Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

AMATEURS CLUB ACC #2 Nurburgring

LIGA LIVE!

31 odpowiedzi w tym temacie

#1
Tommi

Tommi
  • Discord:Tommi#6736
  • STEAM ID:tommi__pl
  • Xbox Live:TriedTommi
  • LokalizacjaBydgoszcz

50491525131_c466440d35_c.jpg

 

PreQ - 27.10-08.11.2020 do godz. 23:00

Trening - 09.11.2020 godz. 19:00

Kwalifikacje - 09.11.2020 godz. 19:45

Dwa wyścigi po 25 min. start 09.11.2020 godz. 20:00

 

Organizator:

Organizatorem ligi Amateurs Club jest Simrace.pl. Wszelkie uwagi dotyczące serii należy zgłaszać organizatorom na forum Simrace.pl lub właściwym dla serii kanale Discord. 

Udział:

Do ligi może zapisać się każdy, lecz aby wziąć udział wyścigu należy spełnić wymagania: przynajmniej 10 czystych okrążeń wybranym samochodem w prekwalifikacjach, SA na poziomie 70 oraz 3 medale toru. Gracze z pingiem wyższym niż 150ms lub niestabilnym łączem internetowym mogą zostać usunięci z ligowego serwera gry. Hasło do serwera prekwalifikacji: amclub. To samo hasło będzie ustawione na serwerze wyścigowym.

Zapisy na stronie do ligi na stronie: https://esport.simrace.pl

Samochody:

  • Alpine A110 GT4
  • BMW M4 GT4
  • Chevrolet Camaro GT4
  • KTM X-Bow GT4
  • Mclaren 570S GT4

Wymagane:

  • gra Assetto Corsa Competizione
  • DLC GT4 Pack

Zmiana samochodu jest możliwa w trakcie sezonu. Zaleca się aby do każdej rundy zawodnik wybrał inny samochód ale nie jest to wymagane.

Skiny:

Ze względu na to, że gra umożliwia tworzenie skinów bez ingerencji administracji serwera, dotacja nie jest wymagana aby jechać wyścig ze swoim skinem.

Zespoły:

Członkowie zespołu muszą jeździć tym samym samochodem, z takim samym malowaniem i zmienionym numerem bocznym. Zespół może się składać z trzech kierowców.

Pitstop:

Nie jest obowiązkowy.

Kwalifikacje:

Wyjazd na sesję kwalifikacyjną odbywa się z zachowaniem odstępu do samochodu poprzedzającego, należy zostawić sobie oraz poprzednikowi miejsce do swobodnej jazdy. Należy unikać wyprzedzania podczas sesji kwalifikacyjnej, szczególnie na okrążeniu wyjazdowym. Wyprzedzanie na okrążeniu wyjazdowym gdy poprzednik zwolnił aby zrobić sobie miejsce może skutkować nałożeniem kary.

Okrążenie formujące:

Okrążenie formujące będzie odbywać się przy pomocy widżetu dostępnego od wersji 1.3.

Inne:

1. Zgłoszenia incydentów można dokonać do 72h po zakończeniu wyścigu przy pomocy formularza dostępnego na stronie. Zgłoszenia należy dokonywać przy pomocy udostępnionej powtórki wzorcowej. Inne zgłoszenia nie będą rozpatrywane.
2. Użycie opcji "return to garage" podczas wyścigu powoduje dyskwalifikację. Użycie tej opcji podczas kwalifikacji jest dozwolone i możliwy jest ponowny wyjazd na tor.
3. Do klasyfikacji generalnej wliczone zostaną wszystkie rundy.
4. Zaleca sie, aby podczas trwania kwalifikacji i wyścigu kierowca był obecny na odpowiednim kanale głosowym na Discordzie. Komunikacja dozwolona jest podczas FP oraz przerw, w trakcie kwalifikacji i wyścigu powinna być ograniczona do minimum.
5. Organizator ma prawo zmienić regulamin w trakcie trwania zawodów z ważnych i uzasadnionych przez organizatora przyczyn.
6. Dotacje nie są wymagane do wzięcia udziału w wyścigu ale mile widziane, szczególnie ze względu na ilość pracy i czasu poświęconą na przygotowanie systemu zapisów i wyników.

Punktacja:

        PRO   SEMI-PRO

  1. 300     190
  2. 276     178
  3. 260     170
  4. 248     164
  5. 238     159
  6. 230     155
  7. 222     151
  8. 214     147
  9. 206     143
  10. 198     139
  11. 194     137
  12. 190     135
  13. 186     133
  14. 182     131
  15. 178     129
  16. 174     127
  17. 170     125
  18. 166     123
  19. 162     121
  20. 158     119
  21. 156     118
  22. 154     117
  23. 152     116
  24. 150     115
  25. 148     114
  26.  

PC

Rig

Net

 

 

76561198133235158.png

 

 

Flickr


#2
mixer_mr

mixer_mr

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 205 postów
  • Discord:mixer_mr#5861
  • STEAM ID:MixerPL
  • LokalizacjaKoszalin

Ja mam inny problem, chyba jednak z samym sobą, ale nie wiem. Aktualnie katuję Camaro na Nürburgringu i udało mi się zejść z początkowych czasów rzędu 2.20.XX na 2.09.900 (średnia z pięciu okrążeń 2.10.3XX), ale nie zadowala mnie to. Czuję, że da się szybciej.

 

Setup, na razie pomijam. Jeżdżę na konfiguracji agresywnej i paliwo 25 litrów.

 

Wraz z poprawą czasu okrążeń spadł mi współczynnik Car Control i fakt, czuję, że przód się ślizga w zakrętach, ale jak próbuję jechać bez utraty przyczepności to czasy spadają do około 2.11.XXX - 2.12.XXX. Teraz nie wiem, czy szukać w setupie, czy w mojej jeździe.

 

Może, jakbym wrzucił jakąś powtórkę to coś by pomogło w ocenie? Bo już nie wiem co robić. Te 2.09.900 wydaje się nie do przeskoczenia, ale bardziej skłaniam się do stwierdzenia, że to moja wina.

 

Ostatnia w PreQ dostałem świetną radę na temat zmiany biegów i wykorzystania całej szerokości toru (przepraszam nie zarejestrowałem od kogo :( ) i urwałem koło 1 s na okrążeniu, ale zawsze można więcej.

 

Edit: Wydawało mi się, że pisałem to w innym temacie (Porady dla amatorów), można przenieść?


Użytkownik mixer_mr edytował ten post 03 listopad 2020 20:36

PC

Rig

#3
Tommi

Tommi
  • Discord:Tommi#6736
  • STEAM ID:tommi__pl
  • Xbox Live:TriedTommi
  • LokalizacjaBydgoszcz

Coś jak dla mnie to BMW loteryjnie hamuje. Raz idealnie w pkt na następnym okrążeniu już leci a nie hamuje. Nie wiem gdzie jest haczyk w tym M4. 


PC

Rig

Net

 

 

76561198133235158.png

 

 

Flickr


#4
Patjx

Patjx

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 150 postów
  • STEAM ID:patjx

Możecie zmienić datę z kwalifikacji i dwóch wyścigów. 26.10 na 09.11. Trening jest ok 09.11.



#5
Tommi

Tommi
  • Discord:Tommi#6736
  • STEAM ID:tommi__pl
  • Xbox Live:TriedTommi
  • LokalizacjaBydgoszcz

Już poprawiam błąd. :okok:


PC

Rig

Net

 

 

76561198133235158.png

 

 

Flickr


#6
jbk

jbk

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 58 postów

Ja mam inny problem, chyba jednak z samym sobą, ale nie wiem. Aktualnie katuję Camaro na Nürburgringu i udało mi się zejść z początkowych czasów rzędu 2.20.XX na 2.09.900 (średnia z pięciu okrążeń 2.10.3XX), ale nie zadowala mnie to. Czuję, że da się szybciej.

Setup, na razie pomijam. Jeżdżę na konfiguracji agresywnej i paliwo 25 litrów.

Wraz z poprawą czasu okrążeń spadł mi współczynnik Car Control i fakt, czuję, że przód się ślizga w zakrętach, ale jak próbuję jechać bez utraty przyczepności to czasy spadają do około 2.11.XXX - 2.12.XXX. Teraz nie wiem, czy szukać w setupie, czy w mojej jeździe.

Może, jakbym wrzucił jakąś powtórkę to coś by pomogło w ocenie? Bo już nie wiem co robić. Te 2.09.900 wydaje się nie do przeskoczenia, ale bardziej skłaniam się do stwierdzenia, że to moja wina.

Ostatnia w PreQ dostałem świetną radę na temat zmiany biegów i wykorzystania całej szerokości toru (przepraszam nie zarejestrowałem od kogo :( ) i urwałem koło 1 s na okrążeniu, ale zawsze można więcej.

Edit: Wydawało mi się, że pisałem to w innym temacie (Porady dla amatorów), można przenieść?

Ja ucząć się nowego toru drukuję sobie mapę toru , szukam na youtubie szybkiego przejazdu i zaznaczam na mapie na jakim biegu jaki zakręt. I okazuje się że zakręt,sekwencja zakrętów przejechana na wyższym biegu niż mi się wydaje jest szybsza bo auto jest mniej nerwowe niż jadąc na niższym biegu z maksymalną prędkością obrotową silnika.
Na filmach z youtuba widać też prawidłową linię przejazdu, gdzie ciąć, jak operować gazem czy hamulcem. Można to podejrzeć w czasie treningów na serwerze przełączając się na szybszych zawodników. Kilka razy udało mi się podejrzeć przejazd Bart-a , wydaje się wolny, żadnych uślizgów a czas o przynajmniej 2 sekundy lepszy.
Trenując do wyścigu jeżdzę dwudziestominutowe wyścigi z jedym przeciwnikiem. Stopniowo zwiększając jego umiejętności. Dobieram tak aby był 1,5-2 sekundy przede mną. Boty nie tną zakrętów i ten dystans daje mi możliwość wyuczenia się toru jazdy jakim będę jechał w wyścigu. Gdy osiągnę 95 poziom to jestem na dzień dzisiejszy gotowy do wyścigu.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
9f5156d535e9d007b52d8ee8b531455c.jpg

Użytkownik jbk edytował ten post 04 listopad 2020 07:43

PC

Rig


#7
mixer_mr

mixer_mr

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 205 postów
  • Discord:mixer_mr#5861
  • STEAM ID:MixerPL
  • LokalizacjaKoszalin

@jbk, dzięki, to z dobraniem biegów w poszczególnych zakrętach to cenna rada, przetestuję.


PC

Rig

#8
DrFugazi

DrFugazi

    Zapaleniec

  • Moderatorzy
  • 1405 postów
  • STEAM ID:drfugazi
  • PSN id:drfugaz
  • LokalizacjaKatowice

Ostatnia w PreQ dostałem świetną radę na temat zmiany biegów i wykorzystania całej szerokości toru (przepraszam nie zarejestrowałem od kogo :( ) i urwałem koło 1 s na okrążeniu, ale zawsze można więcej.

To było ode mnie (Tarnowski), podejrzałem sobie dwa Twoje okrążenia i napisałem na czacie te główne błędy. Nie chciałem Cię zarzucać większą ilością, bo wszystko na raz i tak cięzko ogarnąć. Przede wszystkim linia jazdy i dohamowania, hamujesz zbyt wcześnie z niepełną siłą i bardzo szybko zbijasz biegi w pierwszej fazie hamowania. Za późno wchodzisz z gazem po przejechaniu apexu. Pamiętaj o "zasadzie sznurka" z pedału gazu do kierownicy: jak kierownica prosto to gaz może być w podłodze, jak skręcona to możesz stopniowo dodawać gazu odwrotnie proporcjonalnie do kąta skrętu (im mniejszy kąt skrętu tym więcej gazu). No i to co pisał @jbk, warto podejrzeć lepszych zawodników, często lepiej właśnie przejechać zakręt na wyższym biegu żeby szybciej wejść z gazem i unikać poślizgów.


Racing! Because football requires only one ball.
http://hayabusa.eu.org/


PC

Rig

#9
Tommi

Tommi
  • Discord:Tommi#6736
  • STEAM ID:tommi__pl
  • Xbox Live:TriedTommi
  • LokalizacjaBydgoszcz

Jeśli chodzi o biegi to w amatorkach są auta, które mają 7 biegowe skrzynie więc tam 3 t tak jak masz w większości 2 bieg. Warto to również sprawdzić. 


PC

Rig

Net

 

 

76561198133235158.png

 

 

Flickr


#10
mixer_mr

mixer_mr

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 205 postów
  • Discord:mixer_mr#5861
  • STEAM ID:MixerPL
  • LokalizacjaKoszalin

@DrFugazi, dziękuję za porady, super sprawa, jak ktoś bardziej doświadczony naprowadzi na dobry tor. Teraz mam kolejną motywację, żeby jeszcze trochę popracować.

 

Edit: Opóźnianie hamowania i szybsze dodawanie gazu pozwoliło urwać kolejne 0,5 sekundy, a to wcale nie był optymalny przejazd (czasem wychodziłem z zakrętu driftem). Chyba czas zacząć jeździć w butach. Po 10 okrążeniach ciężko było chodzić :cry:


Użytkownik mixer_mr edytował ten post 05 listopad 2020 21:27

PC

Rig

#11
jbk

jbk

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 58 postów
Nic nie ma zmienności pogody. Wyścigi w amatorach będą zawsze przy idealnych warunkach? Tor ma zawsze 30 stopni?

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik jbk edytował ten post 08 listopad 2020 10:34

PC

Rig


#12
Mav309

Mav309

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 542 postów
  • Discord:Mav309#6943
  • LokalizacjaImmersione Scuderia Corsa
czasem wychodziłem z zakrętu driftem

 

Jak przestaniesz tak robić zyskasz kolejna sekundę...

 

Nieczęsto udaje się zrobić dobry wynik z poślizgiem, ZWŁASZCZA na wyjściu gdzie liczy się maksymalna przyczepność...

 

Pokombinuj ze spięciem dyfra (zmniejsz) -  jak słabo operujesz gazem (za gwałtownie wciskasz, lub odpuszczasz, obniżone spięcie wstępne powinno Twoje akcje nieco "ułagodzić".


Użytkownik Mav309 edytował ten post 09 listopad 2020 08:55

   7tBY5I9.jpg

When I fall down, don't give me your hand, I will get up stronger.

 

Rig

 

PC

 

 

 

 


#13
Paweł Janasz

Paweł Janasz

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 13 postów
  • LokalizacjaWwa

Mixer, Mi pomogły bardzo rady, żeby jeździć z jednym komputerem. 

I tak nie jestem w stanie przebić ściany 2:07, ale przynajmniej moja delta się poprawiła. 

Zanim zastosowałem się do rad zrobiłem kilka razy niskie 2:07 a potem ciągle 2:8, 2:9 im mocniej chciałem poprawić tym gorsze czasu kręciłem.

Jak pojeździłem za komputerem delta znacząco się poprawiła. 

Powodzenia dziś :) 


MSI X570 Gaming Plus + R5 3600 [custom loop] + 16GB 3200 MHz / GTX 1080Ti MSI Gaming X / Supremo FM2 750W / Xiaomi MI 34 144Hz curved 3480 x 1440p

Playseat Challenge + Thrustmaster TX


#14
DrFugazi

DrFugazi

    Zapaleniec

  • Moderatorzy
  • 1405 postów
  • STEAM ID:drfugazi
  • PSN id:drfugaz
  • LokalizacjaKatowice

@mixer_mr, cieszę się. Każdy kiedyś był początkujący, mi sporo też czasu zajęło urywanie kolejnych dziesiątych sekund. Ale najważniejsze jest to aby jeździć stabilnie. Nawet jak masz czas gorszy o pół czy sekundę ale wszystkie okrążenia jedziesz zbliżone do siebie (wysoka consistency), to objedziesz tych, którzy robią dobre hotlapy ale też i często wyjeżdżają poza tor.

 

@jbk, pogoda jest zmienna na wyścigu. Jest to napisane w opisie bądź regulaminie. Ale PreQ mają to wyłączone, jest dodany specjalny parametr w konfigu utrzymujący stałe warunki, po to aby każdy miał takie same warunki do zrobienia preq. Na wyścigu ten parametr jest wyłączony więc jest normalna symulacja pogody, konfig eventu masz w announcement na discordzie.


Racing! Because football requires only one ball.
http://hayabusa.eu.org/


PC

Rig

#15
mixer_mr

mixer_mr

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 205 postów
  • Discord:mixer_mr#5861
  • STEAM ID:MixerPL
  • LokalizacjaKoszalin

@Mav309, dziękuję za radę, sprawdzę. Przynajmniej wiem gdzie szukać. I pełna zgoda, uślizg w zakręcie może i fajnie wygląda z boku, ale na czasy to raczej dobrze nie robi.

 

@Fantozzi, włąsnie ostatnio tego próbowałem i to chyba najlepszy sposób, dobrze robi na naukę Consistency, aktualnie właśnie tak zamierzam się przygotowywać.

 

@DrFugazi, racja, pamiętam jak kiedyś dowiozłem 3 miejsce startując z końca stawki w ROS DTM, bo miałem najwyższą powtarzalność na okrążeniu. Muszę tylko zwalczyć w sobie odruch, żeby podkręcać tempo jak widzę, że ktoś mi odjeżdża, bo sam robię błędy.

 

Dziękuję za rady, zobaczymy jak pójdzie dziś.

 

Powodzenia wszystkim.


PC

Rig





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: LIGA, LIVE!

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych