Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Thrustmaster T-LCM elastomery zamiast sprężyn DIY

tutorial poradnik projekt

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
162 odpowiedzi w tym temacie

#151
Marcin8777

Marcin8777

    Amator

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 25 postów
  • LokalizacjaZąbkowice Śląskie
Ten miękki pedał hamulca to chyba użytkownicy Alfa Romeo i Fiata preferują, tam tak działa serwo ze muśnięcie hamulca i głowa przy szybie generalnie mocno wkręciłem się w ACC i samochody klasy GT3 wiem, ze tam są pompy które ciężej działają czyli podobne jak w driftowozach i rajdowkach z ktorymi miałem doczynienia i ewidentnie pedał ma tam krótki skok i wymaga wiekszego nacisku co owocuje większą kontrolą przy dohamowywywaniu. Ewidentnie taką imitację można uzyskać na elastomerach a nie na sprężynach. Szkoda ze głowy odpowiedzialne za projekt T-LCM nie pokusiły się o dorzucenie kilku krążków elastomeru, koszt z pewnością znikomy- księgowi by to przełknęli, być może chodziło o to by zniwelowac naśladownictwo patentu Fanateca (trzpień z wymiennymi elastomerami) przy projektowaniu?? Więc zwalili tylko trzpień i dla zamylenia wcisnęli sprężyny.

KOWAL Mirek owszem w high endowych nie uświadczysz sprężyny "pre load" ponieważ sa zbudowane na hydraulice więc nie ma potrzeby imitacji wstępnego ładowania układu. Gdyby uklad był cały czas nabity (efekt samych elastromerow) to tloczek napieralby na klocek a ten na tarczę.

Użytkownik Marcin8777 edytował ten post 08 luty 2021 17:29


#152
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1903 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth

@marcin 8777, na jakiej hydraulice? Masz zwykle tylko pompę hamulcową a gdzie reszta? Przewód hamulcowy idzie do kolejnej pompy która napiera na co? No wiadomo.... oczywiście na elastomery... i koło się zamyka. Jakieś 90% układu hamulcowego brak. Pic na wodę trochę bo elementem ściskanym dalej są zwykle elastomery.


Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, MOMO Prototipo S steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - still under construction


#153
Marcin8777

Marcin8777

    Amator

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 25 postów
  • LokalizacjaZąbkowice Śląskie
Właśnie ta "tylko pompa" to łącznik między pedałem hamulca a elastomerami który w tańszych konstrukcjach ma imitować sprężyna pre load.

Chodzi o ten luz między elememtami układu hamulcowego który wytwarza się przy odpuszczeniu hamulca i pojawia przy jego wstępie w naciskaniu. Tak jak napisałeś wcześniej każdy lubi co innego :)

Pisząc wcześniej o klocku napierającym na tarczę kierowałem się mechaniką i tym jak to działa w rzeczywistości, bo chyba o to chodzi w symulacji. Nie miałem na myśli budowy zestawu do simracingu 😁👍

Użytkownik Marcin8777 edytował ten post 08 luty 2021 17:50


#154
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1903 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth

@marcin8777, to nie tak, była już o tym dyskusja, drgania i wibracje tarczy hamulcowej powodują, że klocki i tłoczki się rzeczywiście stopniowo odsuwają od tarczy i mamy luz albo inaczej martwą strefę ale kierowcy zwykle niwelują ten luz impulsowym naciśnięciem na pedał hamulca przed właściwym punktem hamowania, w ten sposób przybliżają klocki i tłoczki do tarczy niwelując luz przed punktem hamowania. W naszych pedałach ten zabieg nic nie da i dalej mamy luz który w realu można normalnie usunąć robiąc to co wyżej opisałem. W naszych pedałach ze wstępną sprężyną nie da się tego zrobić, luz jest na stałe. Ot cały bezsens tego rozwiązania... 

By zobaczyć linki musisz się Zalogować lub Zarejestrować


Użytkownik KOWAL Mirek edytował ten post 08 luty 2021 19:48

Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, MOMO Prototipo S steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - still under construction


#155
Marcin8777

Marcin8777

    Amator

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 25 postów
  • LokalizacjaZąbkowice Śląskie
KOWAL Mirek cos w tym jest bo z ciekawości zamieniłem słabą sprężynę na czerwoną najtwardsza tym samym martwa strefa praktycznie zniknęła, twardość przy wciskaniu jest bardzo fajna nie tak betonowa jak z samymi elastomerami, kilka okrążeń po SPA i faktycznie jest lepiej, hamowanie jakby efektowniejsze. Mimo wszystko nie mogę przekonać sie do samych elastomerów dla mnie za twardo pewnie wynika to z budowy ramienia hamulca Trustów.

Wklejam kolejny setup, przyda się kiedyś świeżym właścicielom T-LCM sam nie byłem świadomy, ze można tak poprawić te pedały a konkretnie hamulec.

Załączone pliki


Użytkownik Marcin8777 edytował ten post 08 luty 2021 20:38


#156
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1903 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth
Dźwignia jest nietypowa ale elastomerów różnej twardości jest trochę na rynku, może da się jednak coś dobrać pod siebie.

Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, MOMO Prototipo S steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - still under construction


#157
miaziol

miaziol

    Amator

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 38 postów
  • Lokalizacja

To że klocki odsuwają się od tarczy to wymuszone zjawisko. Każda tarcza ma delikatne bicie na boki. Klocek. nie może być cały czas na sztywno dociśnięty bo raz będzie się szybciej zużywał dwa hamulce będą się grzały bez sensu. Każda jedna tarcza w parametrach ma podane bicie osiowe na boki. 



#158
Looka

Looka

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 3 postów

KOWAL Mirek cos w tym jest bo z ciekawości zamieniłem słabą sprężynę na czerwoną najtwardsza tym samym martwa strefa praktycznie zniknęła, twardość przy wciskaniu jest bardzo fajna nie tak betonowa jak z samymi elastomerami, kilka okrążeń po SPA i faktycznie jest lepiej, hamowanie jakby efektowniejsze. Mimo wszystko nie mogę przekonać sie do samych elastomerów dla mnie za twardo pewnie wynika to z budowy ramienia hamulca Trustów.

Wklejam kolejny setup, przyda się kiedyś świeżym właścicielom T-LCM sam nie byłem świadomy, ze można tak poprawić te pedały a konkretnie hamulec.

Cześć,

Użyłem Twojej konfiguracji. Notabene dzięki za odpowiedź na priv ;)

Wychodzi tak, że mam wstępny nacisk ok 7%, oczywiście sobie to mogę zniwelować poprzez ustawienie martwej strefy w programie i działa elegancko.

Ale pytanie czy u Ciebie też występuje.



#159
haefen

haefen

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 369 postów

No wstępny nacisk oznacza, że elementy układu są w sumie za długie, bo pedał w pozycji zero powinien nie generować żadnego nacisku na load cella.

Jeśli po złożeniu pedałów w którejś sprężynie jest już naprężenie, to ta siła będzie napierać na czujnik.

 

Powinieneś długość całego układu dostosować tak, żeby sprężyna nie byłą ściśnięta, albo przynajmniej w bardzo małym zakresie.


PC

 

Rig

#160
Marcin8777

Marcin8777

    Amator

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 25 postów
  • LokalizacjaZąbkowice Śląskie

KOWAL Mirek cos w tym jest bo z ciekawości zamieniłem słabą sprężynę na czerwoną najtwardsza tym samym martwa strefa praktycznie zniknęła, twardość przy wciskaniu jest bardzo fajna nie tak betonowa jak z samymi elastomerami, kilka okrążeń po SPA i faktycznie jest lepiej, hamowanie jakby efektowniejsze. Mimo wszystko nie mogę przekonać sie do samych elastomerów dla mnie za twardo pewnie wynika to z budowy ramienia hamulca Trustów.
Wklejam kolejny setup, przyda się kiedyś świeżym właścicielom T-LCM sam nie byłem świadomy, ze można tak poprawić te pedały a konkretnie hamulec.

Cześć,
Użyłem Twojej konfiguracji. Notabene dzięki za odpowiedź na priv ;)
Wychodzi tak, że mam wstępny nacisk ok 7%, oczywiście sobie to mogę zniwelować poprzez ustawienie martwej strefy w programie i działa elegancko.
Ale pytanie czy u Ciebie też występuje.
Tak okolo 2-3% deadzone mam ustawiony fabrycznie chyba 5% i nie zauważyłem z tego tytułu jakiegos problemu, sprawdzałem też fabryczny najtwardszy zestaw czyli 2x czerwona sprezyna + 5 podkladek i tez mialem w okolicach 1-2%naprężenie z tego co pamiętam. LC ustawione na 90%

Skróciłem przed chwilą elastomer który znajduje się jako pierwszy przy LC o około 1mm i naprężenie zniknęło całkowicie, wskaźniki pokazują 0.0 na każdym z pedałów. Feeling hamulca bez zmian praktycznie.

Użytkownik Marcin8777 edytował ten post 28 luty 2021 20:30


#161
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1903 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth

No wstępny nacisk oznacza, że elementy układu są w sumie za długie, bo pedał w pozycji zero powinien nie generować żadnego nacisku na load cella.
Jeśli po złożeniu pedałów w którejś sprężynie jest już naprężenie, to ta siła będzie napierać na czujnik.
 
Powinieneś długość całego układu dostosować tak, żeby sprężyna nie byłą ściśnięta, albo przynajmniej w bardzo małym zakresie.


Dzięki haefen za ten tekst, miałem u siebie trochę wstępny nacisk. Soft DiView pokazywał mi wartość około 60 zamiast 0, po usunięciu tego naprężenia jest moim zdaniem ewidentnie lepiej, szczególnie przy delikatnym nacisku na hamulec. Dzięki jeszcze raz za tą radę.

Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, MOMO Prototipo S steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - still under construction


#162
haefen

haefen

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 369 postów
No trzeba mieć na uwadze, jak działa load cell (pozycja pedała nie jest skorelowana z odczytem inputu), szczególnie, jak się robi setupy DIY ze sprężyn czy elastomerów.
Trzpień powinien być zapełniony elementami (sprężynami i podkładkami) tak, aby ich sumaryczna długość w stanie nie napiętym była odpowiednia, czyli żeby nie zostawić luzu na pedale, ale też żeby nie były ściśnięte.
To, że na trzpieniu da się coś upchać nie oznacza, że będzie dobrze. :)

Wiadomo, jakieś minimalne naprężenie rzędu ułamka procenta jest dopuszczalne, a może nawet pożądane, aby zlikwidować luz na pedale, ale im mniejsze uda się osiągnąć tym lepiej. Ja osobiście mam dolną martwą strefę ustawioną na coś koło 1.5% natomiast w sterowniku widzę, że load cell praktycznie nie jest aktywowany, może jakieś 0.1-0.2%.

Użytkownik haefen edytował ten post 03 marzec 2021 11:19

PC

 

Rig

#163
KOWAL Mirek

KOWAL Mirek

    ex. me2slow i Kowalski

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1903 postów
  • LokalizacjaWarszawa. Bournemouth
To była bardzo celna uwaga, przynajmniej dla mnie. Zrobiłem to używając różnej grubości podkładek, jest idealnie teraz. Mam 0 ale luzu nie wyczuwam. Mnie zmyliło ustawienie fabryczne gdzie właśnie było całkiem spore naprężenie. Nawet na filmiku HE naprężenie hamulca jest na poziomie aż około 192 ..... podobnie było u mnie przed przeróbkami, po przeróbkach zszedłem do 60 a teraz do 0 i tak jest ewidentnie najlepiej.

Użytkownik KOWAL Mirek edytował ten post 03 marzec 2021 12:05

Rig - SimuCube 1 (OSW) Direct Drive wheelbase with Kollmorgen AKM53G motor with Hengstler AD58 encoder, powered by Mean Well PSU 480/720W and fully shielded servo cables, HE Ultimate pedals with OMP pad kit, SIM-LAB P1-X rig, PRO-SIM/Quaife H pattern shifter with Honda Type R knob, PRO-SIM/Quaife sequential shifter, HE handbrake with LC, RRS carbon steering wheel 35cm, MOMO Prototipo S steering wheel 35cm, Sparco 33cm, Simracing Coach panel of buttons and paddle shifters, Samsung CRG9 49" 32:9 monitor
PC - still under construction






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: tutorial, poradnik, projekt

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych