Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Siła nacisku, twardość elastomerów w LC

poradnik tuning

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1
Mav309

Mav309

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 454 postów
  • LokalizacjaImmersione Scuderia Corsa

Dobra, skoro rozmowa odbiegła od wątku to kontynuujmy ją tutaj. Admina w wolnej chwili prosiłbym o przerzucenie postów z wątku o T-LCM bo niektórym temat twardości elastomerów w LC wydawał się niespójny z ich pedałami :?

 



Pamiętajcie, że jak LoadCell ma 200kg to nie jest automatycznie równoznaczne z tym, że trzeba użyć siły równej grawitacji 200kg na pedale, żeby w pełni wykorzystać jej skok. Każdy pedał ma odpowiedni "lewar" względem celki, więc taki Heusinkveld 135kg przy maksymalnym naciśnięciu hamulca potrzebuje około 60kg nacisku.

 


Oczywiście, że brałem pod uwagę, że nie ciśniemy bezpośrednio na pedał z siłą 200kg - to przecież niemożliwe.

Ale Twój przykład z 60 kg też nie jest do końca chyba właściwy, bo przekładnia hamulca aż taka nie jest bo te 60 kilo nacisku jest zbyt małe.

Z manuala HE:

"Any combination of green rubbers allow up to 136kg pedal force (measured at the footpad)."

 

Footpad czyli na pedał jednak trzeba deptać z dużą siłą przy maksymalnych nastawach.

 

Ja dla ułatwienia od początku operowałem wartością nacisku na belkę, żeby łatwiej tą wartość przyrównać do zakresu tensometru.

 

@me2slow, o "wysycaniu" zakresu działania belki piszą w manualu HE ostrzegając by nie popaść w sytuację że nie wykorzystujesz zakresu belki, automatycznie rezygnując z rozdzielczości tensometru a co za tym na zakres ruchu przypadnie Ci mniejsza rozdzielczość

 

Znów z manuala HE:

 

"Calibration wise, there are some tolerances on the load cell sensitivity and the amplification, so this isn’t down to 1kg accuracy. However, a good rule of thumb to calculate the pedal force is as follows:

  • On a V1 12bit board, every kilo is about 25 RAW calibration steps. This means that the white rubbers can be safely calibrated up to about 80×25 = 2000 RAW value, and the green rubbers to 135*25 = 3375 RAW value.

  • On a V2 16bit board, every kilo is about 400 RAW calibration steps. This means that the white rubbers can be safely calibrated up to about 80×400 = 32000 RAW value, and the green rubbers to 135*400 = 54000 RAW value."

 


When I fall down, don't give me your hand, I will get up stronger.

 

Rig

 

PC

 


#2
deeze

deeze

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 217 postów
  • Discord:pb67#4019
  • STEAM ID:deeze67
  • Origin ID:deeze67
  • LokalizacjaWarszawa
Ale Twój przykład z 60 kg też nie jest do końca chyba właściwy, bo przekładnia hamulca aż taka nie jest bo te 60 kilo nacisku jest zbyt małe.

 

Akurat tutaj odnosiłem się do pedałów HE Sprint (bo tam maksymalny nacisk na pedał to 65kg) - i większość 'reviewerów', łącznie z Barrym Rowlandem z SRG stwierdza, że to w zupełności wystarcza. Ale mniejsza o szczegóły :)


Użytkownik deeze edytował ten post 28 kwiecień 2020 12:23

Rig

 

PC

 

Twitch: PB67


#3
me2slow

me2slow

    ex.Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1420 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth
@mav309 moje zdanie jest trochę inne na ten temat, rozdzielczość jest ważna ale są granice. HE przesadza, mając w hamulcu nawet rozdzielczość w okolicach tylko 500 RAW przy 12 bitach, czyli zakres 0-500 to już jest bardzo bardzo dużo w praktyce. Pomyśl, biorąc pod uwagę tylko na przykład ruch pedału hamulca a nie nacisk, ten zwykle pracuje w zakresie plus minus 3 cm, podziel teraz te centymetry na 500 pozycji. Wyjdzie nam, że rozdzielczość to 0.06 milimetra. Nie potrzebujemy aż 3375 RAW jako minimum przy twardych elastomerach. Ja bym tą wartoś zmniejszył aż trzykrotnie do około 1000 RAW jako minimum którego nie powinniśmy przekraczać. Kilkaset pozycji nacisku 0-max to jest świat i ludzie w praktyce moim zdaniem. Podobnie jest z rozdzielczością kierownicy, ale tam wysoka rozdzielczość poprawia FFB, bo sygnał jest cyfrowy, czyli „ząbkowana sinusoida” wysoka rozdzielczość go wygładza i FFB jest bardziej smooth, więc są inne dodatkowe plusy których nie mamy przy pedałach... Gdyby kierownica nie miała FFB to te miliony CPR we współczesnych kierownicach DD nie miałyby zbyt wiele sensu....

Użytkownik me2slow edytował ten post 17 maj 2020 12:10






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: poradnik, tuning

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych