Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Thrustmaster T-LCM elastomery zamiast sprężyn DIY

tutorial poradnik projekt

58 odpowiedzi w tym temacie

#1
ziomalnb

ziomalnb

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 12 postów
Hej jakiś tydzień temu za namową @Tycha postanowiłem, że przerobie swoje t-lcmy i założę do nich elastomery. Generalnie wykonanie takich tulei można zlecić różnym firmom jak np. www.sklep-guma.pl, ale dużo tańszym kosztem i odrobiną wysiłku można to zrobić samemu :-)

1. Zamówiłem na allegro wałek elastomerowy, o dokładnie ten:

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować


2. Jak już przyszedł to wałek wkręciłem w imadło w taki sposób, aby z jednego z boków imadła wystawało dokładnie 13mm elastomeru (sprężyny w tlcm mają dokładnie 26mm).
3. Do cięcia użyłem zwykłego brzeszczotu do metalu. Cięcie przy samym boku imadła pomaga w równym ucięciu wałka. Polecam przez cały czas trzymać ręką odcinaną końcówkę, bo pod koniec cięcia lubi się wyginać i wtedy na pewno utniecie krzywo.
4. Następnie w pocięte wałeczki wkręciłem i wykręciłem wkręt do metalu, aby zrobić malutką dziurkę idealnie po środku wałka. Duże wiertło lubi się na początku ślizgać więc ten trik pomógł mi zrobić dziury idealnie na środku.
5. Duże dziury zrobiłem wiertłem do metalu o średnicy 8mm zwykłą wkrętarką na bardzo wolnych obrotach. Im szybszych obrotów użyjecie tym większe prawdopodobieństwo, że porozrywacie elastomer lub nie wywiercicie idealnie po środku.

P.S. nie polecam do etapu wiercenia dziur wkręcać elastomer w imadło bo się spłaszczy i otwór wyjdzie wam jajowaty oraz dużo łatwiej przez naprężenia elastomera o rozerwanie go. Ja wierciłem najpierw z jednej potem z drugiej stron. Pomocne bardzo okazało się uprzednie nawiercenie wkrętem bo wiedziałem w którym miejscu zacząć wiercenie po drugiej stronie.

Tak u mnie wyglądały gotowe wałeczki:

4sRzqwF.jpg

Czarne to są 65sHa, a żółte 55sHa. U siebie ostatecznie używam wyłącznie żółtych, tak jak @Tycha.

Sam montaż w pedale jest już bardzo prosty:
1. Usunąłem dolną sprężynę z bolca i nałożyłem tam elastomer.
2. Przełożyłem podkładką metalową i nałożyłem drugi wałek na którą też nałożyłem metalową podkładkę.
3. Teraz przyszedł czas na spężynę od pedałów, ja osobiście używam czarnej, a @Tycha woli czerwone. Oczywiście do sprężyny włożyłem te plastikowe zaślepeczki które są w zestawie.

Całość prezentuje się tak:


4LxDkqp.jpg

Oczywiście jeżeli zdecydujecie się na skorzystanie z mojego tutoriala to całość robicie na swoją odpowiedzialność. Nie odpowiadam za to jeżeli sami sobie coś uszkodzicie :-)

Użytkownik ziomalnb edytował ten post 02 maj 2020 22:35


#2
Giant Marcin

Giant Marcin

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 18 postów
  • Xbox Live:Giant Marcin
  • LokalizacjaJarosław

Dzięki za instrukcję. Jesteś zadowolony z tych pedałów? Jakie miałeś wcześniej i czy T-LCM są dużo lepsze?

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

#3
Everlost

Everlost

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 59 postów
Hej. Ten elastometr 55 Sha ciężko się ściska? Albo może są jakieś przeliczniki na kg? Buduje pedały od 0 na wzór heusingveld sprint i zastanawiam się nad 2 sprężynami na hamulcu z inną twardością lub elastometrem. Jedyne doświadczenie z namiastką tego rozwiazania miałem w T3PA i tym czymś przykręcanymi pod hamulec ale zdjąłem to jak tylko założyłem. Jakbym hamował w samochodzie bez pompy wspomagania...

#4
CorradoSKJ

CorradoSKJ
  • STEAM ID:CorradoSKJ
  • LokalizacjaBydgoszcz

Ostatnio dosyć często do mnie trafiają tematy zmiękczania elastomerów więc czuję się zobowiązany do wymądrzenia się ;p LC to tensometr czyli miernik nacisku, więc jeżeli montujecie elastomery o mniejszej twardości to nie znaczy to że możecie używać mniejszej siły do jego naciskania, to nie potencjometr. Siłę nadal musicie dać tą samą ale wydłużacie jedynie skok hamulca. Oczywiście jak zrekalibrujecie sobie LC to wtedy będziecie mogli używać mniej siły, ale im mniejszy zakres, tym mniejsza precyzja. Warto to brać pod uwagę przy takich modach. Wiem że prawie wszystkie pedały rynkowe (mówię o tych droższych) są w cholerę twarde ale to dlatego że nie mają symulować aut drogowych tylko hardcorowe parapety dlatego nie wolno pomijać "dnia nóg" :)



#5
ziomalnb

ziomalnb

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 12 postów

 

Dzięki za instrukcję. Jesteś zadowolony z tych pedałów? Jakie miałeś wcześniej i czy T-LCM są dużo lepsze?

 

 

Wcześniej jeździłem na T3PA PRO i T-LCM są o niebo lepsze. Zwłaszcza kiedy zmodowałem je o elastomery. Feeling jest zupełnie inny i lepiej czuć auto na dohamowaniach. Nie da się tego w ogóle porównać. 



#6
ziomalnb

ziomalnb

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 12 postów

Hej. Ten elastometr 55 Sha ciężko się ściska?
 

 

To jest bardzo subiektywne odczucie i niestety nie ma złotego środka. Jeżeli chodzi o siłę nacisku to dużo też zależy od konstrukcji samego pedała. Tutaj w T-LCM punk nacisku (nakładka stalowa) jest niżej usytuowana niż punkt ścisku elastomera i dlatego trzeba użyć większej siły aby go ścisnąć. Niestety jeżeli robisz sobie customa to będziesz musiał po prostu sprawdzić, które dla Ciebie będą najlepsze.



#7
Giant Marcin

Giant Marcin

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 18 postów
  • Xbox Live:Giant Marcin
  • LokalizacjaJarosław

Hej. Ten elastometr 55 Sha ciężko się ściska? Albo może są jakieś przeliczniki na kg? Buduje pedały od 0 na wzór heusingveld sprint i zastanawiam się nad 2 sprężynami na hamulcu z inną twardością lub elastometrem. Jedyne doświadczenie z namiastką tego rozwiazania miałem w T3PA i tym czymś przykręcanymi pod hamulec ale zdjąłem to jak tylko założyłem. Jakbym hamował w samochodzie bez pompy wspomagania...

Robisz na leo bodnar? Ja próbuję rozgryźć wzmacniacz load cell na ina125 ale nie jestem elektronikiem. Masz fb żeby pogadać i tych pedałach?

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

#8
Everlost

Everlost

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 59 postów
Nie mam fb. Na razie nie myśle o loadcell bo nie do końca wiem jak to ze sobą zgrać. Generalnie zaczęło się od tego, że irytowało mnie to skrzypienie T3PA. Można rozbierać i smarować ale stwierdziłem, że jak już to rozbiorę to spróbuje złożyć je od podstaw w budzie wzorowanej na HV sprint. W zasadzie mam otwarty post w hardware software / pedały z dodanym zdjęciem.
Póki co chce sprawić, żeby działały mechanicznie, potem planuje przełożyć potencjometry i kable.

#9
Everlost

Everlost

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 59 postów
Ja mam to nieszczęście, że jestem xboxowy i wszelkie modyfikacje lub inne pedały to też kombinacje. Poza tym HV sprinty kosztują ...dużo :D
Wiadomo, że nawet jak ulepie coś podobnego to nie będzie to samo ale 90% pewności, że będzie lepsze niż czyste T3PA i bardziej podatne na modyfikacje. No i ta satysfakcja :D

#10
mixer_mr

mixer_mr

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 132 postów
  • LokalizacjaKoszalin

Na xbox jesteś w zasadzie ograniczony tylko do oryginalnej elektroniki, więc kombinacje z LC itp. odpadają. Ale sam projekt ciekawy, trzymam kciuki.

 

@Giant Marcin, przerabiałem temat pedałów DIY LC na Leo Bodnar, koncepcja się zmieniła i sprzedałem niedokończone, ale najprostsze wyjście to LC-USB od Bodnara właśnie, ale swoje kosztuje, a jak chcesz użyć LC w trzech pedałach to dochodzą jeszcze 2x LC-AMP.

 

Odnośnie wzmacniacza na INA125 to próbowałem coś wymyślić sam, ale też nie jestem elektronikiem. Bazowałem na tych schematach:

Przechwytywanie.jpg

hGeD1.jpg


PC

Rig

#11
Giant Marcin

Giant Marcin

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 18 postów
  • Xbox Live:Giant Marcin
  • LokalizacjaJarosław

Ja mam to nieszczęście, że jestem xboxowy i wszelkie modyfikacje lub inne pedały to też kombinacje. Poza tym HV sprinty kosztują ...dużo :D
Wiadomo, że nawet jak ulepie coś podobnego to nie będzie to samo ale 90% pewności, że będzie lepsze niż czyste T3PA i bardziej podatne na modyfikacje. No i ta satysfakcja :D

Ja też mam Xbox, na tym podłączysz load cell pod oryginalny kabel z pomocą wzmacniacza leo bodnar. Wrzucę później link do artykułu. Ja tak chcę zrobić.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

#12
Giant Marcin

Giant Marcin

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 18 postów
  • Xbox Live:Giant Marcin
  • LokalizacjaJarosław

Ja mam to nieszczęście, że jestem xboxowy i wszelkie modyfikacje lub inne pedały to też kombinacje. Poza tym HV sprinty kosztują ...dużo :D
Wiadomo, że nawet jak ulepie coś podobnego to nie będzie to samo ale 90% pewności, że będzie lepsze niż czyste T3PA i bardziej podatne na modyfikacje. No i ta satysfakcja :D

Jak znajdę cię na Xbox? Może kiedyś pojeździmy razem? Mój nick GiantMarcin na Xbox.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

#13
Szypul

Szypul

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 2 postów

@ziomalnb, Czy te elastomery finalnie po ucięciu mają 13 mm wysokości czy jeszcze odchodzi po ucięciu szerokość brzeszczota? Chcialbym zamowić elastomery obrobione już na wymiar. Te wymiary chyba będą ok?Średnica wew 8 mm, średnica zew 20 mm, wysokość 13 mm?


Użytkownik Szypul edytował ten post 09 maj 2020 21:21


#14
ziomalnb

ziomalnb

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 12 postów

@ziomalnb, Czy te elastomery finalnie po ucięciu mają 13 mm wysokości czy jeszcze odchodzi po ucięciu szerokość brzeszczota? Chcialbym zamowić elastomery obrobione już na wymiar. Te wymiary chyba będą ok?Średnica wew 8 mm, średnica zew 20 mm, wysokość 13 mm?

Moje wyznaczałem na dokładnie 13mm i ciąłem przy ściance imadła więc trochę na pewno ubyło. Tak na prawdę ten 1mm nie zrobi Ci żadnej różnicy. Reszta wymiarów to 20mm średnicy, otwór wierciłem wiertłem 8mm, ale otwory wyszły trochę mniejsze bo część elastomera uginała się podczas wiercenia. Zastanawiam się czy nie rozwiercić większym wiertłem, żeby zredukować tarcie. Trzpień w t-lcm ma dokladnie 6mm grubości więc otwór 8mm powinien być ok.

Jeszcze co do wysokości tuleji to sprężyny mają dokładnie 26mm więc dlatego elastomer pociąłem na 13mm wałeczki. Dobtego dochodzi jeszcze grubość podkładek, ale to są wartości marginalne. I tak liczy się siła nacisku, nie kąt wychylenia .

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik ziomalnb edytował ten post 09 maj 2020 22:18


#15
Giant Marcin

Giant Marcin

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 18 postów
  • Xbox Live:Giant Marcin
  • LokalizacjaJarosław

@ziomalnb, Czy te elastomery finalnie po ucięciu mają 13 mm wysokości czy jeszcze odchodzi po ucięciu szerokość brzeszczota? Chcialbym zamowić elastomery obrobione już na wymiar. Te wymiary chyba będą ok?Średnica wew 8 mm, średnica zew 20 mm, wysokość 13 mm?

A gdzie zamawiasz? Jaki koszt?

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: tutorial, poradnik, projekt

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych