Skocz do zawartości

SIMRACE.PL używa cookies. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.Proszę zapoznać się z Polityka prywatności żeby uzyskać więcej informacji. Jeśli wyrażasz zgodę i nie chcesz więcej tej informacji kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje używanie cookies
Witaj na SIMRACE.PL
Fajnie, że do nas trafiłeś. Żeby zobaczyć wszystkie treści musisz posiadać konto.
ZALOGUJ ZAŁÓŻ KONTO
Zdjęcie

Problem z płynnością gry


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1
Qenq

Qenq

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 2 postów

Witam wszystkich

Mam problem z nagłymi spadkami płynności gry, które pojawiają się gdy włączę wyścig z większą ilością przeciwników (zarówno AI jak i w grze Online).

W trakcie tych przycinek fps-y spadają na krótką chwilkę z np 60 klatek na 5. Zmniejszanie detali graficznych niewiele zmienia - gram w full hd i wszystko na minimum - wyłączone odbicia, cienie, dym itd.. Wyłączyłem też skidmarks w pliku ini i mam ustawione na stałe 4 wątki procesora - obciązenie procesora w trakcie gry jest w miarę równomierne na wszystkich 4 rdzeniach i generalnie nie dochodzi do 100% chociaż pojawiają się momenty gdy jest 90 kilka procent. 

W trakcie tych przycinek zwiększa się parametr PHY_LATE dlatego sądzę, że ma to coś wspólnego ze zbyt wolnym liczeniem fizyki. Generalnie mam leciwego kompa (Geforce GTX 650 Ti Boost 1GB, Core 2 Quad 4x 3,2 Ghz, 8 GB RAM), ale te skoki wydajności są dziwne. Wcinki przydarzają się często w tych samych miejscach na torze - najczęstszej są to wolne zakręty albo nierówności (fizyka więcej liczy wtedy?). Próbowałem już mnóstwo rożnych ustawień zarówno graficznych w dostępnych w Content Manager jak i tych w Custom Shader Patch (m.in. włączałem wszystkie opcje które mogłyby zmniejszyć obciążenie procesora) ale właściwie bez skutku. Jedyne co pomaga to zejście z limiterem fps na 30 klatek, ale nie jest to zbyt komfortowe granie.. 

 

Moje testy MSI Afterburnerem:

 

Dla limitera fps na 61 klatek: 

acs.exe benchmark completed, 9824 frames rendered in 160.478 s
                     Average framerate  :   61.2 FPS
                     Minimum framerate  :   52.6 FPS
                     Maximum framerate  :   62.5 FPS
                     1% low framerate   :   43.8 FPS
                     0.1% low framerate :    9.8 FPS
 
po dodaniu większej ilości samochodów:
acs.exe benchmark completed, 7277 frames rendered in 119.169 s
                     Average framerate  :   61.0 FPS
                     Minimum framerate  :   42.3 FPS
                     Maximum framerate  :   62.4 FPS
                     1% low framerate   :   13.8 FPS
                     0.1% low framerate :    3.2 FPS
 
Dla limitera fps na 41 klatek:
acs.exe benchmark completed, 4202 frames rendered in 102.914 s
                     Average framerate  :   40.8 FPS
                     Minimum framerate  :   33.5 FPS
                     Maximum framerate  :   41.4 FPS
                     1% low framerate   :   33.1 FPS
                     0.1% low framerate :    4.9 FPS
 
Ktoś ma jakieś pomysły co może być przyczyną albo co mogę sprawdzić, wyłączyć, dokonfigurować, żeby wyeliminować te przycinki? Dzięki z góry za każdą sugestię.  

 



#2
rauf

rauf
  • Discord:rauf#2248
  • STEAM ID:rauf00
  • Origin ID:rauf00
  • Xbox Live:rauf00
  • PSN id:rauf00
  • Social Club:rauf00
  • Lokalizacjagłęboka wieś

Cześć, problem opisałeś bardzo dobrze, więc raczej nie będzie problemu z odpowiedzią.

 

Symulatory to ciężkie gry, dla grafiki jak i całego zestawu łącznie z prockiem i pamięciami. Masz po prostu zestaw który nie potrafi przerobić zdarzeń na torze i pojawiają się ściny, właśnie to co obserwujesz w render stats. Nie da się "zmniejszyć" fizyki, jedynie co pomoże to jazda z mniejszą liczbą przeciwników albo hotlap. Jeśli masz ochotę na płynną grę to czeka cię upgrade sprzętu.

 

Na dropy 0,1% możesz ewentualnie spróbować zblokować klatki na 50 lub 40 FPS, ale jak sam wiesz, to już poniżej granicy czytelności, no chyba że ktoś gra na klawiaturze w arcadowym stylu i tak chce traktować grę.

 

Zajrzyj jeszcze tu:

Render Stats - opis apletu Assetto Corsa

Assetto Corsa - optymalne ustawienia graficzne


Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Rig

PC
 
38700337265_4a399a161c_o.jpg moje zaufane źródło testów sprzętu i technologii 
Guest uzupełnij swój profil i podziel się ustawieniami z innymi!
Jak wołać użytkownika i cytować fragmenty
Na priv pytaj mnie tylko o sprawy administracyjne! Od pytań intymnych i sprzętowych mamy forum ;)

#3
Qenq

Qenq

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 2 postów

Hmm.. Szkoda bo miałem nadzieję, że coś jeszcze da się wycisnąć z tego sprzęta ;) Z drugiej strony po odpowiedzi Raufa mogę z czystym sumieniem żonie powiedzieć, że mój komputer jest za słaby do skomplikowanych, wielowątkowych obliczeń fizycznych, które wykonuje i są mi one niezbędne w dalszym rozwoju intelektualnym i dlatego zasadna jest inwestycja w lepszy sprzęt ;D A tak bardziej serio to chyba faktycznie czas zacząć się rozglądać przynajmniej za nowym zestawem płyta gówna, procek, ram. A później jeszcze szarpnąć się drugie tyle na grafikę i powinno być git... 



#4
Skolo

Skolo

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 3 postów

Stary mam to samo, od pół roku już gram na singlu na takich low detalach że nawet lusterko musze mieć wyłączone. Zacząłem już ogarniać więc chciałem spróbować turnieje na multi ale jak włączyłem 24 boty to mi się na ekranie WARNING 99% CPU pojawiło. Na szczęści córka dobrze by było żeby miała kompa wiec ten dam jej i musze sobie kupić a później jeszcze pedały z LC a później to pewnie kiera siądzie i będzie do wymiany itd  :)



#5
Offside

Offside

    Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 74 postów
Możecie jeszcze spróbować dać wyższy priorytet w managerze zadań na AC oraz wyłączyć wszystko co tam może też procesor zawalać. Oprócz tego może multiplayer? Nie wiem jak okodowane jest proxy, ale jest duże prawdopodobieństwo że wszystko oblicza każdy gracz ma swoim cliencie, serwer to tylko weryfikuje i wysyła przeliczone dane do proxy, przez co może się okazać że będzie mniejszy nacisk na CPU.

Użytkownik Offside edytował ten post 22 listopad 2020 18:09





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych