Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Soft Lock / Miękkie blokowanie


Najlepsza odpowiedź smogf , 04 maj 2020 05:42

W teorii powinno być tak. W profilerze maksymalny kat obrotu kierownicy. Miękkie blokowanie włączone. I wtedy gra sama Ci blokuje kierownice w zależności od auta ustawiając realny kat obrotu jaki posiada dane auto. Jak auto ma w rzeczywistości 900 stopni obrotu kierownicy to blokuje na 900 stopni. Jak 540 to blokuje na 540. Itd. Z drugiej strony nie zawsze to działa. A z doświadczenia wiem, ze hardcorow co grają rajdówki (przy niektórych autach) np. na 900 stopni jest mało wiec jeżeli chodzi o rajdy większość ustawia swój jeden ulubiony kat obrotu w profilerze i używa go z każdym autem (z soft lock na „off”).

Przejdź do postu »


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1
fmgracz

fmgracz

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 6 postów
  • LokalizacjaChodzież

Witam. Chciałbym dowiedzieć się, czy macie włączone Miękkie Blokowanie w Dircie i na czym właściwie ono polega. Wyczytałem tylko tyle, że służy ono do blokowania maksymalnego kąta skrętu kierownicy dla danego pojazdu. Czy jeśli mam ustawioną Saturację Kierownicy, czyli czułość na np. 40% powinienem wyłączyć Miękkie Blokowanie, aby we wszystkich samochodach było tak samo?

Pozdrawiam.



#2
smogf

smogf

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 520 postów
  • LokalizacjaSlubice
✓  Najlepsza odpowiedź

W teorii powinno być tak. W profilerze maksymalny kat obrotu kierownicy. Miękkie blokowanie włączone. I wtedy gra sama Ci blokuje kierownice w zależności od auta ustawiając realny kat obrotu jaki posiada dane auto. Jak auto ma w rzeczywistości 900 stopni obrotu kierownicy to blokuje na 900 stopni. Jak 540 to blokuje na 540. Itd. Z drugiej strony nie zawsze to działa. A z doświadczenia wiem, ze hardcorow co grają rajdówki (przy niektórych autach) np. na 900 stopni jest mało wiec jeżeli chodzi o rajdy większość ustawia swój jeden ulubiony kat obrotu w profilerze i używa go z każdym autem (z soft lock na „off”).


PC

 

Rig

 
 

#3
MaXyM

MaXyM

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 95 postów
  • STEAM ID:maxym_srpl
  • LokalizacjaPrague
ja jestem "hardcore" co wlasnie ustawia na 900 i pozwala grze ustawic softlock. I nie rozumiem czemu bym mial robic inaczej. Chce krecic tak jak to sie robi w prawdziwym aucie. a kazde ma inny zakres obrotu, Bo SL w DR2 nie tylko wlacza blokowanie obrotu ale zarowno zapewnia poprawne skalowanie zakresu obrotu w kierownicy-kontrolerze do danego auta.

Nie jezdzilem wszystkimi autami w dr2 ale tez nie mialem przypadku zeby mi to nie dzialalo.

pytanie po co OP kreci z saturacja. 40 to olbrzymia zmiana w czulosci w kierunku "bardziej czuly"

Użytkownik MaXyM edytował ten post 04 maj 2020 08:06


#4
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

W DR2 jest zdaje się połączona opcja Soft Lock z DOR (degree of rotation), czyli ustawiając SL zmienia się też zakres obrotów.

Chyba najlepiej nie kombinować z DOR, tylko dać kierze pełny zakres i włączyć Soft Lock który automatycznie dobierze poprawny kąt skrętu?


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
dedyk uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#5
MaXyM

MaXyM

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 95 postów
  • STEAM ID:maxym_srpl
  • LokalizacjaPrague

Dokladnie jak piszesz.

 

Oczywiscie jesli kiere w sterach ustawisz na 520, nastepnie skalibrujesz ja w DR2 to auta z takim katem obrotu (np.. R5) beda miec przekladnie 1:1. Ale juz starsze, ktore powinny miec wiekszy skret, beda mialy skompresowany obrot do 520. Co oznacza "niby latwiejsze" skrecanie ale zarowno bardziej nerwowa reakcje na kierownice. To mozna poprawic nieliniowoscia tylko po co. To tylko oddaluje od get real.



#6
rauf

rauf
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Zgadza się, swoją drogą dawno Cię nie widziałem @MaXyM, zdrówka  :hejka:


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
dedyk uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#7
fmgracz

fmgracz

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 6 postów
  • LokalizacjaChodzież

Ok. Dziękuję za wyjaśnienie sprawy :) Ja jeżdżę na Czułości 40% i włączonym Soft Locku. Kierownica Logitech G29 i PS4.

Pozdrawiam.



#8
stefansajkofan

stefansajkofan

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 60 postów

Dokladnie jak piszesz.

 

Oczywiscie jesli kiere w sterach ustawisz na 520, nastepnie skalibrujesz ja w DR2 to auta z takim katem obrotu (np.. R5) beda miec przekladnie 1:1. Ale juz starsze, ktore powinny miec wiekszy skret, beda mialy skompresowany obrot do 520. Co oznacza "niby latwiejsze" skrecanie ale zarowno bardziej nerwowa reakcje na kierownice. To mozna poprawic nieliniowoscia tylko po co. To tylko oddaluje od get real.

Witam. Nie mogę sobie poradzić z poprawnym ustawieniem. Z początku jeździłem na 540 stopniach  w profilerze i i jeździło się spoko, ale postanowiłem zmienić tak jak ty opsiujesz i pojawia się problem. Ustawiłem na 900 dałem miękkie blokowanie i gdy jadę samochodem, który w realu ma 540 stopni w grze zakres skrętu się zgadza ale skręca się jak przy 900 stopniach.



#9
m@rcinpl

m@rcinpl

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 194 postów

Zostaw w profilerze 540...też próbowałem na 900 i obrót kierownicy nie zgadza się z obrotem kierownicy w grze...więc na 540 jest tak jak powinno być...


Użytkownik m@rcinpl edytował ten post 12 lipiec 2020 14:54

PC

Rig

#10
stefansajkofan

stefansajkofan

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 60 postów

Zostaw w profilerze 540...też próbowałem na 900 i obrót kierownicy nie zgadza się z obrotem kierownicy w grze...więc na 540 jest tak jak powinno być...

Czyli zmieniasz za każdyn razem jak jezdzisz autem z innym skrętem czy używasz na stałe 540?

#11
m@rcinpl

m@rcinpl

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 194 postów
W dircie ustawiam zawsze 540...nie chce mi się bawić...

PC

Rig




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych