Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Tania i lekka kierownica (obręcz) do T300


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1
stefansajkofan

stefansajkofan

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 214 postów

Witam. Doradziłby ktoś tanią kierownice, nie mam rozeznania i praktyki w tej dziedzinie a nie będę wyptywal sprzedawców o wagę. Zna ktoś jakąś fajną lekką kierownice, żeby nie forsowac silnika w t300rs? Oczywiscie dokupie sobie adapter.



#2
CorradoSKJ

CorradoSKJ
  • STEAM ID:CorradoSKJ
  • LokalizacjaBydgoszcz

średnica, odsadzenie, kształt, obszycie ?



#3
stefansajkofan

stefansajkofan

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 214 postów

średnica, odsadzenie, kształt, obszycie ?

Aspekt wizualny aż tak mnie nie interesuje. Głównie zależy mi na tym, żeby srednica miala 32-33cm, była lekka, aby nie męczyć silnika. Gdzieś czytałem, że kierownice z odsadzeniem mogą źle wpływać na ffb to jeżeli jest to prawda to wolę prostą. Obszycie i kształt nie grają roli.
Chodzi o to żeby było jak najtaniej a nadawało się do simracingu, 28cm wygląda zabawkowo.

Użytkownik stefansajkofan edytował ten post 07 sierpień 2020 15:20


#4
maaaati1

maaaati1

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 2 postów
Witam, również podpinam się do pytania ;)

średnica, odsadzenie, kształt, obszycie ?

Śledze sobie trochę to forum i zastanawiam się czy adapter z olx w cenie 70 nie jest przypadkiem od Ciebie Corrado :)?

#5
CorradoSKJ

CorradoSKJ
  • STEAM ID:CorradoSKJ
  • LokalizacjaBydgoszcz

Witam, również podpinam się do pytania ;)
 

średnica, odsadzenie, kształt, obszycie ?

Śledze sobie trochę to forum i zastanawiam się czy adapter z olx w cenie 70 nie jest przypadkiem od Ciebie Corrado :)?

 

Tak, CorradoSKJ = Simline



#6
stefansajkofan

stefansajkofan

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 214 postów
Ty chyba nie masz czasu na sen.

#7
CorradoSKJ

CorradoSKJ
  • STEAM ID:CorradoSKJ
  • LokalizacjaBydgoszcz

Mało sypiam ;>



#8
nikos

nikos

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 12 postów
  • Discord:nik0s #2137
  • STEAM ID:https://steamcommunity.com/id/nikoss2k/

Również się podpinam ;3


PC

 

Rig

#9
MichalB

MichalB

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 133 postów
  • LokalizacjaOlkusz

Najtaniej to adapter o Simline i obecz z aliexpres Ale dobra obręcz to i tak wydatek 180 zł(0,8 kg wagi).Widziałem kiedyś ktoś miał za 100 na forum.


www.thermplast.pl


#10
haefen

haefen

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 368 postów

Odsadzenie przede wszystkim źle wpływa na łożysko, ponieważ wydłuża długość dźwigni, na jakiej zawieszony jest ciężar obręczy.

 

Jeśli chodzi o lekkość, to, niestety, najważniejsze czynniki, to:

- im obręcz pełniejsza (czyli kształt zbliżony/równy okręgowi) tym większy moment obrotowy kierownicy (większy opór przy obrocie), bo większa część masy znajduje się na obwidzie

- im obręcz cięższa, tym ciężej dla obrotu i tutaj kolejne "niestety" związane z punktem pierwszym - im ciężar bardziej oddalony od osi obrotu, tym większe obciążenie dla silnika, czyli im większa średnica, tym gorzej...

 

Oczywiście można ogarnąć obręcz z ultralekkiego materiału, szczególnie na obwodzie, ale, wydaje mi się, że wtedy będzie albo gówniana, albo droga. :P

 

Nie bez powodu obręcze do aut (bolidów), gdzie czas reakcji i precyzja są kluczowe, to są niepełne konstrukcje o dość małej średnicy...


Użytkownik haefen edytował ten post 03 styczeń 2021 21:36

PC

 

Rig

#11
Arni

Arni

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 131 postów
  • PSN id:Arni_STI
  • LokalizacjaSiedlce
Szukam podobnej co powyżej. Mam Sparco rally 383 mod i jest spoko, ale jest za gruba na moje nietypowe dłonie (trzymanie jedna ręka przy zmianie biegów albo ciasnę zakręty są niewygodne), równiez materiał inny niż zamsz byłby pomocny bo nie musiałbym jeździe w rękawiczkach. Ideałem byłaby Sparco rally ale o grubości obręczy Alcantara. Sprzedawcy nie podaja niestety wagi tanich tuningowych obręczy...

#12
Piotrek Blaszczak

Piotrek Blaszczak

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 151 postów
  • LokalizacjaKochlowitze
Ja miałem taką zamontowaną do g25.
https://www.amazon.c...a/dp/B07QB4G7HD
Służyła ponad 3 lata , z silnikiem nic sie stało , w sumie kierownica (13 letnia) działa do dziś. Zamawialiśmy to wtedy jeszcze grupowo z kolegami z simracing.pl od producenta z Włoch. Cena kole 240 zl.

Załączone pliki


Użytkownik Piotrek Blaszczak edytował ten post 08 marzec 2021 19:00


#13
Arni

Arni

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 131 postów
  • PSN id:Arni_STI
  • LokalizacjaSiedlce

No to ja dołożę coś od siebie, ożeniłem swoje obręcze Th w różnych kombinacjach i wrzuciłem na wagę:

 

Waga kierownic:
Alcantara kompletna- 1060g piekna i uniwersalna ale słabe łopatki i guziki nieporęczne, chyba że masz palce jak pianista
Tył sparco (p310 i 383 maja ten sam tył) z zamontowaną obręczą alcantara - 1095g ładna i poręczna, ideał, łopatki mam w idealnej pozycji
Tył sparco p310/383 + obręcz t500 - 1280g ciężkawa ale nadal OK, poręczna i można bez rękawic, brzydka jak noc bo dziury i kciuki uciska
Samo gołe koło t500 bez elektroniki - 830g
Kompletne koło t500 gotowe do zamontowania - 1035g
Wynika z tego, że guziki, gwint itp t500 to ok 200g ale nigdzie indziej nie użyjesz
Sam goły wieniec sparco p310 - 610g
Button box z łopatkami itp Sparco 310 bez śrubek- 404g
Button box cały tył t300gte/alcantara ze śrubkami - 375 g (tyle powinno ważyć też w zwykłym t300RS)
Kompletne kółko Sparco R383 rally mod z pamięci piszę bodaj niecałe 1300g
 
Ja póki nie ma jeszcze lata i upałów będe śmigał na kombinacji tył ze sparco, obrecz Alcantara, czasem założę pełny zestaw Sparco 383 Rally mod, a na upał by w rękawiczkach się nie gotować założę na ten sam button box obręcz t500 (chyba że znajde coś innego).
 
No i zostaje mi wolny tył z t300 alcantara, też podatny na mody i lekki: wydłużyć łopatki, jakiś adapter i heja.
 
To tak jakby ktoś dumał co wybrać, mam nadzieję że się przyda.

Użytkownik Arni edytował ten post 14 marzec 2021 12:16


#14
Everlost

Everlost

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 117 postów
Dużo praktycznej wiedzy w komentarzach. Szczególnie Haefen dobrze zwrócił uwagę na wpływ wagi i odsadzenia na bazę.

Może się mylę, ale jak nie znajdziesz obręczy całej z carbonu, to o pełnym kole nie znajdziesz nic lżejszego niż ten Thrustmaster evo (zakładając, że ma być jakiś buttonbox czy chociaż łopatki).
Jak nie o pełnym kole to celowałbym w TM open wheel. Jak bez łopatek i boxa to pełne obręcze z AliExpress, ale najlżejsze jakie znalazłem miały 820g i chyba 900? A to tylko obręcze, bez adaptera, bez śrub, bez boxa i łopatek.

Z osobistych doświadczeń wydaje mi się, że czasem można trochę nagiąć te wagowe reguły. Z pomocą SimLine udało się zmontować customa o wadze 1380g, z niewiele większym odsadzeniem niż miałem w standardowym R383 i pomimo wszystkich faktów, które są słuszne (waga/odsadzenie itp) gra mi się na prawdę fajnie. Sama baza też się nie skarży pomimo, że taka obręcz wymaga od niej więcej, ale... łopatki i cały buttonbox od SimLine jest KAPITALNY. Tego nawet nie ma co porównywać do fabrycznych produktów Thrustmastera. Pomimo, że w R383 miałem fajny upgrade z magnesami na łopatkach to jego działanie było daleko od tego customowego.

A teraz do brzegu... to o czym piszecie jest mega ważne, ale moim zdaniem dobra obręcz to coś więcej niż tylko feeling z obracania koła (choć jest mega istotny - wiem), ale trzeba w tym wszystkim znaleźć jakiś kompromis i przede wszystkim wiedzieć co się chce osiągnąć. Kompromisy z tego co wiem są nawet i na DD wiec nie ma się co dziwić, że trzeba je brać pod uwagę w paskowcach typu TM.

#15
Arni

Arni

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 131 postów
  • PSN id:Arni_STI
  • LokalizacjaSiedlce

No to update: kupiłem dwie kierownice 32cm z allegro po taniości i melduję:

1. Ta idzie do zwrotu:

https://allegro.pl/o...TQ1MmJmNmYwMzU=

Waży 1200+ z klaksonem, od razu w reku było czuć że kobyła, ale przynajmniej przyjemna w dotyku jak na taniochę, tylko co z tego?

 

2. Ta najprawdopodobniej zostaje:

https://allegro.pl/o...WQ4YzIzMTEyNWM=

Co najważniejsze: po zdjęciu klaksonu i tego pierścienia zszedłem do wagi 800g za gołą obręcz! Czyli podobnie jak sama goła obręcz t500 bez elektroniki która przecież jest mniejsza. Wiadomo dojdzie adapter + ew elektronika z oryginalnej kierownicy ale realnie będzie można oscylować w granicy wielkości i wagi Thrustmaster Rally mod 383. U mnie celem było znalezienie obręczy do rajdów i aut seryjnych, gdzie nie będę musiał latać w rękawiczkach latem, no i Sparco jest dla mnie ciut za gruba.

Minusy: skóra jest tylko pod rekoma na godz 9 i 3, góra i dół to jakiś plastik, ale dzięki temu jest lekka. Jestem miło zaskoczony bo to złomek za 90zł.

 

Teraz tylko adapter i kombinowanie z łopatkami. Dobrze że nie zamówiłem obręczy z Ali za 250+






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych