawsze sztywniejszy w relacji 3:2 (też  w uproszczeniu) ale ponieważ to gry to bywa że da się szybciej "jechać na Bumpie" czyli sztywniejszym dobicu niż odbiciu.

Umiejętne ustawienie FFB pozwala wyczuć wyraźnie działanie przodu i tyłu i ustawiać sobie praktycznie dowolnie charakterystykę wzdłużną amortyzacji. Za poprzeczną w uproszczeniu odpowiadają tutaj bardziej stabilizatory ARB.

 

No i cześć Byku :luzik:


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
e3k8 uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)

#37
Pan Byku

Pan Byku

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 2 postów
  • STEAM ID:Pan Byku

No cześć :) Dzięki za kilka słów wyjaśnień. Uznajmy, że przykład jest dla mnie jasny. To właśnie pCars spędza mi sen z powiek ;). Ale nie wiem czy nie rzucam się od razu na głęboką wodę. Bo im głębiej, tym bardziej zaczynam rozumieć, że praktycznie każde nastawy, bez względu, co to jest, wpływają na resztę. I jak sobie przekalkuluję, że zmiana kąta wychylenia koła, sprawa, że muszę przestawiać wszystko inne, to nieco zniechęca. A jestem poniekąd laikiem. I zastanawiam się, czy ta jak w realu, nie powinienem być tylko kierowcą a mieć swojego mechanika, magika od ustawień, który podczas jazdy będzie obserwował telemetrię i korygował to co potrzebne ;). Podziwiam zagorzałych simrace'erów, którzy kierowcami będąc, są jednocześnie specami od wszelakich nastaw i robią wszystko by zbliżyć się do rekordów o kilka tysięcznych. A może nawet je pobić :). Wiem, że praktyka czyni mistrza, ale z teorią będzie mi łatwiej podejść do tematu. I chyba szybciej. Bo nie bardzo mam czas, jeździć kilkadziesiąt kółek, jednym wózkiem i co jakiś czas przestawiać jeden suwak w lewo bądź w prawo, obserwując przy tym jakie to działanie ma wpływ na zachowanie samochodu, np. względem ostrego skrętu. Zresztą to też nie do końca ma sens. Chociażby z tego względu o którym pisałem wcześniej, że jeden suwak przestawię, drugi też, trzeci i ten trzeci będzie miał wpływ na pierwszy, który znów powinienem skorygować... Rety... Taki tam epos i rozkminę sobie walnąłem z okazji siedzenia w pracy ;). No nic. Zajrzę zatem na simracing.pl. Dzięki.


Użytkownik Pan Byku edytował ten post 18 czerwiec 2015 10:58


#38
Szumpeter

Szumpeter

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 421 postów
  • LokalizacjaOlsztyn

Jak Damian tworzył poszczególne części poradnika to rauf przypieprzał się o każdy najmniejszy szczegół, a teraz dziwi się dlaczego Damian nie pisze i sam odsyła na inne strony. 



#39
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Cześć pracy :faja:

 

Popatrz na Hołka czy Colina (kiedyś), nie dość że jeżdżą to każdy potrafi się rzucić na ziemię i zmienić półoś za pomocą długopisu, telefonu i paru przekleństw. Trzeba być twardym, poza tym nigdy nie wiemy kiedy wreszcie dostaniemy angaż do startu w Dakarze :prosi: a tam bez skilla mechanicznego nie da rady.

 

Poza tym dla zespołów cenni są zawodnicy dociekliwi, szukający lepszych rozwiązań i zaangażowani w stronę techniczą. Taki był Nicky Lauda i taki jest Robert Kubica. Chyba warto naśladować najlepszych. Teraz to ja odjechałem od tematu :mrgreen:

 

IMO na pewno warto uczuć się ustawiania, tylko zacząć od małych kroczków, choćby zrozumienia wpływu ciśnienia na temp. opon. Potem dołożyć do tego camber. Potem różnymi wartościami przesuwać charakterystykę od podsterownej do nadsterownej. To system naczyń połączonych, ale od czegoś trzeba zacząć i znowu nie jest takie trudne.

 

Jest taki poziom ustawień przy którym robię setup "uniwersalny" po prostu lepszy w każdym elemencie od stocku. Ale te ostatnie pare % ustawia się niekoniecznie na tylko lepiej ale swój styl jazdy i preferencje. Więc co dla mnie będzie max dla kogoś innego będzie za trudne czy niezrozumiałe. Dlatego the art of tuning zaczyna się od mega regularności danym autem na danym torze i wypracowania własnego stylu jazdy.


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
e3k8 uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)

#40
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

Bez przesady, Damian odwalił tutaj kawał dobrej roboty i  :brawo: dla niego. Uwagi również w cenie bo chyba o to chodzi w dyskusji. 

 

Ja niestety nie odnajduję się jako mechanik i staram się omijać te ustawienia do minimum. Chętnie za to korzystam z dobrodziejstw forumowiczów, którzy mimo wszystko chętnie się dzielą swoimi ustawieniami. Zawsze łatwiej coś przestawić niż budować od zera. Tym bardziej jak się nie ma aż takiej wiedzy. 


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi


#41
DamianL

DamianL
  • STEAM ID:DamianL
  • PSN id:Czempion
  • LokalizacjaŚwidnica

Chciałbym być zajęty ściganiem, póki co miałem wcześniej etap klasy maturalnej, wyciąganie ocen na pasek (wiecie, stypendia ;) ), zaraz potem egzaminy zawodowe i praca u siebie w Świdnicy, a zaraz potem wyjechałem do Niemiec do pracy na 3 miesiące do czasu studiów - trzeba uzbierać na a-grupe, oraz na daily car'a ;)


Z racji iż dalej są chętni na poradnik, to postaram się zmobilizować w ten weekend na dopracowanie go - weekendy mam wolne, jedynie nie mam dostępu do Assetto :)

Ps. Wybaczcie za tak sporą nieobecność, przy okazji w "swoim temacie" opiszę co u mnie słychać w kwestii samochodów.


Treningi jazdy wyścigowej (prawdziwe tory & Assetto Corsa / AC Competizione)
- pełen zakres zajęć (od podstaw elementarnych do zaawansowanych technik)

- pomoc w setupie
- strategie wyścigowe i taktyki
- nauka jazdy w tłoku (atak, obrona)

- skuteczne wdrożenie z symulatora na tor oraz z toru na symulator 
 

https://www.facebook.../lempartracing/

https://lempartracing.com/


#42
LKRISS

LKRISS
  • STEAM ID:lkriss2
  • Origin ID:BOTAWP
  • Xbox Live:LKRISS22
  • Social Club:lkriss22
  • LokalizacjaWarszawa

Koniecznie!  Czekamy na newsy ze świata  :okok:

 

pozdro


SimRace Polska "Prędkość dźwięku to bardzo dziwna sprawa. Rodzice coś mówią jak masz 15 lat a dociera dopiero koło trzydziestki"
simr.pngbutton-4220-black.png

Rig

PC

:idea: Uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi


#43
DamianL

DamianL
  • STEAM ID:DamianL
  • PSN id:Czempion
  • LokalizacjaŚwidnica

Wpis zaktualizowany o obiecane amorki! :)


Treningi jazdy wyścigowej (prawdziwe tory & Assetto Corsa / AC Competizione)
- pełen zakres zajęć (od podstaw elementarnych do zaawansowanych technik)

- pomoc w setupie
- strategie wyścigowe i taktyki
- nauka jazdy w tłoku (atak, obrona)

- skuteczne wdrożenie z symulatora na tor oraz z toru na symulator 
 

https://www.facebook.../lempartracing/

https://lempartracing.com/


#44
GTR

GTR
  • STEAM ID:GTR
  • Origin ID:GranTurismoR
  • Xbox Live:FilipM5
  • Social Club:FilipM5
  • LokalizacjaŻory

Przeczytałem, jest super. Dzięki Tobie chyba w końcu przekroczę swoją barierę suwakowego ustawiania samochodu, bo nigdy tego nie umiałem zrozumieć.

 

:brawo:


30285220960_fb97554753_n.jpg

| Flickr | Steam | Auto Kronika |

PC:

Spoiler

 Rig:
Spoiler

 

nismo


#45
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Amory :okok: za każdym updatem mam wrażenie że ten materiał jest ogromy i jeszcze sporo pisania Cię czeka.


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
e3k8 uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Tutorial, tuning, poradnik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych