Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Porady dla amatorów

poradnik

19 odpowiedzi w tym temacie

#1
Mav309

Mav309

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 477 postów
  • Discord:Mav309#6943
  • LokalizacjaImmersione Scuderia Corsa

Sobie pomyślałem, że warto tu wrzucić taki temat, dla początkujących osób w lidze ACC (Amateurs Club Competition :mrgreen: ).

 

Fajnie jak by powstał wątek ze zbiorem porad jak się zachowywać na torze, nie popełniać typowych błędów żółtodzioba etc.

 

Na początek:

 

1. Dlaczego podczas hamowania do zakrętu wjeżdżamy komuś w tyłek?

 

 Bardzo fajnie to wytłumaczył Aris z Kunos - dlaczego jadąc za innym samochodem powinniśmy hamować wcześniej niż na naszych referencyjnych punktach (tych punktach w których hamujemy na naszym hot lapie).

 

W skrócie:

Jedziemy z prędkością 250km/h 0.2s rywalem. Przy tej prędkości w ciągu 1 sekundy przejeżdżamy ok 70m, czyli w 0.2s  przejeżdżamy 14m

Czasy są między przecięciem "fotokomórki" naszych przednich zderzaków, czyli od tych 14m odejmijmy 4.5m(długość auta). Czyli mamy poniżej 10 metrów do zderzaka.

Teraz hamujemy do zakrętu  wspólnie z poprzedzającym nas autem na tych samych referencyjnych punktach.

Prędkość spada do powiedzmy 80km/h co daje nam przemieszczenie w ciągu 1sekundy 22m, a my mamy różnicę 0.2 do niego czyli ok. 4.4m, odejmujemy długość auta i...właśnie wjechaliśmy mu w zderzak!

I żeby było jasne, nasze referencyjne punkty hamowania  z hotlapa to punkty najlepszego idealnego hamowania, a to oznacza że nie da się "awaryjnie" zahamować lepiej!

Dodajmy do tego fakt, że jedziemy w cieniu przeciwnika czyli szybciej niż na hotlapie, a jeszcze tracimy docisk aero i nie mamy oporu powietrza który dodatkowo nas by hamował przy jeździe "solo".

 

Podsumowując, co robić?

Odpuścić gaz wcześniej przed zakrętem, hamować trochę wcześniej a modulacją(odpuszczając minimalnie) hamulca w końcowej fazie hamowania możemy ewentualnie dogonić przeciwnika.

Ja osobiście mam taki odruch, że hamuje gdy przeciwnik (a nie ja)jest na wysokości moich punktów referencyjnych. Zazwyczaj to wystarcza żeby nie wjechać w niego.

 


When I fall down, don't give me your hand, I will get up stronger.

 

Rig

 

PC

 


#2
KapitanUxy

KapitanUxy

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 63 postów
  • STEAM ID:76561198032398251
  • Origin ID:KapitanUxy
  • Xbox Live:KapitanUxy
  • PSN id:KapitanUxy
  • LokalizacjaŁódź
Fajny wątek, będę śledził :)

Od czego zacząć naukę setupu? Jakie zmiany w ustawieniach auta amator odczuje najbardziej?

[MAINBOARD] ASUS H310-Plus [GPU] MSI GTX1080 Gaminig OC [CPU] i5-8400 2,8 GHz [MEM] 2x8GB IRDM 2400MHz [SYS] Win10 [LCD] 28' ASUS VP28UQG 4K, 60Hz, TN, 1ms + 45' TV PHILIPS 4K, 60Hz, HDR.


#3
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Świetny pomysł @Mav309, dodasz tu coś jeszcze?


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!

Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)


#4
Mav309

Mav309

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 477 postów
  • Discord:Mav309#6943
  • LokalizacjaImmersione Scuderia Corsa

Dzięki@rauf, mam parę przemyśleń które chciałbym ując w formę postów jak ten pierwszy.

 

Od czego zacząć naukę setupu? Jakie zmiany w ustawieniach auta amator odczuje najbardziej?

 

 

To co pisze jest dla absolutnych amatorów i ktokolwiek mający powiedzmy 100 godzin w ACC może nie potrzebowac takich rad.

Naukę setupu zaczał bym od nauki konsystencji.

Łatwo rozpowznać swój poziom w następujący sposób:

1. Robimy ok. 10 bezbłędnych  okrążeń na setupie "safe".

2. Wracamy do garażu i patrzymy w zakładkę Timetable. Odrzucamy oczywiście nasze wyjazdowe kółko,  a teraz szukamy najlepszego i najgorszego czasu. Jeżeli różnica pomiędzy nimi jest powiedzmy w 0.7sekundy możemy zrobić następny krok.

3. Powtarzamy kroki 1-2 ale tym razem na  setupie agresive. Na tym etapie uznajemy że jest dobrze jak konsynstencje mamy w okolicach 0.5s

4. Teraz można grzebać w setupie. Bo dopiero teraz będziemy umieli po czasach ocenić czy to co pokręciliśmy śrubkami sprawdza się w postaci poprawy czasów a nie jest wynikiem ogólnej poprawy tempa jazdy

 

CDN.


When I fall down, don't give me your hand, I will get up stronger.

 

Rig

 

PC

 


#5
DamianL

DamianL
  • STEAM ID:DamianL
  • PSN id:Czempion
  • LokalizacjaŚwidnica

 Robiliśmy razem z rauf i reszta ekipy SimRace szkolenie nt. wyprzedzania, gdzie omawialiśmy między innymi temat jazdy za kimś ;) Na szybko pro-tipy ode mnie:
 
- ~50m przed punktem hamowania już odpuszczaj lekko gaz lub pulsuj gazem abyś utrzymywał prędkość, ale lekko zwalniał
- ~25m przed punktem hamowania bardzo delikatnie hamuj (jak np. do szybkich zakrętów z utrzymaniem wysokiej prędkości)
- im wcześniej hamujesz, tym wcześniej możesz przyspieszyć i masz dużo większy dystans niż rywal z przodu do kontroli prędkości w środku zakręcie
 
W razie czego tagujcie mnie, w razie możliwości postaram się podpowiedzieć bullet pointsami:)


Treningi jazdy wyścigowej (prawdziwe tory & Assetto Corsa / AC Competizione)
- pełen zakres zajęć (od podstaw elementarnych do zaawansowanych technik)

- pomoc w setupie
- strategie wyścigowe i taktyki
- nauka jazdy w tłoku (atak, obrona)

- skuteczne wdrożenie z symulatora na tor oraz z toru na symulator 
 

https://www.facebook.../lempartracing/

https://lempartracing.com/


#6
KapitanUxy

KapitanUxy

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 63 postów
  • STEAM ID:76561198032398251
  • Origin ID:KapitanUxy
  • Xbox Live:KapitanUxy
  • PSN id:KapitanUxy
  • LokalizacjaŁódź

 

...Teraz można grzebać w setupie. Bo dopiero teraz będziemy umieli po czasach ocenić czy to co pokręciliśmy śrubkami sprawdza się w postaci poprawy czasów a nie jest wynikiem ogólnej poprawy tempa jazdy

 

CDN.

 

Ok, czyli sugerujesz żeby dojechać maksymalnie do swoich top możliwości na fabrycznym setupie i dopiero walczyć. Sprawdzę, dzięki!

 

  • To pozwolę sobie na kolejne amatorskie pytania:
    • Jakie ciśnienie w oponach jest ok? Czy można przyjąć jakąś uniwersalną wartość na dogrzanych oponach?
    • Czy na każdym torze musimy wypracować sobie "sztucznie" punkty hamowań?
      • Czy pro simracerzy mają już takie "czucie" że do czego nie wsiądą i tak będą pro?
    • Czy sugerowana linia przejazdu zawsze jest najszybsza? A może bezpieczna?

Dzięki! Jak za dużo to dajcie znać, będę się ograniczał ;) 


[MAINBOARD] ASUS H310-Plus [GPU] MSI GTX1080 Gaminig OC [CPU] i5-8400 2,8 GHz [MEM] 2x8GB IRDM 2400MHz [SYS] Win10 [LCD] 28' ASUS VP28UQG 4K, 60Hz, TN, 1ms + 45' TV PHILIPS 4K, 60Hz, HDR.


#7
Szamanpl

Szamanpl

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 5 postów
Ja również się do pytam co prawda kiere mam od ok 2lat. Jednak przez rozwalone kolano nie moge za długo siedzieć i trenować to tego jeszcze praca fizyczna... I czasem ciężko mi usiedzieć nawet te 20 minut bez błędu typu spin czy wypadnięcie z toru.
1.Dużo grałem w PC2 tam ładnie pokazywało temperatury opon na 3 miejscach każdej z nich. Czy w ACC też jest taki podgląd w trakcie wyścigu?
2. Czy jest podgląd na temp hamulcy?
3. Co oznacza ten dźwięk który jest słychać w aucie przy mocnym hamowaniu i redukcji? Trwa ok 1 sek.
4. Znalazłem w necie taki programik ACC engineer (czy jakoś tak) ktoś go zna? Warto używać? Może ktoś mógłby opisać co i jak z nim. Ew. Czy znacie jakieś takie telemetryczne apki do ACC

#8
Mav309

Mav309

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 477 postów
  • Discord:Mav309#6943
  • LokalizacjaImmersione Scuderia Corsa

Nie jestem pro, jeżdżę w połowie stawki, nie mam talentu, mam rzemieślnicze podejście do tematu wyznające tzw. zasadę 5P (Perfect Preparation Prevents Poor Perfomance).

 

CD poradnika.

5. Mamy już ustalone tempo, potrafimy przejechać 10 okrążeń na setupie agresywnym który powinien być naszą bazą i w zasadzie 90% kierowców tylko dostosuje go pod swoje potrzeby.

 

6. Pierwszym elementem na który powinniśmy zwrócić uwagę to ciśnienia  przy których opona dobrze się układa w GT4 to okolice 26.5-27psi(GT3: 27.5-28) Widać to też ładnie po diagramach (kolorowych trój-słupkach) reprezentujących każdą oponę. Widać boki opony i środek, jeżeli środek jest mocno "wklęsły"  to tak właśnie jedzie nasza opona - brzegami. W GT4 nie ma kocy grzewczych więc każdy wyjazd z pitu zaczyna się na zimnych (niebieskich) oponach.

 

7. Wyjeżdżamy z pitu na ciśnieniach referencyjnych setupu agresive. Robimy 3 kółka zapoznawcze pilnując zwłaszcza na pierwszym okrążeniu przy zimnych oponach by nie wpaść w jakikolwiek poślizg (zarówno nad- jak i podsterowny). Po 3-4 kółkach temperatury i ciśnienia opon się w miarę powinny ustalić.

 

8. Ciśnieniom opon powinniśmy się przyglądać powiedzmy w okolicach końca prostej start-meta z prostego powodu - dopiero tutaj wychodzi składowa wszystkich zakrętów. Błędem jest wysnuwanie wniosków zaraz po długim szybkim prawym zakręcie, bo oczywistym jest że w tym momencie ciśnienie na lewych oponach na moment wzrośnie. Z tego samego powodu błędem było by w takim momencie wciskać "back to pit" na korekty. Najsensowniej było by wyjechać na prostą S-M odpuścić w połowie gaz i po chwili toczenia wrócić do garażu.

 

9. W garażu zmieniamy na razie tylko ciśnienie opon nic więcej. Nie analizujemy temperatur, nie ruszamy kątów etc podnosimy/obniżamy startowe ciśnienie tak by uzyskać okolice 26.5

 

10. WAŻNE: bierzemy ten sam set opon na którym robiliśmy poprzednie kółka i wracamy na tor. Powtarzamy kroki 7-9 aż do uzyskania zamierzonego efektu - wszystkich ciśnień równych w okolicach +/- 0.2psi Powinniśmy też zauważyć że nasza delta się poprawiła dzięki temu.

 

CDN

 

Na tym etapie połowa kierowców poprzestaje i nie ma się czemu dziwić, setupy agresive (z tego co wiem układa je Aris z Kunos) są naprawdę dopracowane i to wystarczy żeby pojechać wyścig ligowy. Warto sobie zapisać taki setup, jako wyjściowy z ustalonymi ciśnieniami i wracać do niego jako referencyjnego jak coś namieszamy w setupie i samochód jedzie zdecydowanie gorzej.

Ja na tym etapie zaczynam analizować co mi w danym samochodzie pasuje, głównie w zakręcie a co nie i delikatnie próbuję samochód układać pod siebie. i o tym wspomnę w następnej części.

 

 

 

Czy na każdym torze musimy wypracować sobie "sztucznie" punkty hamowań?

 

Punkty hamowania to podstawa, nie ma innej możliwości uzyskania powtarzalności okrążeń jak znalezienie WŁASNYCH punktów hamowania. Pisze własnych bo każdy inaczej hamuje, na innym zakresie abs, na innych hamulcach (teoretycznie nie ma różnicy bo hamujemy z abs, więc wystarczy wcisnąć hamulec ale ja osobiście jak zmieniłem pedały na wersję z twardym LC bardzo zmieniłem technikę hamowania i punkty się poprzesuwały delikatnie). Ogólnie mam zamiar wrzucić tu bardzo fajne opracowania torów które znalazłem z opisem zakrętów, sposobów przejść, gdzie hamować w co "celować" i czego się spodziewać na mokrym/suchym ale wiadomości te trzeba potraktować jako wyjściowe i wypracować swoje.

Zwłaszcza, że wszelkie porady i opracowania w necie są dla aut GT3 a te naturalnie hamują lepiej i mają gdzie indziej swoje punkty hamowania, nie wspominając o zakrętach gdzie czwórka jedzie na odjęciu a trójka pojedzie go "dnem". Z czasem można się nauczyć "brać poprawkę" ;)

 

 

 

Czy sugerowana linia przejazdu zawsze jest najszybsza? A może bezpieczna?

 

Nie lubię tej kolorowej linii best linie. Lepiej wrzucić tor w konfiguracji optimum, gdzie widać pięknie początek strefy hamowania (ciemniejsza) jak i samą idealną linie przejazdu. W "realu" to trajektoria gdzie najwięcej samochodów przejeżdża zakręt więc w naturalny sposób to tutaj zostawia najwięcej gumy - i to ma być znak dla  Ciebie jak jechać

 

Bestline nie jest zawsze najszybsza.

W deszczu, zwłaszcza na jego początku nagumowany tor jest jest bardziej śliski. Dodatkowo zwłaszcza gdy próbujesz przetrzymać pierwsze minuty deszczu na slickach warto zjechać z best line żeby przykleić trochę skrawków opon (marbles)  które są na zakręcie poza idealną linią - da to mini efekt bieżnika i pomoże przetrwać trudne chwile na mokrym.

Poza tym pod koniec deszczu gdy BL przysycha szybciej od reszty toru (wizualnie jest jaśniejsza - wiecej aut po nim przejechało i wypompowało deszczówkami wodę)

warto przegrzewające się WETY (z miększej mieszanki niż slick bo pracują z woda która je bardziej chłodzi) chłodzić na prostych zjeżdżając na mokra część toru.

Wrzucę później filmik o tym.

 

 

 

Czy pro simracerzy mają już takie "czucie" że do czego nie wsiądą i tak będą pro?

 

Jak sama nazwa wskazuje pro simracerzy są pro :)

Wyłapują wiele niuansów i smaczków których inne osoby nie zauważają, setki godzin przejechanych na limicie pozwalają im błyskawicznie dostosować technikę do nowego auta. Owszem nie pojedzie nowym samochodem tak jak by nim jechał od zawsze, ale bardzo szybko wejdzie na bardzo wysoki poziom. Niestety "amator" do tego poziomu będzie dłużej dochodził.

 

Historia z reala:

Kilka lat temu na amatorskich zawodach na torze spotykałem się z kolegą podczas kolejnych eliminacji przez dwa sezony.

Mimo że nasze samochody były podobne mocowo,(jego mocniejsze o 20-30KM) jeździliśmy w różnych klasach, ja w street z racji seryjnego wnętrza, on w "pro" bo latał wybebeszoną wydmuszką z klatką na krótkiej skrzyni ze szperą. Mówiąc bez ogródek, kolega mnie zawsze klepał :(

Tłumaczyłem to sobie moim cięższym o przeszło 150kg autem, długą skrzynią i brakiem mocy, ale w ostatniej eliminacji koledze się zepsuło auto. Zgodziłem się mu pożyczyć swoje, ale warunkiem że mnie zabierze jako balast :D

 

No i? No i koleś od  pierwszych metrów jechał lepiej niż ja, mimo że delikatniej bo "przy właścicielu". Łapał odjeżdżający tył szybciej i subtelniej ode mnie mimo że jechał nim pierwszy raz a ja miałem samochód kilka lat. Podsumowując: Pro będzie zawsze PRO, czymkolwiek nie pojedzie.

 

I żeby nie było że to ja cieniowałem -  przez dwa lata na tych zawodach wyjmowałem generalkę w klasie :)


Użytkownik Mav309 edytował ten post 19 październik 2020 08:29

When I fall down, don't give me your hand, I will get up stronger.

 

Rig

 

PC

 


#9
KapitanUxy

KapitanUxy

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 63 postów
  • STEAM ID:76561198032398251
  • Origin ID:KapitanUxy
  • Xbox Live:KapitanUxy
  • PSN id:KapitanUxy
  • LokalizacjaŁódź

Dzięki za pomoc :) Zachęcony z wrażenia zapisałem się do ligi ;) 

 

W ramach podziękowań postaram się przysiąć i opisać w skrócie podstawowe zasady GT4 i GT3 - bo na początku byłem lekko confused zanim nie poczytałem.


[MAINBOARD] ASUS H310-Plus [GPU] MSI GTX1080 Gaminig OC [CPU] i5-8400 2,8 GHz [MEM] 2x8GB IRDM 2400MHz [SYS] Win10 [LCD] 28' ASUS VP28UQG 4K, 60Hz, TN, 1ms + 45' TV PHILIPS 4K, 60Hz, HDR.


#10
Mav309

Mav309

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 477 postów
  • Discord:Mav309#6943
  • LokalizacjaImmersione Scuderia Corsa

Dzięki za pomoc :) Zachęcony z wrażenia zapisałem się do ligi ;)

 

No i dla takiego komentarza już wiem że warto było coś napisać :)

 

 

 

1.Dużo grałem w PC2 tam ładnie pokazywało temperatury opon na 3 miejscach każdej z nich. Czy w ACC też jest taki podgląd w trakcie wyścigu?

 

ACC ma podgląd w formie barwnej, niebieski to zimne opony, zielony to dobra temperatura, żółty to granica dobrej temperatury i czerwony to przegrzanie. Myślę że bardzo ładnie to działa bo widać jak się chłodzi czoło bieżnika, jak przejmuje temperature rdzeń i chwilowe/miejscowe przegrzania wspaniale się wizualizują w postaci czerwonych plam.

Dodatkowo temperaturę opon można odczytać na dashach niektórych samochodów, w pitstopie z podziałem na strefy. Mogę Ci podać jakie zalecenia temperatur podaje pirelli, ale na podstawowym poziomie mało nas to powinno obchodzić - ma być ładny soczysty zielony i tyle. Niebieski źle, żółty uważaj, czerwony przegiąłeś.

Są apki na smartfona gdzie można z telemetrii wyciągnąć na bieżąco temperaturę opon, ale na wstępnym poziomie nie zawracał bym sobie głowy czy temperatura opony to 89 czy 92*C

Otaczamy się tymi danymi, analizujemy wszystko a przysłowiowego "gola" wpuszczamy bo nie potrafimy złożyć wyścigu z równych okrążeń ;)

 

 

 

2. Czy jest podgląd na temp hamulcy?

 

Jak wyżej - niektóre auta mają podgląd na temperature hamulców na dashi, można też to wyciągnąc z telemetrii, tylko...po co? No chyba że lubisz swirujące cyferki biegające od 500 do 1000*C :) W ACC jest obok znacznika temperatury opon znacznik temp.  hamulców.

Zielone dobrze, niebieskie chłodne, żółte zaraz przegrzejesz, czerwone przegrzałeś. I to wystarczy, notorycznie przegrzane tarcze szybko poczujesz na słabnącym hamowaniu...

Można zaklejaniem wlotów regulowac temp hamulców a co za tym idzie dogrzewać opony (bo hamulce kumuluja ciepło i czasem można sobie wspomagać grzanie opon np. w deszczu) ale to są porady 2giego rzędu, jak już będzie wszystko grało z setupem, tempem, strategią na wyścig etc.

 

 

 

3. Co oznacza ten dźwięk który jest słychać w aucie przy mocnym hamowaniu i redukcji? Trwa ok 1 sek.

Niech zgadnę, bo możliwości może być dużo. Obstawiam po kolei, dzwięk silnika, zgrzyt dyfra, skrzyni biegów, przegazówka z wydechu bo elektronika synchronizuje obroty silnika ze skrzynią, stukanie ABSu, kwiczenie klocków, szuranie slicka, w Lambo pięknie słychać jeszcze pompę paliwa ( generalnie niepotrzebne skreślić).

 

 

 

4. Znalazłem w necie taki programik ACC engineer (czy jakoś tak) ktoś go zna? Warto używać? Może ktoś mógłby opisać co i jak z nim. Ew. Czy znacie jakieś takie telemetryczne apki do ACC

 

Najlepsza telemetryczna apką jest motec, ale myślę że nie na tym etapie. Można się pobawić w programiki które Ci podpowiedzą jak ustawić ciśnienia i ile wlać paliwa ale to niepotrzebne wszystko jest. Jak ustawić ciśnienie opony już mówiłem. Paliwa wszystkie GT4 biorą podobnie - 1.2l /minutę do tego doliczyć 2 litry na formujące  + paliwo na jedno kółko ekstra (zakładając że pechowo jadący za nami lider skończy wyścig za nami i przyjdzie nam przejechać jeszcze całe okrążenie extra).

Żaden rocket science :)


Użytkownik Mav309 edytował ten post 19 październik 2020 14:50

When I fall down, don't give me your hand, I will get up stronger.

 

Rig

 

PC

 


#11
Mav309

Mav309

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 477 postów
  • Discord:Mav309#6943
  • LokalizacjaImmersione Scuderia Corsa

Ok, pierwszy tor na tapetę, zgodnie z rozpiską włoskie Misano.

Jedno z wielu opracowań, moim zdaniem jedno z najciekawszych.

Pamiętajmy należy potraktować wszystko jako wskazówki i w głowie "przeliczyć" prędkość pod GT4, bo informacje są w oparciu o klasę GT3

W skrócie:

1. GT3 boją się krawężników a GT4 nie.

2. GT3 mają dużo wyższą prędkość przejścia szybkiego zakrętu (wolny jadą podobnie), lepiej hamują ale ciut gorzej się zachowują w trailbreaking

3. W porównaniu do GT3 GT4 są dużo słabsze, muszą bardziej szanować prędkość wyjścia z zakrętu.

 

 


When I fall down, don't give me your hand, I will get up stronger.

 

Rig

 

PC

 


#12
Michał888

Michał888

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 100 postów
  • Discord:Michał888 #3664
  • STEAM ID:Michał888
  • LokalizacjaJaworze k/Bielska Białej
Mav. Pisz dalej bo się to super czyta. Masa informacji

Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka

#13
Tommi

Tommi
  • Discord:Tommi#6736
  • STEAM ID:tommi__pl
  • Xbox Live:TriedTommi
  • LokalizacjaBydgoszcz

Dokładnie. Dobrze gadasz .... piszesz. 


PC

Rig

Net

 

 

76561198133235158.png

 

 

Flickr


#14
Szamanpl

Szamanpl

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 5 postów
Mav dziękuję za obszerna odpowiedź i powiem szczerze że takiego łopatologicznego opisania każdego kroku w necie po polsku brakowało. Na pewno się przyda nie jednej osobie.

Co do tych cyferek z temp. opon i hamulców to zawsze regulowanemu w PC2 zawias i często pomagało to bardzo. W ACC widzę że nie ma aż takiego nacisku na te parametry. Jednak zauważyłem że tak jak w PC2 na długich i szybkich torach czasem trzeba przymknąć tylne wloty hamulcy bo są za zimne w pewnych newralgicznych miejscach.

Co do dźwięku to żaden z wymienionych jeżdżę narazie audi R8 Evo gt3 i jak jedziesz na np 4 biegu wciśniesz mocno hamulec załączy się ABS i redukujesz i najczęściej jak wbijasz z 3 na 2 jest taki wyraźnie jak by cię elektronika ostrzegała. Jak będę miał chwilę to nagram i podeślę.

Co do tego programu acc engineer to fajnie daje ci znacz czy masz podsterowność czy nadsterowność dla ludzi którzy nie mają wyczucia jeszcze. Ja mam kiere t300 i jestem w stanie wyczuć te zachowania pojazdu.

#15
Mav309

Mav309

    Stały bywalec

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 477 postów
  • Discord:Mav309#6943
  • LokalizacjaImmersione Scuderia Corsa

Co do dźwięku to żaden z wymienionych jeżdżę narazie audi R8 Evo gt3 i jak jedziesz na np 4 biegu wciśniesz mocno hamulec załączy się ABS i redukujesz i najczęściej jak wbijasz z 3 na 2 jest taki wyraźnie jak by cię elektronika ostrzegała. Jak będę miał chwilę to nagram i podeślę.

 

Już wiem o co Ci chodzi --> 0:36

 

Na moje to brzmi jak dodatkowa pompa paliwa przerzucająca paliwo przez swirl pot. Na dohamowaniu+zakręt z neutralnym gazem wszystko "cichnie" i wtedy ją słychać. Bardzo wyraźnie jest to w okolicach 0:50

A lambo i R8evo to takie bliźniaki dwujajowe ;)


When I fall down, don't give me your hand, I will get up stronger.

 

Rig

 

PC

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: poradnik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych